Se indlæg
 Udskriv debat
Thailandsk tv til parabol
AllanD
Hej.

Jeg har læst frem og tilbage vedr. thailandsk tv i danmark, man kan se på nettet, via selector (1 kanal) og via parabol.

jeg har nogle spørgsmål som jeg håber i kunne svare på.

1) jeg har parabol + digital reciver, hvad skal jeg gøre for at vi kan se thailandske film, serier, nyheder, musik osv. kan man se det gratis eller kan det lade sig gøre at abbonerer på noget, vil gerne have et stort udvalg.

2) tv på nettet, er det godt ? kan man få det uden at man skal kikke på et 10 * 10 cm. billede, er det så god kvalitet at man kan blæse det op på en 28 " skærm fra computerern, og er der film, serier, underholdning osv.

3) kan det virkelig være rigtigt at man kun kan få 1 kanal på selectoren,.

4) hvad bruger i af link til thailandsk tv på nettet.?

pft.

Allan//
 
Suk Rak Ning
[url]www.hispeedworld.com[/url]

Suk..........

[small]Ved ikke om det stadig virker, men proev.............[/small]
Redigeret af Suk Rak Ning d. 15/05-2006 16:09
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original
 
Santhumpon
Hej Allan.

Med parabol + digital reciver kan man på Hotbird 13 grader Øst modtage:

DVB THAI TV GLOBAL NETWORK RRSAT GLOBAL NETWORK THAI
12.207 GHz, H, W, 3/4, 27.500 Msym/s
på Hotbird 3 13 gr Øst.
http://www.lyngsa...m/hb3.html


http://www.tv5.co...


TV Kanal fra Dhammakaya Foundation i Thailand
DVB DMC CHANNEL GLOBECAST THAI
10.949 GHz, V, W, 3/4, 27.500 Msym/s
på Hotbird 7A 13 gr Øst.
http://www.lyngsa.../hb7a.html


http://www.dmc.tv/


Det er gratis at modtage dem.

Her er linket til frekvenserne
http://www.eutels...lineup.pdf

DMC Channel kan ses på side 4 under frekvensen 10.949 GHz.
Thai Tv Global Network kan ses på side 17 under frekvensen 12.207 GHz.
Man kan også høre Bangkok Radio 94 FM på frekvensen 12.207 GHz
I dette tvlineup dokument.

Jeg har lidt omkring Satellit på min hjemmeside:
http://www.vejen-...tindex.htm


Du kan se ThaiTV på nettet her:
http://wwitv.com/


Hilsen.
Torben Santhumpon Jensen.
Redigeret af Santhumpon d. 15/05-2006 16:58
 
pdrhan
Santhumpon
Jeg kunne ikke have skrevet det smukkere...du kom mig i forkøbet..
men vil dog lige skyde ind 3) at via TDC kabeltv på selector kan man KUN tage TGN som er sammen drag fra de forskellige kanaler , men det er ok!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
skytte
pdrhan! Der er da kun sammemdrag fra forskellige kanaler på satelitten
DMC er ifølge min X hjernevask af børn
Henrik
 
pdrhan
skytte - det er jo netop det jeg skriver , at det kun er sammendrag på TGN , samme TDC sender som findes på satellit 13gr.øst......
Har kun set DMC en enkelt gang - der var en masse munke der sad og sagde en masse jeg ikke forstod , konen gad ingengang se på det....
her i huset ser de thai tv via pc.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
solmand
hmmmm slos i om enalm forbindelse til thai net ??????
mvh solmandPfft
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
solmand
jeg ville skrive om i slås om alm net adgang til thai net...sorry
Sad
Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
 
Zombie
Hej

Jeg sidder og spekulere på om det ikke er muligt at modtage thaicom2 og thaicom3, hvorpå der er rigtigt mange kanaler.

Er der nogen her som har forsøgt sig?

Grunden til min optimisme skyldes at jeg har været med til at nedtage signaler fra satteliter som havde et beam over USA.

Det skal siges at parabolen vi brugte til formålet målte 180 cm i diameter.
 
paulsenp
Ifølge Thaicom's website - [url]www.thaicom.net/pages/our_satellite.aspx[/url] - dækker Thaicom 1 og 2 ikke Europa, men der er tilsyneladende en chance med Thaicom 3 og 5.
Peter
 
Santhumpon
Hej

Gå ind her og kig så vil I kunne se den østligste satellit er på 42 grader Øst
og den vestligste satellit er på 45 grader Vest.
Men der må ikke være huse eller træer i yderpunkterne,
da de vil virke generende på modtagelsen, da de ligger langt nede i horisonten.

Så det bedste sted at bo for at modtage dem på 42 grader Øst og 45 grader Vest er på landet.
En beregning siger at har man et højt træ i nærheden skal dette kunne ligge ned
2 gange dets højde fra træets rod til parabolen.
For ikke at skygge for satellitten og modtagelsen forringes.


http://www.satinf...guide.html
- Her vil man kunne se at Thaicom 1 ligger
på 120 grader Øst, Thaicom 2, Thaicom 3 på 78,5 grader Øst.
Altså uden for de 42 grader Øst. Det østligste vi kan modtage er PAS 12 på 45 grader Øst.
Hvis man havde boet i middelhavs landene omkring Italien, Grækenland, Tyrkiet
og nabolandene nær ækvator.
Ja så ville man kunne tage Thaicom satellitterne.

Det samme gælder amerikanske satellitter de ligger uden for vores rækkevidde.
Her er det vestligste vi kan modtage PAS 1R på 45 grader Vest.
Se her:
http://www.lyngsa.../asia.html
-

http://www.lyngsa...urope.html
-

http://www.lyngsa...antic.html
-

http://www.lyngsa...erica.html


Dette betyder man ikke kan hente Thaicom satellitterne i Danmark.
Derfor er der lavet uplink til Hot Bird 3 fra et uplink i Italien.
Se.
http://www.lyngsa...m/hb3.html
og
http://www.tv5.co...verage.php

Her kan man se vejen for Thai Global Network fra Thaicom 3 til Hot Bird 3 ( her modtager vi fra )
og via Intelsat 907 til Telstar 5 ( her modtager USA. ).

Jeg har noget om satellitmodtagelse her:
http://www.vejen-...tindex.htm

Under linkene Sat_0 til Sat_9 kan man se forskelligt materiale jeg har fra et kursus
som jeg var på
i satellitmodtagelse og parabolopsætning.
Eller er der link til forskellige andre steder som frekvenser og satellitudbyder.

Med venlig hilsen.
Torben Santhumpon Jensen.
Redigeret af Santhumpon d. 03/07-2006 11:55
 
Spring til debat: