Se indlæg
 Udskriv debat
studer i danmark
suphanburi
hej jeg har et poblem da min pap datter i thailand
godt vil til danmark og studere og arbejde hun er
færdig på et univasitet i bangkok og har fået gode karater
så hun fik afvide af hun hvis hun havde muglihed for af
komme til eurpa og studer skulle hun gøre det
er der nogle der ved hvordan man skal søge på af få
en plads på en skole -universitet i danmark.
kan man søge fra danmark eller skal man søge fra thailand
hun er 24 år og sluttet skolen med karkter som hun kan
arbejde som leder af et firma.
så hvis der er nogle der hved noget må i godt skrive det her
på siden.
 
pdrhan
Hmm allerførst skal du vel lige igennem det med familiesammenføring ifb med udlændingestyrelsen.......
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg
 
Robert Kronberg
Hej,

Det er også væsentlig at få klarlagt, om hendes grad fra det pågældende universitet overhovedet kan accepteres af Københavns Universitet eller andre.

Der er ingen karakterer, der gør, at man kan blive leder af et firma, og karaktererne er afhængige af universitetets renome. På visse universiteter er det svært at få 2, og på andre er det nemt at få 4.

Desuden er der visse krav til sprogkundskaber.

Du kan læse mere her:
http://www.ku.dk/...l/english/


Men bemærk, at "according to a new university law in Denmark tuition fees will be charged from students from non-EU/EØS countries starting with the academic year 2006/2007."

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Santhumpon
Hej
suphanburi

Uddannelsespapir eller uddannelse fra Universitet i Thailand er svært at få godkendt i Danmark.
Uanset hvor høj en uddannelse man har fra Thailand.
Min kone har en uddannelse fra Ramkhamhaeng University Bangkok Thailand. (BB.A Money and Banking.)
Men kan ikke få den godkendt i Danmark, de vil have hun skal tage den om her i Danmark.
Hun sad i en stilling ved Bel - Thai Supermarket Co.,Ltd. Bangkok Thailand som Finansiel funktionær
i Finans og regnskabsafdelingens hovedkontor.
Hvor hun lavede detaljerede rapporter med indtægter og udgifter og kontrollerede lejekontrakt med firmaers markedsboder, standpladser og forretninger i Bel – Thai Supermarket Co.,Ltd. Bangkok Thailand. Kontakten med banken, lave kvitteringer og skat.

Min kones kurser og uddannelser fra Thailand:
1972 - 1978. Primary school in Ban Kharm Nam Porng. Province Khon Kaen.
1979 - 1984. Secondary school in Kanrayanawat Khon Kaen.
1984 - 1986. College commercial school Khon Kaen.
1986 - 1992. Ramkhamhaeng University Bangkok Thailand. (BB.A Money and Banking.)
1993 - 1993. Computer Programmer Word & Excel. Siam Computer in Bangkok Thailand.
1993 - 1993. Accounting Computer. Siam Computer in Bangkok Thailand.
1994 - 1994. Language Centre British America in Bangkok Thailand. (English.)
1997 - 1997. Language Centre British America in Bangkok Thailand. (English.)

Men du kan prøve at kigge her med
http://www.cvuu.dk/


mvh
Torben Santhumpon Jensen.
Redigeret af Santhumpon d. 12/05-2006 15:46
 
clydehaumann
Hej.
Lad nu vaere med at give op paa forhaand. Faa hendes eksamenspapirer og karekterer fra det universitet hvor hun gik oversat til Engelsk og proev saa et kontakte forskellige universiteter i Danmark. I skal ikke forvente at det er nemt, men siger man ikke at intet er umuligt. Forsoegte i ikke vil det plage jer resten af livet.
Redigeret af clydehaumann d. 12/05-2006 15:56
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/
 
http://thaidanishservice.com
Robert Kronberg
Hej,

Der er en eller anden officiel instans i DK, som "oversætter" udenlandske uddannelser til danske termer. Fx kender jeg en koptisk pige, som fik certificeret sine papirer og derved fik en officiel bekræftelse på, at hendes ægyptiske uddannelse svarede til HD. Hun fik efterfølgende et job som tallerkenvasker...

Hvorom alting er, så kan man i Thailand altid få en engelsk oversættelse af sit eksamensbevis og meritter, og det kan sendes til en uddannelsesinstitution i DK for bedømmelse. Muligvis kan der efterfølgende blive tale om en verification via ambassaden. Jeg er ret sikker på, at KUs indstilling er den samme som alle andre universiteter i DK, idet den bestemmes ved lov.

Der må, jf tidl. citat, forventes en egenbetaling.

Jeg ser dog nu, at hun gerne vil studere i Danmark, og arbejde. Men nej, det er jeg sikker på, at hun ikke må??? Det kan man i Australien, men mig bekendt ikke i DK?

Er der nogen, der har erfaringer med, om udenlandske studerende må arbejde under deres ophold (Jeg tænker ikke på udvekslingsstudenter).

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Pipi
Hej Suphanburi,

Du kan prøve at finde informationer hos de 2 hjemmesider.


http://www.denmar...



http://www.studyi...


Min uddannelse er godkendt i DK af CVUU.Men alligevel læser jeg den anden uddannelse på dansk nu.

Mvh,

Pipi


hejsa PIPI
Jeg lavede dine henvisninger om til links
bamsen
Redigeret af d. 13/05-2006 02:22
Thailænder fra København Ø.
 
Robert Kronberg
Hej Pipi,

Det var nogle gode links, og når jeg følger dem, kommer jeg frem til en side, hvor man kan se alle de uddannelser, der er tilgælgelige for udlændinge/engelsktalende: [url]www.ug.dk/Internationalt.aspx[/url].

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
suphanburi
kan hun komme og studer i 2 år og så tage tilbage til thailand
da der er mange kinerser der studer på universiteter i danmark
hun har ikke planer om af blive i danmark. når hun er færdig
med af studer.
tak for de svar i har sent,
 
Pipi
Hej Suphanburi,

Selvfølgelig må hun tage tilbage til Thailand, når hun er færdig med uddannelsen da hun kun vil få studerende visum i den periode, hvor hun læser i DK. Men jeg har hørt at udlænding skal betale for uddannelsen i DK fra denne september(før det var gratis for alle). Du kan prøve at undersøge på det.

Mvh,

Thailænder fra København Ø.
 
lindegaard
en god ven har haft konens niece heroppe og studere i 2 omgange.. der er noget med forsørgerpligt, som den eneste hurdle efter det svære med at finde et sted der vil tage dem...
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"
 
mattidk
bemærk at det snart ikke er længere gratis til ikke-EU/EEA borgere (ikke inkludere dem som er gift eller har permanent opholdstilladse) at studere herhje, f.x. fra Tekniske Universitet i Lyngby står

Tuition fee - non EU/EEA citizens
The tuition fee for non EU/EEA students on the international MSc programmes at DTU will be DKK 102.500 (EURO 13.500) per academic year from the 2006 admissions. Students from non-EU/EEA countries who are already enrolled on the degree programmes at Danish universities in 2005 and before are exempted from tuition fees.
 
suphanburi
tak for alle de gode svar. min kone har snakket med
skolen i thailand og har aftalt af hun tager 2 år til. Smile
 
Spring til debat: