Se indlæg|
Leasing aftaler
|
|
| tigerdut |
Lagt på d. 21/12-2015 19:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Jeg er ved at sælge min leasede lejlighed. Jeg har 3 x 30 års leasing, betalt på forhånd. Der er ca 25 år tilbage på første lease. Men hvordan handler man ? Den oprindelige sælger, som er med inde over, påstår at vi først skal ophæve min lease aftale på Land Office og dernæst skal der laves en ny lease aftale med den nye ejer (leaser) men jeg er alvorligt bange for at ophæve mine 85 år, som jeg har givet 9,6 mill. Baht for og så måske pludselig stå uden nogen lease aftale eller penge, for den sags skyld. ![]() Nogen der kender til proceduren ved sådanne handler ? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 21/12-2015 22:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det kan være lidt kompliceret, da en leasingaftale ikke er andet end en lejeaftale. Du har således lejet et "hotelværelse" eller en bolig for en given periode. En speciel forudsætning er, at du har forudbetalt, og der kunne ligge en klausul om betingelser for køb osv. i kontrakten. Det er således denne kontrakt, der helt suverænt styrer dit engagement, dvs. din leasingaftale og nok også derfor, at ejeren vil have aftalen ophævet. Det er nemlig langt fra sikkert, at du har ret til genlease, udlejning eller overdragelse uden samtykke. Jeg ville, også set til det store beløb, der er i spil, få fat i en god advokat til at repræsentere dig overfor ejeren. Og især til at hjælpe med overdragelsen af kontrakten. |
|
|
|
| Nahm |
Lagt på d. 21/12-2015 23:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 513 |
Er det seriøst at du har betalt det beløb for at lease en lejlighed ?
Mvh,
Nahm |
|
|
|
| Gunter |
Lagt på d. 21/12-2015 23:43
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 70 |
Jamen du store kineser !.. du tager vel forhåbtlig gas på os ? Hvordan i alverden kunne du, finde på at betale 90 år's leje forud ? , og så med en aftale som helt sikkert er ugyldig. Tror du må se i øjene, at du er blevet taget godt og grundigt i nummergøjen, og at du har tabt dine penge.. desværre. ![]() Mvh. Günter. Redigeret af Gunter d. 21/12-2015 23:48 |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 22/12-2015 02:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg har i 2007 leaset et hus på en 30 års kontrakt og "forudbetalte" lease beløbet og "solgte" den i april i år. Kontrakten på forholdet blev i 2007 da handlen blev indgået, noteret på bagsiden af chanoten og landkontoret opbevarede en kontrakt. På landkontoret: I 2010 da huset overgik til en ny ejer, skulle den nye ejer skrive ved siden af den tidligere ejers underskrift alle de steder i kontrakten hvor vedkommende havde skrevet under. Jeg skulle udfylde og underskrive en skrivelse hvori jeg accepterede ar huset overgik til en ny ejer, da kontrakten sagde at huset bl.a. ikke kunne sælges, belånes eller lejes til anden side uden min accept. Køber og sælger indgik en seperat kontrakt. Jeg havde en god advokat til at ordne alle papirerne og klare sagerne på landkontoret begge gange. I april i år blev huset så solgt. Her skulle jeg underskrive en formular som landkontoret havde på at jeg accepterede salget. Køber og sælger underskrev en standardkøbekontrakt, som kan købes i mange papirbutikker. Medens køber og sælger klarede navneskiftet på landkontoret, så gik køberens bror og jeg over i en filial af min bank og her blev købesummen så indsat på min bankkonto. Men det var nok fordi sælger og jeg er gode venner. Da vi kom tilbage til landkontoret var omregistreringen at chanoten lige blevet færdig. Ifølge min advokat, så er der ingen lov i Thailand, som gælder for en leaseperiode længere end 30 år, 3 x 30 år er ikke lovmedholdelig og hvis man skal indgå en ny 30 års periode, så skal der en ny kontrakt og genforhandling af leasebeløbet til. Hvis du bor på Phuket tigerdut, så kan jeg anbefale en god advokat. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.