Se indlæg
 Udskriv debat
Premium economy sæder
HongNam
Hej alle

Jeg har fløjet rigtig mange gange med Thai og hver eneste gang jeg gik igennem premium economy sektionen havde jeg ønsket at jeg havde en billet til der Smile
Men hvordan bestiller man Premium economy ? det er ikke lige noget jeg kan finde på momondo søgemaskinen og heller ikke google mig til (måske jeg kigger de forkerte steder)

På forhånd tak Smile

birkedhoj
Du kan søge på Thai's hjemmeside. Der er mulighed for at vælge business og Premium economy. For at checke priser kan du ringe til Jysk rejsebureau eller profil rejser (som vi har købt denne rejse hos)
Priserne svinger fra år til år, om det ene eller er det bedste tilbud.
Du kan også købe en økonom billet og bruge evt. opsparede point til opgradering.
Jeg har selv ringet/skrevet til nogle af søgemaskinerne og fået oplyst de kun søger på de billigste priser.

til nogle af søgemaskinerne
Flyver PE med THAI altid

Kim Ludvigsen
birkedhoj skrev:

Jeg har selv ringet/skrevet til nogle af søgemaskinerne og fået oplyst de kun søger på de billigste priser.

Dette gælder dog ikke Momondo:

[img]http://kimludvigsen.dk/projekter/momondo.jpg[/img] is not a valid Image.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
birkedhoj
Ting ændrer sig. Jeg har ikke søgt siden jeg bestilte i april. Men momondo var en af dem jeg havde kontaktet på mail.
Flyver PE med THAI altid

HongNam
Kim Ludvigsen skrev:

birkedhoj skrev:

Dette gælder dog ikke Momondo:

[img]http://kimludvigsen.dk/projekter/momondo.jpg[/img] is not a valid Image.

Super Smile Tak for tippet Grin

Nero
Gå ind på Thai's hjemmeside...

http://www.thaiai...index.page

Der ser du hvilke pladser og priser som kommer frem (economy, premium, business) på de datoer, du vælger.

Anonym Bruger
Lige til oplysning så er thai's Premium Economy her til Danmark nok de bedste i verdenen for de fly de flyver med har nemlig ikke Premium economy sæder i klassisk forstand. Istedet sælger de den bagerste del af Business class kabinen som premium economy og dermed får man faktisk ikke meget for de sidste kr op til business eneste forskel er nemlig maden og evt service og så naturligvis lounge adgang. Desværre er prisen på thais Premium Economy ofte helt ude i skoven, jeg prøvede lige en søgning på nogle datoer i Juli som vi taler lidt om at rejse på der skal de have 17.000 for PE og og 23.000 for Business. Men man kan på samme datoer købe en rigtig business class hos Turkish airlines for 12.000 og de fleste andre vil kan man også købe business class hos for under 17.000.

Jeg har ikke prøvet turkish airlines men kan se at produktet er af den gamle type med flere sæder ved siden af hinanden hvor Thai og mange andre tilbyder direkte gang adgang til alle sæder. Det foretrækker jeg personligt klart selvom den gamle type er at foretrække hvis man rejser flere sammen.

Nero
TomDK skrev:

Lige til oplysning så er thai's Premium Economy her til Danmark nok de bedste i verdenen for de fly de flyver med har nemlig ikke Premium economy sæder i klassisk forstand. Istedet sælger de den bagerste del af Business class kabinen som premium economy og dermed får man faktisk ikke meget for de sidste kr op til business eneste forskel er nemlig maden og evt service og så naturligvis lounge adgang. Desværre er prisen på thais Premium Economy ofte helt ude i skoven, jeg prøvede lige en søgning på nogle datoer i Juli som vi taler lidt om at rejse på der skal de have 17.000 for PE og og 23.000 for Business. Men man kan på samme datoer købe en rigtig business class hos Turkish airlines for 12.000 og de fleste andre vil kan man også købe business class hos for under 17.000.

Jeg har ikke prøvet turkish airlines men kan se at produktet er af den gamle type med flere sæder ved siden af hinanden hvor Thai og mange andre tilbyder direkte gang adgang til alle sæder. Det foretrækker jeg personligt klart selvom den gamle type er at foretrække hvis man rejser flere sammen.

Jeg kan supplere.

Austria Airlines, men kun 1 1/2 times skift i Wien, har tit promotion på ren Business Class. Og den er god. Prisen ligger meget tæt på¨thai's PE, men hos A.A, får man også Fast Track, samt lounge acces. Deres 'gode' priser kan være h*lvedes svære at finde på nettet. Derfor, spørg dit rejsebureau. A.A. flyver iøvrigt ud af Cph hver dag, mener jeg.

Anonym Bruger
Nero skrev:

Jeg kan supplere.

Austria Airlines, men kun 1 1/2 times skift i Wien, har tit promotion på ren Business Class. Og den er god. Prisen ligger meget tæt på¨thai's PE, men hos A.A, får man også Fast Track, samt lounge acces. Deres 'gode' priser kan være h*lvedes svære at finde på nettet. Derfor, spørg dit rejsebureau. A.A. flyver iøvrigt ud af Cph hver dag, mener jeg.

Austrian var også på min søgning til lige omkring 16.000 lige som en del andre Momondo er faktisk blevet ret gode til at finde de gode sæder også.

Iøvrigt pas på med at omtale Austrian som A.A. da AA er betegnelsen for American Airlines.

Nero
TomDK skrev:

Nero skrev:

Jeg kan supplere.

Austrian var også på min søgning til lige omkring 16.000 lige som en del andre Momondo er faktisk blevet ret gode til at finde de gode sæder også.

Iøvrigt pas på med at omtale Austrian som A.A. da AA er betegnelsen for American Airlines.

Det overlever jeg. Værre hvis det blev forstået som Anonyme Alkoholikere. Grin

birkedhoj
Hvis man vil til phuket med tg 953 er det en direkte flyvning. Og i vinter er det med dejlige b 747. Og der er også premium economy pladser
Flyver PE med THAI altid

Anonym Bruger
birkedhoj skrev:

Hvis man vil til phuket med tg 953 er det en direkte flyvning. Og i vinter er det med dejlige b 747. Og der er også premium economy pladser

Ja det er der og det er stadig super gode PE sæder og på den rute giver Business faktisk lidt mere mening. Men Boeing 747'erne er ikke udstyret med nyeste generation af sæder og det vil sige at PE "kun" er angled flat seats og man skal stadig hoppe over sidemanden. Til gengæld er Business sæderne faktisk 1. klasse sæder så der er komforten rigtig god.

Girobank
Hej.

Vi var med Qatar herned i September på business- det var er det bedste vi nogensinde har prøvet.

Var med Thai 6. januar på samme klasse, kan overhovedet ikke sammenlignes.

Troede at det var det samme, men nej overhovedet ikke.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anonym Bruger
Girobank skrev:

Hej.

Vi var med Qatar herned i September på business- det var er det bedste vi nogensinde har prøvet.

Var med Thai 6. januar på samme klasse, kan overhovedet ikke sammenlignes.

Troede at det var det samme, men nej overhovedet ikke.

Hvad var forskellen? var det deres fly med sildebens konfiguration af business class for det er klart den fedeste business class konfiguration der findes.

Girobank
Hej tom

DER TROR JEG IKKE, vi sad i midten.
Sæderne havde helt andre indstillingsmuligheder end i Thai, bordpladsen bedre. Fik udleveret pyjamas begge veje.

Dertil kommer prisen: 8500 kr. retur, hvor THAI desværre er meget dyrere på Premium.

Havde kun 2 timer i Doha med fin service, så tiden gik meget hurtig.

Så vil igen kigge på begge selvskabers priser til næste tur og vælge den billigste.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

Anonym Bruger
Girobank skrev:

Hej tom

DER TROR JEG IKKE, vi sad i midten.
Sæderne havde helt andre indstillingsmuligheder end i Thai, bordpladsen bedre. Fik udleveret pyjamas begge veje.

Dertil kommer prisen: 8500 kr. retur, hvor THAI desværre er meget dyrere på Premium.

Havde kun 2 timer i Doha med fin service, så tiden gik meget hurtig.

Så vil igen kigge på begge selvskabers priser til næste tur og vælge den billigste.

ok grunden til jeg spørger er fordi Qatar har en hel del forskellige fly og de kan have meget forskellig indretning. Sildeben er den hvor man sidder sådan lidt skråt i forhold til flyveretningen som du kan se på denne tegning http://www.seatgu..._787-8.php men det lyder somom i mere havde den klassiske indretning http://www.seatgu...0ER_V2.php

Jeg undskylder at jeg bliver lidt nørdet, jeg har selv lige været en tur i USA hvor jeg havde ofret business class biletter, det er ikke noget jeg gør ret tit da jeg egentligt hellere vil bruge pengene på et godt hotel, men engang imellem når jeg rejser for mit eget firma og der er rimelige biletter så tager jeg mig den luksus. Men det er fantastisk at sætte sig op foran få serveret et godt måltid sidde godt. I den forbindelse har jeg prøvet thai's nuværende 777-300ER buisness class (dog som PE) og synes faktisk produktet er rigtigt godt men det er nok rigtigt at sædet er lidt smaldt. Det bedste jeg har prøvet hvad angår sæde komfort er AmericanAirlines der har den føromtalte sildebens konfiguration og der sad og lå jeg super godt. Så hør det det heller ikke værre at de serverede en super god bøf til mad :-)

Girobank
Hej Tom

Qatar, fra København til Doha med 787 og Doha-Bangkok A 380.

Det Var en fornøjelse at flyve denne tur på business.

Tro at indretningen var traditionel-ikke silkeben.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

jens
B787 findes kun med sildebenskonfig ved qatar, og ja det var billigt med business til 9000 ca.
http://www.seatgu..._787-8.php
Tværtimod så sidder man som sild i en tønde uden pladsfbodyfly ved de ikke lavpris selskaber.
Emirates har til gengæld næsten konstant business til ca15K både fra København og hamborg.
Så kan ikke rigtig se grund til at give mere end det for PE med f.eks. Thai.

birkedhoj
men muligheden for direkte flyvning har de ikke.
Kun norwegian og thai.
Flyver PE med THAI altid

Anonym Bruger
jens skrev:

B787 findes kun med sildebenskonfig ved qatar, og ja det var billigt med business til 9000 ca.
http://www.seatgu..._787-8.php
Tværtimod så sidder man som sild i en tønde uden pladsfbodyfly ved de ikke lavpris selskaber.
Emirates har til gengæld næsten konstant business til ca15K både fra København og hamborg.
Så kan ikke rigtig se grund til at give mere end det for PE med f.eks. Thai.

Det er ikke altid at Seatguru fanger alle konfigurationen qatars hjemmeside er ikke særligt informativ. Men enig de 9000 lyder ekstremt billigt, man det have været et 2 for 1 tilbud.

Jeg forstår dog ikke den mellemste del af dit indlæg.

Spring til debat: