Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Visum, indrejse og ophold i Thailand » Generelt omkring visum og indrejse
 Udskriv debat
Nye krav " Indkomstbrev"
Nahm
Kim Ludvigsen skrev:

Sabai House (link til Google Maps). Det er et lille familieejet hotel på khampangdin Rd, det er ikke på Agoda eller andre steder. De 15.000 fordelte sig på 7.000 til hotel og 8.000 til alt andet - eller omvendt. Når jeg har gået rundt har jeg da set hotelværelser til 5.000 pr. måned, men om de har været til at leve i, ved jeg ikke.

Det er da lowbudget der vil noget, og du skriver du ikke har en fast kæreste. Der kan ikke være penge til sjov og ballade med det lille pengebeløb, du må meget gerne skrive hvad udgifter er på div.(mad,drikke,forlystelser mm)
Mvh,
Nahm

Kim Ludvigsen
TomDK skrev:

Ikke at jeg ikke siger at det ikke kan lade sig gøre at leve for 8000 baht om måneden for det gør mange Thai'er. Men det er godt nok ikke mange penge. Jeg bliver helt nysgerrig hvad får du så tiden til at gå med for på et budget på 266 baht om dagen er der ikke just penge til de store udflugter.

Vi er ved at komme længere og længere væk fra emnet, så måske vi skulle lave en ny tråd om, hvad man kan leve for som fastboende/halvårsboende :-)

Jeg var ikke på udflugter, men gik blot rundt i byen. Når jeg er i Thailand, lever jeg stort set som hjemme i Danmark, bortset fra, at jeg spiser ude i stedet for selv at lave mad. Jeg bruger heller ikke mange penge derhjemme.

Jeg har på fornemmelsen, at øl, værtshuse og dame(r) er det, som får udgifterne op for de fleste, og jeg bruger ikke penge på nogle af delene.

Nahm: Mit indlæg krydsede dit, men jeg har vel svaret på det meste ovenfor. Jeg laver ikke et decideret budget.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Anonym Bruger
Kim Ludvigsen skrev:

Vi er ved at komme længere og længere væk fra emnet, så måske vi skulle lave en ny tråd om, hvad man kan leve for som fastboende/halvårsboende :-)

Jeg var ikke på udflugter, men gik blot rundt i byen. Når jeg er i Thailand, lever jeg stort set som hjemme i Danmark, bortset fra, at jeg spiser ude i stedet for selv at lave mad. Jeg bruger heller ikke mange penge derhjemme.

Jeg har på fornemmelsen, at øl, værtshuse og dame(r) er det, som får udgifterne op for de fleste, og jeg bruger ikke penge på nogle af delene.

Nahm: Mit indlæg krydsede dit, men jeg har vel svaret på det meste ovenfor. Jeg laver ikke et decideret budget.

Ja lidt offtopic :-)

Ja det forklarer jo budgettet, men ville personligt næppe kunne finde bolig for den pris :-) Men det er nu ret centralt vi boede selv lidt nede af vejen sidst vi var i Chaing Mai på Mae ping Hotel. Men det ilustrerer nu meget godt forskellene i denne slags diskussioner for mange siger at man ikke kan leve for få penge men de regner netop ofte at man skal gå i byen flere gange om ugen og lave en masse. Kan man leve som i Danmark så kan man leve meget billigt.

Når vi er i Thailand budgetterer vi generelt med et budget på 1000 kr om dagen i lommepenge men vi er der jo også kun et par uger hver andet år. Med til historien hører jo også at vi har 2 børn og tager på ture, shopper tøj mv. Selve maden bruger vi ikke så mange penge på.

lek
Tråde har det at skride lidt Grin

vores forbrug mdr.
hus 140 kvrm (leje ) el - vand - internet - vægtafgift / forsikring bil - mc, konens forsikring, 9.500 thb mdr
kost 90 % hjemme vel ca 5.000,- thb mdr. for vil ikke undvære flæskesteg / frikadeller /hotdog m. pølser i svøb osv osv.

Det som er dyrt her er øl / spiritus.
der kan hurtig blive lagt 5-6.000 oven i budgettet afh af ens forbrug..
Og hvis man ikke gider lave mad selv, så koster det.

Undrer mig stadig hver gang jeg læser folks budget, når de samtidig hårdnakket påstår de ALDRIG bliver taget i røven. Så der må være noget andet de glemmer at fortælle.

Man kan altså ikke bruge 30.000 thb mdr på normal leve vis. medmindre man vælger at betale en ublu husleje / mv.

Yonok
Det kan du altså nemt-har man eksempelvis en bil at betale afdrag på-det er nemt 15-20.000THB alene-så det kan snart løbe derop ad selv med en husleje på 5.000THB.

Bade-Dyr
Man kan jo ikke siger ar bare fordi en bruger XX.XXX - XXX.XXX baht pr måned er de automatics bliver taget i røven, Det er sådan udtaleser der kommer fra utrolige "dumme" mennesker.

Men er jo nød til at kende baggrunden der til, før man kan udtale sig der om.

Kender flere i Thailand der bruger 2X.000 baht pr måned på medicine og hospital.
Flere udlænding der betale 30k - 50k i ren husleje. Da det i forhold til deres hjemland, Er utrolige billiget, Og det det vil nu og her.
Nogle har dyre hobby der er mere end 30k pr måned.
Personer der elsker natte livet i overhaling banen.
En Dansker her nede jeg kender bruge 80k-100k pr måned da det er sådan han lever.

Man kan havde barn/børn på universitet hvor måned prisen alene kan overstige de 30k.

Og ja, Jeg kunne blive ved.

Det Lek skriver er så dumt, Og et tegn på at manden er total "lost" i den virkelig verden.
Vi mennesker er forskellige, har forskellige behov, forskellige krav, ønsker med mere.

Det ville være det sammen hvis en skrev at alle bruger med kun 3 bogstaver bliver taget i røven hver dag, Og dem der starte med L bliver det 2 gange om dagen.
Total sludder og vrøvl.

Kun et at gøre når man læser sådan sludder.

Headbanger Headbanger Headbanger Headbanger Headbanger Headbanger Headbanger Headbanger Headbanger

johnhelt
@lek, at skrive at man under ingen omstændigheder kan bruge mere end 30,000 om måneden kommer da vist an på, hvordan man ønsker at leve sit liv. Nogle kan leve meget spartansk, dem er du vist en af, mens andre gerne vil have lidt mere. Det betyder ikke, at man bliver taget i røven eller er dum i min verden. Udover de udgifter du nævner, skal der vel også ligges penge til side til en ferie fra tid til anden. Mange har også børn som skal i skole, bilafdrag, medicin osv som Bade-dyret nævner. Personligt bruger jeg da noget mere end de 30,000 og synes da på ingen måde at jeg flotter mig...lever blot et liv som jeg ville gøre i DK. Mine/vores udgifter er ca. per mdr:
Husleje 35,000
El & vand 3,500
Internet 1,000
TV 1,000
2 x skole 15,000
Mad 10,000 (ca., kender ikke det nøjagtige tal)
Diverse 5,000 (Ferier osv i Thailand)
Ferie til DK 10,000 (en årlig tur, udgift fordelt på 12 mdr)
Hobbies 5,000 (Golf osv)

Dette er meget runde tal, og nogle måneder er det betydeligt mere andre måneder lidt mindre, men bare for at give et eksempel. Tror at mange Danskere i Thailand vil kunne nikke genkendende til ovenstående.

JohnBKK
Ku´ være interessant at høre hvordan det går med trådstarter og det tråden egentlig handler om, ikke?

Dvs. hvor i Thailand kræver de ekstra dok. for at penge går ind på thai bankbogen hver måned, kom med nogle bidrag.

Read the rules
Redigeret af JohnBKK d. 03/02-2016 06:08

DJ
For at vende tilbage til det " nye krav ".

Jeg er en af dem med et stoerre forbrug uden ' natteliv " og har det fint med det, og vil ikke blande mig i hvad andre bruger.

Jeg har nu vaeret i banken og de var lidt uforstaaende overfor dette krav, men da jeg har overfoert 65.000 eller mere pr. maaned ville banken ringe til immigrationen og faa lavet det rigtige dokument, saa vi kunne tilfredsstille dem.

Jeg skal foerst bruge det midt i marts maaned, saa jeg skal nok komme tilbage med resultatet.

Mit indlaeg var egentlig blot til orientering til andre som kunne komme i samme situation.

lek
Hvis bade-dum nu læste inden han svarede... blev svaret nok en anden...

Men jeg forholdt mig til de faktiske udgifter ved at leve her. Endda når man vil leve bedre end de fleste Thaier, eller man ville gøre i DK.
Og jeg skrev jo... der må være nogle detaljer folk undlader at fortælle,

Og jeg er 100% klar over det er dyrere nogen steder i Thailand. Såen er det jo også i DK.

Men klart vil man lege natteravn er det dyrt, det er det også i DK
lader man konen styre det hele her, så koster det kassen.

Men et ganske normalt liv uden.
Druk ture, Og man laver mad selv det meste af tiden
så er det altså billigere i thailand end i DK.

Hvem har brug for internet til 1000 thb mdr ??? kun hvis man har mange computere, eller kører noget bussines... Vi betaler 600 og det trækker 3 computere, hvor den ene bla streamer dansk tv. Og har aldrig problemer med sløv forbindelse.

Ja ja vi bor 17 km udenfor Rayong, men har 1600 kvrm have og et farang style hus til 6.500 mdr... ork jo det kan sagtens findes dyrere, men kun hvis man er uvenner med sine penge.
Eller bor i en af turist fælderne.

Hvad folk bruger på natte liv, mærkelige indkøb osv osv.... det er jo slet ikke med i det budget jeg postede.
Jeg forholder mig kun til de faktiske udgifter ved at bo her....
Endda når man bruger ekstra på bla mad.

Ferie i DK... hallo altså det er ikke faktiske udgifter,, men noget man vælger til. præcis som mange i dk tager på ferie.

Skil tingene ad... de faktiske udgifter og hvad man kan bruge..

johnhelt
Nu skrev jeg også at det er runde tal. Om det er 1000 eller 780 som vi faktisk betaler er nok ikke den store forskel.
Og nej, da jeg arbejder I BKK, er det der jeg er nødt til at bo...ikke i nogen turistfælde. Jeg vil nu stadig forholde mig kritisk til, at I kun bruger 5000 på mad og samtidig fremstiller du det som om at I lever som konger og baroner. Alt efter hvor mange I er i husstanden, så kan der ikke blive til meget luksus på det beløb.

Bade-Dyr
JohnBKK skrev:

Ku´ være interessant at høre hvordan det går med trådstarter og det tråden egentlig handler om, ikke?

Dvs. hvor i Thailand kræver de ekstra dok. for at penge går ind på thai bankbogen hver måned, kom med nogle bidrag.

Read the rules

Nonthaburi de 2 sidste gange for mig på Married-Extension var det minimum 40k pr måned.
Ved andre folk fik afslag ved Nonthaburi ved Retirement. (65K), Da nogle af dem ikke overførte nok, Andre slet ikke overførte til Thailand med bruger deres hjemland Credit Card.

Kender en Dansker der bruger "Kap Choeng Immigration" Han skulle bare vise han overførte penge hver måned, Men de var ligeglade med beløbet størrelse.

lek
Jamen der er jo nok forskewl på hvor meget folk spiser...

1 kg gris koster 140,-
1 kg kylling koster 80,-
1 kg grøntsager ca 50,-

rejer som vi kun køber max en gang mdr... 240,- / kg
så ja en flæskesteg koster nemt 200 thb

men 3 kg mad = 270 thb + olie og gas
ris bruger man ca 100 gr pr person = 5 thb pr gang. altså når man kun vil spise de gode ris.

Klart når man vil have brød / pålæg osv... koster det ekstra, især da køber man det hele færdig.

joe det er måske også blevet moderne i DK ikke at lave noget selv, hvad ved jeg......
Men igen... skil det nu ad... hvad man behøver bruge og hvad man bruger og ikke mindst hvorfor man bruger det.

Dansk
De sidste par år har jeg ingen ting vist på kontoret Bang Yai/Nonthaburi kun brevet fra Ambassaden var nok, så det er som resten herude op/ned!

click

Er lige kommet hjem fra immigration det tog 10 minutter ingen spørgsmål om bank eller ligende havde mit pas, brev fra konsul, kopi af pas forside kopi af indrejsekortet (departur card) kopi af sidste mit retirementvisa kopi af min kones id-card & kopi af den blå bog som sagt hurtigt og let 10 minutter efter sad jeg i bilen 1900 bath fattigere og nød en velfortjent kold chang beer, og var klar til køreturen hjem så hvor svært kan det nu være ?
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solenSmile

lek
click skrev:

Er lige kommet hjem fra immigration det tog 10 minutter ingen spørgsmål om bank eller ligende havde mit pas, brev fra konsul, kopi af pas forside kopi af indrejsekortet (departur card) kopi af sidste mit retirementvisa kopi af min kones id-card & kopi af den blå bog som sagt hurtigt og let 10 minutter efter sad jeg i bilen 1900 bath fattigere og nød en velfortjent kold chang beer, og var klar til køreturen hjem så hvor svært kan det nu være ?

Friends
Gør som de siger og lad være med at spille smart.. Så er det hele ret nemt.
De har magten, lev med det.
Jo jo ved godt der kan sidde en skrankepave et sted og gøre livet surt...

JohnBKK
Nemlig, bare hold kaje, smil og vær tålmodig, så går det uden problemer.

Undrer mig tit over hvad farang tænker på når de møder op i shorts, T-shirt og sandaler, med 2-3 dages skæg og temmelig usoignerede, den går altså ikke på Immigration, man risikerer problemer/længere sagsbehandling/nye påhit med div. dok. - fordi man betragtes som suspekt med den fremtoning.

Husk at overflade og fremtræden er det vigtigste, så jeg er altid nybarberet og nyvasket med rent kluns, en rigtig duks, hehe..

Wink

lek
Hmmm sandaler bruger jeg nu altid undtagen når jeg skal til dk.
Men ellers ja det er ilde set at forlade eget hjem uden skjorte / lange bukser. Sådan er det bare. Om vi mener noget andet ændrer ikke thaiers syn på sagen
Skæg er total yt i thaiers verden

HansW
Jeg ser at der meget stor forskel paa hvad der kraeves, jeg fornyede mit retirement i november her havde jeg kopi af den blaa bog konens ID samt addresse slip der blev lavet ved sidste fremmoede, dertil bankbog + kopier lavet i banken sammen med brev fra banken at der de sidste 3 maaneder havde staaet min 800K, sidste retirement, men her gik det galt de forlangte alle tidligere retirements skulle de have kopier af samt det foerst O visa, alle i 2 kopier da jeg skulle have et multiple entry visa ogsaa, og da jeg ankom den 27/11/15 til Thailand og mit retirement udloeb den 29/11/15 og da det var en soendag fik jeg stemplet i passet at jeg havde en dags overstay dog fritaget for boede da den 29 var en dag hvor emigration var lukket, jeg moedte op den 30/11/15 dette i Hua Hin.
Ligeledes fik jeg kun 2 dages entry stemplet i passet ved indrejse.
PS var heldig at det foerste O visa var i samme pas, jeg skal nu have passet fornyet saa jeg skal nok huske at faa lavet en kopi af foerste O visa til naeste gang, jeg havde ellers forstaaet det saadan at man havde en uge efter udloeb, men den gaar ikke ser det ud til.
MVH Hans

lek
Nu kunne det være skide fedt, hvis vi fik at vide hvilken emigration kontor der forlanger hvad...
Så kunne vi gardere os mod tosserierne..
For sålænge vi bor til leje kan vi altid flytte

det sidste "PS" forstår jeg så ik en blælde af
Redigeret af lek d. 03/02-2016 11:58

Spring til debat: