Se indlæg|
Thailandsk kvinde dræbt af knivstik
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/05-2015 17:31
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Det var den 43-årige Ubon Mikkelsen, der blev fundet dræbt i en blodpøl i sin massage- og wellnesssalon i sit hjem på Kirkebyvej 44 i Hvam Stationsby, Aalestrup, cirka 18.30 mandag aften. Det kom frem under et grundlovsforhør klokken 14.00 tirsdag ved retten i Viborg. På gerningsstedet anholdt politiet den formodede 37-årige gerningsmand CM, der blev sigtet for drabet. Dagen efter det tragiske drab strømmer hilsnerne ind på den afdødes Facebook-siden - ikke mindst fra Thailand. Læs nærmere på: http://ekstrablad...el/5570909 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| arawan |
Lagt på d. 20/05-2015 20:18
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 32 |
Tja.....det er synd, meget synd....men når man har massage i hjemmet og yder happyending så er der chance for at den forkerte mand ender på briksen...Det er jo bare at google hendes adresse så vælter det op med alt muligt under bæltestedet..især på eroguide..som er noget fanden har skabt hvor thaipiger bliver bedømt på deres ydelser....og går man endnu tættere på sagen så er der vold og penge involveret....Igen igen igen.....du hører aldrig om kineserne og Vietnamsere, kun lidt om Philippinerne men ALTID om Thai'erne..hvor flertallet ender på briksen, rengøring mv....igen fordi de mænd som køber dem på hylderne i Pattaya, Phuket og Bangkok..er nogle klaphatte af rang.... |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 20/05-2015 20:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Uanset om kvinden har arbejdet som prostitueret eller ej, var hun et menneske på lige fod med os andre. Og lige nu er der en datter i Thailand som sørger over tabet af sin mor. Så vis lige lidt respekt. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 21/05-2015 17:57
|
|
'Kan vi få liget hjem til Thailand?' Sådan spørger en thailandsk pårørende på Facebook til den 43-årige Ubon Mikkelsen, som mandag aften blev fundet dræbt i Hvam Stationsby. Ubon Mikkelsen er fra Thailand, men boede i Danmark og havde været dansk gift. Det sidste farvel til de døde er særdeles vigtig i Thailand. Det er familiens sidste chance for at ære den afdøde, og mange mener, at bisættelsen markerer genfødsel og overgangen fra et liv til et andet. En ung mand skriver, at han ønsker drabsmanden 'i helvede': 'Hvad havde min tante gjort forkert. Hvorfor skulle du slå hende ihjel, satans Farang'. Læs nærmere på: http://ekstrablad...or/5571668 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 21/05-2015 18:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Ja, det er en trist sag, men vel heldigt for familien i Thailand at det er sket i et civiliseret land hvor man kan stole på politi og retsvæsen, og forhåbentlig få en hurtig og effektiv ekspedition af de jordiske rester hjem til Thailand. Det er ikke altid tilfældet når det sker for en Farang i Thailand. Men det tænker den ophidsede og vrede nevø vel ikke over lige nu.. |
|
|
|
| BoY |
Lagt på d. 22/05-2015 16:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Denne yderst triste sag giver anledning til et spørgsmål, som både en pårørende i Webmaster's indlæg samt JohnBKK berører. Hvordan sendes de jordiske rester til Thailand? Jeg tænker både praktisk og økonomisk. Er kremering påkrævet i DK, eller kan det vente til familien kan forestå ceremonien? Det kunne også være interessant at høre, hvis nogen har erfaring med "postgangen" omkring udbetaling af forsikringer og pensioner, hvis afdøde havde disse. Når de til efterladte i Thailand, hvis det er aftalt? Afslutningsvis vore tanker til de efterladte. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 22/05-2015 17:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Min ekspertise stopper ved den juridiske dødsbobehandling. Det behøver jeg ikke at skrive så langt om, da det er forklaret i hverdagssprog her: http://www.deleur...ndling.pdf Hvordan man praktisk sender de jordiske rester til Thailand ved jeg ikke. Men det er ikke unormalt at transportere i zinkkister. DVS. selve den religiøse ceremoni, hvor kremering er skik og brug, ikke udgør nogen legal indring hvis denne skal foretages i Thailand Idet der er tale om en kriminalsag, kan denne ceremoni ikke foretages før afdøde "frigives": Lige i dette tilfælde vil problemet nok mest være følelsesmæssigt. Men i islamisk kultur, skal afdøde begraves indenfor et døgn. Det har skabt en del konflikter, hvor en tilsvarende kriminalsag har forhindret dette |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 24/05-2015 03:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
arawan skrev: Tja.....det er synd, meget synd....men når man har massage i hjemmet og yder happyending så er der chance for at den forkerte mand ender på briksen...Det er jo bare at google hendes adresse så vælter det op med alt muligt under bæltestedet..især på eroguide..som er noget fanden har skabt hvor thaipiger bliver bedømt på deres ydelser....og går man endnu tættere på sagen så er der vold og penge involveret....Igen igen igen.....du hører aldrig om kineserne og Vietnamsere, kun lidt om Philippinerne men ALTID om Thai'erne..hvor flertallet ender på briksen, rengøring mv....igen fordi de mænd som køber dem på hylderne i Pattaya, Phuket og Bangkok..er nogle klaphatte af rang.... hvad sker der lige her, hvor mange af os medlemmer kalder du lige nu klaphatte, min kone har arbejdet med rengøring før fordi hun ønskede at tjene penge selv, hvor fanden gør det mig til en klaphat?? jeg bad hende ikke om at tage et rengøringsarbejde men hendes stolthed til at bidrage til vores økonomi gjorde at hun tog arbejdet, selv om vi ikke økonomisk manglede pengene, hun er nu i gang med at tage en 9 klasse så hun kan komme videre i systemet og få en uddannelse, så svar lige hvor gør det mig til en klaphat hva klaphat. prasat |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 16/12-2015 10:31
|
|
Det var efter alt at dømme en særdeles voldsom og blodig død, der i maj overgik den 43-årige Ubon Mikkelsen i Hvam Stationsby ved Viborg. Først på aftenen blev kvinden stukket ihjel i den wellness-salon på Kirkebyvej i Hvam, hvor hun arbejdede. Gerningsmanden var en i dag 38-årig mand, mener anklagemyndigheden. Statsadvokaten i Viborg har nu rejst tiltale mod den 38-årige, og det fremgår af anklageskriftet mod ham, at Ubon Mikkelsen blev ramt af 58 knivstik eller -snit. Af anklageskriftet fremgår det desuden, at sagens 43-årige offer havde knivsår både på kroppen, i halsen og i hovedet. Politiet rykkede mandag 18. maj ud til en anmeldelse om husspektakler. Da man nåede frem, fandt betjentene liget af Ubon Mikkelsen. På stedet var også en mand. Han var smurt ind i blod, og i første omgang frygtede politifolkene, at også han var alvorligt såret. »Vi troede, at han var hårdt såret, fordi han var indsmurt i blod, men det viste sig at være mindre skader,« sagde efterforskningsleder Henrik Grove dengang til Ritzau. Snart skulle det da også gå op for politiet, at manden efter alt at dømme var drabsmanden. Han blev anholdt og sigtet for drabet af Ubon Mikkelsen. Den følgende dag blev han fremstillet i grundlovsforhør og varetægtsfængslet. »Min klient kan ikke huske, hvad der er sket. Men han mener, at det nok er ham, der har gjort det,« sagde mandens forsvarsadvokat, Kurt Kvist, til ekstrabladet.dk umiddelbart inden grundlovsforhøret i sagen. Den 38-åriges forklaring har indtil videre været hemmeligholdt for offentligheden, da sagen indledningsvist blev behandlet for lukkede døre i retten. Politiet har dog meldt ud, at der ikke umiddelbart har været nogen nærmere relation mellem den 38-årige og Ubon Mikkelsen. Det er endnu ikke bestemt, hvornår sagen mod den 38-årige skal behandles ved Retten i Viborg. Kilde: http://www.bt.dk/...ed-58-stik og http://ekstrablad...ge/5873691 Med venlig hilsen
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 15/02-2016 17:48
|
|
Retten i Viborg fandt ingen formildende omstændigheder, da den mandag idømte den 38-årige Claus Madsen fra Hvam 12 års fængsel for et brutalt knivdrab på en thailandsk kvinde 18. maj sidste år. Drabet fandt sted i den wellness-salon, hvor kvinden arbejdede på Kirkebyvej i den lille jyske by. Manden tilstod ifølge Viborg Stifts Folkeblad, at han stak den 43-årige Ubon Mikkelsen mindst 20 gange med en kniv i hendes hals, hoved og krop. Først ramte han hende med cirka ti knivstik foran på hoved og krop, og da den stærkt sårede kvinde sank i knæ, faldt yderligere mindst ti stik bagfra. Kilde: BT Med venlig hilsen
|
|
|
| Thaidreamer |
Lagt på d. 16/02-2016 13:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 183 |
Han må virkelig ha hadet hende . Samt den berømte sorte klap må ha smækket i.. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 16/02-2016 16:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20 knivstik? Kunne man virkelig kun få det til 12 år? - med god opførsel slipper han ud efter 8 år, samt på udgang endnu før. Livsvarigt eller forvaringsdom havde været mere passende, kan ikke have sådanne et udyr rendende frit rundt på gaderne. |
|
|
|
| Thomas72 |
Lagt på d. 16/02-2016 18:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1392 |
Straffene for manddrab i Danmark er en joke. 12 år for et brutalt knivdrab er jo ingenting og som Van skriver, om otte år kan svinet igen frit rende rundt omkring. Det skal ikke være nogen hemmelighed står det til mig, skal dødsstraffen skrives ind i den danske straffelov. Redigeret af Thomas72 d. 16/02-2016 19:02 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 16/02-2016 19:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
vandango skrev: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20 knivstik? Kunne man virkelig kun få det til 12 år? - med god opførsel slipper han ud efter 8 år, samt på udgang endnu før. Livsvarigt eller forvaringsdom havde været mere passende, kan ikke have sådanne et udyr rendende frit rundt på gaderne. Han er sikkert helt normaldansk og velfungerende, hvilket egentlig også er ret skræmmende, for vi møder dem jo på Bodegaen eller på job, ikke? "Udyret" ser du kun når de er pressede og i en umulig situation, og så bliver det farligt.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 17/02-2016 00:07
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Thomas72 skrev: Straffene for manddrab i Danmark er en joke. 12 år for et brutalt knivdrab er jo ingenting og som Van skriver, om otte år kan svinet igen frit rende rundt omkring. Det skal ikke være nogen hemmelighed står det til mig, skal dødsstraffen skrives ind i den danske straffellov. Ja lad os da endelig gøre det, som i Thailand, som ikke bruger den, Saudi Arabien og alle andre dejlige lande. Det sker jo specielt i USA at dømte til dødsstraf bliver frigivet 20 år efter de har siddet på dødsgangen. Never dødsstraf, det kan nemlig være en forkert og uretfærdig dom, som så omstødes. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 17/02-2016 11:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
natty skrev: Thomas72 skrev: Straffene for manddrab i Danmark er en joke. 12 år for et brutalt knivdrab er jo ingenting og som Van skriver, om otte år kan svinet igen frit rende rundt omkring. Det skal ikke være nogen hemmelighed står det til mig, skal dødsstraffen skrives ind i den danske straffellov. Ja lad os da endelig gøre det, som i Thailand, som ikke bruger den, Saudi Arabien og alle andre dejlige lande. Det sker jo specielt i USA at dømte til dødsstraf bliver frigivet 20 år efter de har siddet på dødsgangen. Never dødsstraf, det kan nemlig være en forkert og uretfærdig dom, som så omstødes. Der er ikke noget i vejen med dødsstraf ved særligt grove forbrydelser, man skal bare ikke kunne dømmes til døden på indicicer som vi ser det i USA. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 17/02-2016 11:46
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Fido skrev: natty skrev: Thomas72 skrev: Straffene for manddrab i Danmark er en joke. 12 år for et brutalt knivdrab er jo ingenting og som Van skriver, om otte år kan svinet igen frit rende rundt omkring. Det skal ikke være nogen hemmelighed står det til mig, skal dødsstraffen skrives ind i den danske straffellov. Ja lad os da endelig gøre det, som i Thailand, som ikke bruger den, Saudi Arabien og alle andre dejlige lande. Det sker jo specielt i USA at dømte til dødsstraf bliver frigivet 20 år efter de har siddet på dødsgangen. Never dødsstraf, det kan nemlig være en forkert og uretfærdig dom, som så omstødes. Der er ikke noget i vejen med dødsstraf ved særligt grove forbrydelser, man skal bare ikke kunne dømmes til døden på indicicer som vi ser det i USA. Helt enig fido, det kan fandme ikke være meningen at det er ofrene der evig og altid bliver straffet herhjemme. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.