Se indlæg
 Udskriv debat
Visum til Danmark - til gift Thai kvinde
Foxtrot
Hej .... dette er mit første indlæg i dette forum, og det er på baggrund af dette her:

For 1 år siden var jeg på sommerferie i Thailand med min daværende kone og her traf jeg, ved en tilfældighed, en gift Thai kvinde, som jeg faldt pladask for og omvendt. Hun er ikke en barpige, men succesfuld selvstændig butiksejer med et par ansatte. Vi havde en dejlig affære under mit ferieophold, og jeg valgte efterfølgende at lade mig skille da jeg kom hjem fra ferien.
Jeg har nu besøgt hende for anden gang og amorinerne lever i bedste velgående, og vi taler nu om at skabe os en fremtid sammen i Danmark. Step 1. bliver at få hende til Danmark på et 3. mdr visum og det er her jeg har brug for jeres ekspertviden.
Problemet er at kvinden er gift, men hun har ikke boet sammen med sin mand i godt og vel 1 år.
Hun ønsker skilsmisse, men manden vil ikke tabe ansigt, så han vil ikke give hende den skilsmisse hun så inderligt ønsker sig.

1. Hvad kan vi gøre for at hun kan få sin skilsmisse i Thailand?
2. Hvordan får jeg kvinden i mit liv op til Danmark på et 3 mdr. visum? (som ven? eller skal man skrive kæreste selvom hun er gift?) jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg ved bare at vi elsker hinanden og vi ønsker begge at være sammen og på sigt blive gift.

Hjælp!! please

Mvh,
Foxtrot

sudsakhon
Skilsmissen, såfremt det er hendes ønske, skal indledes ved retten i Thailand,uanset hvilken begrundelse hun vil anføre som legalt grundlag.

Der er mulighed for at hun søger skilmisse, såfremt at hun kan løfte bevisbyrden for at han har forladt hende i en periode på et år med det formål at leve separat fra hende permanent.
Denne bevisbyrde kan være svær at løfte.

Eter en treårig adskillelse kan der opnås skilsmisse, stadig ved dom, men her er kravet bare at der nedlægges ensidig påstand om uoverensstemmelser som grunden til adskillelsen.

Ovenstående er naturligvis hvor der ikke er enighed om skilsmisse.
Ved enighed er det ikke nødvendig med dom, men ved gensidig aftale, som meddeles de lokale myndigheder (Ampur)

Visum er en anden historie.
Formålet med ansøgningen er at det akal vurderes om der er en risiko for illegal immigration eller fare for sikkerheden.

-Altså om hun vender hjem igen

Grunden til at der er lempeligere regler for kærester er, at der er mulighed for ægteskab. Og så er "lempes" intensiteten af vurderingen for illegal immigration. (Idet der så vil være et legalt opholdsgrundlag, og derfor ikke illegal immigration )

Idet hun er gift, vil hun ikke kunne opnå opholdstilladelse, og vurderingen skal foretages efter sandsynligheden for hjemrejse, altså risikoren for illegal immigration.
Derfor vil et kærestevisum ikke være det rette.
Men idet hun kan dokumentre familie, arbejde osv. bør hun søge alm. turistvisum

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Thaidreamer
Mener også der er noget om :

Hun hurtigere kan blive skilt .
Hvis i laver et stykke papir på at hun har været manden utro med dig . Der er vist en blanket til dette også ..

Foxtrot
sudsakhon skrev:

Skilsmissen, såfremt det er hendes ønske, skal indledes ved retten i Thailand,uanset hvilken begrundelse hun vil anføre som legalt grundlag.

Der er mulighed for at hun søger skilmisse, såfremt at hun kan løfte bevisbyrden for at han har forladt hende i en periode på et år med det formål at leve separat fra hende permanent.
Denne bevisbyrde kan være svær at løfte.

Eter en treårig adskillelse kan der opnås skilsmisse, stadig ved dom, men her er kravet bare at der nedlægges ensidig påstand om uoverensstemmelser som grunden til adskillelsen.

Ovenstående er naturligvis hvor der ikke er enighed om skilsmisse.
Ved enighed er det ikke nødvendig med dom, men ved gensidig aftale, som meddeles de lokale myndigheder (Ampur)

Visum er en anden historie.
Formålet med ansøgningen er at det akal vurderes om der er en risiko for illegal immigration eller fare for sikkerheden.

-Altså om hun vender hjem igen

Grunden til at der er lempeligere regler for kærester er, at der er mulighed for ægteskab. Og så er "lempes" intensiteten af vurderingen for illegal immigration. (Idet der så vil være et legalt opholdsgrundlag, og derfor ikke illegal immigration )

Idet hun er gift, vil hun ikke kunne opnå opholdstilladelse, og vurderingen skal foretages efter sandsynligheden for hjemrejse, altså risikoren for illegal immigration.
Derfor vil et kærestevisum ikke være det rette.
Men idet hun kan dokumentre familie, arbejde osv. bør hun søge alm. turistvisum

Tak for dit hurtige svar.
Vi må prøve de forskellige muligheder du nævner ang. skilsmisse. Det var nyttig info for os.
Ang. Visum, så skriver du at hun nok skal søge om at få alm. turistvisum .... er det 30 dage, eller er det også 90 dage??

Tak

Mvh,
Foxtrot

sudsakhon
Hun skal søge om visum for den periode, som hun reelt har brug for.
Det plejer dog at være sådan, at der som standard gives 90 dage.
Med normalt skal du forstå det sådan, at udstedelser er efter konkret vurdering.
ULS ser en masse ens ansøgninger for thailandske statsborgere og derfor vil man kunne se denne tendens.
Men idet at visumudstedelse som skrevet sker efter individuel vurdering, kan der i din kærestens forhold være vægtet hensyn, der ændrer hvad man normalt ser.
Hvis hun søger for 90 dage, skal hun sandsynliggøre hvordan et så langt fravær fra et normalt familie og arbejdsliv passer med et rent turistophold og at hun vender tilbage.
I burde overveje om ikke at søge et kortere ophold f. Eks. To uger.
Meget taler for, at der udstedes visum for tre måneder.
Men det er ingen garanti

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Spring til debat: