Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Landsby liv.
|
|
| GW |
Lagt på d. 08/03-2016 21:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
What to do, med thai b..ches, der i deres sædvanlige jalousi, gør alt, hvad de kan, for at ødelægge min og kærestens liv i den lille landsby. Et par af pigerne har penge/status.Troede i starten, med min danske naivitet, at fornuften kunne sejre og fortalte dem at GF og jeg bare have et ønske om at passe os selv, samt hendes forældre. Er trods alt nu blevet lidt klogere og må erkende at fornuft og anstændig adfærd (efter DK forhold) ikke nødvendigvis har den store tyngde og betydning i et Isaan landsby samfund. Kæreste og hendes forældre er ret isoleret, forstået på den måde, at de ingen tæt familie har i landsbyen. Folk der i starten gav et smil tilbage, i den lokale shop, eller på den daglige gåtur, vender nu ansigtet til side, eller udtrykker direkte foragt. GF siger "no worry" buddha takes care. Well, for mit vedkommende, ikke så pisse fedt at leve i et lokal samsund, hvor man helt klart bliver betragtet, som persona no grate. En dansk per**r, kan man vel sige....
Redigeret af GW d. 08/03-2016 21:43 |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 09/03-2016 02:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
GW, Trist at høre om dine naboers behandling af dig og dine kære. Jeg ved ikke om den slags dårlig opførsel er udbredt i landsbyerne. Selv bor jeg i udkanten af en mindre amphur by i Isaan og her i moobanen har jeg ikke observeret noget i den retning du beskriver, men får en fin behandling. De omkringboende er meget imødekommende og venlige og det selv om jeg ikke taler så meget Thai og endnu mindre Lao. Ifølge min viv så er der ingen heromkring der taler nedsættende om mig eller hende og familien, men den slags mennesker du omtaler de findes da også her siger hun. Vi har 2 km til bymidten med mange butikker, restauranter, Tesco osv og et par hundrede meter til søer, floden og rismarker, så det er nok knapt så isoleret som i en lille landsby. Da thai'er kan være meget stædige så er det ikke sikkert at deres opførsel i din landsby ændres inden for kort tid, så hvis du vil have mere imødekommende personer i dine omgivelser, så er løsningen måske at finde et andet sted at bo, når det ikke kan klares med at tale om tingene. Håber du får løst op for det på den ene måde eller den anden. |
|
|
|
| Anjin |
Lagt på d. 09/03-2016 04:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 170 |
@GW Jeg opholder mig selv i et lille samfund på landet i Isaan. Har kun oplevet de positive sider, som beskrevet af Conrad. Ud fra det du skriver, så forstår jeg det sådan, at den "jalousi" du påpeger er pga din tilstedeværelse og det forhold, at kæresten og familien sidder lidt bedre i det pga din tilstedeværelse ? (i modsætning til jalousi som følge af en ex-kæreste eller lign .) Det er naturligvis svært at rådgive i, når man ikke kender situationen dybere end din beskrivelse ovenfor, men det der stikker mig i øjnene er, at det tilsyneladende har ændret sig , i forhold til at folk i starten gav et smil tilbage, som du skriver. Ud fra den detalje, så tænker jeg, at nogen i landsbyen har oplevet det som om, at din kæreste/hendes familie har ændret adfærd - ikke at de nødvendigvis har det, men blot at de oplever det sådan og at de derfor reagerer som de gør. Min oplevelse i landsbymiljøet er, at man typisk har flere generationers indbyrdes forhold til hvem der er højere/lavere i hierakiet, og reaktionerne kan være stærke når der rokkes ved disse balancer (jalousi mv) . Ud fra din beskrivelse, så tror jeg også, at det vil være et meget langt og sejt træk at ændre på det, så måske den heldigste løsning ville være, hvis Buddha arrangerede det sådan, at I startede på en frisk et andet sted. Dagligdagen skal være tålelig ellers er livet for surt. Hvis det ikke er muligt, så er der kun det lange seje træk. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 09/03-2016 05:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Ud fra det du skriver, så forstår jeg det sådan, at den "jalousi" du påpeger er pga din tilstedeværelse og det forhold, at kæresten og familien sidder lidt bedre i det pga din tilstedeværelse ? Det er naturligvis svært at rådgive i, når man ikke kender situationen dybere end din beskrivelse ovenfor, men det der stikker mig i øjnene er, at det tilsyneladende har ændret sig , i forhold til at folk i starten gav et smil tilbage, som du skriver. Ud fra den detalje, så tænker jeg, at nogen i landsbyen har oplevet det som om, at din kæreste/hendes familie har ændret adfærd - ikke at de nødvendigvis har det, men blot at de oplever det sådan og at de derfor reagerer som de gør. Min oplevelse i landsbymiljøet er, at man typisk har flere generationers indbyrdes forhold til hvem der er højere/lavere i hierakiet, og reaktionerne kan være stærke når der rokkes ved disse balancer (jalousi mv) . Thaier (især mindrebemidlede) er generalt meget jaloux når det drejer sig om penge eller velstand der kommer pludselig jeg kender mange eksempler på at en farang er kommet ud i en landsby og kommet der en del år hvor alle har været venlige og smilende. Men når han så en dag sammen med konen har købt noget jord og bygget sig et hus og bosætter sig der, skifter de venlige smil og folk gider ikke mere se til den side farangen går men ser hellere hans hæl end han tå. Utrolig mange har været ude for den behandling og har måtte flytte men har så et hus stående nærmest til forfald. Det er sku surt hvis man har investeret i det skulle være en god pensionstilværelse og med søde naboer og at det kan ende sådan. Der er så vidt jeg kan se kun 2 muligheder bliv boende uden den store kontakt med naboerne eller flyt til en større by Men surt er det da
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Nero |
Lagt på d. 09/03-2016 07:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 354 |
click skrev: Ud fra det du skriver, så forstår jeg det sådan, at den "jalousi" du påpeger er pga din tilstedeværelse og det forhold, at kæresten og familien sidder lidt bedre i det pga din tilstedeværelse ? Det er naturligvis svært at rådgive i, når man ikke kender situationen dybere end din beskrivelse ovenfor, men det der stikker mig i øjnene er, at det tilsyneladende har ændret sig , i forhold til at folk i starten gav et smil tilbage, som du skriver. Ud fra den detalje, så tænker jeg, at nogen i landsbyen har oplevet det som om, at din kæreste/hendes familie har ændret adfærd - ikke at de nødvendigvis har det, men blot at de oplever det sådan og at de derfor reagerer som de gør. Min oplevelse i landsbymiljøet er, at man typisk har flere generationers indbyrdes forhold til hvem der er højere/lavere i hierakiet, og reaktionerne kan være stærke når der rokkes ved disse balancer (jalousi mv) . Thaier (især mindrebemidlede) er generalt meget jaloux når det drejer sig om penge eller velstand der kommer pludselig jeg kender mange eksempler på at en farang er kommet ud i en landsby og kommet der en del år hvor alle har været venlige og smilende. Men når han så en dag sammen med konen har købt noget jord og bygget sig et hus og bosætter sig der, skifter de venlige smil og folk gider ikke mere se til den side farangen går men ser hellere hans hæl end han tå. Utrolig mange har været ude for den behandling og har måtte flytte men har så et hus stående nærmest til forfald. Det er sku surt hvis man har investeret i det skulle være en god pensionstilværelse og med søde naboer og at det kan ende sådan. Der er så vidt jeg kan se kun 2 muligheder bliv boende uden den store kontakt med naboerne eller flyt til en større by Men surt er det da ![]() Det er et velkendt fænomen, at mange Thai'er (mest pigerne) ikke tåler at naboens TV, er 4 tommer større end deres. Det samme med bil og en masse andet. De er frygteligt misundelige og hendes arme mand, bliver punket, indtil der bliver købt en endnu større bil end din. Det var de korte version. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/03-2016 09:16
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Jeg vil da gerne give mit bud omkring det her, ikke fordi jeg bor i en landsby, men i en Moo Baan og de samme problemer kan selvfoelgelig ogsaa opstaa her. Efter min mening saa er noegleordene i GWs indlaeg: What to do, med thai b..ches, der i deres sædvanlige jalousi, gør alt, hvad de kan, for at ødelægge min og kærestens liv i den lille landsby. Et par af pigerne har penge/status.Troede i starten, med min danske naivitet, at fornuften kunne sejre og fortalte dem at GF og jeg bare have et ønske om at passe os selv, samt hendes forældre. Der maa vaere en aarsag til at GW kalder dem for b..ches og mon ikke det beror paa ikke saa meget jalousi fordi vi faar at vide at de har penge/status. I hvilken kategori tilhoerer de ? er det piger som ogsaa er/har vaeret gift med faranger ? hvordan har de opnaaet den status ? Pigerne eller damerne om man vil har vel forsoegt at komme i kontakt med GW/kone for at moede ligestillede (penge/status) og er blevet afvist og heri mener jeg at problemet ligger. De har tabt ansigt og det har saa medfoert at de er begyndt at svine GW/familie til over for de andre beboere i landsbyen. Den er nok svaer at redde, men GW/kone kunne som et forslag lave en eller anden form for "tamboon" eller merit for landsbyens beboere for at genvinde det tabte. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/03-2016 09:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Landsbyliv er vel det samme overalt på kloden, sladder, intriger, misundelse osv. osv. - og især i LOS hvor de har alt for meget tid til at dovne den mellem de 2-3 gange om året der høstes ris m.v. Jeg gruer for den dag det bliver nødvendigt at flytte fra Metropolis Bangkok og op i en bræddehytte med tørvetag og madlavning over åben ild samt hente vand i brønden, grufuldt, jeg drikker mig nok ihjel, mon ikke?
Redigeret af JohnBKK d. 09/03-2016 09:52 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/03-2016 10:49
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
hugoboerge skrev: Den er nok svaer at redde, men GW/kone kunne som et forslag lave en eller anden form for "tamboon" eller merit for landsbyens beboere for at genvinde det tabte. Det er umiddelbart også min første tanke med Tamboon. Det er en god måde at påminde beboerne om hvordan man burde være over for hinanden, overbærende og venligsindet. Man kan dog aldrig kontrollere de af beboerne der har tendens til at snakke dårligt om jer eller spreder rygter, men som Thaier i de fleste tilfæde er, så lytter man med det ene øre og lader det fise ud af det andet. Inderst inde vil de af beboerne som ikke taler dårligt eller går med rygter, tænke ilde om de af beboerne der har travlt med jeres liv og færden. Du skriver: fortalte dem at GF og jeg bare have et ønske om at passe os selv, samt hendes forældre Det er en meget uheldig udtalelse i mine øjne, for i et lille samfund som, især i Isaan er folk afhængige af hinanden. Og i har faktisk sagt at i ikke vil være en del at samfundet. Nu ved jeg ikke om du GW, kun passer dig selv og din egen lille matrikel? Det er nemlig en god idé at være en del af samfundet og hjælpe til hvis og hvor man kan. Der skal ikke så meget til, for de fleste Thaier værdsætter oftes at det er "tanken der tæller" Det kunne f.eks. at tilbyde andre at køre med når i skal ind til dalaat og handle. man kunne hjælpe lidt til ude på marken nogle timer, og evt komme lidt proviant i form af lidt koldt at drikke eller lidt mad. Det er uendeligt lidt der skal til for at du vil blive "Farang dee" og blive hilst med smil igen. Igen kan du blive set hurtigt ned på hvis ikke du ikke er deltagende ved f.eks. private ceremonier. Uanset om man kender eller ikke kender beboerne som afholder ceremoni, er det vigtigt at droppe ind forbi med en gave eller en pengegave, waie og give sin lykønskning. Det er noget som jeg ved bliver lagt meget mærke til og lagt vægt på. Man kan aldrig komme af med lidt sladder og Jalousi, men i kan uden tvivl gøre jeg til respekterede beboere i bondesamfundet. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre mere om hvor aktivt deltagende i er, for at få kastet mere lys på, hvor der evt kan skrues lidt op eller ned. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/03-2016 11:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Drikke dig ihjel? Tror jeg nu ikke, du kommer til at kede dig ihjel først Landsbyindvånere har efter min erfaring kun fokus på det aller laveste niveau af Maslows behovspyramide.I Esan høster de sædvanligvis kun ris en gang om året, så der er masser af tid til "konstruktiv" lediggang. Retfærdigvis skal så sige, at det som regel kun er de gamle (der sidder og vegeterer mens de venter på at dø) og børnene der er hjemme i tørketiden, mens en stor del af de arbejdsduelige er draget bort for at arbejde udenbys. For nu at komme tilbage til OP`s indlæg. Vi mødte en gang en tysker og hans thailandske kone in Sakon. Meget behageligt bekendtskab, og han inviterede os til at komme og besøge dem i deres landsby hvor han havde bygget et hus. Jeg bad om adressen, da vi så ville køre dertil i bus. Det ville han slet ikke høre tale om at vi skulle køre med sådanne plebejeriske befordringsmidler. "Jeg kommer og henter jer"! Okaaay... Tro mod sit ord kom han og hentede os i en monsterstor SUV og vi drog ud i det mørkeste Esan og endte i en gudsforladt landsby, hvor tiden havde stået stille i de sidste par årtusinder. Kun en ting havde ændret sig, og det var det palæ han havde bygget, med pool og hele moletjavsen. Det var i konens landsby, da han gerne ville give hende muligheden for at være tæt på familien. De havde en lille datter, der var født med kun tilløb til arme, forstået på den måde at hun kun havde arme ned til albuerne. Det var hjerteskærende at bevidne, men hun var en glad pige, og Ralf - hendes far - elskede sin datter og bedyrede: "Jeg har penge nok til, at hun får et godt liv, ligegyldigt hendes handicap". Og da jeg så mig rundt i hans palæ, så ville jeg også tro at det var tilfældet. Ralf kendte en utrolig mængde udtryk på thai, der drejede sig omkring konstruktion af bygninger. Det havde han tilegnet sig i forbindelse med konstruktionen af huset. Desværre havde han en gebrækkelig udtale, og følgelig måtte enhver instruktion fra ham gå igennem konen, der til fulde forstod alt hvad han sagde ![]() At opføre et sandt luksus mansion i en Esan udørk var ikke uden omkostninger betroede han mig, og her taler jeg ikke kun om penge. Da de først havde fået bygget huset, vågnede de flere gange ved at de lokale landsby indvånere stod og trykkede næserne flade mod vinduerne for at få et glimt af ? Det må guderne vide. Nu var Ralf en mand af initiativ, og han fik bygget en mur omkring hele ejendommen, og det satte så en stopper for de nyfigne. Det satte samtidig en stopper for enhver social omgang med naboerne, måske ikke muren, men blot den display af rigdom i en ludfattig landsby. Jeg ved ikke hvorledes det gik Ralf, hans kone og den lille datter, da jeg aldrig så dem igen. Men en ting ved jeg, Ralf vil gøre sit bedste. En god mand, som måske nok skulle have valgt en anden lokation til at bygge sit palæ... hvad ved jeg? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/03-2016 11:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Godt indlæg, Gambit. Men når alt kommer til alt, så tror jeg nu nok at de fleste danskere vil gøre sig bedst ved at bosætte sig i mere urbane omgivelser. Bevares, jeg ved vi alle er forskellige, men en Esan landsby? Gud fri mig vel Been there, done that, didn`t like it. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 09/03-2016 12:03
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
@ Gambit - godt indlaeg. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/03-2016 12:15
|
|
rinpoche skrev: Godt indlæg, Gambit. Men når alt kommer til alt, så tror jeg nu nok at de fleste danskere vil gøre sig bedst ved at bosætte sig i mere urbane omgivelser. Bevares, jeg ved vi alle er forskellige, men en Esan landsby? Gud fri mig vel Been there, done that, didn`t like it.Helt enig, man skal være mere tålmodig end selveste Dalai Lama for at kunne holde til at bo i en Isaan landsby Forstå mig ret, jeg kan godt lide folkene og livet i min kones lille landsby, men da jeg sidst var der tilbragte jeg godt og vel 2 mdr dér, og begyndte at blive en smule tosset og de hurtige smut ture til en afsides provianterings forretning blev oftere og oftere så jeg kunne dulme kedsomheden med kolde øl i eget selVskab. Jeg kunne dog ikke holde det helt hemmeligt alligevel, da de fortalte konen gladeligt at jeg ofte kom forbi for et nyde nogle øller![]() I den tid lærte jeg dog alligevel noget vigtigt - Vær social, giv et lift til byen, og smut ind forbi og hils på når der er fest eller ceremoni hos en beboer - De ved godt du ikke fatter en hujene fis af hvad der foregår, men de værdstætter at man prøver - Og det giver gode relationer. Jeg kan give et lille personligt eksempel på god vilje og fællesskab: (advarsel:Jeg ved det lyder selvforherligende, men det er svært at skrive det anderledes.) Min kone og jeg var igang med at få indsamlet nødvendige dokumenter til at blive gift. Vi havde alt fra Amphur som vi skulle bruge, men der manglede lige den sidste del som skulle hentes i byen Surin, ca 60 km fra min kones landsby. Vi var lige et smut forbi markedet først inden afgang, da hendes telefon ringede og det var naboen som skulle med sin datter på hospitalet for et lille erne, og at min kone da kunne køre med dem. Det var selvfølgelig smartest så vi mødtes ude ved hovedvejen, os i vores bil og dem i en gamme slidt og osende pickup. Da jeg så pickuppen og min kone var på vej ind i deres bil, bad jeg dem lige vente lidt... Jeg steg ud af min bil og gik hen til vinduet; den unge nabomand, konen og de 3 børn kiggede på mig med store smil - der var knap plads til min kone, og jeg begyndte at grine højt. "Var det ikke bedre at i kørte i vores bil?" og jeg pegede over på min bil med aircon og plads til alle - Det skal siges at jeg var ret øm over for min bil. De blev alle overrasket og min kone blev helt stolt over tilbudet. Alle hoppede lettede ud af dødspickuppen og jeg gav nøglen til nabomanden. Han spurgte på thai om jeg kunne finde ud af at køre med manual gear ?? Ja da, naturligvis sagde jeg og hoppede ind i pickuppen og smækkede døren i som en havelåge. De skreg af alle af grin over min beslutsomhed, og jeg satte i gear og kørte hostende derfra, mens jeg så dem grine og vinke i bakspejlet. Pickuppen var den rene dødsfælle, styringen trak mod højre, bremsen havde slogg og gearkassen havde set bedre dage, og førehuset var et jernalter reserveret til div. buddha amuletter. men det gik og med hjertet i halsen drejede jeg af mod landsbyen og kørte ned af nabolaget, hvor der blev kigget med store øjne, grint og givet thumps up fra folk i nabolaget. Da jeg parkerede bilen hos min svigerfar grinte han højt og gik over og hentede øl. Jeg kunne nu med god samvittighed slappe af velvidende om at min kone ville komme levende tilbage, og et så lille gestus som at ofre sig lidt og vise god vilje kunne gøre en kæmpe forskel for mine naboer, og ikke mindst at skabe lidt morsom fortælling til de andre i landsbyen, om Khun Gambit der ikke er for fin til at deltage og hjælpe til fællesskabet. P.s. Den gerning bliver stadig taget op i landsbyen ind i mellem, til stor morskab for alle - Mig må de gerne grine af, for de griner af hjertet og ikke af hån. Redigeret af GAMBIT d. 09/03-2016 12:25 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/03-2016 12:28
|
|
Tak HB og Rin ![]() |
|
|
|
| GW |
Lagt på d. 09/03-2016 14:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
De piger jeg nævner, er begge gift med farang og bor året rundt i landsbyen. Deres ægtefæller er så i Thailand/landsbyen, et par måneder om året, hvor jeg også har besøgt begge. Fra en farang ven, der bor et par landsbyer væk, erfarende jeg, at disse piger i høj grad har været med til at kaste brænde på bålet. Udtalelsen til ovennævnte piger om "bare at ville passe os selv" var ikke ment som, at jeg ikke ønskede, at være en del af lokal samfundet (har givet en flaske lao kao og et par Leo her og der, samt deltaget i forskellige landsby arrangementer) men mere for at prøve at forklare dem, at jeg og GF, ikke havde i sinde at "udfordre" deres status/position i landsbyen. Har ikke rendt rundt og flashed atm kortet. Nogle tusinde bath her og der til svigerforældrene, nyt fjernsyn når det gamle stod af, osv. Må nok bare erkende, at jeg er rimeligt meget på udebane og, som flere også nævner, at den bedste løsning desværre nok er, at flytte til en større by. Takker for indlæg. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 09/03-2016 14:51
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
så er det jeg tænker, vil i bo i en lille landsby i udkants danmark, jeg ville ikke, jeg ville heller ikke prøve på og blive bonde i thailand............jeg bor 15 km. fra centrum af chiang mai, venlige naboer, og jeg mener da selv jeg er en venlig mand,og min kone som ikke er fra området, prøver ikke på nogen måde og ,,føre sig frem". det ved jeg , at det sker andre steder, og det kan i nogle tilfælde være årsagen til den,,kolde skulder"......................![]() |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/03-2016 16:05
|
|
GW skrev: De piger jeg nævner, er begge gift med farang og bor året rundt i landsbyen. Deres ægtefæller er så i Thailand/landsbyen, et par måneder om året, hvor jeg også har besøgt begge. Fra en farang ven, der bor et par landsbyer væk, erfarende jeg, at disse piger i høj grad har været med til at kaste brænde på bålet. Udtalelsen til ovennævnte piger om "bare at ville passe os selv" var ikke ment som, at jeg ikke ønskede, at være en del af lokal samfundet (har givet en flaske lao kao og et par Leo her og der, samt deltaget i forskellige landsby arrangementer) men mere for at prøve at forklare dem, at jeg og GF, ikke havde i sinde at "udfordre" deres status/position i landsbyen. Har ikke rendt rundt og flashed atm kortet. Nogle tusinde bath her og der til svigerforældrene, nyt fjernsyn når det gamle stod af, osv. Må nok bare erkende, at jeg er rimeligt meget på udebane og, som flere også nævner, at den bedste løsning desværre nok er, at flytte til en større by. Takker for indlæg. nok det eneste i kan gøre er at lade være med at gå for meget op i de drama bitches som har ondt i røven over jer. Hvis i selv viser god opførsel over for lokalbefolkningen vil det i længden være til jeres fordel og ikke for dem som har ondt i røven og har brug for at snakke dårligt om jer. Jeg kan ikke se nogen grund til at flytte da det vil være naturligt at den resterende del af landsbyen godt kan træffe deres egne beslutninger og meninger om dig og din familie. En anden ting er at der hurtigt bliver hverdag i en landsby og du måske med tanken om det negative bliver følsom for om du føler dig velkommen eller ej. Jeg er nysgærig for at høre hvilket distrikt i bor i ? |
|
|
|
| gunther |
Lagt på d. 09/03-2016 18:45
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
Jeg er kommet til Thailand i ca. 18 år, har opholdt mig der sammenlagt ca 2 år og været overalt i landet. Mødte min nuværende kone for ca 8 år siden, blev gift 2 år senere. Besøgte konen mange gange i landsbyen, hvor hun boede i et lille hus i thai style, ingen problem for mig. Konen bliver så gravid, det var ikke meningen, føder en dejlig søn, jeg bygger så et lidt bedre hus, da jeg var lidt utryg ved slanger og andet kryb, som nogle gange kom i det gamle hus. Der bliver bygget et hus til ca 600.000 thb, så ikke noget overstadigt, så havde jeg jo nok valgt et andet sted at bygge, hvis det var for opfylde de ambitioner, som en del ikke fik indfriet hvor de kommer fra. Konen og sønnen er nu her i DK, da jeg ikke kunne undvære knægten Er altid blevet behandlet super godt og hilst med store smil i landsbyen, uden at rende rundt og fedte for nogen. Landsbyen ligger i distrikt Buriram, ikke de rigeste Thaier bor der. . Min kone kender nogle barludere fra landsbyen, som har fået farang ding dong, men det er jo drømmen for de fleste barpiger, da det er det eneste de kan finde ud af. Farangen starter så med at købe gold, bygger måske hus, skal jo vise han er big man, han er jo også blevet handsum og sexy man, det har han jo nok ikke været der hvor han kommer fra. Barluderen bliver så mange gange hi so og farang hopper med på vognen, det er jo big love, indtil han skal hjem og arbejde så han igen kan sende penge til kvinden i sit liv. Det jeg vil sige er, at selvfølgelig kigger en del i landsbyen skæv til barpigen og det mærker hansum man selvfølgelig også. Kan ikke lade være at fortælle at konen har en ærlig søster, som siger når vi er på ferie i landsbyen hvis vi kender en gammel rig farang, med ikke for lang tid tilbage, så er hun meget interesseret. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/03-2016 19:00
|
|
Gunther skrev: "Kan ikke lade være at fortælle at konen har en ærlig søster, som siger når vi er på ferie i landsbyen hvis vi kender en gammel rig farang, med ikke for lang tid tilbage, så er hun meget interesseret." Hahaha..! - og det gør de også i en landsby oppe nord for Nakhon Sawan, så det er slet, slet ikke typisk Isaan det der.. Men planerne om et otium "oppe i landsbyen" er sat på hold for mit vedkommende, fordi fruen har fået konstateret kræft i underlivet, så der er ingen grund til at poste penge i alle de projekter vi havde planlagt. Vi bliver i Bangkok med adgang til den bedste hjælp fra læger og hospitaler, så må de 20 Rai jord vente, life is a bitch af og til, også i LOS... |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 09/03-2016 19:04
|
|
Øv, JohnBkk - Jeg håber hun bliver behandlet og kureret hurtigt og effektivt. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 09/03-2016 19:07
|
|
Tak GAMBIT, det håber jeg sgu osse...![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Landsbyindvånere har efter min erfaring kun fokus på det aller laveste niveau af Maslows behovspyramide.
Forstå mig ret, jeg kan godt lide folkene og livet i min kones lille landsby, men da jeg sidst var der tilbragte jeg godt og vel 2 mdr dér, og begyndte at blive en smule tosset og de hurtige smut ture til en afsides provianterings forretning blev oftere og oftere så jeg kunne dulme kedsomheden med kolde øl i eget selVskab. Jeg kunne dog ikke holde det helt hemmeligt alligevel, da de fortalte konen gladeligt at jeg ofte kom forbi for et nyde nogle øller