Se indlæg
 Udskriv debat
Kurser op og ned!
mickE
De fleste piver (især danskere) hvis Bath går op, men det er jo et eller andet sted godt for Thaierne og ikke for turisterne.
Har man ikke midlerne til og være her så må man jo vælge en anden destination når der skal holdes ferie, 14 dage eller 60 dage eller hvad de nu ønsker.
Billig sprut, piger og dyre øl...
De fleste skaber sig over ølpriserne, men ikke priserne på et shorttime...

Kunne godt tænke mig og høre lidt om medlemmernes holdning til ovenstående også gerne lidt fra JohnBKK for han er jo en af experterne...

Kim Ludvigsen
mickE skrev:

De fleste piver (især danskere) hvis Bath går op, men det er jo et eller andet sted godt for Thaierne og ikke for turisterne.

Hvilket et eller andet sted er det godt for thaierne?
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
mickE skrev:

Har man ikke midlerne til og være her så må man jo vælge en anden destination når der skal holdes ferie, 14 dage eller 60 dage eller hvad de nu ønsker.

Kunne godt tænke mig og høre lidt om medlemmernes holdning til ovenstående også gerne lidt fra JohnBKK for han er jo en af experterne...

Lige en korrektion - den thailandske moent hedder Baht og ikke "bad" og internationalt er det THB.

Hvem siger at sprutten er billig ? Hvis det er det lokale sproejt LaoKhao jamen saa er det sikkert billigt, til gengaeld er spiritus og isaer vin dyrt eftersom man har nogle fuldstaendig forkvaklede regler mht fastsaettelse af afgifter. Beer er blevet dyrere fordi man har aendret emballage og bibeholdt samme priser og samtidig nedsat alkohol procenten saa den nu er 5%.

Singha udfasede deres 630ml flaske og erstattede den med 500ml til stort set samme pris svarende til en prisforhoejelse paa 21%. Singha er blevet noget klogere og har relanceret 630ml flasken mens Chang er reduceret til 620ml.

Billige piger - skal jeg ikke kunne udtale mig om og hvad priserne for et "skjorteaerme" angaar vil jeg foreslaa at laese Stickman for der naevnes noget om opadgaaende priser og et kortere "aerme".

Hvad angaar "piveri" saa naar THB gaar op og hermed formodes det at mickE mener at THB bliver staerkere saa faar vi faerre THB for vores DKK omvendt hvis THB bliver svagere faar vi flere THB for vores DKK.

Der er nok ingen som piver, det er spillets regler.

THansen
hugoboerge skrev:

Der er nok ingen som piver, det er spillets regler.

Ja, det er spillets regler og jeg piver (som så mange andre) heller ikke, men vil selvfølgelig gerne have mest muligt for mine penge, om det så gælder køb af 1 liter mælk eller veksling af 8-10.000 danske kroner til thailandske penge hver måned. Andet ville da være ret mærkeligt ...

Hvad er shorttime???

Pingus
mickE skrev:

mickE du er godt nok ikke den skarpeste dolk i skeden. Du udstiller gang på gang din middelmådighed, grænsende til det latterlige.

Eller er det mig der har misforstået et eller andet. Så vil du være sød at forklare mig hvordan det kommer thaierne til gode, hvis jeg skal betale mere for Bathen?

Det kan du jo nok ikke, så jeg gider ikke engang give dig muligheden. For nu skal jeg forklare dig hvorfor det har den stik modsatte effekt. Så kan du jo tygge lidt på det, og så svare mig - eller du kan stikke fjæset ned i sandet, som en anden struds, som du har for vane.

De fleste der rejser på ferie eller har deres gang i det daglige i Thailand. De har XX antal kroner til deres rådighed, hvis de nu er vant til at få fx 5.260 B hver gang de veksler en dansk 1000 kr seddel, kan du nu mærke hvor det bærer henad hvis de nu kun får 5.060 B for deres 1000 kr. seddel. Ergo er der 200 Bath mindre til forbrug pr dansk 1000 kr. - prøv så at gange det op. Så kan selv DU forstå, at jo mindre man får for sin egen valuta jo mindre har man at bruge i fx Thailand.

Nu er jeg ikke uddannet folkeskolelærer mickE, så er der et eller andet du mener, at jeg ikke har forklaret dig godt nok, så er du velkommen til at spørge ind.

Jeg må dog indrømme, at jeg vil indstille dig til hjælpeklassen.

Fotofreak
Pingus skrev:

Nu er jeg ikke uddannet folkeskolelærer mickE, så er der et eller andet du mener, at jeg ikke har forklaret dig godt nok, så er du velkommen til at spørge ind.

Tilbuddet er nok ment til mickE, men jeg tillader mig hermed at 'spørge ind'

Har du nogensinde hørt om udtrykkene "Import & Eksport"

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 18/03-2016 13:18

hugoboerge
Fotofreak skrev:

Pingus skrev:

Tilbuddet er nok ment til mickE, men jeg tillader mig hermed at 'spørge ind'

M.v.h. Fotofreak

@Fotofreak - med vilje bragte jeg ikke emnerne import og eksport op - af indlysende aarsager eftersom vi er paa "billig sprut, billige piger, priser paa shorttime" niveauet. Vi skal heller ikke goere det for svaert.

Fotofreak
hugoboerge skrev:
Vi skal heller ikke goere det for svaert

Nååee nej Wink

M.v.h Fotofreak

Pingus
Fotofreak skrev:

M.v.h. Fotofreak

Nu handlede det jo om alm turist eller farang og forbrug af midler til øl og damer.

Kim Ludvigsen
Pingus skrev:

Fotofreak skrev:

Nu handlede det jo om alm turist eller farang og forbrug af midler til øl og damer.

Nej, det handlede også om, at det et eller andet sted er godt for thaierne - efter mickEs mening. Og her er import/eksport yderst relevant - faktisk mere relevant end turistindtægterne.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Pingus
Kim kunne du bare blive enig med dig selv

JohnBKK
OCD Kim enig med sig selv?

Aldrig nogensinde..

En stærk THB er godt for HiSo´s fordi deres indkøb af importerede luksusvarer bliver billigere, så pyt da med eksporten.

Jeg er ligeglad eller altid glad, fordi jeg får min kæmpe pension som mickE blandt andet er med til at betale, hvis han da ikke selv er på pension og lige udskrevet fra Psyk. i Risskov.

Rolll

Kim Ludvigsen
Pingus skrev:

Kim kunne du bare blive enig med dig selv

Hvorfor tror du, at jeg ikke er enig med mig selv? Jeg har skrevet to indlæg i tråden før dette, og i begge stiller jeg spørgsmål ved påstanden om, at en høj kurs er godt for thaierne. I indlæg nummer to uddyber jeg.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

buick
Det er fuldstændigt ligegyldigt for mig jeg tjener mine penge i baht og er hverken afhængig af andre skal betale for mig eller at min mad, øl eller sprut skal importeres fra udlandet.
prisen på luderne er mig nu også ret ligegyldig, hvorfor betale for en tøs som hundrede af mænd bare den sidste måned eller to har stukket sit lem i????
kom dog ind i kampen og find en der vil være sammen med dig på grund af dig selv og ikke på grund af hvor mange baht du har

lek
[

@Fotofreak - med vilje bragte jeg ikke emnerne import og eksport op - af indlysende aarsager eftersom vi er paa "billig sprut, billige piger, priser paa shorttime" niveauet. Vi skal heller ikke goere det for svaert.

billig, så har man da vist sovet i timen.
sprut er rasende dyrt i thailand
piger... nu ved jeg det ik men ud fra hvad der skrives bla her på siden er det da vist verdens dyreste, hvor mange steder får de 6-7 daglønne for at sprede ben.
Husk nu at beregne priser ud fra de lokale lønninger, ellers bliver det jo noget vrøvl.

hugoboerge
lek skrev:

[

billig, så har man da vist sovet i timen.
sprut er rasende dyrt i thailand
piger... nu ved jeg det ik men ud fra hvad der skrives bla her på siden er det da vist verdens dyreste, hvor mange steder får de 6-7 daglønne for at sprede ben.
Husk nu at beregne priser ud fra de lokale lønninger, ellers bliver det jo noget vrøvl.

@Lek - laes venligst mit indlaeg # 3.

Det er traadstarter som bringer "billig sprut" paa banen.

Spring til debat: