Se indlæg
 Udskriv debat
Job der giver mulighed for ekstra ferie
madsmka
Hej alle,

Jeg håber nogen af jer vil dele lidt ud af Jeres erfaring og gøre mig lidt klogere på mit spørgsmål.

Jeg er lidt nysgerrig på hvordan nogen af Jer formår at opholde jer i Thailand flere gange om året. Det mest almindelige på det danske arbejdsmarked er jo 5-6 ugers ferie om året.

Der er selvfølgelig pensionister, selvstændige osv., men hvad med Jer andre? Det jeg hører mest er at nogle har et job hvor man har 2-4 ugers arbejde i træk og efterfølgende samme antal uger fri, for derefter at tilbringe disse i Thailand. Det kan være offshore, færge/cruise-arbejde.

Er der nogle af Jer som har et sådan job eller lign.?

Jeg overvejer at skaffe mig et job på færge/cruise, da jeg ikke har relevant erfaring eller håndværksmæssig baggrund til at være på borerig/olieplatform. Har erfaring som butiksassistent og senere som salgskonsulent for to store virksomheder.

Det er lidt et langskud, men jeg vil være meget taknemmelig hvis nogle kan være behjælpelige med gode råd.

God dag :-)

GAMBIT
Hej Mads,

Offshore arbejde og Færgetjanser er sikkert en god måde at have nok fri til at rejse lidt rundt.

Du nævner at du før har arbejdet som konsulent for to store virksomheder, og her vil du have mulighed for at finde dig et fast arbejde som sælger, mødebooker eller andet konsulent arbejde I Thailand... men nu ved jeg ikke om du hellere vil hæve en dansk løn og så bruge din fritid Asien Smile

Jeg har selv flere gange overvejet om jeg skulle kaste mig ud i den form for periodearbejde, men jeg nå nok erkende at jeg er for meget en landkrabbe og klaustrofobisk til at kunne arbejde på en færge ...

birkedhoj
Du skal også lige tage med, at friheden ikke er en foræring fra arbejdsgiveren. Det kan være nogle lange hårde perioder for belønningen kommer. Jeg taler fra min egen erfaring som sømand og rejsemontør. Det var dog før jeg begyndte at rejse til Thailand.
Flyver PE med THAI altid

cesse
Køb en kolonihave 10.000 kr i husleje om året og bo 5 måneder i thailand hvor svært kan det være

hilsen cesse

JohnBKK
Hvor skal pengene tjenes, sælge radiser fra haven?

Hvis madsmka er et yngre menneske er det vel "bare" at rejse herud og søge job, hvorfor blive i DK, alt bliver da mere og mere sygt der?

Ellers søg job på Grønland, Thule Air Base f.eks. og få sparet nogle penge op til fede ferier og til dine gamle dage, folkepensionen er jo latterlig lille, og det bliver kun værre..

madsmka
Tak for alle svar.

Jeg har mere eller mindre opgivet at bosætte mig i Thailand. Jeg har som skrevet ikke en uddannelse, der giver mig en fordel og efterspørgsel ifht. at få en arbejdstilladelse.
Telemarketing er lidt af en jungle, og med mange knap så troværdige firmaer. Det er dog noget som jeg har overvejet, men igen er lønnen meget lav, og samtidig ikke et job hvor jeg tror jeg kan toppræsterer.

Derfor ser jeg det som den bedste mulighed at finde et job i DK, eller måske udlandet, hvorfra jeg så kan rejse til Thailand når jeg har ferie. Derfor ville et job med mange ferieuger betyde mange ture til Thailand :-)

Pt. arbejder jeg på at få job på en færge mellem DK og Norge. 14 dage arbejde og 14 dage fri. Så bliver turene til Thailand selvfølgelig selvfølgelig kun 10-12 dage, tilgengæld kan jeg gøre det oftere Smile

cesse
JohnBKK skrev:

Hvor skal pengene tjenes, sælge radiser fra haven?

Hvis madsmka er et yngre menneske er det vel "bare" at rejse herud og søge job, hvorfor blive i DK, alt bliver da mere og mere sygt der?

Ellers søg job på Grønland, Thule Air Base f.eks. og få sparet nogle penge op til fede ferier og til dine gamle dage, folkepensionen er jo latterlig lille, og det bliver kun værre..

Jeg vil fortælle dig en hemmelighed jeg har et job fra 7 til 16, 7 måneder om året Pfft
så kan det løbe rundt med en familie på 3 i thailand

JohnBKK
Tak for det cesse, tvivler på at det er info. madsmka kan bruge til noget.

Man kan jo også gå med aviser, plukke jordbær, køre taxa, alfons i Kbh. V., spille poker online, smide penge ud på Ponzi lort, lotto, tips, eller hustle som daytrader, sælge timeshare i LOS, boiler-room operator, IT geek, telemarketing tosk, eller den værste, engelsklærer!

Rigeligt med muligheder..

Cool

GAMBIT
Gad vide om man gad at bo i Thailand hvis man var millioner?

Pingus
cesse skrev:

Køb en kolonihave 10.000 kr i husleje om året og bo 5 måneder i thailand hvor svært kan det være

hilsen cesse

Sikke dog et lortesvar. Hvorfor bruger du ikke din tid på noget bedre, end at komme med dine latterlige ubrugelige indlæg.

Dalton
En mulighed kunne være catering offshore, som steward, altså rengøring, men lige pt er offshore branchen lidt I krise og ansætter ikke så mange nye folk.

Her vil du arbejde I 2 uger og holde fri I 3 eller 4 uger, dog først når du bliver fastansat.

Hvilket kan ske, efter en kortere eller længere perriode,hvor du som vikar, kun får løn for de ture du er ude.

bannok
Jeg er selv sømand, jeg sejler som kaptajn, det giver mig de håndører jeg har brug for, når jeg bor i Thailand, jeg arbejder i 60 dage og fri i 60 dage.

Men når man bor i Thailand og ikke er så gammel og har masser af familie i Danmark inklusive børn, ja så bliver der brugt lidt penge på flybiletter etc., frem og tilbage mellem Thailand og Danmark, for at bevare kontakten til familien, de kommer selvfølgelig også til Thailand en gang imellem, men det bliver mest dig der besøger dem.

Så man skal helst have lidt penge at gøre godt med i det daglige, så er livet herude lidt nemmere at holde ud.

Det er lidt træls at bo i Thailand og ikke have råd til at besøge sin familie i Danmark, men ok, hvis man rejser fra det hele hjemme fra så skal der nok ikke bruges så meget på rejsning frem og tilbage.

Offshore er sikkert en god mulighed, der er ikke så meget arbejde i Offshore for tiden med de lave oliepriser, men det kommer nok igen.

Hvad med sådan noget som som langturs chauffør eller taxa chauffør, de kan vel også arbejde røven ud a bukserne i nogle måneder og spare op til Thailand i negle måneder.

Der er da nogle sæson arbejder der opholder sig i Thailand når de har fri.

Du kan også tage ud og fiske, med en norsk trawler, de arbejder en måned ad gangen og holder lige meget fri.

Det er da muligheder hvis man desperat vil til Thailand.

Anonym Bruger
cesse skrev:

Jeg vil fortælle dig en hemmelighed jeg har et job fra 7 til 16, 7 måneder om året Pfft
så kan det løbe rundt med en familie på 3 i thailand

Ja det er jo rigtigt godt, men problemet er jo at finde en arbejdsgiver der er enig i at det er en god ide. Jeg tror feks ikke at min arbejdsgiver ville være så glad for at jeg rejste væk 5 måneder om året.

En helt anden ting er at jeg kunne forestille mig det var surt at skulle leve på en sten i 7 måneder for at have til at få det til at løbe rundt i de sidste 5 i Tailand. Især hvis man har stiftet sig en familie i thailand man så skal være væk fra i så lang tid.

vandango
Jeg ville arbejde for et vikarbureau, og tage alt hvad jeg orker at arbejde, om nødvendigt flere bureauer.

Spring til debat: