Se indlæg|
Farang i Thailand, Pattaya style!
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 28/05-2016 07:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 325 |
[img]http://s33.postimg.org/bt0q54qfj/image.jpg[/img] is not a valid Image.
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 28/05-2016 08:08
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/05-2016 08:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
[img]http://static.thaivisa.com/forum/uploads/monthly_11_2010/post-96609-0-20519900-1290433612.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/05-2016 08:38
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
[quote]The_Horror skrev: [img]http://s33.postimg.org/bt0q54qfj/image.jpg[/img] is not a valid Image.[/quote Han ligner da mere en thai munk, som flasher sin rigdom, med alle sine dyre Buddha tingeltangel. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 28/05-2016 09:22
|
|
Hvis det er rigdom han prøver at vise, så har han vidst nok sovet lidt i timen. I mine øjne ligner det en newbie i Pattaya der aldrig har sat sine fødder i et tempel, men alligevel prøver at flashe sin "affiliation" til den thailandske kultur ved at ligne en blanding mellem en alkoholiseret thailandsk motorbike chauffør og et juletræ. og fred da være med det, no hard feelings
A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/05-2016 09:31
|
|
Om igen Hollor, han er Thai! หลวงปู่จำเนียร สีลเสฏโฐ วัดถ้ำเสือ จ.กระบี่ http://www.oknati...10/entry-1 |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 28/05-2016 10:23
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Der er kun en som sover i timen og det er dig, du skulle prøve at lære lidt om Thailand, det er faktisk et spændene land også selv om man går uden om ludere og sprut. Disse talisman buddhaer som mange her nede går med er meget værdifulde, de dyreste ligger i omegnen af 100-150 millioner baht, så jo munken her kan fremvise rigdom men sandsynligheden er nu nok nærmere at han bære buddhaerne under en merit eller lignende. The_Horror skrev: Hvis det er rigdom han prøver at vise, så har han vidst nok sovet lidt i timen. I mine øjne ligner det en newbie i Pattaya der aldrig har sat sine fødder i et tempel, men alligevel prøver at flashe sin "affiliation" til den thailandske kultur ved at ligne en blanding mellem en alkoholiseret thailandsk motorbike chauffør og et juletræ. og fred da være med det, no hard feelings ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/05-2016 13:14
|
buick skrev: Der er kun en som sover i timen og det er dig, du skulle prøve at lære lidt om Thailand, det er faktisk et spændene land også selv om man går uden om ludere og sprut. Disse talisman buddhaer som mange her nede går med er meget værdifulde, de dyreste ligger i omegnen af 100-150 millioner baht, så jo munken her kan fremvise rigdom men sandsynligheden er nu nok nærmere at han bære buddhaerne under en merit eller lignende. The_Horror skrev: Hvis det er rigdom han prøver at vise, så har han vidst nok sovet lidt i timen. I mine øjne ligner det en newbie i Pattaya der aldrig har sat sine fødder i et tempel, men alligevel prøver at flashe sin "affiliation" til den thailandske kultur ved at ligne en blanding mellem en alkoholiseret thailandsk motorbike chauffør og et juletræ. V og fred da være med det, no hard feelings ![]() Netop jeg havde en thailandsk bekendt, som havde seks af dem, de havde været ganske dyre. Han fortalte stolt hvad de havde kostet. Udover det religiøse, var det også en sikker investering, som altid kunne sælges igen. Måske bedre end guld, som jo stiger og falder i pris. Han passede godt på dem, så gik med dem tæt på kroppen i en kæde. "I mine øjne ligner det en newbie i Pattaya" Muligt, men har du sat dine egne ben, andre steder end i Pattaya? Er enig med JohnBKK, det er en ommer. Redigeret af natty d. 28/05-2016 13:28 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 28/05-2016 14:00
|
|
@Buick og Natty godt ord igen, der er nok nogen som føler sig ramt på denne lørdag hva'? Den munk har nok sine grunde til at bære disse amuletter, men at 'flashe' sin rigdom som Natty påstår, er nok ikke én grund, i hvert fald ikke hvis han er en god munk. Det er det eneste jeg siger. Rigdom er i sig selv ikke et problem i buddhismen, hvis det er gået til på ærlig vis og bruges til at hjælpe andre. men hvordan tjener en thailandsk munk så penge til sig selv? ren donation? Nu kender jeg ikke baggrunden for dette billede, jeg siger bare at det ikke er for at flashe sin rigdom som Natty skriver. Normalt afstår en munk sig fra sine værdier når han går ind i 'munkhood', dette for at slippe af med sine "attachments" og "cravings" efter mere, dagens zen: attachment is the cause of all suffering. Blot til info, I må gerne leve i forestillingen om at jeg er uvidende pattaya turist, men jeg kommer ikke så meget i Pattaya, men når jeg gør er den sikker hver gang. Den ene farang efter den anden med buddhaer så store som alufælger hængende om halsen, sommetider flere, dette på trods af at de ligner nogen som tilbringer mere tid i baren end i templet. Vigtigst er det at disse hænger uden på wifebeateren så alle kan se hvor 'thai' de er. Der er ofte en sammenhæng, idet disse typer også er ganske højtrystende af typen der wai'er til højre og venstre og prøver deres gebrokken thai så højt at ingen kan undgå at høre dem. Nu lyder jeg negativt, men jeg har blot et mere ydmygt forhold til Thailand og buddhismen end mange åbenbart. Motorbike Somchai ved trods alt hvad disse amuletter står for, men når jeg spørger en farang er svaret som regel: "for good luck"...så har man ikke forstået en dyt af noget som helst. Nu skal der ikke gå mere politik i den, jeg placerede bare dette billede under 'sjove ting' med en kommentar om faranger i Pattaya ud fra egne observationer, selvom jeg ved at det er et ømt punkt herinde. Og ja, jeg kan godt se at manden på billedet ikke er farang. Redigeret af The_Horror d. 28/05-2016 14:06 A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/05-2016 14:23
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvad Buddha amuletter angaar saa udgives der tidsskrifter (om det er dagligt eller ugentlig er jeg ikke klar over) om emnet med billeder, beskrivelser af dem og andet godt. Min afdoede ex-svigerfar gik meget op i amuletter og havde metervis af stakke af disse tidsskrifter. Om det betyder "good luck" at have disse amuletter ? Mon ikke hovedformaalet er at Buddha beskytter en; man kan jo bare se nogle taxa chauffoerer som har 20 Buddha figurer i forruden og en masse amuletter om halsen. Det er garanteret derfor de koerer som de goer. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 28/05-2016 16:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Ramt?, nej er bare træt af at læse om faranger der skriver på nettet om Thailand og det uden at vide en skid Nu er det næsten 15 år siden jeg sidst gad at runde sex turist stedet pattaya men jeg er nu ret sikker på at selv de normale alkoholiske sex turister der kommer der også har oprigtige budister imellem sig og at de ikke alle blot har købt en buddha medalijon for at vise sig. Rent faktisk så er disse buddhaer ikke noget man køber, det er noget man får af andre der ønsker en godt. De som så køber dem gør det for at få en særlig pga den beskyttelse og pga den værdi The_Horror skrev: @Buick og Natty godt ord igen, der er nok nogen som føler sig ramt på denne lørdag hva'? Den munk har nok sine grunde til at bære disse amuletter, men at 'flashe' sin rigdom som Natty påstår, er nok ikke én grund, i hvert fald ikke hvis han er en god munk. Det er det eneste jeg siger. Rigdom er i sig selv ikke et problem i buddhismen, hvis det er gået til på ærlig vis og bruges til at hjælpe andre. men hvordan tjener en thailandsk munk så penge til sig selv? ren donation? Nu kender jeg ikke baggrunden for dette billede, jeg siger bare at det ikke er for at flashe sin rigdom som Natty skriver. Normalt afstår en munk sig fra sine værdier når han går ind i 'munkhood', dette for at slippe af med sine "attachments" og "cravings" efter mere, dagens zen: attachment is the cause of all suffering. Blot til info, I må gerne leve i forestillingen om at jeg er uvidende pattaya turist, men jeg kommer ikke så meget i Pattaya, men når jeg gør er den sikker hver gang. Den ene farang efter den anden med buddhaer så store som alufælger hængende om halsen, sommetider flere, dette på trods af at de ligner nogen som tilbringer mere tid i baren end i templet. Vigtigst er det at disse hænger uden på wifebeateren så alle kan se hvor 'thai' de er. Der er ofte en sammenhæng, idet disse typer også er ganske højtrystende af typen der wai'er til højre og venstre og prøver deres gebrokken thai så højt at ingen kan undgå at høre dem. Nu lyder jeg negativt, men jeg har blot et mere ydmygt forhold til Thailand og buddhismen end mange åbenbart. Motorbike Somchai ved trods alt hvad disse amuletter står for, men når jeg spørger en farang er svaret som regel: "for good luck"...så har man ikke forstået en dyt af noget som helst. Nu skal der ikke gå mere politik i den, jeg placerede bare dette billede under 'sjove ting' med en kommentar om faranger i Pattaya ud fra egne observationer, selvom jeg ved at det er et ømt punkt herinde. Og ja, jeg kan godt se at manden på billedet ikke er farang. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/05-2016 16:23
|
The_Horror skrev: @Buick og Natty godt ord igen, der er nok nogen som føler sig ramt på denne lørdag hva'? Den munk har nok sine grunde til at bære disse amuletter, men at 'flashe' sin rigdom som Natty påstår, er nok ikke én grund, i hvert fald ikke hvis han er en god munk. Det er det eneste jeg siger. Rigdom er i sig selv ikke et problem i buddhismen, hvis det er gået til på ærlig vis og bruges til at hjælpe andre. men hvordan tjener en thailandsk munk så penge til sig selv? ren donation? Nu kender jeg ikke baggrunden for dette billede, jeg siger bare at det ikke er for at flashe sin rigdom som Natty skriver. Normalt afstår en munk sig fra sine værdier når han går ind i 'munkhood', dette for at slippe af med sine "attachments" og "cravings" efter mere, dagens zen: attachment is the cause of all suffering. Blot til info, I må gerne leve i forestillingen om at jeg er uvidende pattaya turist, men jeg kommer ikke så meget i Pattaya, men når jeg gør er den sikker hver gang. Den ene farang efter den anden med buddhaer så store som alufælger hængende om halsen, sommetider flere, dette på trods af at de ligner nogen som tilbringer mere tid i baren end i templet. Vigtigst er det at disse hænger uden på wifebeateren så alle kan se hvor 'thai' de er. Der er ofte en sammenhæng, idet disse typer også er ganske højtrystende af typen der wai'er til højre og venstre og prøver deres gebrokken thai så højt at ingen kan undgå at høre dem. Nu lyder jeg negativt, men jeg har blot et mere ydmygt forhold til Thailand og buddhismen end mange åbenbart. Motorbike Somchai ved trods alt hvad disse amuletter står for, men når jeg spørger en farang er svaret som regel: "for good luck"...så har man ikke forstået en dyt af noget som helst. Nu skal der ikke gå mere politik i den, jeg placerede bare dette billede under 'sjove ting' med en kommentar om faranger i Pattaya ud fra egne observationer, selvom jeg ved at det er et ømt punkt herinde. Og ja, jeg kan godt se at manden på billedet ikke er farang. Jeg føler mig heller ikke ramt, for det første ligner jeg ikke ham på billedet og for det andet går jeg slet ikke med den slags amuletter. Jeg synes du ændrer dine meninger og kommentarer, først skriver du: "I mine øjne ligner det en newbie i Pattaya der aldrig har sat sine fødder i et tempel, men alligevel prøver at flashe sin "affiliation" til den thailandske kultur ved at ligne en blanding mellem en alkoholiseret thailandsk motorbike chauffør og et juletræ." Og så "Jeg kan godt se at mandet på billedet ikke er farang" Det hænger da ikke rigtigt sammen, eller hur?
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/05-2016 16:49
|
|
Må erkende at meningen/det sjove i at poste billedet ikke blev opfanget her på 16. etage, selvom jeg er ædru og i fin psykisk form lige nu, men det kan jo hurtigt ændre sig, ved vi alle.. Ironien er for langt ude når der vises et billede af en tungt belæsset munk, jeg fattede ikke logikken ell. sammenhængen med en Farang. |
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 28/05-2016 16:59
|
|
Du må I sgu stoppe Buick og Natty. Det kan godt være I ikke føler jer ramt, men noget går jer åbenbart på når man prøver at lave en lille joke om wannabe faranger. "Good guys goes to heaven, bad guys goes to Pattaya", men dømt ud fra egne observationer må der være mange 'lærte' blandt Pattaya klientellet. @Buick, hvad er det jeg ikke ved en skid om? Du kender mig ikke, måske jeg ved mere end dig? I det mindste er jeg kommet så langt i min erkendelse og kendskab til Thailand til at vide at jeg ikke ved alt, og derfor er der stadig plads til at lære og blive overrasket. Det er tydeligvis længere end du er kommet. Ja, jeg er pisse flabet og vil altid være det. Ramt?, nej er bare træt af at læse om faranger der skriver på nettet om Thailand og det uden at vide en skid Hvis du er træt af at læse om faranger der skriver om Thailand på nettet, så er du vidst havnet i det forkerte forum. Du siger selv at det næsten er 15 år siden du satte dine sandaler i Pattaya, jo men hvem er det så der ikke ved en skid? Pattaya har ændret sig pænt meget på 15 år, og desværre kun til det værre, men så det vidst dig der skal lade være med at udtale dig om et sted du ikke har været i 15 år. Jeg siger ikke at alle der går med amulet(ter) er wannabe buddhister og ikke ved en skid. Men jeg synes det er morsomt når folk som har været i Thailand/Pattaya et par gange på drukferie, pludselig går med rundt tingeltangel som et andet juletræ, ovenikøbet ude af stand til at redegøre for hvad de har på og hvorfor. Man kunne mistænke folk for blot at gøre det for at spille smart? men det har jeg ikke sagt. Og det var sådan set bare det mit første indlæg skulle fortælle. Helt uden ord, kun en overskrift...men jeg havde glemt at alt skal skæres ud i pap på Thaiportalen, sorry, jeg er stadig rusten efter min frivillige pause herinde fra. Jeg går selv med amulet, primært når jeg er på farten og ved ceremonier. Den er foræret af en god ven, netop som beskyttelse når man er på farten. Den er lille og beskeden og hænger i en snor, pænt under trøjen. Jeg kalder mig ikke buddhist, men jeg er dybt inspireret og søger konstant at blive klogere via bøger, internet og besøg i et bestemt tempel i min exkærestes by hvor jeg er blevet gode venner med en munk der hjælper mig med de spørgsmål jeg måtte have. Men at gå forbi en bar og se faranger siddende med amuletter der er større end ølmaven, hængende fremme som et andet hundetegn så alle kan se hvor fromme de er...ren og skær for at udvise et kendskab til Thailand el. hvad deres motiv måtte være. Jeg er rent ud sagt ligeglad med det, men jeg finder det morsomt og derfor denne tråd under div. sjove ting (Ha ha). Husk på at konvertitter har altid behovet for at udtrykke sig x1000 så folk ikke er i tvivl om hvilken religion de tilhører. @Natty, jeg ændre ikke meninger undervejs, da jeg skrev at billedet ligner en newbie i Thailand var det ikke ansigtet el. manden, men alt det tingeltangel jeg henviste til, angiveligt troede et par stykker inkl. dig, at jeg ikke kan se forskel på en asiat og en farang..som sædvanligt måtte jeg derfor skære det ud i pap igen igen at jeg godt kan se at manden på billedet ikke er farang. Hvem tager en ommer Natty? Redigeret af The_Horror d. 28/05-2016 17:27 A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 28/05-2016 17:12
|
Jamen så må du undskylde, jeg fattede slet ikke ironien. Det er der åbenbart andre som heller ikke har gjort. Jeg tror dog ikke, at det er fordi vi er specielt fatsvage her på tp. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| The_Horror |
Lagt på d. 28/05-2016 17:21
|
|
in that case, så siger jeg undskyld for ikke at udtrykke mig godt nok. Man kunne dog overveje ikke at fare op i det røde felt før man er sikker på at have forstået hensigten først. Respekt til JohnBKK for trods alt at bevare pulsen i ro denne gang :-) God lørdag til alle ateister, buddhister og folk 'sådan-lidt-imellem'. A fool who knows his foolishness is wise at least to that extent, but a fool who thinks himself wise is a fool indeed
|
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/05-2016 17:23
|
|
The_Hollor skrev: "Jeg går selv med amulet, primært når jeg er på farten og ved ceremonier. Den er foræret af en god ven, netop som beskyttelse når man er på farten." Ingen amulet til mig, jeg bevæger mig helst ingen steder og anvender sund fornuft og sidespejle på min motosai istedet, alt for mange år i dette vanvid, "know too mut" om cirkusset.. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 28/05-2016 17:59
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
buick skrev: Ramt?, nej er bare træt af at læse om faranger der skriver på nettet om Thailand og det uden at vide en skid Nu er det næsten 15 år siden jeg sidst gad at runde sex turist stedet pattaya men jeg er nu ret sikker på at selv de normale alkoholiske sex turister der kommer der også har oprigtige budister imellem sig og at de ikke alle blot har købt en buddha medalijon for at vise sig. Rent faktisk så er disse buddhaer ikke noget man køber, det er noget man får af andre der ønsker en godt. De som så køber dem gør det for at få en særlig pga den beskyttelse og pga den værdi The_Horror skrev: @Buick og Natty godt ord igen, der er nok nogen som føler sig ramt på denne lørdag hva'? Den munk har nok sine grunde til at bære disse amuletter, men at 'flashe' sin rigdom som Natty påstår, er nok ikke én grund, i hvert fald ikke hvis han er en god munk. Det er det eneste jeg siger. Rigdom er i sig selv ikke et problem i buddhismen, hvis det er gået til på ærlig vis og bruges til at hjælpe andre. men hvordan tjener en thailandsk munk så penge til sig selv? ren donation? Nu kender jeg ikke baggrunden for dette billede, jeg siger bare at det ikke er for at flashe sin rigdom som Natty skriver. Normalt afstår en munk sig fra sine værdier når han går ind i 'munkhood', dette for at slippe af med sine "attachments" og "cravings" efter mere, dagens zen: attachment is the cause of all suffering. Blot til info, I må gerne leve i forestillingen om at jeg er uvidende pattaya turist, men jeg kommer ikke så meget i Pattaya, men når jeg gør er den sikker hver gang. Den ene farang efter den anden med buddhaer så store som alufælger hængende om halsen, sommetider flere, dette på trods af at de ligner nogen som tilbringer mere tid i baren end i templet. Vigtigst er det at disse hænger uden på wifebeateren så alle kan se hvor 'thai' de er. Der er ofte en sammenhæng, idet disse typer også er ganske højtrystende af typen der wai'er til højre og venstre og prøver deres gebrokken thai så højt at ingen kan undgå at høre dem. Nu lyder jeg negativt, men jeg har blot et mere ydmygt forhold til Thailand og buddhismen end mange åbenbart. Motorbike Somchai ved trods alt hvad disse amuletter står for, men når jeg spørger en farang er svaret som regel: "for good luck"...så har man ikke forstået en dyt af noget som helst. Nu skal der ikke gå mere politik i den, jeg placerede bare dette billede under 'sjove ting' med en kommentar om faranger i Pattaya ud fra egne observationer, selvom jeg ved at det er et ømt punkt herinde. Og ja, jeg kan godt se at manden på billedet ikke er farang. Korrekt Jeg fik en meget gammel en af en Thai ven, eller rettede leje den for 100 Bath. Den virkede sgu for godt, jeg overlevede en meget slem ulykke på mortorsai. 3 doblet kraniebrud smadrede en 1/3 del af frontallappen. Min datter var ude og hente mig hjem. Ankommet i københavn direkte på Riget og opereret. 3 uger på Aalborg syghus også overført til genoptræning på Brønderslev syghus i 6 mdr. Udskrevet til pleje bolig. der var jeg i et års tid. Inden jeg tog retur til Phuket. Too har fået hans amulet igen. Det tog mig 3 år bare at komme på benene igen. Sgu bedre jeg havde fået lov at dø i fred. Så man da fri for denne jammerlige verden og dens idioter. Ingen amuletter til mig. Tak |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/05-2016 18:09
|
|
For s.... da juj, hård kost, hva´ ? Man skal holde sig fra de amuletter, kan være ladet med dårlig energi, aldrig til at vide hvad folk har brugt dem til. Er ikke overtroisk, det er en hånlig betegnelse, men jeg ved hvad der kan laves af både godt og skidt mht. pii aka spirit powers, især i Thailand. |
|
|
|
| juj |
Lagt på d. 29/05-2016 10:29
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Ja meget hård kost JohnBKK. Specielt for min datter, jeg husker intet fra den første tid, og ulykken. Grim hjerneskade jeg fik der. Hun troede ikke rigtig på jeg ville blive normal igen. Så normal som jeg nu var. Men de er sgu dygtige på Brønderslev syghus. De beskæftiger sig kun med genoptræning af sen erhvervet hjerneskader. Ja der er sgu mere mellem himmel og jord end det man bare ser. Har oplevet meget helt uforklarligt i de år jeg boede der ude. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.