Se indlæg|
Gode tips til at lære Dansk uden opholdstilladelse
|
|
| Foxtrot |
Lagt på d. 11/06-2016 10:54
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 14 |
Kære Alle, Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal poste min forespørgsel, men jeg valgte at lægge den herinde. Jeg har netop fået min kæreste til Danmark på et 3 måneders visum, og hun er super ivrig efter at komme til at lære noget dansk. Jeg har købt en Thai/Dansk parlør bog, men den stiller hun sig ikke helt tilfreds med, hvilket jeg også godt forstår. Mne spørgsmål er nu: Er der nogen der kender til nogle gode online kurser i dansk, som jeg kan tilmelde hende? Hun er ikke helt god til engelsk, så der er vel tale om et reelt thai/dansk kursus, og ikke engelsk/dansk. På forhånd tak. //Foxtrot |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 11/06-2016 11:55
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
I København: http://bethesda.d...nt-center/ http://www.frelse...dervisning |
|
|
|
| sjusju |
Lagt på d. 11/06-2016 11:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 61 |
Har brugt begge. Frelsens hær er bedst. De har flere hold alt efter hvor god man er/ikke er. Bethesda blander meget, men ved at møde til begge hold to gange om ugen, kan man få lidt mere undervisning. De blande hold var mere urolige iflg. min kone. Mange mænd, af anden etnisk herkomst ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/06-2016 12:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg har undervist i sprog i mange år og min personlige holdning er, at "online kurser/DVD kurser" oftest ikke er særligt gode. Men det er meget individuelt. I en tidligere tråd var der en underviser, som tilbød lektioner i thai over Skype. Det tror jeg til gengæld på er effektivt. Jeg er sikker på, at I kan træffe aftale om at kurset "vendes" således at det er dansk/thai og ikke thai/dansk, der er i fokus. Her er linket til tråden: http://www.thaila...ost_241658 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 11/06-2016 17:34
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Enig, og der går mange andre end kristne derinde. Så tag ikke det med Indre Mission så tungt. Jeg har været med derinde nogle få gange og selvom de ikke lægger skjul på hvem de er så er det hellere ikke sådan at de ligefrem prøver at omvende folk. Man skal virkelig være religionsforskrækket hvis man syntes at det er et problem kontra det de giver fra sig. Hvis man er meget ivrig så kan man som kvinde deltage i to kurser to gange om ugen (tirsdag og torsdag). Klokken 10-12 er kun for kvinder, 14-16 er både mænd og kvinder. Man kan som kvinde ganske udemærket møde op til begge kurser. Jeg vil vove og påstå at folk lærer dansk hurtigere og bedre derinde end ved et tvangskursus hos kommunen. Hos kommunen er der for meget dødvægt blandt eleverne med elever som er tvunget, men oprigtigt ikke gider. Samt undervisere som ikke videre har en interesse i at eleverne bliver for hurtige færdige, hvis underviserne da overhovedet gider at møde op. Hos IKC mødte jeg en iransk kvinde (ikke tørklæde-modellen), hun snakkede stort set perfekt dansk efter 2½ måned. Det er selvfølgelig undtagelsen. Men eleverne hos IKC er der frivilligt og de møder op for at lære noget - og gerne hurtigst muligt. Vi havde tidligere en tråd om IKC her: - IKC - Internationalt Kristent Center (Gratis dansk-undervisning i København) Det skader hellere ikke at fortsætte hos IKC selv efter at man er startet hos kommunen. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.