Se indlæg|
Visa til 45 årig dansker uden at behøve rejse ud og ind af Thailand hver 2. måned?
|
|
| TKJ72 |
Lagt på d. 28/07-2016 10:57
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hejsa. Jeg forsøger gennem dette forum at få klarhed over hvordan jeg nemmest muligt bosætter mig permanent i Thailand. Jeg har i tankerne at flytte dertil sommeren 2017 (på det tidspunkt er jeg 45 år) og leje mig en lejlighed eller et hus. Den umiddelbare plan er, at blive boende der indtil jeg i givet fald ikke vil mere; så som udgangspunkt er det for resten af livet med mindre der sker noget som gør jeg ikke kan eller har lyst til at bo i Thailand mere. Jeg opfylder dog ikke følgende krav: - Jeg er ikke over 50 år - Jeg har ingen tilknytning til Thaier, har ikke en Thai kæreste, er ikke i gang med at blive gift med en Thai o.s.v. - Jeg skal ikke ansættes i et internationalt firma Jeg har derfor i går, d. 27. juli 2016, været fysisk forbi den Thailandske Ambassade i Danmark for at forhøre mig hvad jeg kan gøre. På Ambassaden fortalte en flink, kvindelig medarbejder mig, at der ikke var noget at gøre; det eneste jeg kunne gøre var at rejse ud og ind af landet hver 60. dag som turist for at forny VISA, så længe jeg ikke opfyldte ét af de tre ovenstående krav. Det skal tilføjes, at jeg har penge nok til at kunne forsørge mig selv resten af livet, så det burde heller ikke være en hindring. Derfor ville jeg høre nogle herinde, om i ved der er en anden måde at gøre det på? Jeg ville jo helst bare flytte derned, og så ikke skulle ud af landet hele tiden. Nogen som har nogle gode forslag? På forhånd tak for hjælpen. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 28/07-2016 11:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Jamen du har jo fået svar fra den flinke dame...... Du opfylder ikke betingelserne for andet end et turist visa hver anden måned.... Du har penge til selvforsørgelse resten af livet, siger du. Tag dog rundt og se på alle de dejlige nabolande hver anden måned og få et visa på 2 nye måneder der.... Start evt med at få 3 x 2 måneder i Hellerup, det gør starten lidt nemmere. Held og lykke..... |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/07-2016 12:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Hvis du har penge nok, så er der faktisk en mulighed uden besværlige VISA-runs. Du kan blive medlem hos Thailand Elite Card, hvor du kan få et 5-års visa. Prisen starter ved 500.000 baht, og der følger så også nogle andre fordele med. http://www.thaila... |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 28/07-2016 12:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 549 |
Google Thai elite, det er din eneste lovlige måde at være her på nu du er under 50, uden job og uden kone/familie Vær opmærksom på at back to back turist visum heller ikke er lovligt du kan få de 3 x 60 dage men fortsætter du efter det så holder det kun indtil en paskontrollør med rette bestemmer sig for du ikke er turist men bor her (og det med rette) så bliver du pænt lukket ind indtil du kan følges på en flyver til Danmark |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 28/07-2016 13:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
TKJ72, Nu skriver du ikke om du har været i Thailand før og om du har været her i længere tid ad gangen. Hvis ikke så vil et 3x2 mdr. Turist visa være en god start, så du kan få et indtryk af hvordan det er at leve i Thailand. Hvis pengene er til det så er et Thai Elite 5års Visa, som Kim skriver, godt bagefter. Når du så er blevet 50 år er der retirement extension resten af den tid du vil være i Thailand. Det er ikke alle som falder til her, men mange gør. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 28/07-2016 13:47
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Hvad med et ED visa ? Det kraever saa bare at man er paa skolebaenken et stykke af tiden for at laere Thai. Vedkommende er 45 aaar saa "evighedsstudent" i 5 aar er vel en mulighed og ved det fyldte 50. aar faa visa forlaenget baseret paa retirement. Vedkommende oensker at vaere bosiddende i Thailand og at kunne sproget er kun en stor fordel. Der maa vaere nogle medlemmer her som har noget erfaring udi ED visa ? |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 28/07-2016 15:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Der er da ikke noget der hedder 3x2 mdr. turistvisum mere. METV (multiple entry tourist visa) har erstattet dette. Gyldig 6 mdr. med ubegrænset ind/ud-rejser. Ved en indrejse må man max. opholde sig 60 dage i kongeriget. Man kan dog tilkøbe 30 dages extention på en indrejse hos immigration i Thailand - pris 1.900 Baht. Således kan man faktisk opholde sig 90 dage på een indrejse. Redigeret af milex d. 28/07-2016 15:46 |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 28/07-2016 16:09
|
Der er kontrol på ED visa du får det max i et år nu hugoboerge skrev: Hvad med et ED visa ? Det kraever saa bare at man er paa skolebaenken et stykke af tiden for at laere Thai. Vedkommende er 45 aaar saa "evighedsstudent" i 5 aar er vel en mulighed og ved det fyldte 50. aar faa visa forlaenget baseret paa retirement. Vedkommende oensker at vaere bosiddende i Thailand og at kunne sproget er kun en stor fordel. Der maa vaere nogle medlemmer her som har noget erfaring udi ED visa ? |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 28/07-2016 16:12
|
Nej der kan ikke købes 30 dages extention på visum der kan købes 7 dage De 30 dages extention er kun hvis du ikke har et aktivt visum dvs dit 6 måneders er udløbet eller for den sags skyld dit married, retirrement osv er udløbet eller du er ankommet på 30 day on arrival milex skrev: Der er da ikke noget der hedder 3x2 mdr. turistvisum mere. METV (multiple entry tourist visa) har erstattet dette. Gyldig 6 mdr. med ubegrænset ind/ud-rejser. Ved en indrejse må man max. opholde sig 60 dage i kongeriget. Man kan dog tilkøbe 30 dages extention på en indrejse hos immigration i Thailand - pris 1.900 Baht. Således kan man faktisk opholde sig 90 dage på een indrejse. |
|
|
|
| TKJ72 |
Lagt på d. 28/07-2016 18:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Hej allesammen. Først undskyld jeg ikke fik mit navn på; jeg hedder Thomas :-) Og derfra - 1000 tak for at i alle sammen har taget jer tid til at svare så hurtigt og fyldestgørende - det havde jeg slet ikke turdet håbe på. Jeg vil tage forbi ambassaden i Hellerup en af de nærmeste dage for at høre om dette med thai Elite Visa, og høre hvad de siger. Hvis der er flere der har gode råd hører jeg meget gerne fra jer. Endnu mange engang tak for de mange gode inputs! Thomas |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 29/07-2016 08:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Faldt lige over denne.... http://www.thaigu...tvisum.htm |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 29/07-2016 12:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
buick skrev: Nej der kan ikke købes 30 dages extention på visum der kan købes 7 dage De 30 dages extention er kun hvis du ikke har et aktivt visum dvs dit 6 måneders er udløbet eller for den sags skyld dit married, retirrement osv er udløbet eller du er ankommet på 30 day on arrival milex skrev: Der er da ikke noget der hedder 3x2 mdr. turistvisum mere. METV (multiple entry tourist visa) har erstattet dette. Gyldig 6 mdr. med ubegrænset ind/ud-rejser. Ved en indrejse må man max. opholde sig 60 dage i kongeriget. Man kan dog tilkøbe 30 dages extention på en indrejse hos immigration i Thailand - pris 1.900 Baht. Således kan man faktisk opholde sig 90 dage på een indrejse. Der har været utallige spørgsmål på THAVISA.COM om extention af SETV/METV. Og svaret er hver gang - ja, SETV/METV kan extendes med 30 dage - også selvom visummet er aktiv. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 30/07-2016 14:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
Studie visa, lære at snakke thai kan give dit visa. Undervisningen er nok lidt dyr, om du deltager er op til dig |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 31/07-2016 01:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
hiks skrev: Studie visa, lære at snakke thai kan give dit visa. Undervisningen er nok lidt dyr, om du deltager er op til dig De er blevet temmelig meget skrappere til at kontrollere studie-visa. Både med uanmeldte besøg i klasserne for at tjekke, om man er der og ved at lave sprogprøver. Hvis min hukommelse ikke snyder har man også begrænset varigheden af studievisa. Kort sagt, studie-visa er kun relevant, hvis man vil studere. |
|
|
|
| buick |
Lagt på d. 31/07-2016 08:55
|
Det er da muligt de skriver om det men jeg har altså stået foran imigrationen og fået beskeden at det kan man ikke, du kan kun købe 7 dage og først den dag dit visum udløber kan du købe 30 dage milex skrev: buick skrev: Nej der kan ikke købes 30 dages extention på visum der kan købes 7 dage De 30 dages extention er kun hvis du ikke har et aktivt visum dvs dit 6 måneders er udløbet eller for den sags skyld dit married, retirrement osv er udløbet eller du er ankommet på 30 day on arrival milex skrev: Der er da ikke noget der hedder 3x2 mdr. turistvisum mere. METV (multiple entry tourist visa) har erstattet dette. Gyldig 6 mdr. med ubegrænset ind/ud-rejser. Ved en indrejse må man max. opholde sig 60 dage i kongeriget. Man kan dog tilkøbe 30 dages extention på en indrejse hos immigration i Thailand - pris 1.900 Baht. Således kan man faktisk opholde sig 90 dage på een indrejse. Der har været utallige spørgsmål på THAVISA.COM om extention af SETV/METV. Og svaret er hver gang - ja, SETV/METV kan extendes med 30 dage - også selvom visummet er aktiv. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.