Se indlæg|
Ture på egen hånd Patong+Khao Lak?
|
|
| thg |
Lagt på d. 28/09-2016 17:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Skal til Patong for 3. gang og Khao Lak for 2. gang her til marts. Ved tidligere besøg har vi været på mange ture og nogle af turene flere gange (Freedom Beach, Paradise Beach, Phi Phi, James Bond, Similan mv.) men alle overfyldt med turister (især kinesere og russere) både på destinationerne men også i de både som man typisk transporteres i. Vi er blevet mættet af det og vil helst undgå disse overturistede ture og søger derfor forslag til hvad man kan/bør besøge på egen hånd på scootere i Patong+Khao Lak området i optil ca. 50 km. væk eller muligheder for ture på egen hånd i longtail både eller lign. (dog selvfølgelig med chauffør)? Vi er mest interesserede i bounty strande og strande med gode snorkel muligheder eller andre autentiske natur/dyre oplevelser hvor der ikke er totalt overturistet og vi er ikke så meget til at se templer/bygninger og lign. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/09-2016 17:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Banana Beach er en af de kønnere strande på Phuket, og den besøges kun af kendere, da den ligger godt skjult. Du kan læse lidt om den (og andre strande på Phuket) her: http://rejse-til-...nana-beach Bemærk, teksterne er fra før kuppet. Sidst jeg var forbi, var madboden på Banana Beach revet ned, og der var ingen liggestole. Det kan dog have ændret sig igen siden. Har I været ude på Surin-øerne og Tachai? (fra Khao Lak) Der er godt nok også en del turister, men det er ikke helt så slemt som ved Similan-øerne. Koh Yao Noi og Koh Yao Yai, der ligger mellem Phuket og Krabi er måske også et besøg værd. Ikke så overfyldt som Phi Phi. |
|
|
|
| thg |
Lagt på d. 28/09-2016 18:43
|
Må sige at Similan har været den største skuffelse af alle ture jeg har været på i Thailand. Når man Googler det angives det mange steder for at være i top 10 for dykkersteder i verden, men jeg så da absolut INTET der var værd at kigge på og der var nærmest ikke engang krystal klart turkis vand og på både ture til James Bond + Phi Phi var der langt flottere end Similan. De steder du nævner (Banana Beach, Surin, Tachai, Koh Yao Noi og Koh Yao Yai) er det så ik kun Banana Beach som man kan køre til? De andre er vel sejlture og vel oftest med speedbåde fyldt med turister? Er der noget ekstraordinært ved de nævnte steder, for selvfølgelig er det er plus at der ikke er overturistet, men lige så vigtigt er det at der er krystal klart turkis vand (bounty) med gode snorkel muligheder og der syntes jeg nu at billedet fra Banana Beach ligner et noget mørkt hav? |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/09-2016 18:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
thg skrev: Må sige at Similan har været den største skuffelse af alle ture jeg har været på i Thailand. Når man Googler det angives det mange steder for at være i top 10 for dykkersteder i verden, men jeg så da absolut INTET der var værd at kigge på og der var nærmest ikke engang krystal klart turkis vand og på både ture til James Bond + Phi Phi var der langt flottere end Similan. De steder du nævner (Banana Beach, Surin, Tachai, Koh Yao Noi og Koh Yao Yai) er det så ik kun Banana Beach som man kan køre til? De andre er vel sejlture og vel oftest med speedbåde fyldt med turister? Er der noget ekstraordinært ved de nævnte steder, for selvfølgelig er det er plus at der ikke er overturistet, men lige så vigtigt er det at der er krystal klart turkis vand (bounty) med gode snorkel muligheder og der syntes jeg nu at billedet fra Banana Beach ligner et noget mørkt hav? Øh, ikke for at spolere dine drømme og ønsker som du skriver om, men det løb er sgu forlængst kørt i Thailand, sorry.. 20, 25, 30 og snart 40 mio. turister om året, de er jo sindssyge! Koraler ødelagt, strande og hav pis forurenet, og thaifolket er på en moralsk og etisk deroute, hvilket er chokerende, for jeg troede sgu ikke det kunne blive værre end det jeg observerede tilbage i 2000, men det kunne det. |
|
|
|
| thg |
Lagt på d. 28/09-2016 19:07
|
JohnBKK skrev: thg skrev: Må sige at Similan har været den største skuffelse af alle ture jeg har været på i Thailand. Når man Googler det angives det mange steder for at være i top 10 for dykkersteder i verden, men jeg så da absolut INTET der var værd at kigge på og der var nærmest ikke engang krystal klart turkis vand og på både ture til James Bond + Phi Phi var der langt flottere end Similan. De steder du nævner (Banana Beach, Surin, Tachai, Koh Yao Noi og Koh Yao Yai) er det så ik kun Banana Beach som man kan køre til? De andre er vel sejlture og vel oftest med speedbåde fyldt med turister? Er der noget ekstraordinært ved de nævnte steder, for selvfølgelig er det er plus at der ikke er overturistet, men lige så vigtigt er det at der er krystal klart turkis vand (bounty) med gode snorkel muligheder og der syntes jeg nu at billedet fra Banana Beach ligner et noget mørkt hav? Øh, ikke for at spolere dine drømme og ønsker som du skriver om, men det løb er sgu forlængst kørt i Thailand, sorry.. 20, 25, 30 og snart 40 mio. turister om året, de er jo sindssyge! Koraler ødelagt, strande og hav pis forurenet, og thaifolket er på en moralsk og etisk deroute, hvilket er chokerende, for jeg troede sgu ikke det kunne blive værre end det jeg observerede tilbage i 2000, men det kunne det. Vil nu sige at jeg nu har oplevet det jeg ønsker på ture til James Bond, Phi Phi og også en sejltur i Koh Lanta området - problemet er bare de mange turister disse steder og bådturen dertil med 30 personer i en speedbåd hvor man sidder helt klemt... |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/09-2016 19:11
|
|
thg skrev: De steder du nævner (Banana Beach, Surin, Tachai, Koh Yao Noi og Koh Yao Yai) er det så ik kun Banana Beach som man kan køre til? De andre er vel sejlture og vel oftest med speedbåde fyldt med turister Ja, du kan køre til Banana Beach, som jeg især nævnte, fordi det er en "naturstrand" i modsætning til fx Patong Beach og de andre overrendte turiststrande. De andre steder er øer, som der skal sejles til, men jeg vil generelt fraråde speedbåd - tag i stedet almindelige færger/både. Dels er der færre turister, fordi de lokale yderst sjældent lader sig fragte i speedbåd, og dels er turen meget mere behagelig med en færge/båd. Du kan læse lidt om Koh Yao Noi i denne artikel på Politikens hjemmeside: http://politiken....oemmer-om/ Jeg har endnu ikke selv været der, men den og Koh Yao Yai står på listen. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 28/09-2016 19:15
|
|
En artikel om flere øer, bl.a. nævnes Koh Yao Yai og Koh Yao Noi: http://politiken....aeder-dem/ |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 28/09-2016 19:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
thg skrev: JohnBKK skrev: thg skrev: Må sige at Similan har været den største skuffelse af alle ture jeg har været på i Thailand. Når man Googler det angives det mange steder for at være i top 10 for dykkersteder i verden, men jeg så da absolut INTET der var værd at kigge på og der var nærmest ikke engang krystal klart turkis vand og på både ture til James Bond + Phi Phi var der langt flottere end Similan. De steder du nævner (Banana Beach, Surin, Tachai, Koh Yao Noi og Koh Yao Yai) er det så ik kun Banana Beach som man kan køre til? De andre er vel sejlture og vel oftest med speedbåde fyldt med turister? Er der noget ekstraordinært ved de nævnte steder, for selvfølgelig er det er plus at der ikke er overturistet, men lige så vigtigt er det at der er krystal klart turkis vand (bounty) med gode snorkel muligheder og der syntes jeg nu at billedet fra Banana Beach ligner et noget mørkt hav? Øh, ikke for at spolere dine drømme og ønsker som du skriver om, men det løb er sgu forlængst kørt i Thailand, sorry.. 20, 25, 30 og snart 40 mio. turister om året, de er jo sindssyge! Koraler ødelagt, strande og hav pis forurenet, og thaifolket er på en moralsk og etisk deroute, hvilket er chokerende, for jeg troede sgu ikke det kunne blive værre end det jeg observerede tilbage i 2000, men det kunne det. Vil nu sige at jeg nu har oplevet det jeg ønsker på ture til James Bond, Phi Phi og også en sejltur i Koh Lanta området - problemet er bare de mange turister disse steder og bådturen dertil med 30 personer i en speedbåd hvor man sidder helt klemt... Læste du egentlig hvad jeg skrev om antal turister? Her Maya Bay: Thailands turist-mødom er sprængt til atomer for længe siden, det er discount og svineri over det hele, hvis du vil ha´noget andet så hedder det Maldiverne, Seychellerne og lign. destinationer. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 28/09-2016 20:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Puhket og Khao lak som vel er et par af de mest besøgte steder i Thailand, er nok ikke lige det bedste udgangspunkt for at finde uberørte strande osv inden for en times kørsel. Reklamevideon fra Nok air her synes jeg viser nogle fede steder, nogle af dem godtnok i Myanmar Hvis man ellers kan holde de to tøser ud... Nok Recommended takes you to travel to Ranong. You will fall in love with the beautiful blue sea and white sand at Dunkin Island, enjoy snorkeling at Auriol Island and visit amazing unseen Thailand at Cock's Comb Island. A lot of adventure activities and delicious foods that you will never be disappointed ... Redigeret af Dalton d. 28/09-2016 20:11 |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 29/09-2016 01:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
JohnBKK siger det ligeud og har ret i at Thailand altså ikke har meget at byde på længere hvis du leder efter Bounty strande og Vild natur. Jeg har naturligvis ikke været alle steder i Thailand, men de steder jeg har været har lært mig ikke at bade ved strandene længere da det ikke er unormalt at du er viklet ind i plastik eller andet ulækkert mens du er i vandet. Ikke overturistet ? Forget about it. Tror du skal finde et andet land eller verdensdel for ikke at blive skuffet - desværre. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| lung |
Lagt på d. 29/09-2016 09:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 365 |
Det er frygteligt som thaierne har voldtaget og knebbet deres eget land. Jeg har boet i pattaya i over 30 år og set en forandring der er ganske grotesk.. . |
|
|
|
| gunther |
Lagt på d. 30/09-2016 13:39
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 33 |
De fleste Thaier er fuldstændig ligeglade med deres smukke land, tænker kun på penge. Det er da ganske tydeligt for enhver rimelig normal begavet menneske. Se bare alle deres ludere som fortæller naive farangs han er handsom og sexy man, jo flere penge jo mere handsum. Synes for øvrigt pigerne er dygtige skuespillere, har sagt til mange af pigerne, farang ding dong, så svarer de prompte. NO MONEY NO HONEY. Så sandt hvad pigerne siger. |
|
|
|
| GAMBIT |
Lagt på d. 01/10-2016 00:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1244 |
Her er et lille eksempel på hvor grimt det står til - Det er blevet LANGT værre end da jeg var på Koh Panghang for 10 år siden.. Nu er det stort set alle øer der er blevet et Teenage backpacker helvede. Det gør ondt at se på.. Ufatteligt at der snart ikke er noget der hedder NORMAL pli og opførsel længere. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.