Se indlæg|
Krabi eller Koh Samui?
|
|
| skovsen |
Lagt på d. 10/06-2006 22:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Min kæreste og jeg skal til til thailand sidst i juli, og et af de enestesteder ingen af os før har været, er Krabi. Ved godt at der er regntid, men vi har mulighed for at overnatte rigtig billgt. Dog vil vi hellere tage til dejlige og før afprøvede Koh Samui, hvis man ikke kan bade på strandene ved krabi pga. vind og strømforhold. Så mit spørgsmål er: Kan man uden problemer bade på strandene i krabi sidst i juli? Håber nogle venlige sjæle kan hjælpe. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 10/06-2006 22:57
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
For nogle år siden var jeg i Krabi i juli og august måned, ingen problemer med at bade, snorkle osv. Jeg har kun været der den enegang på den årstid, men Lumbye kan formentlig svare mere konkret på dit spørgsmål. Rigtig god tur Redigeret af John d. 10/06-2006 22:58 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 11/06-2006 00:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
hej skovsen jeg skal til krabi for første gang om 3-4 uger med 2 tøser på 14 år så jeg håber da det er til at bade ellers bliver den nok en lang uge med 2 teenage tøser. jeg har heller aldrig været der prasat |
|
|
|
| MrPhing |
Lagt på d. 11/06-2006 00:58
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Generelt er det på denne tiden litt mer regn og lumske strømninger i havet på vestsiden. Jet-strømmer med et sug som i værste fall kan dra deg med ut på sjøen - har opplevd det selv. Om man søker mest mulig stabilt vær er nok Koh Samui det beste stedet fra ca. mai - oktober. Har vært der engang - og reiser aldri tilbake, men det er en annen historie.
MrP
---- |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/06-2006 06:35
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Samui er en slags "helårsø", hvilklet også ses på hotellernes sæson-indelinger, hvorimod Andamansiden kan være ustabil, men jeg opfatter, uden at være helt sikker, Krabi som et rimmeligt stabilt sted. Aonang eller Railay er de bedste steder. Hvis jeg skulle vælge imellem Samui og Krabi, så ville jeg ubetinget vælge Krabi. Krabi er et spændede område, med mange muligheder i nærheden, hvor Samui absolut ikke er min kop te. Jeg har været tre gange på Samui, alle gange var arbejdsmæssigt, men den ene gang var kombineret med ferie, og så fik jeg set øen, dejligt og en god oplevelse, men jeg kommer ikke igen, hvis jeg selv skal betale. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 11/06-2006 13:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Skovsen og Prasat, Når folk nævner Krabi , er det ofte Ao Nang De tænker på : http://www.yourkr...rabi.shtml med Noppara Tharat-Railey Beach- Koh Poda-Chicken Island i umiddelbart nærhed. http://www.dansk-...owstart=20 I vil sikkert nyde jeres ophold der, og som Robert skrev er Koh Samui og Krabi/Ao Nang , de diametralt modsætninger. Men som man siger : Smag og behag. M.v.h., M. Rasmussen ![]() Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/06-2006 16:22
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Koh-lanta er også i nærheden, ca et par timers kørsels i van til saladan, som er "den store by på øen" Der er en lang række fine strande, gode muligheder for dykning, http://www.lantad...ndex.shtml men ikke det store natteliv, så et rigtig godt familiested |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/06-2006 16:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Koh Samui . De fastboende kan ikke lide faranger.............. ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/06-2006 17:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Ja, Lanta har rigtig gode strande - og er det bedste alternativ for dykning, hvis man ikke vil til Similian. Men Lanta har ikke bare intet natteliv, men ingen ting, og vejene er af h.t., så det går meget langsomt, når man vil rundt. Altså som deepseadivers siger, et godt familiested og et godt dykkersted. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| skovsen |
Lagt på d. 11/06-2006 17:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
men er det stadig til at dykke på lanta på denne årstid? tænker på sigt og strømforhold. Har nemlig hørt fra flere at similan ikke er til at dykke på på denne årstid... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/06-2006 18:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg er ikke sikker, men skriv til [url]www.lantadiver.com[/url], som deepseadivers nævnte. De taler skandinavisk og er flinke folk (jeg har været i kontakt med dem før). /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| lau |
Lagt på d. 11/06-2006 22:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
www.kolanta.net |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/06-2006 00:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej alle!! Jeg kommer meget tit til Koh samui, og jeg har aldrig oplevet at lokalbefolkningenen skulle hade os(farang), har altid kun haft gode oplevelser der. Men prisen er lige lidt højere end andre steder i Thailand, det kan vi godt blive enige om! ![]() Mht til Krabi/ Ao nang så har jeg kun været der 2 gange. det er lækkert men som andre siger kan vejret drille på denne tid af året, hvorimod jeg har været på samui på alle tider af året, og der har måske været en dag eller to hvor vi ike kunne bade!!! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| lumbye |
Lagt på d. 12/06-2006 10:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
Hej Skovsen Jeg har været i Krabi mange gange i juni/juli og ingen problemer med at bade, og kun få mennesker på strandene. Sidste år var jeg i Krabi fra midten af juni, og der var ingen regn de føste 2 uger, men ellers er det kortvarige kraftige byger, sjældent heldagsregn. Det eneste problem, er hvis det blæser meget er det ikke sikkert de sejler med longtailbådene til øerne. Jeg rejser til Krabi 14/6 til 14/7 Per |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/06-2006 11:17
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Dykkersæson i amadan sea er fra oktober til maj, men der er måske stadig muligheder for at dykke, prøv at søge i Saladan, der er masser af dive-shops. Det er jo en temmelig dyr affære, at startet et dive-shop op, så de er sikkert meget sulten lige nu Da vejret dernede forandre sig ligesom herhjemme, så er det ikke til udelukke muligheden for fede dyks nu, sidste sæson fik de al storm og regn i oktober og november |
|
|
|
| skovsen |
Lagt på d. 12/06-2006 16:53
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej alle Tusinde tak for alle svarene, tror vi har bestemt os! Vi tager til Krabi. Så må vi jo håbe det stadig er til at dykke lidt. Har selv været på similan før, men kunne godt tænke mig, at vise dem til min kæreste. Endnu engang tak for alle svarene, det var til stor hjælp, Skovsen |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 




















