Se indlæg
 Udskriv debat
Koh Samui om igen....
Team Jensen
Mor, far & teenagerdreng tager til Koh Samui i juli for 1. gang.
Vi skal rejse med Top Tours og bo på Baan Talay Resort.
Vi dykker og har samlet meget info. omkring dette, men kan nogen anbefale et bestemt firma ?
Alle gode råd modtages med kyshånd, lige fra flyvturen derned, opholdet og hjemturen.
Allersidst med alligevel vigtigt: er der myg dernede ?
Vi takker på forhånd for alle de gode svar og ønsker jer en rigtig god sommer.
Kommer du også her :0)
 
jesperfrb
Jeg kan kun svare omkring myg: ja der er mange myg, men der er aldrig fundet malariea på Koh Samui.

Jeg rejser aldrig med touroperatours og finder selv ud af det, så kan ikke hjælpe med de andre spørgsmål!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!


Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage
 
Robert Kronberg
Hej,

Baan Talay Resort er et lækkerr resort med en god placering af deres restaurant med god udsigt over havet, og resortet er i den stille ende af Chaweng, men bølgerne kan være lidt store. De har endvidere et sødt personale og en flot have. Dykning på Samui er ikke noget særligt, men det anbefales at tage på dagture ud mod Tao.

/Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 12/06-2006 03:54
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
skovsen
Hej Jensen

Har selv før boet på baan talay. Det er helt fint, søde mennesker.
Vi dykkede også under vores ophold dér, med bigblue diving. Dykkene var fine, men heller ikke mere. firmaet var ok, fint udstyr og alt var som det skulle være.... Havde bare den dér fornemmelse af at vi var mere til besvær end til noget andet. Divemasterne var ret arrogante, og det er jo altså ikke det man forventer når man gir kassen for to dykkerture! Så kan ikke anbefale dem( selvom jeres "guide" mr. Nok, højst sandsynligt vil gøre det!). Men døm selv, og ellers er der jo mange andre divershops....
God tur og held og lykke med dykkene,

Skovsen.
 
Att. Jesper

I 1987 var jeg sammen med en bekendt fra Sverige på koh-samui, han havde fået et sponsorat fra den svenske stat på dengang 200.000svkr til et 6 mdr. phd projekt vedr. malaria. Vi var daglig på ekskursioner for at indsamle vand prøver over hele øen, og der blev fundet malaria parasitter over hele øen!
 
Robert Kronberg
Hej skovse,

Hvad er problemet med Khun Nok?

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
robertkronberg skrev:
Hej skovse,

Hvad er problemet med Khun Nok?

/Robert



Robert
prøv at læse hvad han skriver

Citat :: Så kan ikke anbefale dem( selvom jeres "guide" mr. Nok, højst sandsynligt vil gøre det!). Men døm selv, og ellers er der jo mange andre divershops

bamsen
 
Robert Kronberg
Hej,

Jeg forstår stadig ikke, hvad problemet er med Khun Nok, som jeg kender.

/Robert
Redigeret af Robert Kronberg d. 13/06-2006 04:01
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
robert
Kan du ikke læse
Han siger jo ikke noget om noget problem med ham du kender
Hvor står det henne

bamsen
Redigeret af d. 12/06-2006 23:03
 
Robert Kronberg
Hej,

Det er muligt, at jeg ikke kan læse, men mit spørgsmål var til skovsen og ikke til bamsen, og mit spørgsmål er ganske relevant, hvilket jeg ikke nødvendigvis behøver at udspecificere her. Men jeg formoder, at jeg som alle andre har lov til at stille spørgsmål, tak.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
prasat
hej Robert

han skriver ikke noget negativt om Nok, som jeg læser det skriver han faktisk at Nok gør sit arbejde ved at han anbefaler folk at bruge et specielt firma, enten fordi han for procenter eller et beløb ved at sende kunder, lidt ligesom at man anbefales at bruge en speciel skradder eller guldsmed af sin guide, for så bliver man ikke snydt, men det gør man åbenbart her ved at få en dårlig behandling af dykkerinstruktørerne. som jeg læser skovsens indlæg er han blevet anbefalet dette dykkerfirma ret kraftigt

prasat
 
Robert Kronberg
Hej prasat,

Jeg spørger af ren rejse-faglig interesse, da jeg selv har fundet og arbejdet med Nok, og det er derfor lidt interessant, om han anbefaler dårlige dykkerfirmaer til rejsegæsterne. Men det kan der i så fald være to årsager til: enten at Nok er mere interesseret i provisionen end i gæsterne, eller at han ikke ved, at det er et dårlig firma, og det er det, jeg prøver at finde ud af.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Nååååå robert
kan du ikke li at jeg spørger dig
HAHAHA men ellers spørger du jo folk til døde

Jeg ser det påsamme måde som prasat at,han passer sit job godt
og anbefaler dem som betaler ham
Det er da normalt for guider
Så robert jeg kan ikke forstå at du ikke kan forstå det,
bamsen
Redigeret af d. 13/06-2006 07:12
 
Robert Kronberg
Hej,

Når et rejsebureau har guider eller chauffører tilknyttet, er der forskellige policies om, hvordan og hvorledes de må henvise til steder for egen vindings skyld.

Nogle rejsebureauer vil fyre pågældende person eller leverandør, hvis der blev henvist på grundlag af provision; og andre bureauer vil synes, at det er ok, men KUN hvis stedet, der bliver henvist til, er værd at henvise til.

Jeg tror ikke på, at nogle bureauer vil finde sig i, hvis en af deres guider eller chauffører henviser til et dårligt sted, blot fordi stedet betaler en stor provision til den ansatte.

/Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Team Jensen
Jeg synes at det virker temlig barnligt at kriteserer andres kommentarer til mit indlæg. Lad da mig om at fortolke det som jeg vil.
Jeg efterlyser gode råd fra andre om vores tur til Koh Samui og kan derfor godt undvære den korrespondance som faktisk fylder 9 indlæg omhandlende, hvordan et sætning nu skal forståes.
Svar dog hinanden indbyrdes på e-mail eller opret et nyt emne med overskriften : kritik af indlæg el. ris/ros af andres hjælp.
Kommer du også her :0)
 
prasat
jeg har dykket en del både fra samui og tao, før disse dyk har det været rødehavet, jeg vil sige at bare på 3 år på tao er det gået fra rimelige rev til rev der er nedslidt, jeg bruger ikke flere penge på at dykke på denne side af thailand.

nu skriver i ikke hvor meget i før har dykket og hvor, men har i været i rødehavet eller similan så bliver det en dykker nedtur for jer.

 
Ja Ja Jensen det kan da bliver meget værer, men det er ganske underholdende her på dtwGrin

mht. til koh-samui så er det et sted, hvor man fiser husleje af, bader, snorkler, sejler, fisker, læser en god bog, spiser lækker seafood. Der er ikke de store seværdigheder på øen men en tur forbi grand ma/pa rock ved lamai er vel et must. Og en tur til det næsten altid udtørrede vandfald er vel også en klassiker. Men dine unger kommer helt sikkert ikke til at kede sig, da der er masser at turist halløj såsom abe/slangeshow, elefant rideture osv ost
Natteliv er der masser af og en tur forbi Green Mango og Reggae Pub er vel et besøg vær!
Jeg har altid selv elsket den sløve men dejlige stemning der er på øen, og mine egene tøser er helt vilde med øen, så jeg er sikker på at i får et dejligt ophold

mht. Dykning fra koh-samui kan jeg varmt anbefale Samui International Diving School
[url]/www.planet-scuba.net/samui/[/url]
Når man dykker fra koh-samui tager man altid tæt på koh tao da alle ”gode” divesite ligger der, så man spare lidt transport tid hvis man bor på koh-tao. Og på koh-tao kan jeg igen igen anbefale
Crystal Dive
[url]www.crystaldive.com[/url]

God tur og husk myggespray




Ville give prasat ret i at dykning omkring koh-samui og koh-tao er noget bæ.
 
Spring til debat: