Se indlæg|
Dansk visa electron i Thailand
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/06-2006 14:36
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Min datter (og søn og stedfar) kommer på mandag til Bangkok, og min datter har spurgt en million gange, om hun kan benytte sit Visa Electron, som er udstedt i Danmark - og jeg kan ikke svare på spørgsmålet Hendes bank har fortalt hende, at de ikke kan se, hvor det kan bruges. Så mit spørgmål er, kan et Visa Electron, der er udstedt i Danmark af en dansk bank til en 17-årig pige, benyttes i Bangkok??? /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 14/06-2006 16:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej Robert. Se på dette link. http://www.visa.d...ctron.html Med venlig hilsen. Torben Santhumpon Jensen. |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 14/06-2006 16:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Svaret er .: JA
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Team Jensen |
Lagt på d. 14/06-2006 16:33
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Visa Electron og også f.eks. Maestro kort kan bruges i udlandet i pengeautomater. Grunden til denne begrænsning er at der kontrolleres dækning ved hver hævning. Ellers er der Visa/dankort og MasterCard hvortil man også kan tilknytte kredit. Et MasterCard giver helt automatisk en kredit på 45 dage og ens forbrug hævet samlet hver måned. Der kan ligeledes tilknyttes rejseforsikring. Et godt kort at have med som kort nr. 2. Visa/dankort og MasterCard kan i nogle pengeinstitutter gives til børn helt ned til 15 år, såfremt forældre/værger indestår for evt. misbrug.
Kommer du også her :0)
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/06-2006 18:34
|
Mange tak for hjælpen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 14/06-2006 18:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Jen bruge rmit Visa Elektron hver gang. jeg er i Thailand så det kan godt benyttes i Thailand. Jeg bruger kun Visa elektron fordi det ikke kan overtrækes. ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/06-2006 18:59
|
Hej, Hvis man ikke vil overtrække sit visa, kan man altså bare trække sit visa over på elektron? ![]() /Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 14/06-2006 19:00 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| jet |
Lagt på d. 14/06-2006 19:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Hej Ang visa elektron kan man hos forex i dk få at vide hvor det kan bruges eller på forex hjemmeside. mvh jet. |
|
|
|
| Team Jensen |
Lagt på d. 14/06-2006 22:48
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Visa/dankort og Visa Electron er to helt forskellige kort. Electron kan man ikke overtrække idet der kontrolleres dækning hver gang man benytter en pengeautomat. Derfor kan Electron ikke benyttes andre steder. Visa/dankort kan derimod godt misbruges, men så risikere man bare at banken spærrer kortet imens man er på ferie og det er vist ikke så smart. Så er det bedre at lave en aftale om et overtræk. Eller som sagt bruge Mastercard hvor der er 45 dages gratis kredittid.
Kommer du også her :0)
|
|
|
|
| bastian |
Lagt på d. 29/06-2006 19:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
et visa elektron er et normalt bangkort et visa kort er et kredit kort |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/06-2006 10:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
visa elektronkrt stopper automatisk når du når o kr. på kontoen med mindre du har aftalt andet med banken , hvis man bruger almindelig visakort og banken spærer kortet og du prøver at bruge det her thailand sletter banken alle oplysninger på kortet og du skal have et nyt , har desvære selc oplevet det , du kan godt være heldig at få dit kort igen men det er ubrugeligt , men mange tror jeg der har elektronkort har aftaler med deres bank hvis de er på ferie og lige står og mangler lidt |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.