Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Hvad gør jeg
|
|
| goodman |
Lagt på d. 14/06-2006 21:36
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Ja så kommer første indlæg fra en ny bruger.Jeg har dog fulgt med i jeres debatforum i længere tid, og er da også blevet lidt klogere på nogle ting. Søger dog nu nogle konkrete svar på mine sprøgsmål. Jeg var i Thailand i desember 2004 og igen her april 2006.Sidste gang mødte jeg så min drømmepige, og tilbragte ca 14 dage sammen med hende.Den sidste uge hjemme hos hendes forældre. Vi er blevet enige om at hun skal en tur til Danmark på besøg. Jeg tager til Thailand her i juli,for at se hende naturligvis,men også for at hjælpe hende med at søge visum. Mine spørgsmål er følgende: 1.Skal jeg have bankgaranti med til til bangkok og skal der stå hendes navn på bankgarantien eller hvad skal der stå på den garanti. Skal jeg evt. have andet med. Grunden til jeg spørger er at jeg var i banken idag, og min bankrådgiver også er usikker.Hun snakkede også om jeg skulle kontakte udlæningestyrelsen i DK.Jeg lovede at spørge jer herinde. 2.Muligheden for at vi gifter os i DK er rimelig stor.Skal vi vente med at søge om FS til hun er taget til Thailand igen og er det hende der skal søge på ambassaden i Bangkok. Jeg håber i kan hjælpe mig herinde ![]() Mvh goodman |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/06-2006 22:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
1: Nej du skal ikke have en bank garanti med til Thailand. Din Kæreste søger om visa på den danske ambassade i BKK. Udlændingestyrelsen sender så et brev til dig i DK, hvor de beder om garantien. Derefter behandler de sagen, og de medeler så dig og hende når visaet er gået igennem! 2: Ja, I skal vente om at søge FS, til hun er i Thailand igen, og det er jer begge der skal skrive papierne under. Hvis I søger fra DK risikere I at miste garantibeløbet. 3: Hvis i vil giftes i DK, så husk lige alle de papier hun skal medbringe, og som skal oversættes til dansk!!! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 15/06-2006 00:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
1. udelængestyrelsen sender ikke svar til dig,men kun til ambassade el. kunsulat hvor ansøning er indgivet når visum er ok er det kun hende der får besked om svaret 2. Hvis du gifter dig i Dk risikere du kun ikke at miste din anf.garenti, men gør det helt sikkert 3. Jeg mener gift jer først i TH, hun vil nok syntes at et templ er nok men i skal på rådhuset for at få de offisiele papire som kan bruges i DK, derefter skal i vies igen i DK, så skulle papiren være iorden til familiesammenføring, som vil tage et godt stykke tid ( husk at medbringe alle papire fra TH så du få dem oversat til dansk) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/06-2006 03:35
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej Kylling, Hvad mener du med, at man skal vies igen i DK, når man har været på ampør? /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| goodman |
Lagt på d. 15/06-2006 07:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Tak for jeres hurtige svar![]() Det vil sige at hun søger om visum på den danske ambassade før jeg tager afsted. Hvad slags papirer skal hun have med.Skal jeg sende noget til Thailand. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/06-2006 09:43
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, I Thailand kan man KUN blive lovformeligt gift på et Ampør, som er et slags rådhus. Man kalder det registrering, da Thaierne ikke opfatter det som et bryllup, men kun som noget juridisk. Brylluppet, dvs. den religiøse del, forgår enten før eller efter registreringen, og de to ting har derfor knap så meget med hinanden at gøre. For at blive registreret på et Ampør skal mindst den ene af parterne være Thai - og de skal være af forskelligt køn. Og manden skal kunne bevise, at han kan forsøge kvinden. Der skal også være to vidner, men de kan for det meste lejes af Ampør for et par hundrede baht. Man kan blive gift på hvilken som helst Ampør i hele Thailand, og man skal ikke bestille tid. Der er dog en del papirer, der skal være i orden, når man dukker op. Den danske ambassade har en glimrende forklaring på proceduren: www.ambbangkok.um.dk [url]www.ambbangkok.um.dk/da/menu/Borgerservice/Civilretsligesager/Indg%C3%A5elseaf%C3%A6gteskabiThailand[/url] Department of Local Administration har også en god side: [url]www.dopa.go.th[/url] Desuden har jeg tidligere skrevet en blog om samme emne (og med samme overskrift finder jeg ud af): Hvordan bliver man gift i Thailand Efterfølgende skal ægteskabserklæringen oversættes til engelsk og verificeres af ambassaden, og slutteligt skal den afleveres til hjemkommunen (att.: Bryllupskontoret) sammen med: 1) Kopi af den danske navne/dåbsattest. 2) Kopi af det thailandske pas (kun siden med personlige oplysninger). Fra: [url]www.weblog.kronberg.dk/robert/2006/03/hvordan-bliver-man-gift-i-thailand.html[/url] Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 15/06-2006 09:45 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| goodman |
Lagt på d. 15/06-2006 13:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Tak Robert![]() Altså.Vi gifter os juridisk korrekt i Thailand.Derefter søger vi om visum til hende. Skal vi også gifte os i DK da jeg skal have særeje? Når hun så er taget tilbage til Thailand skal hun så søge FS der? Der er godt nok mange regler man skal have tjek på ![]() Mvh Claus |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 15/06-2006 13:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Hej Hvis du går ind på ambassadens hjemmeside, så kan du finde det nødvendige(dokumenter lige til at udfylde) hun skal have med. Det er invitationsbrev, visaansøgning, og ekstra skema til visaansøgning http://www.ambban... også 1660 baht til betaling. MVH Jens Hejsa Jens Jeg lavede lige din link om så den virker bamsen Redigeret af d. 15/06-2006 16:39 |
|
|
|
| mattidk |
Lagt på d. 15/06-2006 15:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 256 |
tjek udlst.dk... det er rent formal information... |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 15/06-2006 17:44
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Hvis I er blevet gift i TH, kan I ikke blive gift igen i Danmark, men I skal blot have jeres papirer verificeret på ambassaden og sende dem til hjemkommunen i DK att. bryllupskontoret. I kan søge FS på ambassaden, mens hun fysisk er i TH. Man får automatisk særeje i TH, men jeg ville spørge en advokat i DK, hvorledes du skal forholde dig mht. til særeje i DK. /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/06-2006 19:24
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Goodman Følg rådet og tal med en advokat i DK, for jeg er temmelig sikker på at du skal have lavet dit særeje inden du gifter dig. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 15/06-2006 19:37
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Ja det særeje skal laves inden han bliver gift eller virker det ikke. Snak med en advokat det er gode penge at gi ud bamsen |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/06-2006 19:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Lyt til John..... Du skal lave særeje i DK inden I bliver gift! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 15/06-2006 19:52
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Hej Robert Jeg mente ikke at de skal giftes en gang mere,men kun at papirene skal bekræftes juridisk i DK Undskyld hvis jeg har skrevet noget forkert MVH Torben |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 15/06-2006 20:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
man kan da ikke lave særeje før man er gift, det er da umuligt at få en ægtefælle til at skrive under på et dukoment under ægtefælle, hvis man ikke er gift endnu. ![]() |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/06-2006 20:57
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Tal med en advokat Du kan godt lave særeje selvom du ikke er gift. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 15/06-2006 22:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Jeg mener at du kun kan lave særeje for ting du haved før ægteskeb alt hvad du tjener eller hun tjener i jeres ægteskab er fælles og skal deles lige mellen jer,dansk lovgivning er det du føre ind i et ægteskab kan du også tage med igen,taler vi om en sofa eller et bord er det skide ligemeget, men fast ejendom eller dine sparepenge bare du kan vise det var dit eje før ægteskab.Dette gælder i danmark om din kone er fra TH eller Sydpolen .Hvad regler er i TH ved jeg ikke |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 16/06-2006 03:30
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Ægteskabsloven i Thailand skelner imellem: 1) adskilt ejendom [sin suan tua/særeje], og 2) fælles ejendom [sin somros/fællesboet], og den adskilte ejendom er automatisk særeje. Men renter, profit eller fordele fra adskilt ejendom TILFALDER den fælles ejendom! Og jeg vil også tolke fx værdistigning i et hus som profit. Fra: [url]www.weblog.kronberg.dk/robert/2006/06/fr-man-automatisk-sreje-i-thailand.html[/url] /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 16/06-2006 06:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
kylling man kan sagtens lave særeje der også virker på den måde at det du erhverver dig mens ægteskabet er der, ikke er til at røre for din ægtefælle, problemet opstår i en skilsmissesituation hvor der er for stor forskel på hvad man har med ud af ægteskabet. hvem skulle man lave særeje overfor hvis man ikke er gift?? når man ikke er gift og når man har særeje er det 1000% vigtigt at lave testamente. og husk at ændre det hvis man bliver skildt. |
|
|
|
| goodman |
Lagt på d. 16/06-2006 07:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Jeg takker for alle jeres svar![]() Jeg kan godt se det fornuftige i at snakke med en advokat,så det vil jeg hurtigt mulig gøre. Derefter kan vi så blive gift i Thailand, og så tager vi den derfra. Mvh Claus |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















