Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
Hej,
Vi er ved at planlægge en tur til Phuket til sommer. I den forbindelse kunne vi godt tænke os at leje en bil, eftersom vi har lejet hos Sixt før(Khon Kaen Lufthavn) bliver det igen hos dem, men problemet er nu, at jeg kan læse mig frem til(som jeg forstår det) skal man når man lander i Phuket, så hen til indenrigsterminalen hvor der så venter en bus som kører en hen til deres kontor(jeg troede ligesom det lå i lufthavnen som det gøre i Khon kaen lufth.)
De skriver dette på deres hjemmeside:
In front of Exit Gate, Arrival Hall, 1st Floor. (Between Domestic Terminal 1 and Terminal 2) Meeting Point:
Domestic Terminal near Terminal 2 There will be a Sixt shuttle bus waiting at Domestic Exit and take customer to our Off-Airport office (Bus will leave every 10 minutes).
Er der nogen som har prøvet proceduren? og er det langt fra man lander i udenrigs til indenrigs?. Og ligger kontoret lang væk fra lufthavnen?? Har været i Phuket 3 gange før og må indrømme at jeg aldrig har lagt mærke til det ene eller det andet. Har altid fået hotellet til at hente/aflevere os.
Der er vist ikke længere, end du kan gå. Jeg ved ikke, hvor længe siden du sidst har været i lufthavnen, men den er netop blevet udvidet med en ny udenrigshal. På Google Map er den blålige bygning nederst udenrigshallen, mens den hvide bygning er indenrigshallen.
Kortet (klik på Satellitvisning for at se bygningerne): https://www.googl...992m/data= !3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x305048988c770f09:0xe5b4416b69d430d0!8m2!3d8.1110951!4d98.3064646?hl=en
Jeg var igennem HKT fra udenrigs- til indenrigs-terminalen sidst i februar 2017. Der gik der en gratis shuttle-bus. Resten skal jeg ikke gøre mig klog på.
Ok, det lyder jo sådanset nemt nok, vi var sidst i Phuket 2015 så der var terminalen ikke åbnet.. Men det ser heller ikke ud som om der er ret langt fra den nye til den gamle.
Men hvor tit kører lufthavnsbussen? og er det nemt nok at spotte den?
Vi har nemlig også to(nok trætte) børn med på 2 og 5, så det skulle gerne være så nemt som muligt ;-)
Det ville jo være fedt hvis det kun er 5 min imellem! Men er er der virkelig ikke nogen der har prøvet at leje hos Sixt i Phuket lufth før? Eller evt. hos de andre selskaber? Ligger de samme sted som Sixt?(lidt længere væk fra lufthavnen)
Shuttle-bussen holder lige uden for udgangen fra international arrivals. Der er ikke mange meter at gå. Frekvensen kender jeg ikke, men 5 min. lyder ikke korrekt. tror jeg ventede 15 min.