Se indlæg|
Skatterefusion af danske aktiers udbytte
|
|
| bannok |
Lagt på d. 31/05-2017 06:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Som dansker boende i Thailand, bliver man skattet af danske aktiers udbytte og fortjeneste af salg, lige som om du var bosiddende i Danmark. Men det er muligt at søge om refusion af skatten af aktie udbytte og aktie salg fortjeneste. Er der nogen her der har erfaring med skatterefusionen, får man overhovedet noget skat tilbage eller får man det hele tilbage eller hvordan ligger landet. Det er rart at vide hvor man står rent skattemæssig, og det danske aktiemarket er yderst interesant, men hvis man bliver flået i skat, bliver fortjenesten noget mindre end hvis du ikke skal af med så meget. Jeg betaler selv aktieudbytte i Danmark af danske aktier, men har endnu ikke søgt om refusion af skatten, jeg vi gerne høre om der er nogen i dette forum der har erfaringer med skatterefusion af danske aktier udbytte. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 01/06-2017 04:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Men det er muligt at søge om refusion af skatten af aktie udbytte og aktie salg fortjeneste. Har du et link eller noget tilsvarende på den påstand jeg har nemlig aldrig hørt eller læst noget om refusion på udbytte af danske aktie beskatning Jeg betaler også udbytte af mine danske aktier hvert år det er jo ligesom det SKAT går mest op i det fylder mere end 50% af min årsopgørelse og jeg er grænsegænger Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| pgh2511 |
Lagt på d. 01/06-2017 04:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
Der er en særdeles god tråd om dette "beskatning af afkast på aktier m-v." fra august 2015 her på forummet. Jeg har også fået at vide fra skat, på telefon, at kan du påvise at du betaler udbytte skat i det land du er registreret, skal du ikke betale i DK. MvH Per |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 01/06-2017 04:39
|
|
Jeg har også fået at vide fra skat, på telefon, at kan du påvise at du betaler udbytte skat i det land du er registreret, skal du ikke betale i DK. AVV Det bliver nok den svære for de aktier jeg har købt her i Thailand har jeg da aldrig betalt udbytteskat af
Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| bokbok |
Lagt på d. 01/06-2017 09:07
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
Ja den skat du betaler her i Thailand af udbyttet kan du søge tilbagebetalt i DK (dog ikke mere end hvad DK har tilbageholdt *S*). |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 03/06-2017 08:34
|
For mit vedkommende, så har jeg ingen adresse i Danmark, og lever i Thailand på et Non immigrant visa, så jeg vil da tro at jeg ikke er skattepligtig in Thailand af danske aktiers afkast. Men jeg er blevet trukket fuld skat af aktieafkastet i Danmark, men når du ikke har adresse i Danmark er du heller ikke skattepligtig i Danmark. Hvis du går in på skat hjemmeside, så er der et link hvor du kan søge online om refusion af aktie skat. I det ene felt forlanger de bopæls dokumentation eller frikort, eller anden dokumentation som fritager dig fra at betale skat i Danmark. Jeg vidste heller ikke at man kunne få refunderet aktieskat, men det var der en mand der gjorde mig opmærksom på. Hans forklaring var, at hvis man bliver plukket i skal af danske aktiers fortjeneste, så bliver de danske aktier værre stillet end de andre udenlandske aktier. |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 03/06-2017 08:44
|
Jeg har ikke rigtig nogen dokumentation for at jeg bor i Thailand, andet end in lejekontrakt på det hus jeg lejer, det kan også være man kan bruge det som dokumentation. I næste uge skal jeg in på Amphur i Ubon og se om jeg hvad der skal til for at få et Thai id kort for udlændinge, det ville sikkert være godt at bruge som bopæls dokumentation. Jeg vil i hvert fald prøve hvad jeg kan for at få udbytte skatten tilbage, jeg er meget interreseret i om det kan lade sig gøre, hvis jeg kan få skatten tilbage, eller noget af skatten tilbage, så vil jog nok blive ved med at investere i danske aktier, men hvis du ikke kan få refusion i skat, så er det nok bedre økonomi i at investere i andre aktier, f.eks, thailandske aktier, der betaler du max 10% i skat. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 03/06-2017 09:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
bannok skrev: Jeg har ikke rigtig nogen dokumentation for at jeg bor i Thailand, andet end in lejekontrakt på det hus jeg lejer, det kan også være man kan bruge det som dokumentation. Jeg kender ikke kravene til dokumentation, men du har vel også dokumentation for, at du ikke bor i Danmark, i form af din flyttemeddelelse til folkeregistret? |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/06-2017 12:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
For mit vedkommende, så har jeg ingen adresse i Danmark, og lever i Thailand på et Non immigrant visa, så jeg vil da tro at jeg ikke er skattepligtig in Thailand af danske aktiers afkast. Det er lidt mere kompliceret. (i forhold til hvornår man er fuldt, begrænset eller ikke bosiddende) Men er du skattepligtig til Danmark, skal du ikke svare skat i Thailand. Der er for mange år siden aftalt en såkaldt DBO, dobbeltbeskatningsoverenskomst med Thailand. Men jeg er blevet trukket fuld skat af aktieafkastet i Danmark, men når du ikke har adresse i Danmark er du heller ikke skattepligtig i Danmark Igen, er det er lidt mere kompliceret. (i forhold til hvornår man er fuldt, begrænset eller ikke bosiddende) Alt efter din situation og beskaffenheden af dine værdipapirer er der forskellige regler ved udflytning: Se her for inspiration, men du skal naturligvis undersøge hvordan din personlige portefølje er påvirket http://www.careud...katten.php Når jeg skriver, at det er "kompliceret" mener jeg vurderingen af dine personlige forhold skal foretages efter kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1. -Der er altså ikke en "kasse" man bare lige passer ned i, hvorefter man kan regne med at være "fraflyttet" og dermed ikke skal svare skat i Danmark |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/06-2017 12:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
For lige at følge op på den nævnte vurdering, jf. kildeskattelovens § 1, stk. 1, nr. 1. og den nævnte "kasse" man så ikke kan puttes ned i, bliver der ved vurderingen foretaget en helhedsvurdering, hvor der lægges vægt på, om man har haft til hensigt at opgive sin bopæl i Danmark.. Som så mange andre regler, der indeholder et skøn, vil der være nogle udgangspunkter og pejlemærker for vurderingen, de såkaldte juridiske vejledninger. Her er den seneste for ovennævnte problemstilling: http://www.skat.d...Id=1977374 |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 04/06-2017 04:47
|
Ja det er lidt kompliceret, med a t få refunderert aktie udbytte skat, men det skal alligevel prøves. Så må vi se hvad der sker. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 04/06-2017 05:29
|
|
Ja det er lidt kompliceret, med a t få refunderert aktie udbytte skat, men det skal alligevel prøves. Så må vi se hvad der sker. Held & Lykke jeg glæder mig til at høre nærmere. Jeg tror desværre ikke du får noget refunderet fra Skat, efter hvad jeg er orienteret om, skal man komme med bevis på at du har betalt skat af aktierne i det land som du er registreret i (Thailand) overfor Skat, og det bliver jo nok den svære Jeg har alle papirer på at min adresse er i Thailand, og er også registreret i det danske CPR register som udrejst men jeg betaler ikke skat af mine aktier i Thailand her er så problemet med refusionen fra SKAT Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.