Se indlæg|
Nyt pas
|
|
| click |
Lagt på d. 14/10-2017 05:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 546 |
Jeg sad i går aftes og talte med en svensker som skal have fornyet sit pas på den svenske ambassade Vi talte om hvor tæt på udløb af det nuværende pas han skulle møde op på ambassaden jeg sagde en måned før så var han i rimelig god tid (sidste gang jeg fornyede min datters pas på den danske ambassade tog det ikke engang 14 dage før passet lå klar på ambassaden) men så kom vi til at tale om hvad nu hvis hans pas udløber før, hans nye kommer opholder han sig så ulovligt i Thailand ? Og hvor lang tid efter han har modtaget det nye pas, har han før han skal møde op på immigration og overføre stemplerne (non immigration o visa, indrejse stemplet & retirement visaet) og er der noget med at han skal udfylde en formular fra immigration. Jeg kan huske at min datter fik et brev med på engelsk fra den danske ambassade til immigration om at hun havde skiftet pas. Er der nogle der ved noget om dette og har erfaring med dette ? Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/10-2017 10:33
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
click skrev: Jeg sad i går aftes og talte med en svensker som skal have fornyet sit pas på den svenske ambassade Vi talte om hvor tæt på udløb af det nuværende pas han skulle møde op på ambassaden jeg sagde en måned før så var han i rimelig god tid (sidste gang jeg fornyede min datters pas på den danske ambassade tog det ikke engang 14 dage før passet lå klar på ambassaden) men så kom vi til at tale om hvad nu hvis hans pas udløber før, hans nye kommer opholder han sig så ulovligt i Thailand ? Og hvor lang tid efter han har modtaget det nye pas, har han før han skal møde op på immigration og overføre stemplerne (non immigration o visa, indrejse stemplet & retirement visaet) og er der noget med at han skal udfylde en formular fra immigration. Jeg kan huske at min datter fik et brev med på engelsk fra den danske ambassade til immigration om at hun havde skiftet pas. Er der nogle der ved noget om dette og har erfaring med dette ? 1. Hans extension af visa har ikke loebetid ud over den dag hans pas udloeber og saa opholder han sig illegalt i Thailand. Manden har vel ogsaa lavet 90 dages rapportering ? saa finder man ud af det ved samme lejlighed naar immigrationen fortaeller hvornaar man skal moede op naeste gang. 2. Ved modtagelse af det nye pas laver ambassaden et brev til immigrationen der fortaeller at vedkommende har faaet nyt pas nr. saadan og saadan som erstatter pas nr. saadan og saadan samt saetter et kryds i en boks som forklarer aarsagen til hvorfor man har udstedt nyt pas. I det her tilfaelde x ud for udloeb. 3. Overfoersel af visa extension osv boer foretages saa hurtigt som muligt efter modtagelse af nyt pas. Det maa vaere i ens egen interesse at faa det gjort. 4. Immigrationen vil udfylde en formular ifm overfoersel af stempler osv til det nyt pas. Det hele er forholdsvis simpelt. Vedkommende maa nok skynde sig at komme paa ambassaden. Hvis det skulle gaa helt galt tidsmaessigt kan ambassaden sikkert udstede et emergency pas. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 14/10-2017 11:40
|
|
Vedkommende maa nok skynde sig at komme paa ambassaden. Hvis det skulle gaa helt galt tidsmaessigt kan ambassaden sikkert udstede et emergency pas. Rolig nu HB hans pas udløber først 6 februar Det var kun fordi han spurgte mig i går hvor lang tid jeg troede det tog at der kom et nyt pas fra Sverige og jeg fortalte ham jo ved samme lejlighed at min datters kun tog 14 dage men hvis han tager ind på ambassaden først i januar burde han jo være garderet hele samtalen startede med lukke dagene omkring jul & nytår Men ellers tak for informationen HB. Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/10-2017 12:08
|
click skrev: Vedkommende maa nok skynde sig at komme paa ambassaden. Hvis det skulle gaa helt galt tidsmaessigt kan ambassaden sikkert udstede et emergency pas. Rolig nu HB hans pas udløber først 6 februar Det var kun fordi han spurgte mig i går hvor lang tid jeg troede det tog at der kom et nyt pas fra Sverige og jeg fortalte ham jo ved samme lejlighed at min datters kun tog 14 dage men hvis han tager ind på ambassaden først i januar burde han jo være garderet hele samtalen startede med lukke dagene omkring jul & nytår Men ellers tak for informationen HB. Hvis hans pas udloeber 6. februar vil jeg mene at hans visa extension udloeber samme dag. Han kan faa lavet det hele paa een gang dvs ny 1 aars extension samt flytte stempler osv. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 14/10-2017 13:32
|
|
Hvis hans pas udloeber 6. februar vil jeg mene at hans visa extension udloeber samme dag. Han kan faa lavet det hele paa een gang dvs ny 1 aars extension samt flytte stempler osv. HB Det synes jeg nu ikke jeg har hørt og læst nogen steder hans extension udløber hvis nok i maj og der skal han vel hen og lave nyt jeg mener da bare de stempler et nyt extension med de gamle dataer i hans nye pas . Hvis vi tager mig selv udløber min extension den 16 februar men mit pas udløber i august 2019 jeg regner da ikke med at jeg fornyer mit extension den 16 februar for 1900 THB og derefter i august får et nyt pas og derefter fornyer mit extension igen og betaler endnu engang 1900 THB det ville da være plat og svindel de overfører vel bare mit gældende extension til det spritnye pas sammen med indrejsestemplet og NON O stemplet ganske gratis. Sådan har jeg forstået reglerne Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 14/10-2017 17:28
|
click skrev: Hvis hans pas udloeber 6. februar vil jeg mene at hans visa extension udloeber samme dag. Han kan faa lavet det hele paa een gang dvs ny 1 aars extension samt flytte stempler osv. HB Det synes jeg nu ikke jeg har hørt og læst nogen steder hans extension udløber hvis nok i maj og der skal han vel hen og lave nyt jeg mener da bare de stempler et nyt extension med de gamle dataer i hans nye pas . Hvis vi tager mig selv udløber min extension den 16 februar men mit pas udløber i august 2019 jeg regner da ikke med at jeg fornyer mit extension den 16 februar for 1900 THB og derefter i august får et nyt pas og derefter fornyer mit extension igen og betaler endnu engang 1900 THB det ville da være plat og svindel de overfører vel bare mit gældende extension til det spritnye pas sammen med indrejsestemplet og NON O stemplet ganske gratis. Sådan har jeg forstået reglerne De kan da ikke give en extension udover den dato hvor passet udloeber. Har en bekendt som lige har lavet extension og hans pas udloeber engang i januar. Han fik extension til og med den dato hvor passet udloeber men fik at vide at naar han havde faaet nyt pas kunne han komme og faa resten. |
|
|
|
| JohnBKK |
Lagt på d. 14/10-2017 18:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 4361 |
Forkert hugoboerge: "Never transferred mine either, just kept both passports until my next retirement extension. no problems." https://www.thaiv...rt/?page=3 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 15/10-2017 06:31
|
JohnBKK skrev: Forkert hugoboerge: "Never transferred mine either, just kept both passports until my next retirement extension. no problems." https://www.thaiv...rt/?page=3 Ikke noedvendigvis JohnBKK - nu refererer jeg til en bekendt i Phuket som fik extension til passets udloebsdato og ikke 1 aar. Naar han kommer med sit nye pas paa et eller andet tidspunkt faar han resten. |
|
|
|
| click |
Lagt på d. 15/10-2017 11:45
|
|
Ikke noedvendigvis JohnBKK - nu refererer jeg til en bekendt i Phuket som fik extension til passets udloebsdato og ikke 1 aar. Naar han kommer med sit nye pas paa et eller andet tidspunkt faar han resten. Måske får han resten, måske hvis han betaler lidt til kaffekassen på Phuket er de grove og prøver alt. Det ved jeg for jeg har jo selv haft fornøjelsen af Phuket immigration i mange år før jeg kom herop. Men nu taler vi om hvordan reglerne er HB ikke hvordan dine bekendte gør det Jeg mener at have læst et sted 1 års visa Retirement extension gælder for 1 år og ikke hvornår dit pas udløber Jeg mener at når man kommer med sit nye bliver stemplet samme dato som det altid har været i mit tilfælde 16 februar resten af min tid Fuck verden, glem smerten. Ikke tude, bare hold ud. Lev dit liv. I Thailand skinner solen
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.