Se indlæg
 Udskriv debat
Thai workers still in heavy debts
farao54

https://pattayaon...avy-debts/

Fandme uhyggeligt.
96% af de thailandske arbejdere, som tjener mindre end 15,000 Baht har en gennemsnitsgæld på ca. 140.000 Baht.

Girobank
Det er a kikke så underligt.
Alle køber på kredit.
smatphone, som skiftes når der kommer ny model.
I Pad
ny motobike
pick up

Alt på kredit, undrer mig også over hvordan de kan klare alle afdrag.
Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com

vandango
Forstår sgu godt at de lavtlønnede også vil have en bid af kagen.
Lange arbejsdage lange uger og lav løn.
Kan huske da jeg startede med at komme til Thailand, kvinderne på dansker stederne tjente 6-8000 baht om måneden med 6 dages arbejdsuge, det gjorde ondt at de mennesker skulle holdes i absolut fattigdom, og så oven i købet af danskere. Folk skiftede arbejdspladser og en del sivede over i underholdnings branchen, vidste aldrig hvad service niveauet/kvaliteten var næste gang man ankom til stedet.

JohnBKK
Det er børn, allesammen, gæld betyder intet, for det vil aldrig blive betalt tilbage, sådan er tankegangen desværre..

@Van: Skal vi hive en box Kleenex frem efter at ha´ læst din kvalme smøre?

Jo, sådan tænkte jeg også i 1999 på Phuket, da jeg hørte om de aflønninger, men da jeg så hvor sløve, dovne, dumme og uduelige de egentlig var, så passede de basører sgu´nok meget præcist til dem.

- og det samme gælder i dag..

Idag kan der dog nemt laves 15-20K om md. som ufaglært med lidt overtid, så jeg forstår ikke hvorfor de går amok med lån og gæld, men igen: Det er børn, ansvarsløse, impulsive, i morgen eksisterer ikke, budgetter absolut ikke, kun en masse kredit og hurtige lån, men det er vel det samme i hele den moderne verden, mon ikke?

vandango
Nej da JohnBKK - min søn ankom til Korat igår, med en kæmpe load lakridsslik med sig i kufferten. Thaifamilien smuttede afsted til Sattahip 4.30 i morges, nu har vi det hele for os selv. Wink

hugoboerge
JohnBKK skrev:

Det er børn, allesammen, gæld betyder intet, for det vil aldrig blive betalt tilbage, sådan er tankegangen desværre..

@Van: Skal vi hive en box Kleenex frem efter at ha´ læst din kvalme smøre?

Jo, sådan tænkte jeg også i 1999 på Phuket, da jeg hørte om de aflønninger, men da jeg så hvor sløve, dovne, dumme og uduelige de egentlig var, så passede de basører sgu´nok meget præcist til dem.

Idag kan der dog nemt laves 15-20K om md. som ufaglært med lidt overtid, så jeg forstår ikke hvorfor de går amok med lån og gæld, men igen: Det er børn, ansvarsløse, impulsive, i morgen eksisterer ikke, budgetter absolut ikke, kun en masse kredit og hurtige lån, men det er vel det samme i hele den moderne verden, mon ikke?

Det er en sport for dem at laane penge som de naesten aldrig vil vaere i stand til at tilbagebetale. Naar de saa betaler et afdrag er det som regel penge laant andetsteds fra. Det er skruen uden ende.

farao54
JohnBKK skrev:

For en del år siden snakkede jeg en del med en Thai kvinde på vej til arbejdet. Hun arbejdede i en kantine for et eller andet firma. Max 40 timers arbejdsuge. Og direkte forespurgt om ikke det var dejligt ikke at skulle arbejde så mange timer, som i Thailand, sagde hun med lidt tøven: "Jo, men det er meget hårdere at arbejde i Danmark"
Så jeg tror, at det er noget af en øjenåbner for de fleste, når de skal til at arbejde for lønnen.. :-)

Spring til debat: