Se indlæg|
Dårligt men vigtigt nyt
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 24/06-2006 22:28
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
Hej jeg kan ikke lige finde at der er skrevet om dette herinde endnu så jeg vil da godt gøre det.Det ser ud til DF har lavet en deal med regeringen og fået strammet kraftigt op på mulighederne for at få sin kone til Danmark her er artiklen så kan i selv læse den og gå i træningslejr med jeres koner og kærester Jesper Langballe tilfreds: - Fint, hvis indvandringsaftalen mellem VK og DF skræmmer udenlandske ægtefæller fra at flytte til Danmark Dansk Folkeparti indrømmer nu direkte, hvad VK for alt i verden ikke vil indrømme: Indvandringsaftalen, der blev indgået mellem VK og DF i tirsdags i ly af velfærdsaftalen, er reelt en aftale, der skal skræmme udlændinge, der i øvrigt har ret til at bo i Danmark, fra at flytte til Danmark. Dansk Folkepartis udlændinge-ordfører Jesper Langballe indrømmer således, at den nye test af familiesammenførte, der gennemføres i hjemlandet, og som kommer til at koste omkring 2600 kroner pr. person, meget gerne skulle begrænse antallet af udlændinge i Danmark. – Det må meget gerne blive resultatet af, at vi indfører denne test. Meget gerne endda. Det ville være ganske udmærket, siger Jesper Langballe til Ekstra Bladet. Efter hollandsk forbillede Testen, som indføres hurtigst muligt, betyder, at udenlandske ægtefæller til herboende danskere eller udlændinge med opholdstilladelse i Danmark, i fremtiden skal bestå en test i dansk sprog og danske samfundsforhold, før de får lov til at rejse til Danmark og leve sammen med ægtefællen her i landet. Testen skal foretages i udlændingens hjemland. Eksempelvis Uganda, Vietnam eller Tyrkiet, og vil typisk foregå på den danske ambassade. Sprogtesten betyder altså, at sådanne udlændinge skal tilegne sig dansk allerede i sit hjemland, for at få lov til at leve med sin ægtefælle i Danmark. Består udlændingen ikke sprogtesten, får vedkommende ikke lov til at flytte til Danmark. Uanset at vedkommendes danske ægtefælle opfylder de allerede eksisterende krav til familiesammenføring: ? Kravet om passende bolig. ? Kravet om tilstrækkelig indtægt, der også kan forsørge den tilflyttende ægtefælle. ? Kravet om at den danske ægtefælle skal kunne stille med en bankgaranti i mindst syv år på omkring 53.000 kroner. ? Kravet om at den herboende ikke har modtaget socialhjælp eller anden offentlig ydelse inden for det sidste år. ? Den herboende og udlændingen skal tilsammen opfylde tilknytningskravet. Parret skal tilsammen have haft længere tilknytning til Danmark – end noget andet land. Pengene spildte DF bekræfter, at sprogtesten kommer til at koste omkring 2600 kroner. Igen efter hollandsk forbillede. Består den udenlandske ægtefælle ikke sprogtesten, er pengene spildte. Der skal betales nye 2600 kroner for at gå op til en ny sprogtest. Det er op til udlændingen selv at finde ud af at lære sig dansk. Danske ambassader vil ikke forestå nogen former for undervisning. – Tja, du kan da godt kalde det et skræmmemiddel. Sådan er det skam også ment fra vores side. Betyder kravet færre udlændinge i Danmark, er det bare fint med os, understreger Langballe. – Ja, det er en hurdle, man skal igennem. Består man ikke, kan man ikke flytte til Danmark. Ægtefælle i Danmark eller ej. Så enkelt er det. ![]() Det er jo noget af en opgave at skulle lære sin kæreste at tale dansk jeg står selv for at skal have min kæreste til DK men dog først om et års tid så vi får tid at lære i men jer der står med planer om at skulle have jeres kone til danmark skal nok evt. se og få ansøgt eller hvis det ikke kan nåes er der vel ingen anden udvej end at komme igang med dansk undervisningen... Jeg regner med der kommer en del tumult herinde når dette træder i kraft men personligt ser jeg da frem til evt at høre fra nogle som har haft konen / kæresten igennem en sådan test og hvor svær den evt er og kunne man få nogle oplysninger om hvad testen rent faktisk går ud på ville det da heller ikke gøre noget ![]() Held og lykke til os alle sammmen ham Langballe skal sku da også bare være på tværs altid hehe... Nej det er vel fair nok på en måde man får da siet en del fra som måske ikke er så seriøse i at blive integreret på den anden side er det sku også en noget hård opstramning ![]() |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 25/06-2006 00:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
uhh det er skidt nyt er det noget som allerede er trådt i kraft?jeg står og skal giftes til september, og planen var så at søge fs. der er ikke ingen sprogskoler der hvor hun bor (150 km fra bangkok) så mulighederne for at sende hende i skole er ingen ![]() eneste mulighed er vel så at få hende herop på turistvisa og sende hende i skole men.. skidt skidt nyhed |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 25/06-2006 00:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Hvor kommer denne artikel fra? EDIT: Har fundet den - Ekstra bladet.. Hmm. Det virker da helt ude i skoven det der. Hvis det virkeligt har hold i sig ser det ud til at det er på tide at forlade dette lorteland og lægge mine skattepenge i Thailand i stedet for.. Redigeret af Hep d. 25/06-2006 00:15 |
|
|
|
| neonthai |
Lagt på d. 25/06-2006 00:24
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 48 |
@laze Testen, som indføres hurtigst muligt,........ står der i artiklen så blir nok inden september hvis ellers de kan finde ud af at få lavet en rimelig test ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/06-2006 06:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
det er muligt det lyder urimeligt , men skulle i flytte til thailand så er prisen noget dyrere nemlig at skulle have 800000 thb i banken svarende til ca 124588 danske kroner og desuden 65000 thb hver måned svarende til ca 10116 danske kroner dette hvis man ikke er gift , hvis gift 400000 thb og 45000 thb så hvorfor klynke over dette derhjemme |
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 25/06-2006 09:25
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Hej... I dagens udgave af Ekstra Bladet afviser Rikke Hvilshøj, at den omtalte dansk prøve skal bruges som et skræmmemiddel eller en stopklods for familliesammenføring imellem en herboende dansker, og en udenlandsk ægtefælle. Ligeledes siger hun, at de danske ambasader stiller materiale til rådighed, således at den udenlandske ægtefælle kan gennemgå dette, før prøven. Testen skulle iøvrigt jvf. Rikke Hvilshøj " være til at bestå for analfabeter " og " med minimale sprogkrav " Hun forudsætter iøvrigt, at den herboende dansker hjælper sin ægtefælle med forberedelserne til prøven. Gebyret for danskprøven er ikke fastlagt, men de skeler kraftigt til Holland hvor den koster ca. 2600 kr. Der står flere andre ting i artiklen; bl.a. at DF gerne ser at muligheden for permanent opholdstilladelse afskaffes permanent, men også dette afvises af Rikke Hvilshøj. Min egen personlige holdning til denne dansk prøve er, at jeg nok syntes, at den burde tages i forbindelse med ansøgning om permanent ophold/statsborgerskab. Men uanset hvad, så ligger der et stykke arbejde foran os, med at få konen lært at snakke danmark ![]() Det ville iøvrigt være rart. hvis den første der bliver præsenteret for prøven, måske kunne fortælle lidt om den, her på DTW ? mvh... Ki Nuk
Redigeret af Ki Nuk d. 25/06-2006 09:29 |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 25/06-2006 10:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
jeg vil snart gerne sammenligne dansk folkeparti med det "goe" gammel parti der var ved magten i tyskland for små 70 år siden..de er jo fjendske overfor alle andre end blå øjet danskere,og prøver at gøre livet surt for dem som er anderledes. Hvor må det være en trist tilværelse at gå i sin egen lille grå klamme verden,og tro at Danmark er et super land.Alle de her tiltag vil jeg mene at de skader helt klart mere Danmark end de gavner. Første gang jeg arbejdede i USA ,fik vi store knus og alle bød os velkomne,selv min kone syntes at hun blev behandlet bedere derover end herhjemme..og ja vi ville gerne ha blivet derovre men sådan skulle det altså ikke være...måske næste år...hvilket jeg så småt håber Redigeret af mugge d. 25/06-2006 10:06 |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 25/06-2006 10:24
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
At ikke kunne tale et lands sprog bør ikke under nogen omstændigheder være en forudsætning for at kunne rejse ind i dette land. Var sådanne forudsætninger normale var de fleste Danske nok tvunget til at blive hjemme. At kunne tale en lands sprog er dog en forudsætning for integration og dermed muligheder i det land man vælger at flytte til. Jeg selv taler selvfølgeligt Thai med min kone og mine børn og har vanskeligt ved at se hvordan jeg fuldtud skulle kunne bidrage til mine børns opvækst hvis jeg ikke var i stand til at tale med dem på det sprog der nu en gang er det sprog der bruges her. Dansk undervisning i Bangkok er i øvrigt gratis på samme måde som Thai undervisning for Danskere her er. Med venlig hilsen. Clyde Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/06-2006 12:32
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Kunne I fra Thai Integration ikke beskrive hvad I kan tilbyde i forbindelse med de nye regler som bliver indført, samt hvilken krav I har til deltagerne og hvor lang tid I regner med at en deltager skal deltage før personen er i stand til at bestå sådan en prøve/test, samt naturligvis komme lidt ind på de økonomiske aspekter og hvad i alverden folk gør hvis de bor i en landsby langt fra Bangkok. Takker Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 25/06-2006 13:09
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Allerfoerst saa vil det vaere lidt vanskeligt at sige meget om de nye regler da vi som alle andre endnu ikke kaender dem. Det vi kan tilbyde er Danskundervisning paa et plan der vil goere deltageren istand til at foere en enkel samtale paa Dansk. Vi forestiller os ikke at vi i den forhaabentlig ret korte tid vi vil have eleven vil vaere istand til at give denne meget mere end en solid intro til det danske sprog. Programmet som der vil blive undervist efter ser ud som foelger. Undervisningen er tilrettelagt på en måde der goer at eleven vil vaere istand til allerede efter foerste time at foere en enkel samtale. Det foerste eleven vil laere er at præsentere sig selv og stille spoergsmaal til andre elever om hvem de er. Derefter vil eleven laere at stille spoergsmaal om hvad ting hedder således at eleven allerede fra starten af forloebet har et redskab der goer eleven istand til ved egen in sats at oparbejde et ordforråd. Hvert rum i hjemmet vil blive gennemgået. Hvad hedder tingene og hvilke aktivitetsord er der knyttet til de enkelte ting. Hvad er der i sovevaerelset? Hvad hedder de forskellige moebler. Hvad er der i klaedeskabet? Hvad hedder de forskellige beklaedningsgenstande. Hvad er der i stuen? Hvad hedder de forskellige moebler og ting. Hvad er der I koekkenet? Hvad hedder det forskellige koekkengrej Hvad er der I koeleskabet? Hvad hedder de forskellige mad og drikkevarer Hvad er der I badevarelset? Hvad hedder det alt sammen I flaskerne, krukkerne og tuberne? Eleven bliver taget på "indkoeb". Hvad hedder de forskellige butikker og hvad kan der koebes i dem. Eleven vil laerer at spoerge om ting, størrelser, farver og priser. Eleven går til laegen. Eleven vil laere at forstaa og besvare spoergsmaal til helbredet. Eleven vil laere at stille spoergsmaal som "Hvor har du vaeret?" "Hvor er du?" "Hvor skal du hen?" Eleven vil laere at stille spoergsmaal med: Hvem, Hvad, Hvor og Hvorfor og at kunne besvare disse spoergsmaal Eleven vil laere at regne og telle paa Dansk. Vi vil gennemgå de fire regnearter, tallene, vaegt og måleenheder. I undervisningen vil der blive brugt billed, film og video materiale samt spil. Eleven får ved kursus start udleveret en blank bog og må så selv skrive sin Danskbog efter diktat fra laereren. Eleven skriver ordene som denne hoerer dem. Dette tvinger eleven til at vaere oppe på maerkerne hvert sekund i en undervisningstime og er med til at give et maximalt udbytte. Undervisningen er tilrettelagt for at give eleven et talesprog hurtigst muligt og derved give denne et forspring når der begyndes på formel Dansk undervisning efter indrejse i Danmark. Det forspring der kan opnås vil kunne skaere op til en tredie del af den tid der ellers skulle bruges for at kunne bestå en Danskprøve vaek. Underviseren taler flydende Thai og vil derfor vaere istand til at besvare alle de spoergsmaal eleven måtte have til undervisningen. Det er selvfoelgeligt et problem for de der ikke bor i Bangkok. Vi er dog i stand til at hjaelpe med at finde bolig til omkring 2500 Baht om maaneden. Undervisningen er gratis.og vi stillere ingen krav om forhaandskundskab af nogen art. MVH. Clyde Redigeret af clydehaumann d. 25/06-2006 13:15 Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 25/06-2006 22:47
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Hej Clydehaumann !! jeg syntes at det er en KANON god ide som i har fået Ønsker jer alt muligt held og lykke Håber at der er mange der vil benytte sig af jeres gode tilbud. ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| phitsanulok |
Lagt på d. 25/06-2006 23:48
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1054 |
Sawadee Clydehaumann Det lyder som en rigtig god ide og gratis saa alle kan vaere med, er det korekt forstaaet?? Fatter desuden ikke at det skal vare saa svaert at bo sammen med den man elsker i Danmark.. :-( sad sad Haaber du nyder vaeret i Thailand. |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 30/06-2006 10:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
god ide clydehaumann.kør videre med ideen.jeg mener det er vigtigt.Det med at det er gratis at være med mener jeeg dog er forkert.Klart at i skal have noget for løsningen.
Redigeret af mugge d. 30/06-2006 10:38 |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 30/06-2006 12:06
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
- Jeg har også studset og det med at det er gratis. Jeg mener heller ikke at man skal arbejde gratis og mener helt bestemt at I skal tage en rimelig betaling for hjælpen/arbejdet. Specielt med alt det I tilbyder. Det kan være en uvurderlig hjælp i forhold til de nye regler. VH Don Redigeret af Don d. 30/06-2006 12:08 Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| B1 |
Lagt på d. 20/07-2006 20:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Jeg håber også den regel kommer til at virke for bokser, fodboldspiller osv. og højt udannede arbejdskraft, der kommer fra ikke eu lande. For så er der nogle der vil råbe højt, Men når det kun er en lille grube mennesker der har forelsket sig i en person uden for eu, så er hælvt løs. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 15/11-2006 19:46
|
![]() ![]() Antal indlæg: 198 |
Hej Jeg er ny her på sitet.. men vil gerne give et svar på tråden.. Min kæreste går på skolen, og det har været en rigtig god oplevelse for både hende og mig.. Hun har været i DK 2 gange 3 mdr. så det var ikke meget dansk vi kunne tale sammen, selv om vi brugte rigtigt meget tid på at lære det. Hun startede på skolen i Sep 06, og kan i dag føre en rimelig samtale på dansk, samt skrive sms på dansk, i rimelig sproglig kvalitet. Jeg har selv overværet undervisningen i en uge i Okt 06.. Det er min helt klare holning, at dette er et kanon godt tilbud, også selv om vi skulle betale for det, Vi har iøvrigt fundet et værelse med bad og toilet forhold i nærheden ( 5 minutters gang ) til 2.000.- bath pr. md. Dette er ikke en reklame, men når vi nu hjælper hinanden med så mange andre ting her på siden, vil jeg gerne give ros til nogle som i mine øjne gør det godt og ikke mindst meget lettere for os som er faldet for en anden kultur en den danske. Martin ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Hej jeg kan ikke lige finde at der er skrevet om dette herinde endnu så jeg vil da godt gøre det.