Se indlæg
 Udskriv debat
Tlf dækning i loei
kschou
Hej og tak for de gode råd sidst.

Jeg har nu prøvet både med Skype, Voipbuster, Voipdiscount. Og også med et telekort der hedder Global Passport.

Uanset hvad jeg ringer fra, ja så er lyden ikke for god, hvis jeg da overhovedet kan komme igennem, for det meste ringer telefonen op men så pludselig melder den bare optaget igen og igen.

Min kæreste bor i Phakaw, ca 70 km uden for loei og bruger 12call.

Vil det hjælpe hvis hun køber et nyt tlf.kort hos et andet selvskab?
Og hvad ville give mest signal på hendes tlf?

Er der nogen der ved noget om det er muligt af finde web-cafe i loei?

Håber i kan hjælpe.

falang yao
Hej Kschou,

Jeg tror ikke at det ville hjælpe meget på dit problem ved at skifte til nyt tlf.kort(anden udbyder). Jeg tror nærmest at problemet ligger i "dækningen".
Min kæreste bor i Phakaw, ca 70 km uden for loei og bruger 12call.
Hvis der ingen sende/modtager master i en radius af ca. 5/10km fra hende vil modtagelsen være ringe og ustabilt, bjerg eller skov vil også have det samme negativ effekt.
Jeg havde det samme problem for nogle år i DK, når jeg var i sommerhuset på Orø (Isefjorden), efter at der blev rejst master rundt omkring så forsvandt problemerne.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

P.S.: under vores sidste tur i TH (juni-juli 06), var vi både på Phuket-Krabi og i Chiang Mai og brugte 12Call tlf.kort uden problemmer,selv når svigerinde ringede fra DK på VOIP og vi kørte på vejene. Eneste ulempe var støjen fra minibusen`s motor.
Redigeret af falang yao d. 25/07-2006 16:34
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

bastian
jeg forstår ikke hvoffår du ikke bare køber en fastnet telefon til din kæreste????????

Stampe
Før der kom sendemaster oppe i landsbyen hovr svigermor bor, så hade de en antene ( til Mobil )øverst på tv antenen.l
så kunne de da ringe og modtage opkald
( den antene kostede ca. 1500 thb. )
CoolCoolCool
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

Healer
Jeg ringer stort set dagligt til Loei fra Danmark og det er ligemeget hvilken udbyder jeg bruger med kort, for der er visse tidspunkter hvor nettet simpelthen er "optaget" og det er meget svært at komme igennem. Specielt om aftenen. Derfor ringer jeg med held på de lidt "skæve" tidspunkter.
Ringer jeg derimod direkte fra hjemmetelefonen er der altid hul igennem men det er jo for dyrt.

Jeg bruger 12Call købekort med nummer dernede og ringe og sms til Danmark og kvaliteten er ofte at hvert andet ord falder ud når der ringes på spidsbelastnings tidspunkterne og ellers er der ingen forskel.

Bjergene i området ved Loei gør det også lidt vanskeligt for sende- og modtageforhold.

Internet forbindelse via fastnet telefon i Loei er lige så dårlig som mange andre steder i Thailand hvorimod talekvaliteten pr. fast telefon er ganske god.

Healer

- Love Siam, elsker Thailand, landet med det store smil...!

http://clairvoyanten.dk
mrmicmic
Hey
Lidt sjovt, har fuldstændig modsatte oplevelse. Bruger voip i Danmark og det virker bare, undtagen hvis det regner kraftigt, så venter jeg bare lidt og ringer igen. Det samme med 12call, virker hver gang, modsat dtac.
Ang webcafe er der ca 4 stk. Har været på 2 af dem og maskinerne var gode. 20 bath i timen
Mvh Michael

Spring til debat: