Se indlæg
 Udskriv debat
Endelig gift
goodman
Ja så blev jeg gift i Thailand.Både legalt og munkebryllup.Ægteskabet er også blevet registreret i Danmark og særeje fik jeg også(just in case)

Min kone har nu fået visum og kommer til landet i oktober,så nu melder der sig nogle andre spørgsmål.I var til stor hjælp sidste gang og håber i kan hjæpe mig igen.

Nu til spørgsmålene:

1:Vil i anbefale at min kone allerede nu søger om FS inden hun kommer til Danmark.

2:Hun har ændret sit ID kort til mit efternavn,men på hendes pas står der hendes thailandske efternavn.Skal hun have nyt pas med mit efternavn.

3:Hvilke papirer skal hun medbringe til Danmark.

4:Hvilken rejseforsikring vil i anbefale til hende.

5:Hun forstår ikke helt de papirer hun har fået sendt fra ambassaden.Da vi søgte om visum brugte vi et lille kontor der ligger tæt på den danske ambassade i Thailand.Tror i de kan være behjælpelige med at få de sidste ting på plads.

6:Kan jeg købe flybillet i Dk og evt få lagt den til afhentning i Bangkok lufthavn eller hvordan gør man.

7.Det skal jo være en returbillet jeg køber,men hvis nu hun får opholdstilladelse kan jeg så få pengene til retur rejsen refunderet.

Håber i kan hjælpe mig herinde.

Mvh ClausGrin
Redigeret af goodman d. 10/09-2006 07:21

lindegaard
svar til nr. 2: mener helt klart hun skal have ændret sit pas også, ellers stemmer det jo ikke overens... du kan godt købe billet i dk, men mener det er billigere at købe den derudeWink
omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent"

Stampe
Hej Goodman !

1. det er biliger at købe billeten i Thailand
Du kan evt. købe en billet hos Susane ( dansk ) gift med en Thai
Trawel beond Borders ( ligger meget tæt på Lufthavnen )
her er deres E-mail.
[mail][/mail]
[mail][/mail]
ps ! de kan også hjelpe dig med en rejse forsikring til din kone. ( husk at når hun har fået opholdstilladelse så er hun ikke dækket af den offentlige sygesikring her i Danmark De første 6 Uger

2. Du kan få refunderet billeten når din kone har fået opholdstilladelse her i danmark ( så sender i bare en kopi af hendes pas med opholdstilladelse til Thai på Rådhuspladsen ) hvis det nu er thai hun skal flyve med.

CoolCoolCool
Redigeret af Stampe d. 10/09-2006 10:30
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

mgj
goodman skrev:
Ja så blev jeg gift i Thailand.Både legalt og munkebryllup.Ægteskabet er også blevet registreret i Danmark og særeje fik jeg også(just in case)

Min kone har nu fået visum og kommer til landet i oktober,så nu melder der sig nogle andre spørgsmål.I var til stor hjælp sidste gang og håber i kan hjæpe mig igen.

Nu til spørgsmålene:

1:Vil i anbefale at min kone allerede nu søger om FS inden hun kommer til Danmark.

Hej Claus Smile

Du SKAL søge FS på ambassaden, da du ellers ikke overholder reglerne for turistvisummet!!!

Du kan gå ind på hjemmesiden "Ny i DK" og finde alle de blanketter du skal bruge : F - A1 - A3 og 2 attester på at du vil lære hende om danske forhold samt en hvor hun underskriver at hun vil lære det!!

Er selv lige blevet gift 1 sept. så er i fuld gang med processen!!

Hilsen MArtin
Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand

h
1. lad være med at søge fra thailand hvis i søger imens hun er her så kan hun blive imens sagen behandles i udls. (husk da i er gift skal der ikke stilles bankgaranti for hendes turistvisum)
2. der er ingen grund til at informere de thailandske myndigheder om hendes nye efternavn det vil kun give problemer senere hvis i ønske at købe hus i thailand.
3. ring til udls for at være helt sikker.
4. der er en der hedder blue cross den kan fåes i de fleste rejse butikker i thailand.
5. sikkert men hvorfor betale hvis i kan spørge på ambasaden
6. ja thai travel og atc på halmtorvet kan arangere dette men hvis du er sikker på at din kone kan købe en billet med de rigtige tider og info så er det sikkert lidt billigere
7. ja returbilleten kan refunderes men da jeg i sin tid prøvede var det sølle 600 kr de ville refundere

Husk Husk at når i bestiller hendes billet så skal den være i samme navn som står i hendes pas.

Santhumpon
Hej Henrikr

Hvor har du dette fra:
2. der er ingen grund til at informere de thailandske myndigheder om hendes nye efternavn
det vil kun give problemer senere hvis i ønske at købe hus i thailand.

For min kone har lige snakket med vores nevøer som er jurister og derfor inde i det juridiske
omkring de thailandske love og regler.
Det er hvis ens kone skifter til dansk statsborgerskab at der er problemer med huskøb i Thailand.
Ikke ved skift til dansk efternavn. Man skal have thailandsk statsborgerskab
for at beholde alle sine rettigheder i Thailand.

Vi har nemlig tænkt os at registrer vores familienavn Santhumpon Jensen
og vielsesattest til næste år i Thailand.
Derfor har vi forhørt os om dette, som du kommer ind på i nr 2.

Med venlig hilsen.
Torben Santhumpon Jensen.
Grunnetsgade 32 C.
6600 Vejen.
Redigeret af Santhumpon d. 10/09-2006 16:56

h
det har du ret i

det der kan give problemer, er hvis de thailandske myndigheder ved at hun er gift med en farang, så vil et huskøb kræve at din kone kan bevise at alle penge til huskøbet kommer fra hendes egne penge. altså penge hun selv har tjent og har særeje over og at der fra manden skrives under på at han frasiger sig alle rettigheder over denne del af konens ejendele.
hvorfor give sig ud i noget som ingen fordele giver men kun bagdele??

og nu du nævner dansk statsborgerskab der er en ting jeg ikke forstår hvorfor i alverden skifte den eneste fordel hun får ved dette er at hun ikke kan smides ud af danmark hvis hun er kriminel
og bagdelen er som du nævner ingen huskøb i thailand ingen arbejdestilladelse hver gang hun skal være i thialand over 30 dage skal der betales og søges visum osv.

Santhumpon
Det er ikke min kone der vil være dansk statsborger.
Hun vil beholde sit thailandske statsborgerskab.
Og sine rettigheder i Thailand.

Og lige en ting min kone er ikke kriminel.
Og ønsker ikke at være i Danmark altid.
Hun vil hjem og blive gammel i Thailand.

Med venlig hilsen.
Torben Santhumpon Jensen

Hep
goodman skrev:

Hvis din kone har fået turistvisum på baggrund af Jeres status for ægtefolk (altså hvor i IKKE har stillet anfordringsgaranti) kan i med fordel søge FS når hun kommer til Danmark. Hvis i gør dette vil hun få tildelt processuelt ophold og kan altså være her mens US behandler Jeres FS ansøgning.

Hvis i derimod HAR stillet en anfordringsgaranti for visumet skal i IKKE søge her i Danmark, da i så vil miste pengene. I det tilfælde kan i aflevere ansøgningen om FS i Thailand og når hun så er her i DK på sit visum kan i rette henvendelse til US og søge om processuelt ophold.

goodman skrev:
3:Hvilke papirer skal hun medbringe til Danmark.

Hvis du mener til at understøtte Jeres FS ansøgning skal i bruge hendes dåbsattest og evt. navneændringsbevis. Hvis hun har nogle højere uddannelser skal i også bruge hendes eksamenspapirer etc.

Disse dokumenter skal være oversat og skal verificeres gennem den danske ambassade i Bangkok.

goodman skrev:
4:Hvilken rejseforsikring vil i anbefale til hende.

Køb den som ambassaden anbefaler. Jeg har lige købt en i 3 måneder og jeg mener det var 1500 bath vi betalte.

goodman skrev:
5:Hun forstår ikke helt de papirer hun har fået sendt fra ambassaden.Da vi søgte om visum brugte vi et lille kontor der ligger tæt på den danske ambassade i Thailand.Tror i de kan være behjælpelige med at få de sidste ting på plads.

Hvilke papirer er det hun har fået fra ambassaden som hun ikke forstår?

goodman skrev:
6:Kan jeg købe flybillet i Dk og evt få lagt den til afhentning i Bangkok lufthavn eller hvordan gør man.

Du kan godt købe en billet her i Danmark, men som andre allerede har skrevet er det billigere at købe den i Thailand.

goodman skrev:
7.Det skal jo være en returbillet jeg køber,men hvis nu hun får opholdstilladelse kan jeg så få pengene til retur rejsen refunderet.

Det tror jeg kommer meget an på hvilken type billet du køber og hvilket flyselskab man benytter. Min kone er heroppe nu, så jeg købte bare en billig enkeltbillet Bangkok-København og en enkelt business class billet København – Bangkok. Tilsammen bliver det en retur, men business class billetten er fuld refunderbar.

goodman
Jeg har nu brugt stampe´s link til susanne ang.flybillet.Venter svar imorgen.

Min kone har fået visum. Så vidt jeg har forstået skal hun på Den Danske Ambassede i Thailand igen.
Er det korrekt hun skal medbringe flybillet og papirer på en komplet lægeundersøgelse?

Og hvad koster en lægeundersøgelse i Bangkok?

Er der andet hun skal medbringe?

Tak for jeres store hjælp.Det har virkelig gjordt det hele noget lettereGrin

Mvh Claus

h
hun skal medbringe en gyldig retur billet og en gyldig sygeforsikring til ambasaden
læge undersøgelsen har jeg aldrig hørt om måske der er andre der ved det

goodman
Hej Henrikr.

Med gyldig sygesikring,mener du dermed en rejseforsikring?

D.v.s hun skal have flybillet tur-retur + rejseforsikring med,når hun afhenter visum.

Mvh Claus.

Spring til debat: