Se indlæg|
Slut med visarun ?
|
|
|
Lagt på d. 30/09-2006 16:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Jeg har lige set den her,jeg ved ikke om det er sandt men man ved aldrig 90 dagers regel! Vennligst observer at enhver utlending som lovlig oppholder seg i Thailand i mer enn 90 dager må rapportere til Immigrasjonsmyndighetene. Enhver utlending som ikke følger denne regel om rapporteringsplikt hver 90 dag vil bli bøtelagt og det regnes som ”Overstay." - Etter de nye reglene fra 1. oktober 06, kan man risikere å få kansellert sitt visum, og får da 7 dager til å forlate landet. kilde. http://www.scan-s...p?pageid=5 bamsen |
|
|
|
| Eigil |
Lagt på d. 30/09-2006 17:04
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 74 |
Hej Talte med en engelsklærer, han skulle hver 3 md. sammen med sin rektor verifiserer sit visa...Så det er nok rigtigt, han havde et 12md visa Eigil |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 30/09-2006 20:09
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
ja laos og cambodia ser efterhånden meget mere tiltrækkende ud end thailands fremmedfjentlige holdning og så er det iøvrigt langt billigere og bliver thailand ved i samme spor så er der mange penge at tjene på at være først![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 30/09-2006 20:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
HenrikR Ja det er ikke en gang løgn Jeg snakker med en del folk, som kommer ind i butikken hos mig de siger nu det samme, Og flere af dem vil nu se filipinerne,netop af samme grund Så ja det kan nu være det kommer til at koste thailand turister og mange penge bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/10-2006 01:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg sidder og spekulerer på hvem der har lavet denne regel for der har jo ikke rigtig været nogen regering i thailand i længere tid , men ok det er thailand så alt kan jo ske ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/10-2006 11:30
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Turister har vel næppe nogle problemer med de nye regler. Vist de færreste turister der opholder sig over 90 dage. Det er de personer der befinder sig i en gråzone der bliver ramt. De personer, der hidtil har benyttes sig af en utilstrækkelighed i immigrationsloven og kørt på endeløse visaruns. Og det er præcis de som er målet for denne oprydning. mvh rinpoche |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 01/10-2006 14:09
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Ja men hvem er det så som er i gråzonen. Er det ham / hende som arbejder sort her ude og derfor kun har 30 dages turist visa. Er det ham som er flyttet her ud for at leve sammen med kone / børn , som har lejet jord og bygget hus, men så af en eller anden grund er røget under 400.000 i banken og derfor er tvunget ud af landet hver mdr. Selvom konen måske nemt kan klare de fornødne udgifter. Men som Jeppe skrev, så har vi jo ikke lige nogen regering og jeg var på visa run i går, jeg spurgte ikke på grænsen, for der var utrolig mange mennesker.. Men ifølge Phillip min visa run mand, så er der stadig intet officielt, han tror ikke det kommer, men intet er sikkert. Det med at rapportere på emigration hver 3. mdr er ikke noget nyt, at ham der er nævnt så har rektor til at hjælpe, nå ja det er nu ellers nem nok at finde ud af at stoppe de samme papirer i en kuvert hver 3. mdr. Og jo Rinpoche det kan godt ramme nogle turister, der er en ung svensk fyr med hver mdr. sammen med mig, han har valgt at opleve Thailand, indtil han slipper op for penge og er nød til at rejse hjem igen.. Så turister kan også rammes af det ok ok du skrev de færreste ![]() le-si |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/10-2006 14:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ja det er nok de færreste der er på ferie i 90 dage +. Men os langtidstutister, vi skal til at tænke kreativt, meget kreativt. Tænke tænke tænke.... ![]() Hvor der er en vije, er jeg sikker på, at der også er en vej...... Suk.......... ![]() Hvis ikke, må man jo tage de tunge sko på og finde et andet land herude...........ikke..?........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/10-2006 14:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Hej Suk, Ja, det er desværre nok de få der ødelægger for de mange endnu engang. Og med de få henviser jeg til de, der arbejder uden at have hverken arbejds- eller opholdstilladelse og unddrager sig skat. Du og andre i tilsvarende situationer som dig selv, og med rent mel i posen, kommer derved i klemme uden at have forbrudt jer på nogen måde. Det er meget kedeligt, og jeg håber i finder en vej ud af det. Le-si. Man kan dårligt forestille sig myndighederne tilrettelægge deres immigrationslovning efter sådanne meget atypiske turister. 30 dages visumfri, stadigvæk med 2 gange forlængelse (gratis) ved udrejse er da mere end generøst og bør da tilgodese den altovervældende majoritet af turister Hvad koster det fx ikke at komme til dk, og hvor lang tid kan du blive der som thailænder? Og hvor meget papirværk skal man ikke igennem? Blot for at sætte tingene lidt i relief. mvh rinpoche |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 01/10-2006 15:16
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
med de danske regler er det så godt som umuligt at komme til danmark som turist fra Thailand hvis man ikke kender nogen i dk...![]() solmand Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 01/10-2006 18:40
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Man er uønsket i Danmark og snart er man også uønsket i Thailand naar man ønsker at vaere sammen med sin thaikone.
Redigeret af thaikurt1 d. 01/10-2006 18:42 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Mads_T |
Lagt på d. 01/10-2006 18:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 115 |
rinpoche skrev: Turister har vel næppe nogle problemer med de nye regler. Vist de færreste turister der opholder sig over 90 dage. Det er de personer der befinder sig i en gråzone der bliver ramt. De personer, der hidtil har benyttes sig af en utilstrækkelighed i immigrationsloven og kørt på endeløse visaruns. Og det er præcis de som er målet for denne oprydning. mvh rinpoche Jeg synes, du blander tingene sammen i dit indlæg, men det kan måske skyldes, at overskriften i tråden er misvisende i forhold til indholdet i de første indlæg. 90 dages reglen, som nævnes i de første indlæg, er, som le-si også nævner, ikke ny, og den gælder for de personer, der har 1 års forlængelse af et visum, f.eks. på grundlag af ægteskab eller "retirement" i Thailand. Og de personer befinder sig ikke i en gråzone, de opholder sig helt lovligt i Thailand efter gældende regler. De personer, der går på visa run opholder sig jo netop ikke i Thailand i 90 dage ad gangen, de er der kun 30 dage og skal så en tur over grænsen. De personer kan vel siges at befinde sig i en gråzone, men det er ikke dem, de første indlæg handler om. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 01/10-2006 21:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg talte med en amerikaner der har opholdt sig i thailand i 3 år, ved at kæresten (ham selv) havde deponeret 200.000 bath. hans visum udløber den 3 oktober, og hans advokater har ikke kunne finde nogle smuthuller for ham så det er ud i 3 måneder nu. det skal lige siges at jeg intet ved om de forskellige visumer. men det er vel som i DK at hvis man er gift så kan man få lov at blive. prasat |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 01/10-2006 21:36
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Kan dette emne virkligt være så uinteressant for Thai'er, jeg spørger fordi der intet har været i tv om dette emne, eller er der noget Ning har overset. Bagmanden bag alt det her roderi mener jeg er fra Phuket, hvis ja.....så har jeg talt med manden og efter hans udsagn skulle der ikke være noget til hindre for at ta' til eks. Singapore. Men gu' ved om Thai'erne selv ved, hvad de ligger og roder med, ja jeg spørger bare..........Spørger man i øst får man et svar i vest og spørger man den danske ambassade i Bkk, så får man slet ingen svar............. Suk.......... ![]() SUK, jeg fjernede lige "dubbleten". Redigeret af falang yao d. 01/10-2006 23:37 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 02/10-2006 09:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hvis vi nu går lidt baglæns i den her historie, så var problemet dem som arbejder sort i Thailand, man ville ramme... Hvorfor så ikke pålægge de lokale Politi stationer at passe deres arbejde, det var da meget nemmere og man undgik helt at lave en masse problemer for de mennesker som ikke ligger Thailand til last.. mange gange tvært imod, skaber arbejde til Thaier.. Det var jo nemt for dem at tage en runde og lige tjekke op på om de udlændinge som arbejder nu også har en arbejds tilladelse. For tro mig de ved ganske udemærket hvem der er her og hvor. Ok turist stederne kan måske være lidt vanskeligere at overskue. men alligevel.. men som nævnt i tidligere indlæg, så kan resultatet jo blive vi bliver nød til at sige farvel Thailand og miste hvad vi har her.. kone / børn / hus / jord osv.. Trist men hva kan vi gøre ved det, så ja de få vælter læsset for de mange endnu engang fordi det nu engang er lettest for myndighederne. Til Suk.. du troede da vel ikke der findes ret mange Thaier som overhovedet interesserer sig for om vi kan/må være her.. De færreste interesserer sig for at der lige har været et militær kup, det er jo mega stort i forhold til vores lille rolle i landet. le-si |
|
|
|
| lindegaard |
Lagt på d. 02/10-2006 16:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 332 |
har lige sakset denne fra THAIVISA.com... Enormous shakeup of visa and immigration rules Most farangs will be affected What began as a restriction on the number of 30 day visas on arrival has turned out to be a major reshuffling of immigration regulations, most of which were framed as far back as 1979. The new rules apply to short term and long term tourists and farang residents and cover yearly extensions of various types, investment visas and even work permits. The fact that it was announced on September 24 that the national immigration bureau chief lieutenant general Suwit Thamrongsrisakul has been transferred to an inactive post is not thought to have any bearing on visa matters. None the less, Pattaya Today stresses that the changes described below were accurate as of September 26, when we went to press, with an anticipated implementation date of October 1. “Living” in Thailand on 30 day visas. As previously announced, it will no longer be possible to “live” in Thailand simply by travelling to the border of a neighbouring country and receiving indefinitely the 30 day visa on arrival. In future, foreigners will only be able to “live” in Thailand on visas on arrival only for up to 90 days (three months) in any 180 (six months) day period. Effectively, this means three consecutive runs to the border post (30+30+30) are the limit. The most commonly used border posts for Pattaya based visa runners are Aranyaprathet, Pong Nam Ron and Pailin in Cambodia. Foreigners wishing to go on “living” in Thailand for the next three months would need to obtain a prior tourist visa at a Thai consulate or embassy in another country – not at a border post. The most likely destination for the budget traveller is Penang where the Thai consul general is currently awarding single entry tourist visas. These used to be valid for a stay of up to 60 days but from October 1 they are valid for a stay of 90 days. They cannot be extended. The presumption is that, after that 90 days has elapsed using the Penang visa, foreigners would then be free to take visa runs to the Cambodian border for a further three months (30+30+30) before needing to return again to Penang or wherever Foreigners travelling to Penang are advised to go and return by air. Some travellers have experienced difficulties on the Thai side of the Malaysian border when trying to return by train, even with a new visa. The immigration bureau has confirmed that there is no limit to the number of 30 day visas on arrival for an individual, provided that he or she is “living” not in Thailand for longer than 90 days in any block of 180 days. The logic behind the new rules about visas on arrival is to discourage their use as a kind of cheap residence permit. Extensions to 30 day visas. In an important new ruling, the former 15 day extension of a 30 day visa on arrival at Thai immigration offices has been changed to 7 days only. You may also have a 7 days stamp placed in your passport if the immigration authority refuses your application for a retirement or married man’s visa or if you are deemed to have made too many visa runs to the Cambodian border. If you get such a stamp, you must quit Thailand within one week or risk arrest for overstay. Abolition of investment visa. This visa allowed foreigners to reside in Thai for a year provided they placed 3 million baht in a Thai bank or in bonds. It was often used by foreigners under 50 who did not yet qualify in age for a retirement visa but wished to be based in Thailand. The understanding is that existing applications and renewals will be accepted, but that no new applications can be made from the beginning of October 2006. The so called retirement visa. This allows foreigners aged 50 and over to extend a non-immigrant visa for up to 12 months from the date of the last entry into Thailand. It requires either 800,000 baht in a Thai bank or a combination of cash in the bank and proof of pension paid in the home country. A letter from the respective embassy is required for proof of pension. From now on, the immigration officer will need to see proof that the 800,000 baht has been there for three months prior to the visa being issued. This is to stop the practice of moving money into a bank account, and promptly out again, once the visa is granted. The old regulation, however, that you must produce an annual medical certificate for this visa has been withdrawn. The so called married man’s visa. This allows the foreign, legal spouse of a Thai national to extend a non-immigrant visa for up to 12 months from the date of the last entry into Thailand. The minimum cash in a Thai bank is 400,000 baht. As with the retirement variant, checks will be made in future to ensure that the cash is not simply put in a bank and then removed. This visa is issued in Bangkok only and, during the waiting period, checks can be made by immigration police at your bank to see if there has been a big cash withdrawal! If the funds have disappeared, you may be ordered to leave Thailand in 7 days. Local immigration officers will also visit your home to verify that you really do live together as man and wife. Work permit regulations. We are advised that work permits with the term “Consultant” in the title will not be accepted in future. It is felt the term is too vague and potentially condones work related activity contrary to the alien labour act. Obviously, work permit holders need to consult their lawyers about the detail. Those applying for work permits for the first time will first require a non-immigrant business (type “B”) visa from a Thai consulate or embassy abroad. This will only be granted if the applicant has a Wp3 work permit receipt form from the Labour Office, photocopy of all limited company registration papers, all official paperwork showing company stamp, invitation letter from the limited company advising on your potential role and stating salary, photocopy of your passport, two passport size photos. Multiple entry visas. Many Thai consulates in the Pacific rim, specifically Penang, have now issued statements that they will issue only single entry visas in future. This ruling is irrespective of type. However, if foreigners choose to return to the country of their passport (say Europe, USA, Australia) they may find that multiple entry visas, both tourist and non-immigrant, are still being awarded. The reasoning seems to be that if you need a double, triple or multiple entry visa, then go back to your own country. -- Pattaya Today 2006-10-02 omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 02/10-2006 18:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Ja - helt enig i at der er mange "uskyldige" der bliver ramt af disse nye regler. I ovennaevnte indlaeg ser det dog ud til at turist visaer aendres fra 2 mdr (som kunne forlaenges 1 md for 1900 Baht) til 3 mdr (der ikke kan forlaenges) saa det maa da siges at vaere en positiv nyhed (midt i alt skidtet...). Problemet ser ud til at vaere at selvom emmigrationen her i Thailand siger at de kun slaar ned paa visa-fri-adgang(30 dage) er ambassader i fuld gang med at lave deres egne regler - hvilket goer planen med 2 tourist visaer(2x3 mdr) og 6 visarun (30dage x 6) noget svaerere at benytte. Vi maa se hvad tiden bringer. Retirement visa bliver ogsaa noget mere besvaerligt da de 800k skal have staaet paa kontoen i 3 mdr foer ansoegning eller fornyelse... Skaal! |
|
|
|
| Long |
Lagt på d. 03/10-2006 09:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Bamsen skrev: 90 dagers regel! Vennligst observer at enhver utlending som lovlig oppholder seg i Thailand i mer enn 90 dager må rapportere til Immigrasjonsmyndighetene. Enhver utlending som ikke følger denne regel om rapporteringsplikt hver 90 dag vil bli bøtelagt og det regnes som ”Overstay." - Etter de nye reglene fra 1. oktober 06, kan man risikere å få kansellert sitt visum, og får da 7 dager til å forlate landet. kilde. http://www.scan-s...p?pageid=5 Jeg kommer lige fra North Eastern Immigration i Korat, hvor jeg ville give dem min adresse efter at have laest dette. Den ville de slet ikke have! De sagde. at i og med jeg havde meddelt min adresse paa det kort, man udfylder, naar man ankommer til Thailand, saa havde jeg ogsaa meddelt myndighederne, hvor jeg boede. Derfor var det ikke noedvendigt at foretage sig mere. Det, at jeg lige er flyttet, betoed heller ikke noget. Adressen ville de faa naeste gang, jeg ankom til Thailand, og desuden er det ejeren af det hus, vi har lejet, der har pligt til at underrette myndighederne. At ejeren saa sikkert intet har foretaget sig, var under ingen omstaendigheder mit problem, loed beskeden. Saa paa baggrund af den besked, jeg har faaet i dag, saa skulle der ingen grund vaere til bekymring paa grund af ovenstaaende. Long Redigeret af Long d. 03/10-2006 09:11 |
|
|
|
|
Lagt på d. 03/10-2006 12:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hej ben Retirement visa bliver ogsaa noget mere besvaerligt da de 800k skal have staaet paa kontoen i 3 mdr foer ansoegning eller fornyelse... den har jeg ikke hørt før at man skal have 800 i bankem for at få visa det eneste jeg viste dem i københavn var mit skattekort så de kunne se hvor meget jeg havde ellers intet andet |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 03/10-2006 13:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Long; forkert. Du SKAL rapportere hver 90 dage du er i landet, men det er korrekt at dit rapporteringskort ved ankomsy taseller som en rapportering. Men er du 3 mdr i landet uden at rejse SKAL du rapportere til emmigrationen. Dette kan goeres via post ogsaa. Det er korrekt at din landlord OGSAA skal rapportere men i realiteten sker det naesten aldrig, og har alligevel intet at goere med DIN pligt til at rapportere. Jeppe; det drejer som om visaforlaengelse eller foerste ansoegning HER I THAILAND. Hvis du soeger i DK er kravene anderledes. Paa en seperat note ser det ud til at turist visa stadig er 60 dage+30 dages forlaengelse i landet(1900 Baht). En Pattaya journalist misforstod vist noget. Skaal! |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 


















