Se indlæg
 Udskriv debat
Den forbudte kærlighed
Moldam
Ville ellers ikke blande mig i denne debat da det jo ikke tager lang tid at blive upopulær men kan altså ikke lade være, for jeg synes ærlig talt der er mange hylere her på Dansk Thai og da tænker jeg ikke kun på dette indlæg.
De fleste af dem der har problemer med familiesammenføring skulle kigge lidt indad istedet for at gi systemet skylden, de regler vi har på familiesammenføringsområdet er sku ikke så svære at opfylde hvis det virkelig er det man ønsker og det er efter min mening det bedste en regering nogensinde har gjort for Danmark, men der er da nogen historier som er dybt tragiske hvor systemet virkelig fejler ( det er jo kun de dårlige oplevelser vi hører om ) og de skal selvfølgelig frem i lyset og ændres, men det vil der altid være for hvor der er mennesker sker der fejl bevidst eller ubevidst, ligesom der er nogen politibetjente der blir taget for tyveri så er der sikkert også nogen i udlændingestyrelsen der ikke bryder sig om udlændinge og de skal selvfølgelig ikke have lov til at være i deres stillinger men de skal jo dog først tages på fersk gerning.

Jeg forstår ikke de af jer der er så utilfreds med Danmark og som er gift med en udlænding at i vil spilde en stor del af jeres liv her (det er livet sku for kort til).

Mvh Moldam

Webmaster
Jeg syntes det er dejligt forfriskende at vi i den seneste tid har kunne se politikere som Naser Khader i Danmark, Nyamko Sabuni i Sverige og Ayaan Hirsi Ali fra Holland træde frem med nogle i mine øjne acceptable og sunde meninger og holdninger til de samfund som de lever i og ikke mindst til indvandrer og som modvægt til de i mine øjne tilbagestående og destuktive mennesker som vi desværre har fået ind i landet.

Jeg er ganske overbevist om at havde man i sin tid sat nogle grænser til hvad vi ville være med til i vores land og havde været lidt mindre konfliktsky og have haft hår nok på brystet til at kalde en spade for en spade, så ville vi idag ikke have været i den situation som vi er i både med hensyn til fanatiske islamister og danskere, og de regler som rammer folk i bla. udsendelsen ville ikke have været nødvendige.
Det er en direkte faliterklæring at man den dag idag stadigvæk kan se folk som Drude Dallerup i fjernsynet som prøver at forhindre at en spade bliver kaldt for en spade med deres racimeanklager mod dem som de ikke er politiksk enig med. Det kan på ingen måde gavne noget som helst hvis ytrigsfriheden skulle begrænses og man ikke længere måtte kalde en spade for en spade.

Omkring det med Glistrups' dom for racisme i sin tid, så kan man sammenligne lidt med straffen (dødsstraf) for sabotage under anden verdenskrig - da krigen var slut var sabotørerne ikke længere skurke men frihedskæmpere og helte. I mine øjne har Glistrup intet at skamme sig over, tværtimod kan Glistrup i mine øjne være stolt over det klarsyn han havde og udviste i en tid hvor andre end ikke have en idé om hvilken retning det blæste. I dag kan selv de blinde se det med lukkede øjne, og det er derfor vi nu sidder med nogle regler idag som rammer både forkert og rigtigt. Havde man prøvet at sætte sig lidt ind i Glistrup's tanker dengang istedet for bare at kalde ham og få ham dømt som racist så havde tingene nok været noget lettere for de mennesker i udsendelsen.

Det er dybt beklageligt, men vi har ikke andre end os selv som samfund at kritisere for at det er gået som det er gjort og for at der idag sidder nogle mennesker som er ramt uretfærdigt.

Jeg vil slutte indlægget med det jeg startede med. Det er dejligt at se at der blæser nogle nye vinde fra følgende folk som jeg har linket til. Det giver i mine øjne et positivt håb for fremtiden.

Naser Khader -
http://politiken....179925.ece

Nyamko Sabuni -
http://politiken....182895.ece

Ayaan Hirsi Ali -
http://da.wikiped..._Hirsi_Ali

Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
oleskyum
Det værste ved en debat som denne er, at det nærmest er forbudt, at have kritisk indstilling til DF og udlændingelovens skavanker er den enkelte egen skyld.

At forsvare den umeneskelige del af udlændingeloven for Danmarks skyld lyder lidt hult når man næsten i samme åndedrag vil rejse fra landet og bosætte sig i Thailand.

h
oleskyum skrev:
Det værste ved en debat som denne er, at det nærmest er forbudt, at have kritisk indstilling til DF og udlændingelovens skavanker er den enkelte egen skyld.

At forsvare den umeneskelige del af udlændingeloven for Danmarks skyld lyder lidt hult når man næsten i samme åndedrag vil rejse fra landet og bosætte sig i Thailand.

nu er vi nogle der gerne vil have dannebrog højt tiltrods for at vi drømmer om en tilværelse i varmen

selvfølgelig er der fejl i udl.loven og enkelte der kommer i klemme men næste alle af dem kunne sagtens leve med deres ægtefælle hvis de virkelig ville. Tager vi DR´s udsendelse så kunne 2 af de tre par sagtens have klaret det uden problemer hvis de blot var lidt vågne og mindre stædige. Parret med de 1000 kr. havde flensborg løsningen men manden var stædig. Parret i tyskland skulle blot have oplyst om mandens særbarn i danmark og de ville være undtaget for alle krav. underligt at en jounalist ikke fandt ud af dette men der var nok mere sentasion i den anden historie.
Det sidste par er næsten ikke værd at kommentere men lad os bare sige let din fede røv og kom på arbejde hvis du vil være sammen med din mand.

paulsenp
henrikr skrev:
...
Det sidste par er næsten ikke værd at kommentere men lad os bare sige let din fede røv og kom på arbejde hvis du vil være sammen med din mand.

Den udtalelse fortæller en del om dig og dit syn på andre mennesker.
Den pågældende kvinde er førtidspensionist, og det er der sikkert en god grund til, så stop den slags tåbelige kommentarer.
Peter

Amagerdreng
Hej Henrikr.
Det med særbarn passer ikke i alle tilfælde.
Jeg har igår d 6-10-06 måtte sende min kone tilbage til Thailand selv om jeg har et særbarn som ovenikøbet er hjerneskadet.
Vi blev gift d 3-10-05 (min kone var på det tidspunkt kun 22 år) søgte familiesammeføring d 5-10-05 og fik afslag d 4-4-06. Grunden var nu at min søn var blevet 18 år der dermed voksen.
Vi fik DRC til at at køre vores sag (med fuldmagtselvfølgelig) og vi sendte straks en klage til intergrations ministeriet. Kort efter modtog vi et brev fra Dem og i dette brev blev der skrevet "Din koine kan blive til sagen er undersøgt". Nu var vi næsten sikker på at hun fik lov at blive (bla pga hjerneskadet særbarn) men ak og ve for 15 dage siden modtag vi et brev om at min kone skulle være ude senest d 6-10-06 og ingen klage muligheder tilbage BARE UD. I brevet stod ordret "Da særbarn nu er 18 år og voksen kan ansøger flytte til Thailand og leve med sin kone).Jeg har undladt at skriver min families navne med vilje.
Så altså det korte af denne historie er SÆRBARN HJÆLPER IKKE ALTID desværre for os.
Nu kan vi vente i 3 mdr søge visa igen og håbe at hun muligvis kan få visa til dette DEJLIGE land igen HMMM
Med håb om at Danmark kan få fingeren ud og indse at den er helt gal her.
Amagerdreng..

Moldam
For min skyld må du (oleskyum) meget gerne kritisere DF og regeringen det har jeg ingen problemer med.
Men jeg er en af dem der synes at Danmark er et rigtigt dejligt land, derfor er jeg også en af dem der blir rigtig harm når muslimer brænder vores flag, eller for den sags skyld hvis nogen sviner vores flag til som nogen her fra siden gjorde i et andet indlæg, men der er vi jo alle forskellige selv om man fornæmmede de mest gjorde det fordi de vidste at nogen ville fare op over det.

Jeg har absolut ingen ideer om at flytte til Thailand (det skulle da være om vinteren når jeg engang blir gammel), jeg har børn som jeg under ingen omstændigheder kunne drømme om at flytte langt væk fra (hvad mange andre åbenbart ikke har problemer med), det har jeg også lagt klart for min kone så hun ved hvor hun står.

Jeg går meget ind for udlændingepolitikken fordi det var tydeligt at se hvad vej det gik, og der tænker jeg på at før i tiden var forældre nervøse for at børnene skulle komme hjem fra byen med et blåt øje, idag er det nærmere en perforeret lunge, jeg ønsker både at mine børn og mine børnebørn skal kunne gå i byen og more sig som jeg selv har gjort, og det har jeg svært ved at se skulle kunne lade sig gøre hvis oppositionen stadig havde sidet ved magten, men det er da glædeligt at de tar ved lære (pånær damen med håndtasken), ja ligefrem det meste af Europa har taget ved lære bla. også takket være Muhamed krisen som jeg mener har været med til at få øjnene op på mange af de naive Europærere.

Moldam

Moldam
Hej Amagerdreng

Måske et dumt spørgsmål men du skriver at din kone er 22år den 03/10/2005 hvordan kan hun nå at blive 24 år på så kort tid,
eller gælder der andre regler på Amager som i resten af landet.

Hilsen Moldam

paulsenp
Hej Kim,

Vi kan næppe blive mere uenige om Glistrup. Når du sammenligner ham med frihedskæmperne under anden verdenskrig, er du ude på tynd is.

Det eneste, jeg kan rose Glistrup for, er, at han altid har sagt sin mening lige ud af posen. Derfor er der heller ikke grund til at søge efter, hvad der ligger bag hans udtalelser. Det er helt klart.

Vi har en fornuftig racismelovgivning her i landet, det er det store flertal i folketinget enig i. Den lovgivning har Glistrup forbrudt sig mod, og derfor er han dømt. Såre simpelt.

En ting, som du tilsyneladende overser, er at Glistrup ikke har haft evnen/viljen til, som dig, at skelne mellem "gode og dårlige muslimer". Det er et væsentligt argument i spørgsmålet om racisme.
Peter

Stampe
24 års reglen kan fraviges når der er særbarn under 18 år,
Bolikrav kan fraviges når der er særbarn under 18 år,
Bankgaranti kan fraviges når der er særbarn under 18 år,
Forsørgelskrav kan fraviges når der er særbarn under 18 år,
CoolCoolCool
i200.photobucket.com/albums/aa313/Stampe_dk/Stampe.gif
Hilsen Stampe

surin999
paulsenp skrev:
henrikr skrev:
...

Den udtalelse fortæller en del om dig og dit syn på andre mennesker.
Den pågældende kvinde er førtidspensionist, og det er der sikkert en god grund til, så stop den slags tåbelige kommentarer.

kvinden er på kontanthjælp ikke førtidspension, se udsendelsen igen hun fik afslag på familie sammenføring da hun er på kontanthjælp
Redigeret af surin999 d. 07/10-2006 11:17
Surin er død længe leve Surin999

Moldam
Ja undskyld var lige inde på udlændingestyrelsens hjemmeside og der står det jo klart og tydeligt, på vores papirer vi modtog stod der bare at på grund af særbørn frafalder boligkravet og forsørgelseskravet.

"overensstemmelse med Danmarks internationale forpligtelse til at beskytte retten til et familieliv kan følgende betingelser fraviges for særlige grupper af ansøgere: 24-årskravet, tilknytningskravet, forsørgelseskravet, boligkravet, kravet om økonomisk sikkerhedsstillelse og kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen. Det kan eksempelvis være tilfældet, hvis den person, der bor i Danmark, er flygtning eller har beskyttelsesstatus, og fortsat risikerer forfølgelse i sit hjemland. Endvidere kan det være tilfældet, hvis den person, der bor i Danmark, har et særbarn i Danmark, som han eller hun har forældremyndighed over eller samværsret med, og samværet som udgangspunkt finder sted i normalt omfang. Endelig kan det være tilfældet, hvis alvorlig sygdom, alvorligt handicap eller høj alder hos den person, der bor i Danmark, indebærer, at det vil være humanitært uforsvarligt at henvise den pågældende til at tage ophold i ægtefællens hjemland, hvor den pågældende ikke kan tilbydes pasnings- og behandlingsmuligheder."

Moldam

Webmaster
Ja, jeg husker også den tykke kvinde som værende på kontanthjælp.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Suk Rak Ning
Jeg tror hun var syg, jeg syntes at hun så syg ud....Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

falang yao
Moldam skrev:
Hej Amagerdreng
Måske et dumt spørgsmål men du skriver at din kone er 22år den 03/10/2005 hvordan kan hun nå at blive 24 år på så kort tid,
eller gælder der andre regler på Amager som i resten af landet.
Hilsen Moldam

(Off topic: ingen dumme spørgsmål, men kun dumme svar ! men nu er jeg ligt i tvivl)

Hej Moldam,

Kan du vise os andre uvidende hvor Amagerdrengen skrev at hans kone blev 24 år i den tid hun opholdt sig på Amager/DK?
Han søgte om F/S m,h,t, de svar han fik bl.a. her i forumet ;
<24 års reglen kan fraviges når der er særbarn> under 18 år = tilføjelsen er forbigået hans og vores opmærksomhed.
I et andet indlæg beskylder du nogle af vores medlemmer til at være "HYKLERE" (du skrev hylere) og at (citat) :
<De fleste af dem der har problemer med familiesammenføring skulle kigge lidt indad istedet for at gi systemet skylden, de regler vi har på familiesammenføringsområdet er sku ikke så svære at opfylde hvis det virkelig er det man ønsker og det er efter min mening det bedste en regering nogensinde har gjort for Danmark, men der er da nogen historier som er dybt tragiske hvor systemet virkelig fejler ( det er jo kun de dårlige oplevelser vi hører om ) og de skal selvfølgelig frem i lyset og ændres, men det vil der altid være for hvor der er mennesker sker der fejl bevidst eller ubevidst>
Flot sagt af en mand som har sikkert sit på der tør, og som "sparker" til en mand som "ligger ned".
Hvordan vil du selv have haft det hvis du skulle sende den du elskede tilbage til TH. ? Jeg formoder at DU fra starten vil have været "O SÅ FORNUFTIGT" til IKKE at forelske dig i en dame under 24 år, p,g,a, at lovgivning i DK "forbyder" F/S, i det tilfælde .
Din negativ mening er malplaceret, taget i betragtning at det er kun 24t. siden han måtte tage afsked fra sin elskede kone.
Jeg har heller set en bemærkning/opmuntring a la : Fat mod Amagerdrengen, du ser hende snart eller det varer "kun" 1 år til du kan få hende "lovligt" til DK, og når man er forelsket går tiden meget hurtigt (ved godt at andre vil mene det modsat).

Det indlæg er skevet som MIT EGET personligt mening, ikke for at starte en polemik med dig (eller andre) men blot for at sige at vi skal hjælpe og støtte og ikke "håne" eller "rakke ned" hinanden.

M.v.h. M. Rasmussen Sad
PVT
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

surin999
selvfølgelig har man da ondt af dem som ikke kan være sammen. men jeg må give moldam ret, hvis amagerdreng have sat sig ind i reglerne, så havde han vidst fra starten af at det ikke kunne lade sig gøre i danmark før hun blev 24.
Så kunne de måske have brugt kræfterne på en sverigesløsning til hun blev 24 år.

Men mod på amagerdreng om et år kan det lade sig gøre og indtil da kan du få hende på besøg i to gange tre mrd. eller evt. vælge sverige.
Jeg er sikker på at du kan få hjælp og råd til den løsning i vælger fra mange brugere her på DTW mig selv inkl.Grin
Surin er død længe leve Surin999

paulsenp
Webmaster skrev:
Ja, jeg husker også den tykke kvinde som værende på kontanthjælp.

Beklager, huskefejl.
Peter

Moldam
Hej Falang Yao

Nej det kan jeg ikke for som du ser så skrev jeg også en undskyldning lige neden under pga. at jeg ikke var klar over at 24 års reglen kunne fraviges på grund af særbarn, og jeg prøver bestemt ikke at sparke til amagerdrengen, men da vi har 24 års reglen i Danmark og der kun står "kan" ved fravigelserne og alle fravigelserne iøvrigt er skrevet samlet, dvs. at fordi man har et særbarn er det jo ikke lige en selvfølge at man kan få familiesammenføring når pigen er under 24 år om man så føler det er fair eller ej, og jeg kan absolut godt forstå at amagerdrengen er ked af det det ville jeg også have været hvis jeg var i hans situation, jeg håber også det bedste for dem og at de kan være sammen så hurtigt som muligt igen, men holder stadig på at afgørelsen ikke kan komme som et stort chok for en når man ikke opfylder reglerne.

Ja jeg har sikkert mit på det tørre, og havde jeg været lidt yngre så havde jeg sikkert også kunnet forelske mig i en under 24 år det er der jo heller ikke noget galt i, det er da først hvis man FORVENTER at man kan omgå reglerne at det går galt.

Du skriver også at jeg beskylder nogen for at være nogen hyklere, jeg skrev hylere men det er vel også næsten det samme, jeg skrev det fordi jeg mener at nogen hyler op over det mindste der ikke lige harmonerer med deres egen mening, det var ikke kun denne tråd jeg henledte til, der er mange foreks. den hvor der blir diskuteret hvad en barpige koster, der er der mange der hyler op om at det er forkasteligt at diskutere sådan et emne, og det er da fint nok at man har sådan en holdning men man må også akseptere at der er andre der har en anden, og da man ikke bryder nogen regler ved at diskutere emnet som iøvrigt jo bare er en lille del af det virkelige liv, så kunne man evt. lige give sin holdning tilkende eller vælge at man er for god til at deltage i sådan en diskution, istedet for at fare i flindt over at andre har en anden holdning.

Men med det sidste kom vi nok lidt væk fra tråden det var bare for lige at fortælle lidt om hvad det er jeg hentyder til.

Mvh. Moldam

Don
Hr. Moldam
Du roder rundt, med din holdning til diverse indlæg.
Hvorfor bruger du ikke bare dine kræfter på at argumentere mod de holdninger du ikke er enige i.
Det hedder debat.

Bare en opfordring!
Hellere være en god original...end en dårlig kopi.

Amagerdreng
Til alle jer der har læst min indlæg og givet deres besyv med så siger jeg tak for jeres støtte.
Hvad ang ikke at have sat mig ind i div regler så må jeg sige at det havde og har jeg gjort bla pga af mit såkaldte særbarn som er hjerneskadet derfor var jeg også sikker på at min kone ville få lpv til at blive boede i Danmark.
Vi håber da begge på at hun igen kan og vil få visa i jan-07 så vi igen kan være sammen. 3 mdr kan vi sikkert overleve men hvem ved hvor lang tid de inde i Udlændnings service vil trække vores ansøgning om nyt visa da de selvfølgerlig kan se at hun ikke tog hjem som hun burde efter hendes tidligere visa.
Igen tak for jeres støtte
Amagerdreng

Spring til debat: