Se indlæg|
thaikvinder og jalouxi
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 23/05-2006 14:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
laze skrev: Er thai kvinder generalt meget jaloux? eller er det bare min kæreste der helt ekstrem på det område.. jeg kan da godt forstå at det er svært for hende at vi er så langt fra hinanden, men vis jeg bare så meget som nævner en pige (jeg har mange kvindelige venner) bliver hun pisse sur. så nu er jeg begyndt at lyve og sige jeg skal over til nogle gutter hver gang. vil ikke have hun bliver jaloux, kunne aldrig finde på at være sammen med nogen anden end hende. jeg dummer mig også tit ved at sige ting som.. når du bliver gammel finder jeg bare en ung og smuk kone. eller.. jeg har fået lavet en tatoovering med hendes navn på thai. hun spørger så hvad jeg vil gøre vis det ikke holder imellem os. så kom jeg til at sige at jeg bare ville finde en dansk pige og sige det betød noget helt andet. nogen gange snakker jeg før jeg tænker. men sådan er jeg, og jeg mener det hele i spøg. det skal hun vist lige lære. ang det med at tænke slemme ting som at skære pikken af sin mand vis han gør noget slemt. jeg tror alle har haft slemme sorte tanker engang imellem. nogen holder sig bare ikke tilbage for at sige dem. incl mig . Hej Laze, For at forstå din kæreste reaktion, BURDE du vende billedet om, og tænke DYBT over hvordan DU vil reagere hvis : 1-Hun nævnte sine mandlige venner over for dig,og især hvis der er faranger ibland dem. << I meet Richard and Luigi yesterday and we went to Mc.Donalds,only friends>> 2-Hun fortalte dig at hun var på besøg hos Siripan , og så hører du fx. fra din ven Michael (gift med Siripan) at de var på ferie på Koh Samui den pågældende uge. 3-Med et grin over hele "femøren", siger hun :<<when you get old, I'll find new young man>>. HVORDAN MON DU VIL HAVDE REAGERET ? Ved at læse dine indlæg, kan JEG kun konstaterer/konkluderer at du gører hende utryg/usikker og giver hende grund til at være mistroisk(selv om du siger at det er ubegrundet). Jeg håber for jer at når I har fået "papir"(ægteskab ) på hinanden at hun vil føle sig mere rolig og kunne stole på dig. Når du er så forelsket i hende som du er , skal du værne om hende og du vil få det som "blommen i et æg". Bare mine egne tanker og erfaringer. Held og lykke i fremtiden. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 23/05-2006 21:10 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 23/05-2006 15:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Hej Rasmussen. Det er det mest fornuftige jeg har hoert laenge. Behandler man sin kommende Thai-hustru med respekt, ja saa tror jeg ikke at man kan faa en bedre kvinde/ven. Jeg har det selv som blommen i et aeg, men behandler ogsaa Ning med respekt------------------------> SAADAN, HVOR SVAERT KAN DET VAERE.............. Med venlig hilsen lykkelige Suk..........
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 23/05-2006 18:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej med jer, Klart, vejen til ethvert godt forhold er respekt, dvs. ligeværdighed og respekt for hinandens "mærkeligheder". Det er derimod ikke ligeværdigt at opfatte sig selv som rig konge fra vesten og konen som bonde fra rismarken. Ligeværdighed er at møde hinanden på lige fod uagtet en nok så forskellig baggrund. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 23/05-2006 18:49
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Kronberg. Hvor er det smukt skrevet.................... ![]() Med venlig hilsen lykkelige Suk.................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 24/05-2006 06:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
hmm rigtigt kronberg Men hvad gør man så når kvinden også har arbejde som manden og hun så har den ide at de penge hun tjener er hendes og at manden så bare skal betale alle faste udgifter...det kalder jeg ikke gensidig respekt,,der er de to til at få hjulene til at køre rundt,,,men den ide kan en thai pige få... ![]() solmand Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/05-2006 07:07
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej solmand, Du har en pointe, for problemet er, at det ofte er sådan i Thailand, at mandens indtægt er husstandens penge, og konens indtægt er hendes penge. Det er mest i fattige familier, at man er nødt til at dele alt, hvad der kan skrabes sammen. Og i det manden ubetinget har forsøgerpligt i Thailand, så er det altså tegn på en svag mand, hvis konen ikke har rådighed over sine egne penge. Dermed ikke sagt, at konen ikke tager del i nogle af fællesudgifterne, hvis hun har en god indtægt. Hvis man bor i Danmark er historien anderledes, og mon ikke de fleste Thai-kvinder hurtigt finder ud af, hvordan man gør i Danmark? Det er i al fald mit indtryk? /Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 24/05-2006 07:17
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Ja det er nok mange af de ting som parterne tager for selvskrevne som i realiteten er vidt forskellige og derfor kan vaere aarsag til at problemer opstaar. Som foreksempel forsoergelsespligten.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 24/05-2006 07:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
hej kender en Thai kvinde her i dk der mener at manden skal betale alt lige fra husleje til licens,,,hun skal ikke betale noget og hun har et godt job til ca 125 kr i timen, så hun mener at hendes løn er hendes hun køber kun speciale thai food og ting til at fremstille disse hmmmm lidt meget forkert til vores kultur ![]() solmand Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
|
Lagt på d. 24/05-2006 10:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
davser Ja jeg har aldrig hørt noget så åndsvagt at det kun er manden som skal betale for fællesudgifter. Hvis begger arbejder må man da deles om det Syntes jeg. bamsen Redigeret af d. 24/05-2006 13:29 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 24/05-2006 14:49
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hej Bamse Jamen det har du da ret i set med vores oejne.. Men Thaier ser som regelen meget anderledes paa det... Og saa til dem som absolut skal komme med den dumme kommentar at det altid er selvforskyldt naar det gaar galt.. Jeg har faaet bekraeftet at min ex-kone tidligere havde haft problemer med narkotika og det var det som vandt endnu engang.. Om det saa er min skyld, det har jeg nu lidt vanskelig ved at se. Jeg havde en ide om at hun havde de problemer, men hun benaegtede hele tiden og saa er det jo ikke nem at goere noget. selvom hun har foraarsaget en del problemer ( mange ), saa er det trist naar det skide narko vinder over folk. Le-si |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 07/09-2006 17:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
det var interesandt læsning med det her cjaloci og tabe ansikt synd jeg først ser det nu min kone har også sagt at det er min plikt som mand at sørge for hende og har haft lidt svært ved at forstå det som vi gør men det har da givet en del bøvl med penge snak men hun har nu også fået at vide af nogle andre thaipiger hvorfor hun ikke kan kontrolere sin mand med hensyn til sine egne penge og jeg syntes at det er synd at de har sådan et syn på penge men nu skal det også lige siges at deres mænd nok har mest at tabe med hensyn til pengene ![]() mit andet spørsmål er hvordan taber thaierne ansikt for hvis man ikke ved hvis man gør eller siger noget forkert så kan man jo komme slemt afsted Du har en pointe, for problemet er, at det ofte er sådan i Thailand, at mandens indtægt er husstandens penge, og konens indtægt er hendes penge. Det er mest i fattige familier, at man er nødt til at dele alt, hvad der kan skrabes sammen. Og i det manden ubetinget har forsøgerpligt i Thailand, så er det altså tegn på en svag mand, hvis konen ikke har rådighed over sine egne penge. Dermed ikke sagt, at konen ikke tager del i nogle af fællesudgifterne, hvis hun har en god indtægt. Hvis man bor i Danmark er historien anderledes, og mon ikke de fleste Thai-kvinder hurtigt finder ud af, hvordan man gør i Danmark? Det er i al fald mit indtryk? /Robert |
|
|
|
| Deaktiveret |
Lagt på d. 17/10-2006 21:15
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 24 |
Jeg er selv en thai kvinde og ja vi er jaloux. Men der er nok ikke så meget forskel fra thai kvinder og andre kvinder fra øvrige lande Til mit forsvar kan jeg fortælle at hvis man bliver jaloux er det med go' grund og så bliver vi temmelige hidsige... Det må ligge i vores gener!!! |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 





















