Se indlæg|
2 ældre damer ønsker gode råd om 4 uger i Thailand
|
|
| Skildpadden |
Lagt på d. 15/11-2006 11:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Vi ønsker os: Et roligt sted, helst et resort med små hytter og havudsigt. TV og svømmepøl er ikke interessant .... men en god restaurant og betjening er. Det må gerne ligge i nærheden af noget større, selvfølgelig, og med overkommelige udflugtsmuligheder. Stedet må ikke være så isoleret, at man ikke inden for rimelig tid kan få f.eks. lægehjælp eller komme til et hospital. Vandet skal være roligt - og der skal være noget at snorkle efter. Jeg har et lignende sted i tankerne, nemlig der, hvor Ib Michael blev filmet efter tsunamien. Så hvis nogen af jer har set det samme på TV den gang, så ved I hvilken form for logi, jeg mener. Eller hvis I kender CocoBeach på Mindoro .... noget i den stil. Vi har begge rejst meget, men har aldrig været i Thailand. På forhånd tak, hvis nogen her vil komme med gode råd. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 15/11-2006 16:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Phuket er meget besøgt af både pensionister og børnefamilier, og har de ting i søger. Dog, kan jeg også anbefale Hua Hin (som jeg selv bor i), der er mindre hektisk, men stadig har det i efterlyser. Jeg boede selv på et mindre bungalow resort første gang jeg var i Hua Hin. Her har man sin egen lille hytte, i flotte naturomgivelser, og uden at det er alt for dyrt. Der er desværre ikke hav-udsigt, men gå afstand til stranden. Hotellet kan i se ved at besøgen hjemmesiden her: http://www.baandu... [img]http://www.baanduangkaew.com/duang%20pix/duangkaew-main.jpg[/img] is not a valid Image. Hytterne er beliggende lige ud til en pool, også selvom i ikke finder det relevant - Og, der er også tv på værelserne ![]() Et andet valg i Hua Hin (Ja, kan jo kun udtale mig om hvad jeg kender til) er Marriott Resort - Det er noget større, men også noget dyrere. Man får lidt mere luksus, og det ligger med udsigt og gå afstand til stranden. [img]http://p.vtourist.com/2596464-Hua_Hin_Marriott_Resort_Spa-Hua_Hin.jpg[/img] is not a valid Image. Skulle i vælge Hua Hin, kan jeg anbefale at i skriver/ringer til Martin Keiser, han kender alt til Hua Hin, og han sælger både flybilletter og hotelbookinger via sit rejsebereau beliggende i Hua Hin. Om i ønsker, kan han også arrangerer transport fra/til lufthavnen. E-mail: [mail][/mail] Hjemmeside: [url]www.tuktours.com[/url] (Ny hjemmeside kommer snart) Redigeret af d. 15/11-2006 17:41 |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 15/11-2006 18:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej Skilpadden, Har læst at Ib Michael befandt sig i Ao Sane bay i Thailand ca. 18 km fra Phuket by. Du kan evt. søge på ”Ao sane bay” hvis det har interesse. /DD |
|
|
|
| Skildpadden |
Lagt på d. 17/11-2006 23:53
|
Kære Locturian. Mange tak for dit svar. Der ser jo rart ud, men har du kigget på priserne !?! - og kære Ding-Dong: Tak for dit svar. Efter higen og søgen på Google har jeg ikke fundet nærmere oplysninger. Jeg fandt en gammel artikel fra en avis, hvor værten på det pågældende sted i Ao S. udtaler, at nu er stedet gjort i stand og de ønsker sig KUN, at der vil komme en masse gæster.... men ikke så meget som antydning af, hvordan man kommer i forbindelse med hans sted. Venlig hilsen Skildpadden. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 18/11-2006 01:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Her er AO SANE og priserne er da absolut i den lave ende. http://www.travel...87/1?ord=0 MVH Jens |
|
|
|
| Skildpadden |
Lagt på d. 18/11-2006 02:12
|
Bingo Jens ! Tak skal du have. Det er netop det sted, jeg har haft i tankerne. Jeg har studeret resorts i flere timer. Og tænker på, hvorfor man skal betale for alt det overflødige kram: TV, hårtørrer, telefon, div. connections til dit og dat, pøl (når havet er lige uden for) ... - og man bare vil have en hytte nær vandet og nogle koraller og kulørte fisk. Så kommer det ikke uvæsentlige spm. om, hvordan man kommer dertil, når man er begynder mht Phuket - og Thailand . Har du været i Ao Sane ? Kender du til, om nogen kan arrangere transport eller hvordan man bærer sig ad ..... Venlig hilsen Skildpadden |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 18/11-2006 13:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Selvom jeg har boet paa Phuket, saa vil jeg alligevel hellere anbefale Koh Samui.(pga. jeres oensker) Paa Samui er der masser af bungalower etc. helt ned paa stranden. Priserne starter ved nogle faa hundrede bath. Snorkelmulighederne er noget stoerre paa Samui end paa Phuket. Vandet er som skabt til det. Endvidere kan man dykke direkte fra stranden. Der er restauranter ved og paa stranden. Hospitaler og laeger findes der selvfoelgelig. Da i har 4 uger tilraadighed, kan i f.eks. bo 2 uger paa Samui og 2 uger paa Phuket. Fra Phuket har i muligheden for at tage til Phi Phi Don, hvor der er godt at snorkle. PhangNa eller Krabi provinserne er ogsaa muligheder. |
|
|
|
| Skildpadden |
Lagt på d. 19/11-2006 09:47
|
Kære xx. Mange tak. Jeg har gransket i Ao Sane efter at jeg fik linket. Der er to muligheder - Ao Sane Bungalows (som end ikke har en email adresse) og Baan Krating Jungle Resort, som er lidt mere luksuriøst. Og jeg er trods alt blevet lidt betænkelig. Jeg fandt nogle anmeldelser af Ao Sane på en engelsk rejseside. Det ser ud til, at det ligger så isoleret, at man dårligt kan komme dertil og derfra uden egen scooter. Nu, hvor du er i gang, kan du så ikke give mig nogle links til de steder på Koh Samui, du har i tankerne ? - og helst noget, du har egen erfaring med. Denne weekend har jeg nemlig ikke tid til at sidde i timevis foran skærmen. På forhånd tak. Jeg er nødt til at bestemme mig snart (inden tirsdag!), for ellers ender jeg på La Gomera (kanarisk ø), hvor havvandet kun er 17 grader og det sandsynligvis øser ned halvdelen af tiden. |
|
|
|
| tuktuk |
Lagt på d. 19/11-2006 12:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 540 |
Hej "Pade" Glem ikke at søge ved Koh Tao eller Koh Phanghan to rigtigt dejlige øer, hvor det er foreholdsvist nemt at komme til, for ikke at forglemme Koh Chang.... maser af muligheder.....!! Som Loc også skriver kan du kontakte mig/os, så kan vi hjælpe dig med at finde noget godt.... Hilsen Martin Kaiser-Nielsen Tuk Tours - Thailand |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/11-2006 13:25
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
La Gomera Det lyder næsten som en straf! ![]() Ville da lige anbefale koh-lanta som et alternativ til de overstående tilbud. Øen er ved at udvikle sig til en rigtig familie ø uden det vilde natteliv. mange fine strande. Men I er nok lidt forvent med det fine bade vand fra Puerto Galera, så bliver i nok lidt skuffet over thailand http://www.dyknin...lanta.htm# dsd |
|
|
|
|
Lagt på d. 19/11-2006 13:30
|
|
lidt links til Koh Samui http://www.kohsam... http://www.kohsam... dsd |
|
|
|
| Skildpadden |
Lagt på d. 19/11-2006 22:31
|
Kære Martin. Tak. Hvis det ender med din del af Thailand, vil jeg kontakte dig. Jeg er faldet i snak med Ib Michael i dag på Bogmessen i Forum. Han så aldeles rædselsslagen ud ved tanken om, at en anden dansker skulle finde vej til Ao Sane...... så la' ham bare beholde det i fred! Kære Sædcelle. Tak for din hjælp. Jeg har været på CocoBech 4 gange og med Coco Explorer 2 gange plus rundt i en uge med en australsk sejlbåd. Det kan godt være, det bliver svært at overgå .... Sidst (4 år siden nu) var snorklingen ikke god ud for Coco Beach, måske er der sket noget med korallerne efter El Nino og La Nina - eller for mange har svømmet rundt der med sololie på. Men ved de øer, hvor vi stoppede med skibet, var der fint under vandet. Imidlertid får jeg aldrig veninden med den lange vej. Alt i alt er det 28 timer (hvis ikke mere) fra min gadedør og til man står på CocoB. Jeg er blevet for gammel - og hun er endnu ældre ..... |
|
|
|
| ras |
Lagt på d. 20/11-2006 01:13
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 7 |
[url]mykhaolak.de[/url] Her er måske noget. Mvh ras Redigeret af d. 20/11-2006 02:31 |
|
|
|
|
Lagt på d. 20/11-2006 02:28
|
|
Hej Skildpadden Der var altså en frø efter forslag fra Roald lille søn ![]() Håber at min nye Avatar falder i jeres smag Ja det er trist at det går det vej med vandkvaliteten omkring Coco beach. Hvad der så muligvis er er oversagen til dette, ved jeg dog ikke, men en kombination af dynamit fiskeri og ukyndig omgang med olie og kemikalie produkter, har vel også en del af skylden. Og vi turister driver jo også rovdrift på alle de natur resurser, vi kan komme i nærheden af, og vi bekymrer os jo ikke om, hvor f.eks. spildevandet løber hen! Men da vandkvaliteten i Siam bugten er væsentlig ringer end Andamansea så vil jeg klart anbefale enten Krabi eller Koh-lanta som jeres rejsemål. Der er flere gode udflugtsmål i dette område og det er ikke nær så overrendt som både koh-samui og phuket kan være Jeg forstiller mig jer nemlig som to kloge koner der ikke fortrækker den helt store luksus, da den ofte tiltrækker samme meget kedelige folk. Men mere af backpacker livet og de spændende mennesker det tiltrækker, så mit bedste bud på at rede jer fra La Gomera eller det der er værre er et ophold på koh-lantafra koh lanta kan i hurtig komme til koh lak og phi phi hvis i lyster. Se foto på mit link under signatur dsd |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.