Se indlæg
 Udskriv debat
Khao Sok Nationalpark - MUST See :o)
diddl
En anbefalelsesværdig tur for Phuket tourister, der ønsker at få en fed oplevelse med hjem i kufferten...Pfft

Prøv en tur til Khao Sok Nationalpark - evt. med overnatning i/på tømmerflådehuse, som vi gjorde i slutningen af marts i 2005.

Siam Inter Tour, der ejes af en fantastisk mand ved navn Jay Cool - kan varmt anbefales som tur-arrangør. Kontakt kan ske via hans hjemmeside
http://siamintert.../index.htm

Oplys gerne, at du er blevet anbefalet ham fra "Michael from Denmark", da det forhåbentlig har positiv effekt på pris mv. Wink

Til inspiration kan ses billeder fra vores tur her:
http://www.pixila...r_tour.htm

I øvrigt God Tur til de, der måtte komme afsted - rejser selv medio december... Cool

Cool Michael Cool

rinpoche
Flotte billeder!

Rigtigt dejligt område, så i også verdens største blomst rafflesia? Der findes her. Jeg troede det var løgn da vi så den. Næsten en meter i omkreds.
Og så er der en vidtforgrenet net atf velafmærkede stisystemer som man selv kan følge ud til vandfald, grotter osv.

Michael from denmark? Jeg kender 2 Michaeler der har været med ham iår Smile Men det gør jo nok kun anbefalingen bedre.

mvh
rinpoche

diddl
Hej Rinpoche

Jo vi så også Rafflesia - i kopi desværre - men flot var den og området omkring...

Har selv skrevet til "Siam Inter Tour", så han skulle være forberedt på evt. henvendelser Wink

/Michael Cool

rinpoche skrev:
Flotte billeder!

Rigtigt dejligt område, så i også verdens største blomst rafflesia? Der findes her. Jeg troede det var løgn da vi så den. Næsten en meter i omkreds.
Og så er der en vidtforgrenet net atf velafmærkede stisystemer som man selv kan følge ud til vandfald, grotter osv.

Michael from denmark? Jeg kender 2 Michaeler der har været med ham iår Smile Men det gør jo nok kun anbefalingen bedre.

mvh
rinpoche

Vishnu
Angående Khao sok, ja så mener jeg osse det er et MUST SEE!
Vi var der i maj 2006 med 2 børn 12+14år.

Jeg havde fundet : khaosok.net/index.html hjemmefra og mailet lidt med dem. Vi lavede en aftale med dem om at de hentede os i Krabi.
En køretur på 2 1/2time.

Chaufføren var snakkesalig og vi fik meget at vide undervejs. Vi stoppede bla. ved et helt tilfældigt hus, der havde de der gummimåtter hængende udenfor, som vi havde spurgt ham om hvad var, og da det var svært at forklare stoppede han. Beboerne ville gerne vise os hvordan det foregik og gummitræerne i baghaven, hvor de samlede gummiet!

Men Khao Sok Riverside Cottage er et utroligt charmerende sted, med primitive hytter hævet over jorden, restaurant lige ned til floden og maden var bare SÅ god.

Vi var der i 2 nætter, red på elefanter, og med de billeder diddl har på sin side ser det ud til at det er samme sted de har "aftaler" med elefanterne.

Vi var på vandring med en god guide der dog ikke snakkede særlig godt engelsk, og med den samme guide var vi på kano tur. Det var noget en oplevelse da min mand og jeg sejlede den selv og faldt i 15 x, børnene forblev tørre da guiden sejlede deres båd.Cool

MEN det bedste af det hele var; at de havde 3 halvtamme Gibbon aber, en unge og 2 voksne. De ville sidde på nakken af os, når vi gik, stjal sugerør fra børnene, sprang rundt på bordene og legede.
Det var en kæmpe oplevelse at være så tæt på dem.Grin

Jeg vil osse lige nævne at vi mødte nogle unge tyske mænd der havde noget dykker butik i Thailand. De fortalte at de havde været mange steder i Khao Sok på deres fridage, men dette var det bedste sted og det de kom tilbage til.

Spring til debat: