Se indlæg|
Fucking svensker!
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/11-2006 09:00
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Hvor jeg nogen gange hader svenskere - Eller ihvertfald denne - Jeg har en ældre satan af en svensker som nabo, og han er af den slags, der mener at han ejer verden, fordi han har råd til at bo i Thailand nogle måneder om året. Han kan ikke udstå Larm, men har ikke før i dag, stødt ind i ham, eller snakket med ham. Hele familen her, er kommet hjem efter at vi har været ude at spille lidt paintball. Min hund har så stået uden for, og har åbenbart gøet. Jeg når ikke engang at lukke porten op, før han står der, hvid i hovedet og med sit usoignerede små-skæggede alkoholikeransigt - Rystende som et espeløv, mens han spørger om jeg forstår engelsk. Efter jeg siger "yeah", siger han, at min hun gør hele tiden, og næste gang han hører det, slår han min hund ihjel. Det eneste jeg når at får sagt, inden han vender ryggen til og går ind til sig selv er ; "If you kill my dog, you get a problem with me". Magen til [UPASSENDE ORD]. Jeg er oprørt, jeg aner ikke hvad jeg skal stille op - Jeg kan slet ikke forestille mig hvad jeg gør ved ham, hvis han slår min lille hund ihjel. Det er en 6 måneder gammel bette hund, der aldrig gør nogen fortræd. Hun er bare livlig, og piver lidt når hun er alene, eller gør en hel del når man kommer hjem til hende. Jeg ved ikke om jeg tager det første og bedste jernrør, og giver han en gang tæsk, eller jeg bare tager hans Harley og gennemsmadrer. Jeg er dedin harm og sur. Ingen skal komme og true med at slå min hund ihjel - Jeg kender ham ikke, og han kender ikke mig, og ingen klager har han gjort sig før nu. Fucking spasser svensker!
|
|
|
|
|
Lagt på d. 25/11-2006 09:21
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
eller du kunne lære dim hund at tie stille også en mulighed , dyr kan opdrages |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/11-2006 09:35
|
|
Hvad? Så jeg skal bøje mig efter en psykopat der truer med at slå min hund ihjel? Hun render ikke rundt inde hos ham, han har aldrig bidt eller været i nærheden af ham! Det er muligt at min hun kan opdrages bedre, og hvis han havde henvendt sig høfligt, ville jeg have beklaget, og gjort noget ved det. Jeppe, jeg tier stille mht. til din kommentar, ellers ville det blive et meget grimt indlæg det her... |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 25/11-2006 09:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Prøv at invitere ham ind eller over hegnet lige at snakke med ham og høre om han har nogle problemer....prøv først at tale om det og se han reaktion...hvis han forbliver truende og stadig truer med at slå din hund ihjel , så er der nok ikke andet at gøre end at lige alliere sig med den lokale "sheriff" med et par THB rullet sammen til hans kaffekasse og få ham til at besøge ham - ellers klap ham een han ikke glemmer...så har du lige sat ham på plads een gang for alle...husk på han prøvede at sætte dig på plads,hvilket lykkedes tildels , men du blev nok for befippet , havde det været mig og min hund han truede på den måde havde jeg nok kvitteret med een på kajen hvis han ikke kunne tales til fornuft...hans Harley larmer garanteret mere en din hund!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/11-2006 10:27
|
|
Hej Loc Man skal ikke samle på uvenner i thailand ! Prøv istedet at købe en håndfuld grønlandske rundstykker og få dig en sludder med manden før du ender som James. For hvis man tror at man slipper let, så kig lige her. Verden er blevet meget lille i dag. [url] http://www.pattay...0_49_4.htm [/url] http://www.pattay...0_49_6.htm dsd |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 25/11-2006 11:23
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Jamen jeg kan kun give jeppe ret.. næsten alle hunde kan opdrages hvis man gider.. Og jeg ville og blive pisset af hvis naboens uopdragne hund stod en hel dag og halsede.. De kan sagtens lære det , men man skal i gang imens de er små ellers får man et problem..... heller ikke I danmark kan man lade en hund stå og gø, så får man besøg af politiet hvis nogen klager.. At det så er alm at hunde halser hele natten her ude er en anden side af sagen og den bliver som regelen klaret ved at folk lægger gift ud... Locturian jeg håber du får lært din vovse lidt manerer for du er sikkert glad for den.... le-si |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 25/11-2006 11:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Nu kender jeg ikke din hund, men min veninde havde da selv en før. Vores nabo nævnte på et tidspunkt, at hunden generelt gøede en hel del når vi ikke var hjemme. Jeg prøvede derfor at checke om det var rigtigt, og det var det sku! Hunden begyndte at gø ca. ti minutter efter vi kørte på arbejde, og blev ved indtil vi kom hjem igen! Nu var min nabo egentlig ret venlig og sagde det på en pæn måde, så ingen ”mistede ansigt” Nogen mennesker klager først når de har fået mere end nok! De venter måske for længe, for at undgå konfrontation. Han er dog et kvaj når han begynder at true. Synes tanken om at klappe ham en er syg og vil kun eskalere problemet! Tal dog med manden. Har du ikke været i Thailand længe nok til først, at prøve at forhindre at andre ”taber ansigt”. Giv dine naboer en seddel om at kontakte dig hvis hunden gør umotiveret.Lige en enkelt ting! Jeg synes mange har nemt til, at ville revse andre udlændinge i Thailand. Men revse thailændere hvis de gør noget vandvittigt, hmm. Hvorfor er der ingen der truer med f.eks. at tæske James nabo!, er i bange for han eller vennerne slår igen! ![]() /DD |
|
|
|
| Don |
Lagt på d. 25/11-2006 11:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 117 |
Hej Loc Jeg forstår egentlig godt du bliver tosset, men jeg må lægge mig på linie med Deepseadivers. Fatter svenskeren minus, så find en alternativ løsning. Er der nogle der har et bud på hvad disse potrygende mænd får af straf ? (Læs link fra Deepseadivers) ...Grønlandske rundstykker...det er fanme´ humor
Redigeret af Don d. 25/11-2006 11:42 Hellere være en god original...end en dårlig kopi.
|
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/11-2006 11:45
|
|
Jeppe og Le-si, jeg er ikke klar over, om man bliver dyre-hadsk med alderen, med medfølelse og kærlighed til dyr har i intet af. Man slår ikke dyr ihjel, fordi man synes de er irriterende. Gør i det samme med spædbørn der græder? Havde han truet med at slå mit nyfødte barn ihjel, fordi han/hun græd udenfor i sin barnevogn? Var det så også acceptabelt? PdDan: Du har ret, det var en idé med den lokale sheriff Rart at se at jeg ikke er den eneste er/ville være oprørt over sådan en [UPASSENDE ORD]...Ding-Dong: Han har været her i måske 2 uger nu, konen passer hans hus mens han ikke er her. Han har ikke klaget før, men hende vi lejer huset af, mindede godt nok om, at han var meget sart, da vi flyttede ind. Hvis han mener min hund er et problem, kan han komme og sige det til mig, så vil jeg finde løsninger på det - Evt. gøre en større indsats for at hun slet ikke gør, eller tage hunden med mig når jeg er nogen steder. Men når han første gang han snakker med mig, siger at han slår min hund ihjel, så har jeg intet til overs for ham. Og ja, vi er bange for at Thai'erne slår igen! Når man kan få et andet menneske slået ihjel for under 2000kr hernede, så passer man bedre på...Dette er min hund: [img]http://firmaside.com/sophie.jpg[/img] is not a valid Image. Hun er jordens kærligste hund, hun gør ingen fortræd, og hun står IKKE og gør udenfor om natten! Hun gør når vi kommer hjem, fordi hun er glade for at se os, og så vi har så sat hende udenfor 2 gange da vi ikke var hjemme, så hun kunne løbe lidt rundt på tarassen. Jeg er ikke ude på at være uvenner med nogen, og slet ikke hvis det er en Thai'er, men en lorte svensker er jeg ikke bange for at lægge mig ud med. INGEN skal slå min hund ihjel hvis de har deres eget liv kært! Redigeret af Locturian d. 25/11-2006 11:57 |
|
|
|
| alf |
Lagt på d. 25/11-2006 11:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 101 |
de fleste hunde i thailand larmer når nogen går forbi, du skal nok få dig en større hund og besøge din "VEN" |
|
|
|
| Good for Falang |
Lagt på d. 25/11-2006 13:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 218 |
Jeg går ind for den med det første og bedste jernrør. Good for Falang ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 25/11-2006 14:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Hej Loc DEN hund der rører han bare IKKE! Han må da være fuldstændig blød i bolden! Evt lån en kæmpe pitt-bull og gå ind til ham og spør hvad for en hund han vil foretrække der er ude på terrassen.....;-)
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/11-2006 14:13
|
|
pdrhan skrev: Hej Loc DEN hund der rører han bare IKKE! Han må da være fuldstændig blød i bolden! Evt lån en kæmpe pitt-bull og gå ind til ham og spør hvad for en hund han vil foretrække der er ude på terrassen.....;-) ![]() Hun er også en god lille hund ![]() Jeg er heller ikke klar over hvad fanden han tænker på - Men, han skal bare prøve... Hvis jeg stikker ham et par flade og politiet stiller op, får de bare 500bath, og så kører de hjem igen... Grunden til mit indlæg var bare, for at høre om det er normalt at folk opfører sig på den måde, og ville gerne vide hvad jeg kunne stille op. Det er ok at han har et problem med at min hund gør lidt, det kan jeg tage til efterretning og gøre noget ved, men når han kommer og truer med at slå min hund ihjel, så har man ikke lyst til at gøre noget for det... |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 25/11-2006 14:32
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Locturian skrev: Jeppe og Le-si, jeg er ikke klar over, om man bliver dyre-hadsk med alderen, med medfølelse og kærlighed til dyr har i intet af. Man slår ikke dyr ihjel, fordi man synes de er irriterende. Gør i det samme med spædbørn der græder? Havde han truet med at slå mit nyfødte barn ihjel, fordi han/hun græd udenfor i sin barnevogn? Var det så også acceptabelt? Nu læser du med en halv vind, prøv at læse indlæggende igen. Jeppe og Le-si skriver ingen steder din hund skal slås ihjel. Leif skriver bare at det er alm. i Thailand at folk lægger gift ud i den slags sager. Forøvrigt kan jeg ingen steder se at deres forslag er dyre hadske, tværtimod. Jeg har lige så længe jeg kan huske haft tæt omgang med hunde, for det meste store hunde. Og har i den forbindelse også trænet hunde. Det er som Leif siger en smal sag at lære en hund ikke at give hals. Hunde er flok dyr, og din familie er flokken, hierakiet i flokken skal mennesket gerne være herre over, det vil sige at en fra familien skal være overhovedet, og i den forbindelse er det nødvendigt at lære hunden hvem der er overhovedet, og hvem der bestemmer. For at kunne foretage denne "opdragelse" er det nødvendigt at kende lidt til hundens psykologi. Hvis man vil have hund er det efter min mening et must at sætte sig bla. ind i disse ting. Hvis Svenskeren virkelig har opført sig som du beskriver, er han nok uden for mental rækkevidde, men derfor er der ingen grund til at ty til vold, det vil med garanti bare øge konflikten, og måske ende med din hunds død eller det der er værrer. På trods af alt ville jeg i første omgang følge det råd med de "Grøndlandske rundstykker" og så være åben for at din hunds gøen har generet ham, måske gennem længere tid.Locturian skrev: Jeg er heller ikke klar over hvad fanden han tænker på - Men, han skal bare prøve... Hvis jeg stikker ham et par flade og politiet stiller op, får de bare 500bath, og så kører de hjem igen... Ja MÅSKE!!! men måske ender du som en ny "james sag" john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 25/11-2006 14:50
|
|
Takker John for dit indlæg det er da rart at høre nogen er forstående , ved ikke hvorfor loc er så sur i skralden , men ok det er hans sag , jeg har skam selv hund også , men den har lært at tie stille så jeg er bestemt ikke dyre hadsk som luc skriver og ved 100 % at leksi elsker dyr også |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/11-2006 15:16
|
|
Hej John Jeg læser og forstår indlæggende således, at Jeppe og Le-Si har forståelse for, at manden går amok over min hund. Min hun har IKKE generet manden gennem længere tid, da han som nævnt, først kom tilbage hertil for 2 uger siden. Det kan være begrænset hvor meget min hun kan have generet ham i den tid. Det er muligt at jeg kan lære min hund at tie stille helt, men det er også begrænset til enkelte tilfælde at hun gør - Som nævnt, hvis jeg kommer hjem, eller muligvis hvis hun står udenfor alene (jeg er ikke hjemme, så det ved jeg ikke). Jeg ønsker ikke at ende som en ny "james" sag, men der er også grænser for hvor meget man skal tollerere - Og min grænser går ved trusler på mig selv, eller dem jeg har kære. Dermed ikke sagt, at jeg har tænkt mig at gå ind og slå ham, men hvis han slår min hund ihjel, ja, så kan jeg fortælle hvordan jeg reagere. Dem der har hund, og virkelig elsker deres hund, ved, at man elsker dem som børn. Og hvis nogen truer med at slå jeres børn ihjel, så kan i forstå min harme. Det virker som i har medfølelse for en mand der sindsygt reagere på en meget lille ting, og det står jeg uforstående overfor... |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 25/11-2006 15:34
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Nu er denne debat jo ret ensidig, vi hører jo kun din forklaring, Jeg er sikker på at vi vil få en helt anden forklaring, hvis vi spurgte svenskeren. Der er ingen i debatten der på noget tidspunkt har udtrykt forståelse for at manden truer med at slå din hund ihjel, jeg ville selv blive gal over en sådan trussel. Jeg skal ikke undskylde for hvad der er sagt, men kan det ikke tænkes at det er en sætning der er sagt i et øjebliks vrede, og ikke skal tages bogstaveligt. Det vil turen med "Grønlænder rundstykkerne" hurtigt opklarer. Muligheden for at i taler forbi hinanden foreligger jo. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| dantha |
Lagt på d. 25/11-2006 16:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Det er mit store ønske en dag at kunne bosætte mig en i thailand,MEN det må vente.Men det undre mig at LOC. som havde så mange seriøse indlæg FØR han tog til thailand. At han blivet så necativ med hensyn til stort set alt , det må undre mig............... Alder gir erfaring............ ikke altid men......... |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 25/11-2006 17:04
|
|
Hej Dantha Jeg er ikke negativ omkring alt, jeg ønsker bare at bidrage med det jeg nu oplever hernede, og dette var så en kedelig histore, og fra min side, ret negativ, da det berører mig og dem jeg holder af... Jeg skal med glæde bidrage med mine erfaringer, og billeder, fra Loi Khratong en af dagene - Det var ihvertfald en god oplevelse ![]() John, det er muligt at han har en anden side af sagen, men faktum er, at hunden aldrig har været i nærheden af ham, og det på ingen måde retfærdiggøre at han kommer op til mig, og truer mig med at slå min hund ihjel... |
|
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 25/11-2006 19:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Til Locturian. Lige nu er du det klasiske eksempel på en falang der har været i thailand i en kortere periode (alt under 10-20 år er kort !) og tror du har styr på alt og ved alt og kan alt ! Det kunne jo være at svenskeren har flere penge end du har ! Det kunne jo være at svenskeren kender flere end dig ! Det kunne jo være at Hua-Hin ikke er den lille sove by som de fleste tror ! Næ ! Locturian jeg tror du skal tage en tur op til lufthaven og hente din hjerne som du åbentbart glemte på knagen ! Du er i Thailand !!!! Sabai Sabai , cool down , take care Held og lykke !! [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Når man kan få et andet menneske slået ihjel for under 2000kr hernede, så passer man bedre på...