Se indlæg
 Udskriv debat
giftes men hvor?
phitsanulok
Hej.

Jeg tager med min kaereste til Danmark til April naeste aar... det er planen pt.

Jeg ville horer om det er bedst/lettest at blive gift i Thailand eller i Danmark?

Hvordan gjore i da i hvade fundet drommepigen??

Paa forhaand tak

www.shirtfreak.dk
JDK
Det bedste ville være hvis i giftede jer i Thailand....dette gjorde min søn og nu svigerdatter....gifter i jer i Thailand, skal du ikke stille nogen garanti når hun kommer til DK og i kan så søge FS, hvis i ellers begger er over 24 år. Gifter i jer i Thailand skal papirene verifiseres og oversættes til engelsk og når du kommer til DK, skal du omgående gå til din kommune og få ægteskabet registreret...inden giftemål i Thailand, skal du fra din kommune have en ægteskabsattest, som fortæller at du ikke i forvejen er gift.

Mvh
JDK

yeya
Du skal fra din kommune have en civilstands erklæring og en ægteskabsattest/prøvelsesattest. Begge skal oversættes til engelsk og legaliseres (dette gjorde jeg uden problemer i Thailand). Så er I klar til at blive gift. Husk der skal være 2 vidner på ægteskabserklæringen og I skal også medbringe 2 vidner når I skal på Amphur i Thailand.

Håber at I finder ud af det.
Held og lykke. Jeg skal selv giftes med min kæreste den 16/12 i kirke her i Danmark. Så der bliver der fest i skuret.

Hilsen HenrikSmile

http://www.baanjoy.dk
Chatten
Udover ægteskabs erlækring skal du også med bringe en lønseddel. uden den bliver i ikke gift. husk at din arbejdsgivers addresse også skal stå på den. efter det skal det hele oversættes til thai på den danske ambbasade.
den danske ambassade har en glimrende forklaring på proceduren: [url]www.ambbangkok.um.dk[/url]
[url]www.ambbangkok.um.dk[/url]
vidnerne kan droppes imod et mindre beløb på amphur Wink
Held og lykke

laze

Davser Laze
Jeg lavede lige dine henvisninger om til links
bamsen
Redigeret af d. 29/11-2006 14:53

rinpoche
Begge parter skal vel have en Bai Sood - civilstandserklæring, og den thailandske fåes kun ved personlig henvendelse på Ampur.

(skal skynde mig at sige at jeg har det har jeg fra min ven der er igang med proceduren)

mvh
rinpoche

stoney
Jeg fik de helt nøjagtige oplysninger på en adresse,iøvrigt oplyst her på DTW.Den er her
[url]www.ambbangkok.um.dk[/url]
Redigeret af d. 29/11-2006 21:15

MortenDue
JDK skrev:
Det bedste ville være hvis i giftede jer i Thailand....dette gjorde min søn og nu svigerdatter....gifter i jer i Thailand, skal du ikke stille nogen garanti når hun kommer til DK og i kan så søge FS, hvis i ellers begger er over 24 år. .....

Mvh
JDK

Det er ikke helt rigtigt mht. det med garanti. Eiang og jeg er gift her i DK på rådhuset. Hun tog tilbage til Thailand og søgte et par mdr. senere om FS til Danmark. Jeg har skullet stille garanti.......... Dette nu lidt over 1 år siden....

Og det er ligeså nemt at blive gift i DK..... hun skal bare medbringe civilstandsattest, samt andre papirer som dokumentere hendes identitet og disse skal være oversat........ Ambassaden nok det nemmeste/bedste???? Og hun skal selvfølgelig have legalt ophold i Danmark fx. 3 mdr visum. Efter vielse i DK kan søges FS.
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
phitsanulok
Tak allesammen, lidt delt meninger men jeg blev da lidt kolgere :-D

Cool

www.shirtfreak.dk
JDK
Til Morten Due:

Jamen det er jo fordi i giftede jer i Danmark....Jeg skrev at de skulle gifte sig i Thailand, for så slap de for at stille garanti....Jeg ved det, da min søn og svigerdatter giftede sig i Thailand....han tog hjem til DK og hun kom på turistvisum 3 måneder senere og der blev IKKE krævet garanti og nu har hun lige været hjemme i Thailand igen i 5 uger og kom tilbage på turistvisum igen uden at min søn skulle stille garanti og dette er fordi de giftede sig i Thailand og man ikke kræver garanti ved besøg af ægtefælde....Nu har min søn og svigerdatter indleveret ansøgnin om FS, så jeg krydser mine fingre for dem, men er sikker på alt går godt.

Mvh
JDKSmile

JDK
Selvfølgelig skal der som det sidste ved ansøgning om Familiesammenføring stilles en garanti....dette er hvis alt går som det skal og FS er gået igennem, så vil det være det sidste som man skal stille for at få FS.

Mvh
JDK

Moldam
I klokker lidt rundt i det med garantier der er jo to af slagsen, en for at få visum til Danmark (ca. 51000) og en for familiesammenføring (ca 54000), gifter i jer i Thailand skal i ikke stille garanti for visum men skal alligevel stille garanti for familiesammenføring (medmindre man har særbørn som man har regelmæssig kontakt med), gifter i jer i Danmark og derefter søger familiesammenføring fra Danmark risikerer i at miste de 51000 til Staten, skal i ikke stille garantien for visum evt. på grund af særbørn kan de ikke tage de 51000 og der skulle så egentligt ikke være noget i vejen for at gifte sig i Danmark.
Moldam

JDK
Det er jo præcis det jeg siger i de ovenstående mails......

Ved at gifte sig i Thailand skal de ikke stille garanti (ved visumansøgning), men når de søger FS, skal de som det sidste når FS er godkendt stille en garanti (ved Familiesammenføring)

MortenDue
Jeg blev klogere - altså skelne mellem den sikkerhed der stilles i forbindelse med visum vs. FS.

Jeg kender dog et par, hvor hun kom her på visum (med sikkerhed) og de blev gift i DK, derefter søgte FS (med sikkerhed). Og de skulle ikke betale sikkerheden stillet ved visum'et.
Chance favours the prepared mind

www.mjdue.dk
Spring til debat: