Se indlæg|
Pas på banken,- Anfordringsgaranti!
|
|
| INFO |
Lagt på d. 07/12-2006 18:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej alle på DanskThai, I dag har jeg valgt at skrive under et synonym af personlige årsager. Historien er som følger, Jeg var til et formøde om anfordringsgaranti i DANSKE BANK i forbindelse med at min kone skal have en opholdstilladelse. I DanskeBank var de flinke og sagen var bøf, MEN de trak sagen i langdrag og i dag ringede min flinke bankdame så og fortalte at det ikke blev helt som aftalt. Jeg havde før haft stillet garanti i forbindelse med et visum denne garantistillelse var nu ophævet fordi besøget var overstået og i banken havde vi aftalt samme vilkår med den 7 års lange garantistillelse som med den foregående nemlig en månedlig udgift på ca. 80 kr. i rente til DANSKEBANK. I dag blev jeg så præsenteret for en mere lukrativ model for banken eller rettere sagt 2 modeller. Model 1, de fik pant i mit hus og jeg skulle betale 5 % i rente eller Jeg optog et lån og skulle betale 5 % i rente. (Jeg havde ikke lige lyst til at indefryse 55.000 kr. i 7 år der er så meget andet at bruge dem til) Udover renteudgiften skulle jeg betale tinglysning og salær henholdsvis ca. 2000 kr. for model 1 eller 1140 kr for lånet i stiftelse i model 2. Det skal her nævnes at jeg ikke rigtigt skylder noget væk, har en sund økonomi og en stor friværdi i mit hus. Mit råd til alle er derfor følgende, Indhent på forhånd skriftlige tilbud om garantistillelse ellers risikerer du at det bliver en dyr affære. Og indhent gerne tilbud fra flere pengeinstituter, det koster ikke dig noget. .......Stol aldrig på din bank. Om Danskebank generelt har ændret forretningsgang ved garantistillelser ved jeg ikke MEN det er noget man bør være obs på. Jeg får nu lavet en pantsætning af 55000 kr. for DANSKEBANK skal ikke blive mere fede på min regning. Redigeret af INFO d. 07/12-2006 18:54 |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 07/12-2006 23:29
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej Info, Det var da en ærgelig historie din bank udsatte dig for! Danske Bank er generelt en af de dyreste banker mht. gybyrer osv. Men heldigvis er de ikke alene! Jeg kender ikke personligt den problemstilling du beskriver, men kig en anden gang evt. på [url]www.pengepriser.dk[/url] Her kan du se noget om låneomkostninger i de forskellige banker til sammenligning. (Ved ikke om du allerede kender siden!) /DD |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 08/12-2006 00:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Og de er også rigtig smarte i den Danske bank, vi havde konens datter på besøg og hun rejste hjem den 10 okt og vi har for længe siden fået brev om at de har meddelt banken at garantien er frigivet. Men i forgårs fik jeg brev om at de har hævet provision 200kr for Dec måned, gad vide om de har tænkt sig at blive ved med det indtil jeg selv beder dem om at stoppe. MVH Jens |
|
|
|
| noi |
Lagt på d. 08/12-2006 22:56
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
ja de danske banker er nogle rigtige gebyr gribbe. det bedste tilbud vi fik var fra jyske bank de tager "kun 2,75 % p.a. eller min. 250,- pr. 3 mdr. " så efter nu gælden rentesatser bliver det 9737,28 for 7 år. ( kærligheden har mange omkostninger )
noi,
Den der følger i andres fodspor,kommer aldrig foran. ( konfutse ) [img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Confucius_02.png/180px-Confucius_02.png[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.