Se indlæg|
stille garanti??
|
|
| total |
Lagt på d. 14/12-2006 15:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 79 |
Hvordan foregår det rent praktisk når der forlanges en garanti p.t. ca. kr. 51.000,- dkr. i forbindelse med at jeg søger et 3 mdr. turistvisum til min thai-kæreste. Jeg søger visaet via ambassaden i Bangkok og har været inde på deres hjemmeside uden at kunne læse mig til det. Iøvrigt forlanger man ikke konsekvent garantistillelse. Der er iøvrigt kommet nye regler fra ambassaden i Bkg. - nu skal man bestille tid i forvejen for at aflevere en visumansøgning. Desuden skal ansøgeren nu bevise hun har midler til at klare sig selv i form af bangbog, lønsedler o.l. P.t. kr. 200,- pr. dag hun vil være i DK udover den sædvanlige returbillet og forsikringsbevis. ![]() På forhånd tak for hjælpen.... |
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 14/12-2006 16:10
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Er du helt sikker på det, med tidsbestillingen, og de 200,-kr pr. dag ? Vi har netop d. 24 nov afleveret ansøgning om turistvisum, og der blev ikke nævnt noget om 200 kr; kun at behandlingstiden tager ca. 6-8 uger, pt. Med hensyn til tidsbestillingen; min kone fik ordnet tingene på ca. 5 min. men papirerne var selvfølgeligt også udfyldt hjemmefra, og vi havde checket, at alle relevante bilag var vedlagt. Jeg forstår det ikke ![]() ![]() ![]() mvh... ki Nuk ![]() |
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 14/12-2006 16:20
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Nå, nu fik jeg tænkt mig om... De 200,-kr. pr. dag, returbillet, kontoudtog mv. er formodentligt kun, hvis en Thai vil besøge Danmark som turist, altså uden at have en reference person her i landet. dette kan faktisk lade sig gøre, men ansøgeren skal så dokumentere, at vedkommende kan "klare sig" på egne ben og for egne midler under opholdet. mvh... Ki Nuk ![]() |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 14/12-2006 18:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Dette er svaret jeg har fået fra Ambassaden, Vi er ved at søge om visum til Vores min kone´s søster´s datter Ansøgeren skal hente visum inden for 6 måneder fra den dag visum blev godkendt af Udlændingeservice. Vi vil i denne forbindelse oplyse, hvilke dokumenter ansøgeren skal medbringe før visum kan udstedes. Det er normalt tale om 1) Pas 2) Booking af flybillet (confirmed) 3) Rejseforsikring med min. dækningssum på 1,5 mio. Baht (koster normalt ca. 3000 Baht) og skal dække alle Schengen lande og hele perioden 4) Økonomisk dokumenter, fx. bankbog. Jeg er nødt at se et eller andet dokumentation på, at ansøger kan leve i Dk eller blive forsørge af nogen. Det er holt i orden og jeg tror også, at I nok skal sørge for ansøgeren, når hun er i DK, men igen - jeg skal have dokumentation på det. Du/I kan evt. sende en kopi af jeres kontoudtog eller en af de seneste lønseler til ansøgeren, så hun kan fremvise når visum hentes. Det er ikke mening, at vi skal se referencens økonomisk dokumentation Savija Pannark Visa Officer Royal Danish Embassy 10, Sathorn Soi 1 South Sathorn Road Bangkok 10120 Thailand Tel.: + 66 (0) 2343 1100 Fax: + 66 (0) 2213 1752 Email: www.ambbangkok.um.dk ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 14/12-2006 20:14
|
|
Dette er taget fra den Danske Ambassade´s hjemmeside NEW VISA PROCEDURES AT THE EMBASSY The below letter is addressed to applicants, references, employers etc. who have an interest in the Embassy's visa and stay permit procedures Dear Sir/Madam, Please be advised that new visa procedures will be introduced as of 1 January 2007. The purpose of the new procedures is to offer a better service to the applicants, while ensuring an efficient workflow in the visa section. In the future, applicants should be aware of the following: 1. The appointment system. As of 1 January 2007 applications for visa and stay permit should be handed in by previous telephonic appointment. The Embassy is open to telephonic booking and general inquiries Monday to Thursday between 1:00 and 3:00 p m. 2. Personal appearance by previous appointment may then take place in the period Monday to Thursday between 9:00 and 12:00 am. 3. Pick-up of visa and stay permits may take place by appointment Monday to Thursday 2:00-3:00 pm. On this page you will find examples of the workflow for bona fide cases (granted by the Embassy), DIS visa cases (granted by the Danish Immigration Service) and stay permits. Furthermore, applicants must be aware that for future applications the applicant himself/herself must show financial documentation (bank-statement, pay slips or other). This requirement is still effective even if the reference is asked by the Danish Immigration Service to make a financial bank guarantee. The reference can therefore no longer present financial documentation on behalf of the applicant. From 1 December 2006 the Embassy starts taking appointments for 1 January 2007 and onwards. For general information about visa and stay permit, please see the section "Read more". We hope that these procedures will ensure a more pleasant, efficient and well-planned customer service, but the Embassy still urges the applicants to plan the trip to Denmark/Schengen well in advance. Yours sincerely, Michael Sternberg Ambassador http://www.ambban...mbassy.htm ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 14/12-2006 20:36
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 43 |
har selv lige søgt visum til min kæreste og hun fik af vide på den dansken ambassade at hun skulle have 120000bath på kontoen... helt vildt at kræve af en thai pige men kan forestille mig der har været mange kedelige exempler bla fanget som luder )![]() men nu er pengene sat ind og garantien er færdig i banken i morgen så nu er det bare at vente... ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/12-2006 02:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Takker for denne tråd. Viser at jeg må undersøge det nærmer, om hvordan jeg får kones nr 2 datter på ferie i DK, det kan jo blive dyrt, hvis jeg både skal stille garanti på 51000 dkr, og sætte 120000 bath på hendes kont ![]() ![]() ![]() Og tidsbestilling på ambassaden, kan blive svært, da jeg ikke helt præcis hvornår jeg i BKK. Ja, det bliver ihvertfald ikke nemmere ![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 02/01-2007 20:35
|
|
Jeg har i dag talt med Visum sektionen på Ambassaden (Bkk) jeg har en Niece der skal her op på besøg, Niecen er 17 år. Vi har stillet Bank-garanti på 52.020,- Danske kroner først ville de ikke axeptere at vi sendt div. lønsedler her fra Danmark så de hune se at vi kune forsørge Niecen mens hun er her. de ville have at der skule stå penge i banken i Thailand ( Hvis nu niecen skulle stå her i danmark og vi ikke var hjemme eller kune forsørge hende. Så måtte jeg jo påpeje at hvis pengene stod i en bank i thailand hvordan skulle hun så kune komme til at hæve hvis " hun blev nød til at betale for noget mad & en overnatning" så ville de have at hun skulle få et Visa-kort, så måtte jeg påpeje endnu engang at Niecen kun er 17 år og at ingen bank ville give hende et Visa-kort, når hun ikke har en god fast indtægt. selv om vi satte penge ind på kontoen ville ingen bank udstæde et visa-kort til en på 17 år. Den dame jeg talte med på ambassaden forklarede at hvis hun bare hade 15.000 - 20.000 baht på kontoen så ville det se bedre ud. efter 10-15 minuter telefon samtale blev resutatet : at de axepterede at vi sendte løndsedler til Ambassaden de danske regler er noget at det mest selvmodsigende der findes.. ![]() ![]() ![]() ![]()
Redigeret af Stampe d. 02/01-2007 20:36 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 02/01-2007 22:43
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hejsa, Ja ja 52 000 til garantien 20 000 (120 000 THB ) på hendes bankbog oversættelse af div. Papir - forsikring – visum – flybillet + alt det løse. Det kan simpelthen ikke passe at vi skal sætte så mange penge ind på kontoen, og så at være så skide frække overfor stampe (bare skaffe et visa kort) kan godt se hvilke frækheder vi andre har til gode - hm gad vide om dette ku være guf for medierne …… |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 03/01-2007 02:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
du stiller den garnti på 52.000 kr de kan ikke kræve hun har penge på hendes konto ...det er noget de trækker ned over ørene på folk....det står ingen steder at hun skal have penge på konto....kun hvis hun/ han er turist uden bekendskab i DK ![]() den skal lige tolkes rigtigt og det er de slet ikke gode til,,,,,,,, solmand Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 03/01-2007 10:43
|
hej allesammen har selv lige stillet garanti får kæresten og de har også sagt til hende at hun skal stille op med 120000 bath på kontoen får at få sit visa.... de har det godt nok vildt med de regler.. men endnu engang tak til dem der stemte på kære PIA.. |
|
|
|
| golde |
Lagt på d. 03/01-2007 11:05
|
HEJ IGEN skal hente kærestens visa her om 2 -3 uger og ville bare lige høre om at hvis der er nogen i den periode. der skal hente visa, om de så ikke lige kan skrive her om ambassaden skulle se de 120000 bath elller om det bare er noget de siger til pigerne.. på forhånd tak |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 03/01-2007 11:33
|
|
Til Solman ! her er en kopi at den mail jeg har fået fra Ambassaden: Vedrørende nedenstående nr. 4) Jeg er nødt at se et eller andet dokumentation på, at ansøger kan leve i Dk eller blive forsørge af nogen. Det er holt i orden og jeg tror også, at I nok skal sørge for ansøgeren, når hun er i DK, men igen - jeg skal have dokumentation på det. Du/I kan evt. sende en kopi af jeres kontoudtog eller en af de seneste lønseler til ansøgeren, så hun kan fremvise når visum hentes. Det er ikke mening, at vi skal se referencens økonomisk dokumentation, men da du selv også nævnte, at ansøgeren er kun 17 år og har ikke et arbejde og derfor ikke selv kan fremvise noget, så er vi nødt til at spørge om det. Det er op til jer hvad I gøre - om I vil sende ansøgeren penge for at åbne en konto eller om I vil sende økonomisk dokument til ansøgeren - men vi skal se/nedenstående skal medbringes, før vi kan udstede visum. Med venlig hilsen Savija Pannark Ansøgeren skal hente visum inden for 6 måneder fra den dag visum blev godkendt af Udlændingeservice. Når vi har fået svaret fra Udlændingeservice og har kontaktet ansøgeren, kan ansøgeren kommer ind for at hente visum fra dagen efter vi kontaktede ansøgeren. Vi vil i denne forbindelse oplyse, hvilke dokumenter ansøgeren skal medbringe før visum kan udstedes. Det er normalt tale om 1) Pas 2) Booking af flybillet (confirmed) 3) Rejseforsikring med min. dækningssum på 1,5 mio. Baht (koster normalt ca. 3000 Baht) og skal dække alle Schengen lande og hele perioden 4) Økonomisk dokumenter, fx. bankbog. Med venlig hilsen/Best regards Savija Pannark Visa Officer Royal Danish Embassy 10, Sathorn Soi 1 South Sathorn Road Bangkok 10120 Thailand Tel.: + 66 (0) 2343 1100 Fax: + 66 (0) 2213 1752 [mail][/mail] [url]www.ambbangkok.um.dk[/url] Begge links er aktive nu. Redigeret af falang yao d. 04/01-2007 11:48 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

fanget som luder )