Se indlæg|
nye visum retningslinier
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 27/12-2006 18:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
man skal lige være opmærksom på at der kommer nye retningslinier pr. 1 januar 20007 vedr. visum/ophold til danmark. http://www.ambban...6668bf.htm Redigeret af d. 27/12-2006 18:51 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| kristensen |
Lagt på d. 27/12-2006 21:13
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
hej nogle der ved hvor meget der skal står på hendes bankbog? |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 28/12-2006 21:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
Næ - nej....... Da jeg forespurgte på ambasaden fik jeg blot det svar at jeg kunne henvende mig efter 1 januar 2007....... god service....
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 28/12-2006 23:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
min kone har lige fået visum og skal hente det i januar. hun er blevet bedt om at medbringe en kopi af min lønseddel det er nok. prasat |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 28/12-2006 23:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Ambassaden sage til min veninde 30000 bh, fordi de ikke kræver en anfordringsgarenti, så det var ok i vores tilfælde. Men jeg har på fornemmelsen der ikke er faste regler, men kommer and på hvor sure de er den dag. De bad også om lønsedler men hvad kan de bruge dem til???? MVH Kylling |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 28/12-2006 23:40
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
I øvrigt gøres der opmærksom på, at det i fremtiden vil være ansøgers egen økonomiske situation - i form af bankbog, lønsedler eller lignende - der vurderes. Dette krav bortfalder ikke selvom Udlændingeservice eventuelt kræver, at referencen stiller garanti. Referencen kan derfor ikke længere forevise økonomisk dokumentation på ansøgers vegne. Vi håber at disse retningslinier vil sikre en mere behagelig, effektiv og forudseelig kundebetjening, men ambassaden opfordrer fortsat til, at man planlægger sin rejse til Danmark/Schengen i god tid. Invitation letter (Word-doc.) from the reference (i.e. friend, relative) in Denmark. If the reference pays for accomodation, meals etc., this should be stated in the invitation letter. Documentation of the applicant's own financial means must be shown. If applicable, a letter of employment from the applicant’s employer stating how long the applicant has been employed with the company, period of absence from work, and monthly salary. If applicable, house registration paper to confirm the family relationship between the applicant and the reference in Denmark. De er sku for dumme, følger sku at Danmark ikke har en skid tjek på noget som helst omkring Thailand, Sig mig engang HVOR EN I HELVEDE skal dette være til hjælp til OS, VI stiller sku en garati FUCK DEN DANSKE STAT Danmark er sku ikke til for OS længere |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2006 06:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
der findes en hel del piger fra thailand, som tager en tur til schengen, i 3 mrd, for at lave andre ting end at være tursiter...![]() så jeg kan godt forstå eu, laver lidt flere regler når det omhandler thailand, de gange jeg lavde visum til min kone, viste jeg da både lønseddel, årsopgørelse, og udskrift fra bankbog. man skal også kunne forsøge sig selv hvis man skal til thailand, du skal ret faktisk have 20.000 baht i kontanter, når du lander med flyvet. men det er kun folk som lavde visarun i årvis, som havde chance for at blive tjekket. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 29/12-2006 10:47
|
|
Hva! snakker du om BKK, der står at hun skal have et eller andet beløb på sin konto som de endnu ikke vil oplyse deres egne nationale folk om (service mig i røven), og vi stiller STADIG over 50 000 kr. som garanti og der skal stadigvæk sendes Invitation letter som vi alle ved at vi jo skriver at vi er ansvarlige økonomisk (det er jo fuldstændig modsigende oplysninger staten melder ud), og den hentydning du kommer med omkring Thai piger bryder jeg mig ikke om bkk skrev: Og hvad så er det dit problem, tror også du ville gøre hvad det ville kræve for at prøve at overleve - uden penge dør duder findes en hel del piger fra thailand, som tager en tur til schengen, i 3 mrd, for at lave andre ting end at være tursiter... ![]() troede dette forum handler om hvordan vi kan hjælp hinanden med at få Vores kære til DK – eller har jeg taget helt fejl. Og jeg har ikke noget imod at skulle slå flik flak eller vise hvilke dokumenter som helst vedr. det at få min kæreste op på ferie alt det pis og papir staten vil ha. Føler sku at det snart er de DK indfødte som ikke kan få en skid men er du anderledes så… bkk skrev: a’hva ka du var det så ikke en ide hvis EU tog fat i den danske stat og fik den til at indordne sig efter de andre lande Danmark er sku det eneste som kræver over 50 000 kr. på en lukket konto af Deres statsborgere.så jeg kan godt forstå eu, laver lidt flere regler når det omhandler thailand Beklager men jeg er sku pisse sur over dette nye tiltag en eller anden klovn er kommet med. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2006 14:31
|
|
![]() ![]() du skal sku ikke værre sur på mig, lev med reglerne, de bliver formenligt kun værre i fremtiden. ![]() du kalder dig samee, så lev da op til navnet og gift dig med hende, så skal du ikke stille garenti.. Yes jeg forventer at du blir mere sur nu, men det skal du da have lov tilog sikke da noget pis med at folk dør hvis de ikke sælger deres krop, magen til sluder har jeg ikke hørt længe |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 29/12-2006 15:14
|
|
Hej BKK, Næ min ven bliver ikke sur på dig, siger heller ikke at folk skal sælge deres krop for at overleve men at mange gør ting og sager for at overleve – uden penge dør du = intet arb. Ingen penge, læs hvad jeg skriver.![]() Tjo reglerne bliver nok mere umenneskelige fremover så…..Grr Nu er det jo sådan at et forhold består af to personer og det er ikke altid lige nemt at få tingene til at gå op i en højre enhed så hvis du vil være en smart ass og gnide salt i såret , jeg har sku spurgt om hun vil giftes men hun vil først en tur til DK, og det kan jeg godt forstå et eller andet sted. ps: ski Ikke tilsigtet hvis du føler dig overfuset min ven. ![]() ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2006 17:50
|
|
jeg tager intet personlig, vi gemmer os jo begge bag et dæknavn, og håber da heller ikke du gør. om det er lykket at blive gift aner jeg ikke, men hvis du har løst til det så håb da ud i det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/12-2006 17:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Bkk har lidt mere realitetssans end du. Han har da helt ret i at der kommernogle thai kvinder herop for at "Haa Ngun" skrabe penge sammen, og selvom du ikke bryder dig om det, så ændrer det jo næppe på kendsgerningerne. troede dette forum handler om hvordan vi kan hjælp hinanden med at få Vores kære til DK quote] Forummet Thailand? Den thailandske kultur etc. ? Det har aldrig hjulpet nogle at stikke hovedet ned i jorden og ignorere facts. [quote]uden penge dør du Det er vist nok lidt af en overdramatisering, vi taler ikke afghanistan her. Men hvis du kan henvise til en officiel statisk, der redegør for dødsfald pga sult i Thailand, så er jeg selvfølgelig villig til at ændre standpunkt. rinpoche |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 29/12-2006 18:33
|
|
Godt så , og inden tråden bliver kørt helt ud på et sidespor, så er jeg yderst interesseret i at høre hvordan det vil gå dem som søger visum her i det nye år, omkring hvad der ligger i det nye tiltag.![]() |
|
|
|
| kristensen |
Lagt på d. 29/12-2006 18:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 11 |
hej. Fik dette svar fra den danske ambassade: Der er sådan set ikke kommet nogle nye regler, men det er gamle regler som var blev lempet af ambassaden er ikke længere tilladt. Det drejser sig om, at, fra 1. januar 2007, ansøgeren skal selv kunne vise, at der er midler nok til at opholde sig i Danmark - også selvom der er blevet stillet garanti af referencen i Danmark. Det ville være ok, hvis ansøgeren har ca. 40-50.000 baht i bankbogen før afrejsen, for 90 dages ophold. Førhen har vi tilladt, at referencen kunne fremvise sin lønseddel, hvis ansøgeren ikke selv kunne fremvise sin bankbog. Også fra d. 1.1.07 er der tidsbestilling, når man skal søge om visum i visumafdelingen. Tidsbestilling på 02 343 1100 ext. 1135, 1136 og 1155, mandag til torsdag 13-15. Visumafdeling åbner mandag til torsdag kl. 0900-1200. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/12-2006 19:00
|
|
Tja Samee så vi jo vente og se hvad fremtiden bringer. Men jeg har nu selv meget store forventninger til det nye år, da det jo er "The Year of the Pig" ![]() ![]() mvh den lille gris |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 29/12-2006 19:15
|
|
Tak for oplysningen kristensen 5555555 good one deepseadivers du har så ret ![]() |
|
|
|
| Ki Nuk |
Lagt på d. 29/12-2006 20:22
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
Og så sidder jeg og spekulerer på; jhvad så, hvis det er ens kone, der skal søge visum; skal hun også have 40-50.000 thb på bogen ??? Jvf. dansk lov er ægtefælder gensidigt forpligtiget mht forsørgelsen, så om pengene står på min konto eller på min kones, er vel ligegyldigt ??? Vi søgte forøvrigt visa d. 24 nov; spørgeskemaet lå hos mig d. 28, men da var jeg stadig i LOS, så jeg måtte ringe og "få udsættelse" da jeg kom hjem d. 14 dec. Jeg er meget spændt på, hvad udlændingeservice finder på ? Og med den nye regel om at al kontakt skal gå via visa-ansøgeren, kan det nok blive lidt besværligt... Nå, det gode humør skal ikke ødelægges Godt nytår til jer alle...mvh... Ki Nuk ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.