Se indlæg|
delfiner findes de slet ikke
|
|
| Anica |
Lagt på d. 02/03-2006 09:04
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
omkring Phuket --- har søgt og søgt men kan ikke finde nogle svøm med delfiner eller sådan noget ... ved du evt. noget Anica |
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 02/03-2006 10:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
Hej Anica, Så vidt jeg ved kan det i Thailand kun lade sig gøre nær grænsen til Cambodia. mvh jc Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| louiselinnemann |
Lagt på d. 02/03-2006 12:58
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej Anica! Da jeg var på Phuket i marts, var vi ude på Phi phi ørene og der kom 20-30 delfiner og så måtte man ellers dykke med dem. Det kunne du eventuelt prøve, hvis du ville prøve at overnatte på en smuk ø. Kærlig hilsen Louise |
|
|
|
| Anica |
Lagt på d. 02/03-2006 13:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
louiselinnemann skrev: Hej Anica! Da jeg var på Phuket i marts, var vi ude på Phi phi ørene og der kom 20-30 delfiner og så måtte man ellers dykke med dem. Det kunne du eventuelt prøve, hvis du ville prøve at overnatte på en smuk ø. Kærlig hilsen Louise Ihhh det er jo kanon ... prøvede du det ??? Anica |
|
|
|
| lindy |
Lagt på d. 02/03-2006 19:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej Anica Der er masser af delfiner i havet mellem phuket og phi phi øerne, men og svømme med dem, er en ganske anden sag. Man ser dem gerne springe langs speedbåden, men de er jo ikke tamme, og godt det samme. Vil du røre, så er en tur på nordsømuseum, nok nemmere. Det er er ikke min ide med naturoplevelser, at alt skal komme til een, men netop at man møder dyrene på deres premisser. Tamme delfiner, nej tak. V.H. Lindy |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 03/03-2006 06:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
jeg har da før svømmet med delfiner bare ikke i thailand. men en delfin er ikke tam den er bare utrolig nysgerrig. fordelen ved at der er delfiner er at så er der ingen hajer. jeg har dykket med hajer i thailand, noget af en oplevelse men abselut ikke noget jeg har tænkt mig at gøre igen, det er sku for uhyggeligt prasat |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/03-2006 07:06
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Der er vist flere steder, hvor man kan svømme med tamme/dresserede delfiner mod betaling. Ofte er det dog marsvin, og ikke delfiner... Jeg har selv besøgt et sted i Pattaya. Det er dog en blandet oplevelse, som også Lindy antyder, for du har 20 min. og så er der 20 turister i vandet på samme tid, som alle råber og skriger og vifter med sild... Så svømme, som reklamerne lover, nej... Men mine børn var ellevilde med det og meget glade for billederne af dem i vandet med delfi..., nej marsvinene. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| suphanburi |
Lagt på d. 16/05-2006 11:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
jeg har lige været i thailand i april-maj og var i chanthaburi og besøgte et delfin park. hvor man kunne svømme en lille tur ved af holde fast i finden på delfinen det var meget sjovt af prøve, på vejen tilbage til reong var vi inde på namtok national park. |
|
|
|
| caterina |
Lagt på d. 08/01-2007 23:33
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
er pattaya på phuket? og er chanthaburi på phuket? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/01-2007 23:43
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Nej, desværre, ca 800 km mod nordøst fra phuket. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 11/01-2007 14:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Lige en sidebemaerkning omkrig delfinos. I Mekong floden (Nordoest) kan man vaere heldig at se de sjaeldne floddelfiner. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 11/01-2007 14:46
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Irrawaddy delfiner. Så skal man vist være mere end almindelig heldig, den samlede bestand estimeres pt at bestå af mindre end 100 individder, og de forekommer ikke længere i Thailand. I Mekong floden, kun på en mindre strækning af floden i hhv. Cambodia og Laos. De er desværre nok snart en saga blot i denne region. mvh rinpoche |
|
|
|
| lindy |
Lagt på d. 17/01-2007 20:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Tjaa, som jeg har skrevet tidligere, delfiner er ikke legetøj, men et uddøende dyr, se dem, nyd dem, i deres naturlige element. En af forklaringerne på delfinernes forsvinden kunne være den plastiklosseplads, jeg oplevede på dykkerture i golfen for en måned siden, føj for den lede. Så Anica skynd dig, ellers bliver den sidste levende delfin udstillet på nordsømuseet om føje år. Med suk V.H. Lindy |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/01-2007 20:14
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Når man sejler som sømand hvor man er ude på "det store vand" er der masse af delfiner....store flokke på nogle gange flere hundrede...... Det som truer dem er fiskeriet, de bliver fanget i nettene Claus |
|
|
|
| lindy |
Lagt på d. 17/01-2007 20:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Ja Claus også nettene, så venner se hvor den billige tun kommer fra, forstået på den måde, at den er fanget på en ok måde. V.H. Lindy |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















