Se indlæg
 Udskriv debat
Dansker dræbt i Pattaya
K K
Tissin Nukunchao,23 som affyrskud damnn nu ¨må det tage sig sammen. det var ikk ham der affyrskud. det er ham anden 19år dreng som gjorde det..

Henrik J
Hej JK

Det med at han slog sin kone var noget som de anklagede havde påstået, og som journalisterne havde refereret. Sådan har jeg ihveretfald læst det.

Men jeg har også læst et sted at han ikke er særlig populær. Og den påstand stod alene.

Det er måske en dansker der har sagt at han ikke er populær hos svigerfamilien. Hvilket er forståeligt nok, og et klap på skulderen til ham. Og så har journalisterne blot skrevet at han ikke er populær. Det er som om de vil tegne et dårligt billede af folk der har bosat sig i Thailand og hvis det er Pattaya, så er den helt gal.

Og denne "sag" er absolut ikke den værste.

Den forige der blev dræbt, hed vist Meinert. Han fik i den grad besudlet sit eftermæle.

Er der nogen der ved om der er en der er blevet dømt for det mord? Eller anholdt?

Eller er sagen lukket som endnu et selvmord hvor personen har skudt sig selv i ryggen for derefter at hoppe ud fra altanen?

MVH Henrik
Once you go asian, you never go caucasian

sulfitz
Nej denne dansker har ikke gjort noget forkert eller slået konen .. han havde penge og hun vil arve så er den ikke længere ...kender dem begge meget godt de er i familien, og hun går fri .. Tillykke Tdar

Famiko
Jeg kender også dem begge to, om hun har gjort det ved jeg ikke, det er muligt. Men Basse var sgu ikke en helgen. Han havde måske nok en del venner. men i mine øjne var han total hæmningsløs og uden moral. Om han har slået hende ved jeg ikke med sikkerhed, men psykisk terror har han udsat hende for. Men derfra til at blive myrdet det har han ikke fortjent. Har hun gjort det så håber jeg at hun bliver straffet. Har hun ikke gjort det, så er hun jo allerede blevet dømt alligevel. JA HURRA for den Danske sensationsladder mentalitet.

bahtman
der er mange der henviser til div thailandske aviser, kan i ikke skrive nogle link,

Rasmus
Her er hele artiklen fra Pattaya Mail fredag den 26 november 2004

http://www.pattay...news.shtml

(Der er også et foto.)

Hilsen Rasmus.

Pattaya Mail friday Nov.26.
Well-liked local Danish businessman gunned down on Soi Honey Inn
Police make speedy arrest
Boonlua Chatree
Danish national Michael Kristensen, 33, was shot three times with a .38 caliber pistol just after midnight on November 20. Two men riding a motorcycle gunned him down in front of a busy beer bar in Soi Honey Inn (Soi 13) off Pattaya Second Road.
All three shots entered Kristensen’s chest, with at least one hitting his heart. He was brought to Pattaya Memorial Hospital in critical condition and later succumbed to his wounds.

Anuwat Tharyoung (standing center wearing handcuffs), who confessed to planning the murder, watches as Treesin Nukuchoaw (with gun) reenacts the murder.
Just days later, police arrested Anuwat Tharyoung, 19, and Treesin Nukuchoaw, 23, at two separate locations. Both men eventually confessed to their involvement in the murder.
Renny Kristensen, 24, the victim’s brother who witnessed the shooting, told police that he and his brother had been drinking at the Best Friend Beer Bar complex on Beach Road. Michael had apparently received a phone call and he and Renny made their way via motorcycle to Soi Honey Inn.
Renny went on to say that no sooner had they managed to park the motorcycle when the two men rode up. Renny said the pillion passenger pulled out a gun and fired three rounds into his brother before speeding off in the direction of Soi Bua Khao. He described the men as Thai, under 25 years of age and both were wearing black clothing. The shooter was wearing a cap and the driver a helmet.
Police took fingerprints of the deceased - standard procedure - then ordered the body be sent for a post mortem examination at the Police Forensic Institute.
During investigations, police learned that Kristensen was a well-liked member of the Danish community, and that he had no known enemies. He owned a slaughterhouse in Denmark with his brother, and was in the process of looking into buying a hotel in Jomtien.
The investigation task force and criminal investigators questioned over 20 witnesses to the shooting, eventually concluding that the shooter was someone close to the Kristensen family, most likely a relative.
After staking out the Kristensen’s Casa Jomtien home in Jomtien, police acquired a warrant and arrested Chachoengsao resident Anuwat Tharyoung, 19, from inside Kristensen’s house.
Anuwat confessed to driving the bike the night of the shooting. He went on to say that he removed the number plate of the motorcycle before looking for Kristensen, and that Treesin Nukuchoaw, 23, was the shooter.
Police located Treesin behind a Karaoke bar in Sattahip. He still had in his possession a .38 caliber pistol with three rounds missing from the clip. The weapon was confiscated as evidence, as police are confident it was the weapon used in the murder.
Anuwat also told police that the reason he and his friend shot Kristensen was that Anuwat had become enraged when he witnessed Michael Kristensen verbally abuse his cousin, Sukannya Tharyoung, Renny Kristensen’s wife, during an argument Michael Kristensen was having with his wife, Yomanar Kristensen, 29.
He said he arranged for his friend to collect a gun from a relative, and the two planned the attack.
Both men were charged with first degree (premeditated) murder, carrying and discharging a loaded weapon in public.
At 11 a.m. on Tuesday, November 23, Pol. Lt. Gen. Jongrak, region 2 police commander and senior officers took the two men to the scene of the crime to re-enact the November 20 events. A large crowd of local residents and tourists watched as the two men re-enacted the shooting.
Police were applauded for their swift action in apprehending the two men. Danish Embassy officials, also present during the reenactment, presented police with a basket of flowers in appreciation for such a quick arrest.
Redigeret af Rasmus d. 26/11-2004 20:54

Rasmus
Det tragiske drab på Michael Kristensen har naturligvis rørt os alle dybt. Personligt kendte jeg ikke Michael, måske har jeg dengang mødt ham et sted i Pattaya uden at vide hvem han var (?). Jeg skal her udtrykke min store medfølelse til Michaels familie, og ikke mindst hans bror som måtte have overværet det hele.
Dette meningsløse drab får uundværlig mange som har sin regelmæssige gang i Pattaya, til at tænke lidt over om det overhoved er værd at engagere sig yderligt i dette betændte sted. Jeg for min part har ikke længer den store trang til at ”beære” Pattaya et besøg. Dertil syntes jeg efterhånden at tingenes tilstand, og potentielle mulighed for at komme galt af sted - er for stor.

Nu er det som bekendt ikke første gang at en farang kommer af dage i Pattaya. Går man tilbage i div. nyheds artikler på Pattaya Mail igennem de sidste par måneder og år, finder man et forbavsende stort antal dødsfald som ikke umiddelbart kan tilskrives naturlige årsager.
Prøv selv at se denne link: Her kan man se artikler helt tilbage til oktober 1997. Alene i 2004 fandt jeg 9 tilfælde, måske er der flere?.

http://www.pattay...m/archive/

Hilsen Rasmus
Redigeret af Rasmus d. 27/11-2004 11:47

chris70
Jeg læste i "Pattaya Today" at de regner med at mindst 90% af bar pigerne i Pattaya har en thai man, ikke så underligt at der kan være krig på kniven en gang imellem.

Jeg kender flere som fandt ud af at broderen eller fætteren var en ex

Chris

hanspeter
Hvorfor genoptage denne 6 år ældgamle tråd, for at fortælle os den vigtige information af 90 % af barpigerne har en thai mand. Kunne du ikke have brugt en af de kørende tråde om Pattaya?. Man tror jo at danskeren lige er dræbt når man ser den på forsiden,

Big-Viking
Hvis det pisser dig af Khun hanspeter kunne du jo lade vær med at svare i den.

Hvis det pisser dig af big-viking at det pisser hanskurt af, hvorfor ignorer DU så ikke bare hans indlæg.

Big-Viking
Hvem er hanskurt.???????
Pisser mig ikke af, jeg skrev jo. Grin
Redigeret af Big-Viking d. 10/02-2010 09:56

Webmaster
Så-så, bare fordi tråden er gammel giver det ikke ret til at begynde at smadre den. Hold jer venligst til emnet i tråden.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
bagerbager
jammen uanset hvad,de der arbejder på barene og gogo stederne har jo et liv udenfor deres arbejde, servitriser på danske kroer har jo også et liv når de ikke arbejder, så hvad skal man forvente når man selv kun er på ferie i kort tid, hvis man tror de bare venter på en så er man sq for blå øjet.

Spring til debat: