Se indlæg|
Ferie med børn
|
|
| MichaelKam |
Lagt på d. 15/01-2007 23:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hej. Super god hjemmeside. Vi er en familie med 2 piger på 3 og 6 år, der forventer at rejse til Thailand i 3 mdr. fra november 07. Vi skal nyde livet og bare slappe af. Vi forventer at tilbringe vores tid i sydthailand samt malaysia evt. indonesion. Vi er nybegyndere på området og jeg kunne godt tænke mig lidt mere "erfaring" omkring malaria, gode ikke for turistede stedet at bo samt økonomi. Hvad kan man bo og spise til. Vi forventer at der skal være i den absolut billig ende og har ingen behov for luksus. Vi har heller ikke behov for at tage på mange ture og vil godt bo de samme steder 2-4 uger ad gangen... På forhånd tak for hjælpen. |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 16/01-2007 05:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Sydlige thailand er nok et farligt sted at feriere,pga. af de mange problemer med muslimer der bor i området......tv viser næsten hver dag "vold og død" fra de sydligste provinser...det er mord, kidnapninger,voldelige overfald, bombe sprængninger og så videre....jeg har dog ikke selv rejst i de dele af thailand,har kun set det på tv og læst i aviserne.......kunne forestille mig at det var et rimeligt usikker sted at være turist.....men som sagt har ikke selv været der ,måske der er andre der har erfaringer derfra ???? Hilsen Claus |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/01-2007 20:55
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
mon ikke det er området omkring phuket der menes, under alle omstændigheder så er det i højsæsonen i rejser, så helt billigt kan 3 mrd nok ikke gøres på de kanter, i kunne evt leje en condo, som er et værelse eller 2 med køkken, som private udlejer, for det meste igennem endomsmælere. thailand er et nemt sted at rejse med børn, og i kan spise alt undtagen skaldyr, fra små strandresturanter. malarier piller er vist ikke nødvendigt, i de muslimske lande som i åbenbart også vil besøge bør i undgå at spise kød. god tur |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/01-2007 05:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Angående malaria...malaria er meget sjældent i thailand.....skulle uheldet være ude er det bedste middel det som hedder MALARONE.....det både forebygger og kan osse bruges til helbredelse hvis man er smittet...det er desuden den malaria medicin der har mindst bivirkninger...har prøvet at spise mange forskellige slags i forbindelse med mit arbejde som sømand...malarone har været den eneste hvor ingen af os har haft bivirkninger med.....skal osse først begynde at spise dem 1 døgn før man ankommer til risiko områder..... men jeg ville ikke tage noget malaria medicin med her ud,da chancen for at blive smittet med malaria er meget lille..... læs eventuelt serum instituttets side om malaria [url] http://www.ssi.dk... [/url] Claus ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.