Se indlæg
 Udskriv debat
Gift i thailand,,,
lars andersen
Hej...
Efter ef godt raad fra en herinde. Har mig og min thai kaeresten nu besluttet os for at forlade australien imorgen, og derefter tager til thailand for at blive gift. Efter vi er blevet gift vil vi straks soege om familie sammenfoering til dk.

1
Er der andre papirer jeg skal have end mit pas, i saafald kan jeg faa det paa den danske ambassade i bkk????

2
Hvor lang td vil der ca. gaa naar vi er blevet gift, til hun kan faa opholdstilladelse i dk, naar vi soeger med det samme???

3
Kan det vaere et problem, at jeg ikke har arbejdet de sidste 2 mdr. da jeg har rejst rundt i verden? og derfor sagde mit job op inden...men har et nyt naar jeg kommer tilbage??? Jeg mener ang fs.???

4
i det oejeblik, hvor vi bliver gift, for hun saa ogsaa part i mit hus, bil osv,,,,som jeg osse ejede inden vi moedtes? Eller i saafald hvordan faar jeg saereje???

5
Vi har kendt hinnanden i et halvt aar via internet,,,derefter rejste jeg herned, hvor jeg har vaeret i en maaned nu.....KAN DET BLIVER ET PROBLEM, mht familie sammnfoerring??? (ved det er tidligt, men vi er sikre paa det er os to)Wink

Haaber i kan hjaelpe mig, paaforhaand TAKSmile

claus31130
Du skal have tilladelse fra din sidste kommune i danmark til at gifte dig med hende....som så skal verificeres af ambassaden i bkk.....se deres hjemmeside om det

http://www.ambban...iThailand/

Med hensy til visa og familie sammenføring aner jeg ikke noget da jeg ikke har prøvet noget af det

Hilsen Claus Grin

http://www.cs-web.in.th/
Chatten
Kan ikke svare på det hele, men jeg ved du skal vise en lønseddel i thailand for at blive gift. har du ikke det siger de nej på amphur. Ved ikke om nogle penge under bordet hjælper. Du skal også bruge en ægteskabs attest som du kun kan få udstedt på kommunen i danmark. Håber ikke jeg lyder alt for negativ, og hvis jeg tager fejl i noget er jeg sikker på jeg nok skal blive rettet af andre herinde

Hilsen Lasse

kan en kommune bestemme hvem man gifter sig med ?
det lyder for mig helt urimeligt Frown

Chatten
nej, men de skal udstede en attest som man skal bruge for at blive gift. Du må gifte dig med hvem som helst i verden (så længe loven overholdes Wink
En af mine venner er lige kommet hjem fra 3 måneder i thailand, han mødte en pige dernede som han ville giftes med (lidt for hurtigt til min smag, men okay) han ringede til sin kommune som sagde at han skulle møde personligt op for at få den attest.

claus31130
Jeg har lige ...fået en sådan attest fra min seneste kommune i Danmark,jeg printede attesterne ud hernede,ringede til kommunen (borgmester kontoret) for at høre om der var nogle papirer de skulle have ellers....sendte det så afsted til dk....og efter et par uger kom der en ægteskabs attest til mig med posten herude(desværre havde kommunen lavet en tastefejl,så jeg måtte bede dem om at lave en ny...den venter jeg så på nu).........så jeg skulle altså ikke møde personligt op for at få den,men det er nok forskellig fra kommune til kommune

Claus Cool

Chatten
ja måske. så er der bare stadigt problemet med en lønseddel. Mener ikke man kan blive gift i thailand hvis man ikke har en fast indtægt. Det par der blev gift lige før min kone og mig blev ihvertfald sendt væk fordi han ikke havde en

claus31130
hvis man læser ambbasadens hjemmeside om ægteskab i thailand....står der
1. Ønsker du at indgå ægteskab i Thailand, skal du derfor henvende dig på ambassaden medbringende følgende originale dokumenter eller sende dem til os pr. brev:

* Pas
* Ægteskabsattest, udstedt af din (seneste – hvis du er udlandsdansker) hjemkommune i Danmark*
* Dåbsattest
* Sygesikringsbevis eller andet bevis for nuværende adresse
* Lønseddel (den seneste) eller anden lignende dokumentation for indkomst, f.eks. i form af pensionsmeddelelse eller evt. årsopgørelse. Hvis du er bosiddende i Thailand og uden arbejde, skal vi se din bankbog.
* Dokumentation for navn og adresse på arbejdsgiver samt titel, hvis du har arbejde.
* Evt. skilsmisseattest - denne oversættes til thai og oversættelsen stemples af ambassaden.
* Navne og adresser på to personer, som du kender (referencer) i Danmark, og der må ikke være tale om familiemedlemmer.
* Navn og fødselsdato for eventuelle børn under 18 år – medbring hvis muligt kopi af børnenes fødselsattest.

....det med lønsedlen er fordi ifølge thailandsk lov skal manden kunne bevise at han kan forsørge konen

Claus

Moldam
Hej sayhi2sue

Vil lige sige at det med særeje nok vil være en god ide.

Det skal nok være den rigtige pige du har fundet, men man kan alligevel aldrig være sikker, jeg troede også at jeg havde fundet den eneste ene men har fundet ud af at jeg nok kun havde et økonomisk ægteskab.

I kan sagtens aftale at i laver særeje efter i er blevet gift, men fortryder hun og ønsker bagefter alligevel ikke at skrive under, ja så kan du stå i lidt af et problem hvis ægteskabet skulle vise sig ikke at holde.

Hilsen Moldam

Novicen
Hej

Ja, HUSK ORIGINALE dokumenter!

Min kommune havde faxet ægteskabsattesten til ambassaden. Men det var altså ikke nok. Så vi måtte vente på, at den kom med almindelig post til mig i Thailand. (5 dage).

venlig hilsen
Novicen
Redigeret af Novicen d. 17/01-2007 13:07
Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

hvis du har en 2 mrd gammel lønsseddel, så er den ok, hvis du evt har en årsopgørelse, til at underbygge, vil det også værre fint, men kontakt lige ambasadden,
print attesten ud fra nettet, send den til din kommune, som vil sende den tilbage til din/kones adresse i thailand.

så længe du ikke har fået bistandshjælp i det sidste år, kan i få fs i dk. hvis i begger er over 24 år. du skal blot finde et job hvor du tjener 9500 pr. mrd før skat, når du begynder at søge fs
Redigeret af d. 17/01-2007 13:02

Ki Nuk
Jeg fik lavet en ægtepagt (særeje) i forbindelse med mit ægteskab; uanset hvor godt min kone og jeg har det, kan der komme en tid, hvor det er knap så godt, og erfaringer (mine egne!) viser, at moralen som oftest ryger ad h..... til, når der er en anseelig pose penge involveret... Angry
Du kan prøve denne link
http://www.famili...epagt.html

Prisen er 3750,-kr og du får et dokument udfærdiget på dansk og engelsk. Begge skal underskrives af partnerne. Den rådgivning jeg har fået i forbindelse med ægtepagten er i top; telefonisk og via email.
Jeg skal lige skynde mig at sige, at jeg ikke har forbindelse til det advokatfirma der laver ægtepagten; min egen advokat kunne ikke lave dokumentet for den pris.

Og så syntes jeg i øvrigt, at det er en forholdsvis beskeden investering, når det drejer sig om "beskyttelse" af et langt livs opsparing, enten i form af et hus eller en pension.

Derudover, har vi så lavet forskellige andre ting, der gør, at min kone ikke står fuldstændigt på herrens mark, hvis jeg skulle skride i svinget; testamente der ophæver ægtepagten, etc. etc.

Held & lykke med det...

mvh... Ki Nuk Cool

Bjarne
Ægteskabsattesten er vist nok mest af alt en bekræftelse på, at man ikke allerede er gift - altså en forsikring mod bigami. Hvem ønsker i øvrigt at begå bigami - straffen er jo to svigermødre....
I sin tid havde jeg ingen problemer med en faxet ægteskabsattest på ambassaden, men de kan jo have ændret signaler. Ring og spørg.
vh/ bjarne

Bjarne skrev:
Hvem ønsker i øvrigt at begå bigami - straffen er jo to svigermødre....
vh/ bjarne
GrinGrinGrin

lars andersen
Foerst tak for alle de gode raad....rart at folk kan hjaelpe, naar der er brug for det,,,tak!

Jeg er nu ved at have gang i alle papirerne, tager dog laengere tid end beregnet, men saaden er det jo altidSmile

Lige et andet spoergsmaal: Hvorfor er det saa stor en fordel at blive gift i thailand, istedet for dk?????? (maaske et dumt spoergsmaal, men hvad)

God weekend!

Chatten
at hun skal have en hulens bunke papir med til dk som skal oversættes til engelsk. og at når i er gift i thailand, ikke skal stille depositum til hende for at hun kan komme til danmark. hun skal bare have en kopi af jeres viselsattest med på den danske ambassade så får i visum rimeligt hurtigt (har lige prøvet det, og der gik cirka en måned)

Spring til debat: