Se indlæg|
15-årige Kristian fange i Thailand
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 28/01-2007 07:11
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ding-Dong når du skriver sådan at man skal have falsk kørekort mv med til Thailand, hvis noget skulle gå galt, og bare stikke af så andre kan få omkostningerne. Jamen hvad er der lige der går galt med dig nu, sad du og halv sov da du skrev det indlæg, Har Mr.Ding-Dong ikke noget der heder en SAMVITIHED, Jeg tror da ikke du har en, Vil du kunne leve godt med dig selv resten af dine dage med sådan noget, hvis du var skyld i sådan en ulykke. Hvad nu hvis det var dig selv det gik ud over, hvad vil du så tænke om ham der var skyld i ulykken, en masser grime ting ikk Nej hold sig til at læse forsikrings vejledninger inden man tager afsted,eller bliv hjemme men det er rigtig den forretningsform er mærkelig,de slipper fri. Med ærlighed kommer man langt![]()
Ubon.
![]() |
|
|
|
| nicefarang |
Lagt på d. 28/01-2007 15:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 420 |
Hvad med den afdødes familie. Burde de ikke have haft en forsikring ? Eller er det normalt at man i stedet sagsøger den skyldige. |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 28/01-2007 17:34
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej ubon, Ja, holde sig til at læse forsikringsvejledninger inden man tager af sted er en rigtig, rigtig god ting. Yep! Ansvarsløst at lade en 15 årig ræse rundt på en monstermaskine. Yep, hvis han er skyldig, må han jo betale. I denne konkrete sag, ved jeg ikke hvem der har skylden. (andet end hvad jeg bliver fortalt) Jeg burde derfor overhovedet ikke have indladt mig på nogen kommentarer i denne tråd. ![]() Jo, mr. Ding-Dong har da noget der heder samvittighed, desværre smitter denne underlige sygdom øjensynligt ikke, men synes i stedet, på forunderlig vis, at virke endog særdeles økonomisk tiltrækkende på andre, heriblandt også folk med mere gullig husfarve. Det ville da ind i mellem have været mere praktisk (og billigere) med en ”samvittighed, udgave light”. Jeg trækker hermed min udtalelse omkring det falske kørekort tilbage! Jo, jeg har da nok siddet og halvsovet da jeg skrev indlægget, den var fyret af i irritation, og affødt af hvad jeg mente, at læse udfra følgende indslag: (Uddrag af indslag nr. 6, her ikke bragt i sin fulde længde!) "Den ulykkelige situation er opstået, efter at sønnen Kristian uforvarende har været involveret i en kollision på vandet under en tur på en lejet jetski - vandscooter - ud for den populære badestrand." "Dommer: Det var en ulykke »En dommer har afsagt kendelse om, at der var tale om en ulykke og ikke en bevidst handling«, siger Hugo Hesseldahl. Alligevel er den 15-årige Kristian konstant til afhøringer hos politiet. Imens venter myndighederne på en obduktion af liget." I stedet vil jeg nok medbringe min bankkonto nr. 2. Der står kun et par tusind baht på kontoen. Med den i lommen kan jeg da umuligt få skylden hvis der opstår tvivl! Jeg ville i stedet nok øjeblikkelig blive udvist med henvisning til løsgængeri. Nu havde jeg jo nok heller ikke stukket af i den pågældende situation, hmm. Eller for den sags skyld andre sager jeg ville være impliceret i! Jeg er dog ikke sikker på. at udbetaling af et dobbelt så stort beløb, ville lette min samvittighed mere hvis jeg var skyldig i sagen! Hmm. Hvis det var mig det var gået ud over..! Jeg ville nok ikke tænke så meget, jeg ville jo have været død! ![]() Undrede mig bare lidt over hvad han ér blevet dømt skyldig i! ikke at have læst sine forsikringspapirer, eller i selve ulykken! ...Nuvel, det ser så ud som om han/de er skyldige i begge dele. Og så må man jo lære af dette. . |
|
|
|
| Sparegrisen P7 |
Lagt på d. 28/01-2007 18:14
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hov! Kristians mor kommer vist på TV2 idag kl 18:25! (god aften danmark) |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 28/01-2007 18:19
|
|
Ding-Dong ja jeg undre mig også over hvordan de kan fri finde ham en dag og dømme ham nogle dage efter,men skal vi kunne finde ud af dette med den thai lov de har, skulle vi hvis være startet da vi blev født. Nej Ding-Dong der var som ikke noget ondt medt i det jeg skrev, ville bare skrive min mening, Men ham kristian kan nok ikke gøre mere ved sagen her hjemme fra, men nu ved jeg så at thai mod thai gør det samme, min kones søster kørte en cykelist ned for år tilbage og han kom heller ikke til live igen, hun måtte da betale forældrene 225.000 bat, mange penge for hende,så det er nok sådan som det skal være.![]() Du hygger dig Mr.Ding-Dong
Ubon.
![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 28/01-2007 19:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
ubon Lynge skrev ........min kones søster kørte en cykelist ned for år tilbage og han kom heller ikke til live igen, hun måtte da betale forældrene 225.000 bat, mange penge for hende,så det er nok sådan som det skal være 1. Hvis der ikke står skrevet "no assurance" på siden af din jetski eler hvad du nu lejer hernede....er det da hammer svært at vide om tingene er forsikret...de forsikrings policer jeg har er da kun skrevet på thai..... 2. Det er selvfølgelig trist for de implicerede familier...mest for kineserne da de jo har mistet et familiemedlem....jeg mener dog stadig det er uforsvarligt at lade en 15 årig køre på en så kraftig maskine som en jet ski jo er..... 3. Hvis familien som angivet her i tråden har afvist hjælp fra et firma pga af fine fornemmelser er de da ikke værd at hjælpe... ...4......hudfarven har nok stadig en betydning,(eller prisen man betaler for en advokat),der er lang fra 225.000 bath og til 300.000 kr...ja næsten halvanden million(uden at kende kursen lige pt.).........??????????? 5.øv....ikke mere galde ![]() synes bare lige jeg ville give min egen personlige mening med.ikke nødvendigvis den politisk korrekte.. Claus
Redigeret af claus31130 d. 28/01-2007 19:09 |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 28/01-2007 19:21
|
|
Hej claus. Det er også det der er sovt her på dtw,at man kan skrive sin mening men som vi også har set efterhånden mange gange, så er det lige før folk kommer op og slås. Ja der er langt fra 225.000 bat til 300.000 kr, men det var også bare for at sige at det også kan forkomme mellem thai;r. Det er trist for de implicerede familier, og jo 15 år også sådan en maskine der skal jo en hvis øvelse til at styre sådan en kanon, for det går noget stærkt når den får noget gas. jeg vil tro vi kunne blive ved at skrive om dette i lang tid endnu, men hvad får vi så lige ud af det. Du hygger dig Claus.
Ubon.
![]() |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 29/01-2007 05:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
...Ja Ubon Lynge.....vi får nok ikke ret meget ud af at blive ved med at skrive om det....nu kommer der jo nok heller ikke noget om det i medierne mere...så plejer "nyheder" hurtigt at blive glemt.....![]() ![]() Claus |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

...