Se indlæg|
spørgsmål vedr.: I forbindelse med ansøgning af turist visum
|
|
| samee |
Lagt på d. 06/02-2007 15:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hejsa! Jeg har lige et spørgsmål vedr.: I forbindelse med ansøgning af turist visum til 1’ste gangs besøg i norden, hvis nu at barnet har adresse hos mig skal jeg / kan jeg slippe for at stille anfordrings garantien til staten vedr. turist visum?? Tænker i forbindelse her på dette: At hvis du har regelmæssig samkvem med dit barn i forbindelse med FS med din kone så slipper du for at stille den garanti pga. af div. Love… Vh S It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| manden |
Lagt på d. 09/02-2007 19:30
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 85 |
Så skal du IKKE stille garanti |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 10/02-2007 03:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Du Skal stille garanti til alle andre end din KONE, jeres Børn, Svigermor/Svigerfar Hvis i ikke er gift så skal du stille garanti. Redigeret af Stampe d. 10/02-2007 03:12 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 15/02-2007 09:17
|
|
Hm det er ikke lige til at finde ud af, fks. i dette indlæg http://dansk-thai...post_33680 siger Hep bla. Hep skrev: netop at ved særbørn slipper man for at skulle stille garanti ved turist visum sry jeg bliver ski meget i tvivl her Du skal som udgangspunkt altid stille garanti for besøg af kærester. Der er dog en undtagelse, hvis du f.eks har særbørn som du tager dig af.
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Moldam |
Lagt på d. 15/02-2007 10:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 35 |
Hej Samee Jeg ved ikke om det er generelt men jeg stillede ikke garanti da min eks kom til Danmark på turist visa i 2005, jeg har særbørn men om det er derfor jeg ikke skulle stille garanti ved jeg ikke. Moldam |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 15/02-2007 11:46
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
samee skrev: Hm det er ikke lige til at finde ud af, fks. i dette indlæg http://dansk-thai...post_33680 siger Hep bla. Hep skrev: netop at ved særbørn slipper man for at skulle stille garanti ved turist visum sry jeg bliver ski meget i tvivl her Du skal som udgangspunkt altid stille garanti for besøg af kærester. Der er dog en undtagelse, hvis du f.eks har særbørn som du tager dig af. ![]() Jeg er ret sikker på at man ikke skal stille garanti ved turistvisum, hvis man har særbørn, men jeg er ikke selv i den situation. Jeg syntes dog at kunne huske at der er andre herinde på siden, som ikke stillede garanti ved visum da de havde særbørn. Jeg kiggede på US hjemmeside, men der står ikke rigtigt noget brugbart om det. Prøv en gang at ringe ind til dem og spørg - de må kunne svare på det uden nogle problemer. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 15/02-2007 20:48
|
|
PUHA tjo så må jeg jo prøve at ringe til dem jeg gyser ved tanken
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 16/02-2007 01:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hallo..... er i gift slipper du, sådan er loven§, hvis det er en kæreste skal du stille garanti![]() IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 17/02-2007 19:51
|
|
Yeppa, jeg kom igennem til en vedr. garanti til kæreste besøg og det med særbarn, der er kun en måde at slippe for den garanti på og det er hvis hun før har haft et Schengenvisum ( Følgende lande er med i Schengen-samarbejdet: Belgien, Danmark, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Island, Italien, Luxembourg, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Tyskland, Østrig, Norge og Island.) og har overholdt alle regler..... vh S. It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 19/02-2007 08:41
|
Ok perfekt det var godt at få det afklaret. Tak for info Samee! |
|
|
|
| solmand |
Lagt på d. 19/02-2007 08:50
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 320 |
Hmmm det er billiger at gifte sig i thailand og så få pigen til DK..en garnti på 52.000 kr i 7 år koster lidt meget mønt og man kan jo risiker at miste de penge....set på den anden måde ..eneste risiko er at man skulle blive skilt ![]() ![]() solmand Thailand er et godt sted at tag til.og de har dejlige søde kvinder men næsten umulige at få herop pga vores defekte lovgivning.............
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 19/02-2007 15:32
|
solmand skrev: Hmmm det er billiger at gifte sig i thailand og så få pigen til DK..en garnti på 52.000 kr i 7 år koster lidt meget mønt og man kan jo risiker at miste de penge....set på den anden måde ..eneste risiko er at man skulle blive skilt ![]() ![]() solmand Det her er en visum garanti - ikke en garanti i forbindelse med FS. Det er vel et lidt stort skridt at tage at gifte sig i Thailand for at undgå at skulle stille garanti i forbindelse med visum. Det kan i hvert fald hurtigt gå hen og blive langt dyrere end at stille en bankgaranti på 52.000 i 3 måneder ![]() I øvrigt er det da ikke voldsomt dyrt at stille en anfordringsgaranti gennem sit pengeinstitut. Hvis ikke man ønsker at parkere sine egne penge (hvilket man ikke bør gøre) kan man få banken til at stille garantien for sig. Det har jeg gjort i Nordea og jeg betaler 225 kr. i kvartalet, som i øvrigt er fradragsberettiget, og derfor kan trækkes fra på selvangivelsen. Altså betaler man rent effektivt måske 4000 kroner over 7 år, hvorimod hvis man selv stiller garantien med sine egne penge får et rentetab på ca 18.000 over 7 år. (hvis man bruger de nye højrente konti) |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 19/02-2007 15:50
|
|
55555 Nemlig Hep og velbekommen, Jeg talte med visum kontoret igen idag, og spurgte vedr. de famøse penge som skal stå på hendes konto, og ham jeg talte med sagde at som "udgangspunkt" skulle jeg regne med ca. 350,- pr. dag men det er en vuderng som er helt op til ambassaden - det kan blive mere hvis hun skal bo på hotel og klare sig selv osv. eller mindre hvis hun bor hos mig, og det skal hun jo, som jeg jo skriver i invitations brevet vil jeg stå for alle hendes udgifter. og vedr. det med de 90 dage og 6 mdr. før hun kan komme retur til DK igen så sagde han at den dato som hun ENTER DK på tæller som 1ste dag af de 6mdr. - IKKE udrejse datoen, så hvis hun er her i alle 90 dage kan hun søge om visum allerede efter 3mdr. hun er kommet hj. og det passer vel ok med FS behandlingstiden - det var jeg ikke klar over..... ![]()
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.