Se indlæg|
Forvirret
|
|
| ChristianR |
Lagt på d. 23/02-2007 05:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej. Jeg er blevet en smule forvirret i den seneste tid. Min kæreste og jeg skal giftes til maj i Thailand og det er såmænd godt nok. Jeg har altid læst herinde at hvis man skal giftes med en thai så er det nemmest at blive gift i Thailand pga. af de danske regler når vi skal familisammenføres. Min tilkommende har en veninde hvis søster skal giftes med en hollænder. Denne hollænders bror er advokat og anbefaler dem at blive gift i Holland pga. af reglerne der. Er der nogen her der kan forklare mig forskellen eller forklarer mig hvor det er jeg har taget fejl ? Mvh./Chris |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 23/02-2007 07:51
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Om du bliver gift i Thailand eller Danmark er forsåvidt ligegyldigt, begge steder er det juridisk bindende. Jeg tror når der siges at det bedst kan betale sig at blive gift i Thailand så menes der formentlig at det er bedre at søge familiesammenføring fra Thailand, da man ellers risikerer at miste den stillede garanti for turistvisum. Men man kan da godt blive gift i Danmark, uden at miste garantien, så skal hun blot rejse tilbage til Thailand og søge familiesammenføring derfra. Hvis man vil have lavet f.eks. særeje så ville jeg helt sikkert vælge at blive gift Danmark. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 23/02-2007 17:07
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
holland har vist allereade inført det sprogkrav som danmark indfører engang til næste år, så til den tid vil det også blive smartere at søge fra dk, da sprogtesten for familiesammenføring også kan tages fra dk. |
|
|
|
| ChristianR |
Lagt på d. 25/02-2007 11:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Ja det bliver ikke nemmere for kærligheden over grænser...... Jeg takker for svarene og gifter mig 16. Maj i Thailand, ligemeget hvad den danske regering stiller i vejen ![]() De skal ikke knægte mig... God week-end Christian |
|
|
|
| Korat |
Lagt på d. 25/02-2007 12:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
hej bkk danmark har fundet inspiration fra den hollandske model om sprog krav. mvh korat tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...
|
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 25/02-2007 16:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
hej christian. ja bare klø på, bare sørg for at du har alle papirer, og ikke prøve at snyde med noget, har lige en ven der også blev gift i thailand, og de søgte om familiesammenføring, i thailand, men det tog lang tid før det hele var iorden, men hvis du kommer ud for problemer, så bare spørg, her på dansk-thai, der er mange der så vil hjælpe, der er mange der har prøvet det samme som dig. men nemt er det ikke. men er kærligheden stor mellem jer, skal det nok gå. jeg ønsker dig alt lykke og held. glæd dig til thailand. mvh jpo |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 25/02-2007 16:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
sprog krav skal hun/ham dansk eller havd så før man tager dem til dk Damm den dansk stats regering sucks de gør jo alt for at danske mænd tager de kedelig danske kvinder ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
|
Lagt på d. 25/02-2007 17:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
reglerne er meget simple, i skal begge værre over 23½ år, og du må ikke have fået kontanthjælp, i de sidste 12 måneder. og så skal du have en lejekontrakt på en 1 værelses, så længe i kun er 2 personer. reglere for at hun skal kunne tale dansk, på samme måde som de fleste af ós taler turist thai, ved ansøgningn, kommer engang til næste år, og den prøve kan tages her i dk. |
|
|
|
| ThaiMic |
Lagt på d. 27/02-2007 02:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej tumtum. Tilykke til dig og din kæreste, med at i skal giftes til Maj. |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 27/02-2007 02:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
tillyke tumtum og altid lykke i fremtiden
ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| ThaiMic |
Lagt på d. 27/02-2007 02:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej tumtum. Nu bliver jeg også forvirret, når John siger at der skal stilles garanti for turistvisum når du er gift. Det mener jeg er forkert. Kun hvis i IKKE er gift skal der stilles garanti for turistvisum. Ret mig hvis jeg tager fejl John ? Skal selv giftes til April i TG. Dato d.23 april. Først ved Munke, hos min kærestes Familie. Så skal vi have lavet det officielt på Ampur. Mener ikke at der skal stilles bankgaranti for turistvisum til ægtefælle. Vil prøve at få min kommende KONE med til DK i starten af Juni, hvor vi så vil søge FS. Mener heller ikke at jeg skal stille bankgaranti, når vi søger FS, da jeg har særbarn fra tidligerer ægteskab. Da min tilknytning til DK er større end til TG. Mvh/Michael. Redigeret af ThaiMic d. 27/02-2007 02:56 |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/02-2007 03:31
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
ja du går lige igennem, er man gift fra et ampur, skal ´man ikke stille garenti ved visa, og du skal pga særbarn ikke stille garenti ved fs |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 27/02-2007 06:27
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
ThaiMic måske har jeg ikke udtrykt mig helt klart. Jeg mener hvis din kæreste kommer til DK på turistvisa og i bliver gift her - søger familiesammenføring herfra, så mister du garantien du har stillet for turistvisaet. Man skal ikke stille garanti for turistvisa til sin kone. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| tuktae |
Lagt på d. 27/02-2007 06:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Du har helt ret John,jeg undersøgte sagen igår inde på kontoret,garantien kan ikke mistes pga.gifte mål mens man er her i Dk.på turist visa.Der skal ikke stilles garanti for visa til konen,men andre regler skal overholdes som altid ha en god dag,Tuk |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 27/02-2007 07:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
det i skriver med at der IKKE skal stilles en garanti,hvis man har særbørn, ved jeg ikke hvor i har fra. Udls har aldrig set specielt på om man har særbørn. Nogle har måske været heldige og hermed tror man at man ikke skal stille garanti. Det skal man da.! |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 27/02-2007 09:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja forvirret bliver man, den ene siger det ene og den anden siger det andet, noget er rigtigt og noget er forkert,nogle får hurtigt visum og andre må vente lang tid. |
|
|
|
|
Lagt på d. 27/02-2007 10:38
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
mugge skrev: det i skriver med at der IKKE skal stilles en garanti,hvis man har særbørn, ved jeg ikke hvor i har fra. Udls har aldrig set specielt på om man har særbørn. Nogle har måske været heldige og hermed tror man at man ikke skal stille garanti. Det skal man da.! Dispensationsmuligheder
Særbarn Har den herboende ægtefælle et barn med en anden, som bor i Danmark end sin nuværende ægtefælle og har vedkommende regelmæssig samkvem med barnet, kan der dispenseres for samtlige krav i udlændingeloven, undtagen proforma/tvangs-reglen. Regelmæssigt samkvem er defineret som samkvem svarende til hver anden weekend samt en hverdag om ugen. Er der tale om et lille barn, kan samværet dog være af kortere varighed. Barnet skal være under 18 år. Dispensationsmuligheden er indført for at imødese barnets krav på at have regelmæssigt samkvem med begge forældre. Til orientering er det almindeligt, at udlændingestyrelsen kontakter den anden forælder for at få bekræftet, at der er tale om regelmæssigt samkvem. Redigeret af d. 27/02-2007 10:41 |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















