Se indlæg|
Impotere ting fra Thai til DK
|
|
| CyberDawg |
Lagt på d. 07/12-2004 16:50
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Nu skal jeg snart til Thailand, sammen med min kæreste som oprindeligt også er fra Thai. Der er forskellige ting vi overvejer at købe dernede. Større ting end tøj. F.eks. sådan nogle større elefant statuer af træ, til lejligheden osv... Måske enddag mindre møbler til lejligheden.. Men hvordan får man det hjem? Min kæreste siger at postvæsenet i Thailand ikke er til at stole på, så hvis pakkerne er lidt for 'spændende' så kommer de nok aldrig frem. Hvordan undgår man at staten DK smider moms,gebyr,told og alt mugeligt oveni, så der ligger en kæmpe ekstra regning? Jeg tænkte på at sende det som en gave til f.eks. et af mine familie medlemmer, og så hente det det når jeg kommer hjem. Jeg har hørt at gaver ikke skal fortoldes. Nogle som har erfaring og gode ideer på dette område? |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 07/12-2004 19:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
du kan ikke sende større ting med posten de kan sendes med et transport firma f. eks speditør told og moms slipper du ikke uden om men de fleste firmaer i thailand er villige til at skrive en kvitterering på 50 % og så har du sparet halvdelen af told og moms ![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 02/01-2005 13:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Der er ikke todl afgift på brugskunst pga der ikke er firmar der laver disse ting EU. De fleste foretniger der sælger det er somregel tilknytede en transports firma. Du kan også samle så meget sammen til en hel kontainer og få det sejlede samlet. Du kan også gå ind på en hjemmeside der hedder [url]importguiden.dk[/url] de afholder også kussuer og fordrag,det kan du få meget godt ud af,manden der står for det har selv boet og haft farbrik i thailand og er god til at give suport.
Redigeret af Webmaster d. 02/01-2005 14:05 |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 02/01-2005 15:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
til cyberdawg import fra thailand en 20 fods kontæiner koster sirka med levering på adressen alt efter hvor du bor ca 14/15000 kr denne pris svinger da det er dollaren der bestemmer jo dyre dollar jo dyre transport du kan leje mindere kbm i en kontainer tror nok det koster en 2/3000 et godt råd køb den herhjemme hvis du ikke skal have meget med hjem da det ofte blir dyere at ta lidt med hjem impotere selv fra thailand og kina mvh rolan ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 02/01-2005 18:58
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
hej. Du skal lige vide at kober du ting der er fremstillet af teak skal du have en ( Oprindelses attest ) for at kunne udfore varen fra Thailand. Der er en attest der viser ar det trae der er benyttet er feldet lovligt. Mange forretninger vil fortelle dig at det ikke er nodvengigt, men det er det. Det er derfor vigtigt at du, for du kober , sporger efter attesten Der er nok nogle som vil sige at det ikke er noget problem da en attest vel kan kobes. Det kan den, men den er dyr, meget dyr. normalt 10% af verdien , og kober du for mindre end en million er der ingen der gider have besveret. Problemet er at for teak mobler og ting solgt her og benyttet her kreves der ingen attest, og da eftersporgslen er meget stor er der ikke stor interesse i at have problemet med at exportere og skaffe den nodvendige dokumention. Godt Nyt AAR. |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 09/02-2005 18:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg har en enkelt gang købt 3000 dejlige silke toppe til damer i bangkok for 35 kr. stykket, jeg fik dem pakket godt ind i 4 store kasser, derefter kørte jeg fra Sukumvit til lufthavnen i en tuk-tuk., og sendte dem herefter til Danmark med Thai cargo. det var ikke dyrt, i Kastrup blev hele lortet holdt tilbage i tolden , da tolderne mente at det var noget kopi prudukt, efter et par dage blev det dog frigivet, da det viste sig at det ikke var tilfældet.jeg skulle betale 3Procent i told for hele molivitten, det var til at overse, derefter har jeg solgt hele partiet til forskellige personer som har tøj forretninger, prisen i danmark var 110 kr pr stk. så det kom til at hænge pænt sammen, problemet er bare at market ikke kan bære flere af denne slags toppe. så nu skal jeg til at finde på noget nyt, som kan give lidt ekstra i kassen ![]() |
|
|
|
| surin |
Lagt på d. 09/02-2005 20:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 938 |
3 % i told ja men husk lige at der også er 25% i moms ![]() og en ny ide ja du får ikke min det er denjeg lever af idag![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 10/02-2005 13:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
surin skrev: 3 % i told ja men husk lige at der også er 25% i moms ![]() og en ny ide ja du får ikke min det er denjeg lever af idag![]() ![]() ![]() Hej. Ja, det med moms har du ret i , men da jeg er import/eksport rigistreret, skulle jeg først afregne moms efter videresalg af varen,og som jeg ser det er 25 % lige til at ovese i denne sammenhæng. jeg syntes at det er skønt at du har fundet din niche, bare jeg også havde det , men det skal nok lykkes. ![]() Hilsen Kanut ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.