Se indlæg
 Udskriv debat
Et grimt chock :(
Uha
Vi har lige købt en ny bil Smile
Og ja jeg er forsikret i gf forsikring
fordi de er billige og har været der i ca 4 år
MEN da jeg så købte en ny bil
Så er de lige pludselig det dyreste selskab Sad
Det er da underligt
Et grimt chock Sad

Jeg har nu, fået et tilbud i

http://www.almbra...k/abweb/pc

og får
bilforsikring,indboforsikring,rejseforsikring,og 45 knallert forsikring
og alligevel sparer jeg ca 2000 kr om året

Så der er alligevel,noget godt i livet,bare man ser sig for Smile
bamsen

ubon lynge
Det var da dejligt at høre du jo fik det hele det at blive godt igen bamsen, er det så ikke fordi den nye bil er større eller flere HK ind den gamle, men over ved jer er de forsikringer dyre, jeg har eb golf turbo den giver jeg 3600 kr med kasko jeg hade en citroen jumper den kostede 4500 kr og det er ved danske forsikring et selskab gennem den danske bank..Wink
Ubon.

Pibe

Davs ubon
Ja min nye bil ville de ha 10000 kr om året for,
og det er en fiat doblo
Den koster 180000 kr så det er helt vildt
Selv de normalt dyre selskaber var billigere
Så det er utoligt at gf som de normalt kalder et billigt selskab,
Og ja det var da også billigt i de 4 år,
Og jeg har aldrig lavet en skade.
Men ja nu er jeg glad igen,da jeg nu kan få alle de forsikringer og stadig spare penge
bamsen

quickmouse
lige for tiden er det forsikredes marked selskaberne er sulten efter nye kunder.

jeg kan oplyse at jeg fik alka ned i 7000.- incl. kasko + famillie forsikring samt autohjælp pr år for en skoda fabia ambiente 1,4 85 hk
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Davs quickmouse

Ja det er også derfor jeg ikke fatter at gf lige pludselig
sætter priserne sådan op
Men alka ville slet ikke ha mig, de sagde at når jeg ikke har haft en indboforsikring, i mange år ,så ville de ikke ha os som kunder
Så de er droppet
Almbrand der skal jeg betale lige over 7000 kr med kasko og det hele + indbo+rejse+knallert 45

Så nu skal vi bare ha en ny bank
Jyske bank er jo totalt dumme
Jeg har min afd,i vordingborg,
men nu er vi flyttet til næstved.
Så når jeg skal snakke med en rådgiver,
uh det har jeg aldrig prøvet før.
ja så skal jeg til vordingborg,
fordi de ikke vil flytte min konto til næstved
Det er jo helt gak,bare fordi man vil lave en budget konto,
at man så skal fare helt derned
Så nu ved jeg sgutte hvilken bank jeg vil ha
Når jeg går ned i nordea,
for at overføre penge for min kone,
så er de efter mig hvorfor jeg ikke også bruger deres bank
ØHHH hvad kommer det lige dem ved.
Måske man skulle bruge almbrand bank også

bamsen
Redigeret af d. 03/03-2007 10:09

ubon lynge
almbrand bank giver hvis også nogle gode renter,men de ser jo også gerne du har det hele ved dem så. det er ikke så længe siden jeg snakkede med dem,med de kun ikke være med på bilforsikring, som danskeforsikring kan. Jeg ved da man skal give sig god tid til at ringe rundt for der er mange priser på forsikringer.Wink
Ubon.

Pibe

nutte
Hej Bamse

Jeg kan anbefalde dig den danske bank da det kun koster 20 kr. at overføre penge til Thailand hvis du bruger netbank.
Pas nu på dig selv Bamse jeg rejser til Thailand i morgen og kommer hjem den 20 Maj.Wink

Hygge

Nutte

http://Haibjørnsvej 49
Hej Bamse. Før du skifter bank så kig lige her

dsd

http://mybanker.dk

Santhumpon
Hej

Jeg ved ikke om I ved det:

Danske Forsikring i Danske Bank er det samme som Topdanmark.

http://www.danske...ikring.dk/

Ligesom BG Forsikring i BG Bank er det samme som Topdanmark.

http://www.bgfors...

Fra 10 april hedder BG Bank også Danske Bank.
Så mon ikke Danske Forsikring og BG Forsikring også bliver Danske Forsikring.

http://www.bgbank...nkogbgbank

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 03/03-2007 14:52

ubon lynge
Danske forsikring er ikke det samme som topdanmark, det er et selskab under topdanmark,da det er topdanmark der ejer danske forsikring, og det er heller ikke samme priser de køre med, de arbejder sammen men er to forsikringsselskaber, sådan siger de da når jeg har ringet til topdanmark, de kan ikke hjælpe en men giver et andet tlf nr til danskeforsikring, for mig var det lidt svært at finde ud af i starten,men har nu aldrig haft problemer med danske, har haft dem i mange år nu.
Ubon.

Pibe

Santhumpon
Hej
ubon lynge.

Når man henvender sig med en skade eller andet til Danske Forsikring eller BG Forsikring
er det folk fra Topdanmark der behandler sagen.

Jeg har selv været igennem det med en sag.
Jeg har BG Forsikring og har spurgt min rådgiver i BG Bank.
Har også spurgt i den Danske Bank om Danske Forsikring.

Fik dette svar begger steder:
Det er Danske Bank's rådgiver og BG Bank's rådgiver der sælger forsikringen til dig, men det er Topdanmark der styrer det når du skal have penge fra dem.

Nej de kører ikke med samme priser fordi det er Danske Bank's Danske Forsikring der styrer prisen
på din forsikring også på min BG Forsikring, men det er Topdanmark der sidder og arbejder med sagen og udbetaler erstatning når du får en skade på bilen eller hvad du nu skal have erstatning for.

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 03/03-2007 22:02

ubon lynge
Santhumpon/Torben. Godmorgen vejen.: Jeg ved ikke hvem der gør hvad, jeg ved bare det er 2 selskaber med samme ejer, og ikke samme forsikrings metoder, priser.Det ser da bare lidt mærkelig ud at jeg får nyt tlf nr hvis jeg ringer til topdanmark, nu har jeg godt nok heller ikke ringet til dem i over et år, har jo ikke haft brug for dem.
Jeg er også lige glad jeg ved bare min forsikring ikke bliver billiger andre steder end ved danskeforsikring, og jeg har aldrig haft problemer med dem, men nu må vi se jeg skal til og køre en sag om erstatning pga. min sygdom tab af 85 % arbejdesevne i højre skulder og arm, og det bliver ikke billig for dem da det er der jeg har min fritids/ulykkesforsikring, men jeg håber ikke der bliver noget, jeg hader og slås med forsikringen det koster bare penge i telefon og tid.
Thorben ved du hvordan jeg får sådan et foto på min profil her på dtw,hver gang jeg prøver som de andre skriver så sker der ikke noget.
Regner med det er din datter der er med på dit foto, hun ser sød ud, har selv en søn på 5 år(bandit). Kan i have en god søndag.Wink

Ubon.

Pibe

John
Hej ubon lynge

Du kan maile mig et foto, så skal jeg nok lægge det ind for dig
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Santhumpon
Hej
ubon lynge

Ja det er min datter hun bliver 14 måneder her den 8 marts.

Du skal lave størrelsen om på fotoet.
Det kan du gøre i et billedbehandlings program.
Har du ikke det kan du finde et frit program her.

http://www.irfanv...

Maksimal filstørrelse: 30Kb / Max. størrelse: 100x100 pixels.

Hvis det er avatar du skal have sat ind i Profilen.
Klik på gennemse for at uploade et billede.
Du skal gennemsøge i mappen med billeder på Pc'en.
Klikke på opdater profil.
Og billedet skulle være oploadet.

Jeg har selv en invalideforsikring ved dem som skulle dække i tilfælde af sygdom
i mere end 3 måneder.
Og eventuelt dække hvis jeg blev mere end 2/3 del uarbejdsdygtig.
Men efter 7 måneder mente forsikringen ikke jeg var berettiget til mere udbetaling fra dem,
da de mente jeg ikke opfyldte betingelserne for fuld uarbejdsdygtig, men kun delvis uarbejdsdygtig.
Og det var inden jeg var blevet afprøvet i revalidering på Reva Esbjerg.
Jeg har gået sygemeldt 13 måneder nu og skal i gang med en revalidering
til fleksjob eller førtidspension.

Starter i arbejdsprøvning i morgen ved SD Data A/S i Vejen for at finde ud af
hvor mange timer jeg kan klare at arbejde om dagen.

http://www.sddata...

Jeg håber på et fleksjob, da jeg ikke vil kunne klare at komme på en førtidspension.
Hverken økonomisk eller psykisk. Har slidtage i mine nakkehvirvler, skuldre, arme og lænden.

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 04/03-2007 11:23

ubon lynge

Torben/ vejen.Jeg blev færdig med det samme den 23-12-06 der var jeg 10 uger på Reva center Bomi i Skive, men jeg var nede på en arbejdes tid på kun 1 til 2 timer om dagen, også med mange smerter hver dag, jeg får morfin 5 gange daglig pga slidtage i højre skulder og arm og har et tab på 85%, jeg kan ikke løfte en kaffe kop med indhold, har fået 3 operationer men uden held, jeg går med et jern stativ som holder min skulder oppe a jeg ikke selv kan det mere, så der er kun førtidspesion tilbage til mig, lidt træls efter 21år i en lastbil rundt i verden, men nu er den nye førtidspension jo på ca.14.800kr pr mdr, så kan det vel lige gå rundt.
Jeg er kommet meget i Esbjerg med gods til el-gigaten og jysk sengetøj og fiskerimaskiner, har da også været i vejen nogle gange, der var et lille træls trykkeri som lå eller ligger i/på den gamle hovedvej, og vi skulle altid bag der ind, tænk det var altid når der var mylder traffik det var ikke altid let, nej så nu skal jeg vende mig til at nyde livet, vi tager hul på camping livet til påske, og der er vi på DCU campingpladsen i Vorbasse ikke langt fra vejen.
Flexsjob er nu også en god ting hvis man da kan finde et sådan job, her i viborg går der over 300 flexjobber rundt uden job, så jeg håber du kan finde dig et, men kender man en som kender en så går det nok. Held og Lykke i morgen Torben.

mvh. Lynge
Ubon.

Pibe

ubon lynge
Hej John, undskyld jeg først svare nu,men jeg kan ikke holde mig oppe en held dag for min sygdom og medicin.
Jeg vil prøve og finde det foto og så sende det til dig, for lige meget have og hvordan jeg gør så vil det bare ikke på min profil,men nu er jeg heller ikke den store kanon men en computer. mange tak

mvh. ubon Lynge

viborg
Ubon.

Pibe

Santhumpon
Hej
ubon lynge

Tak ubon lynge.
Er startet med 3 timer om dagen og skal så trappes op til de jeg kan holde til.
Jeg fik skilt den første bærbar PC'er ad i dag og fundet fejlen.
Jeg kan forstå på dem at de vil have mig bagefter og de gerne vil hjælpe mig i gang
med en IT-Supporter uddannelse.

Trykkeriet du snakker om er lukket for mange år siden.
Også Vejen Bio som lå foran trykkeriet.

Førtidspensionen er på 12.582 hvis du er gift eller samlevende.

Vi havde det oppe i denne tråd.

http://www.dansk-...=893#34079

Jeg fandt den gang frem til dette.

Efter den ny fra 1. juli 2006 er der det ned stående eksempel:

Hentet fra:

http://borger.dk/...nsion/info

Generelt om førtidspension
Hvis du ikke er i stand til at forsørge dig selv af fysiske, psykiske eller sociale grunde, kan du søge førtidspension. Alle muligheder for at forbedre din arbejdsevne skal dog først være afprøvet, fx gennem aktivering, revalidering eller behandling.

Førtidspensions størrelse
Førtidspensionen er på 14.803 kr. om måneden (2007), hvis du er enlig, og 12.582 hvis du er gift
eller samlevende. Har du en indtægt, der er højere end 60.400 kr. om året, bliver der trukket en procentdel fra i din førtidspension.

Betingelser for at få tilkendt førtidspension
Du kan tilkendes førtidspension, hvis du er mellem 18 og 65 år. Er du fyldt 60 år før den 1. juli 1999, kan du dog få førtidspension, til du fylder 67 år. Du skal søge om førtidspension i din kommune. Kommunen sørger selv for at skaffe de lægelige, økonomiske og sociale undersøgelser,
der skal ligge til grund for en afgørelse.

mvh
Torben.
Redigeret af Santhumpon d. 05/03-2007 12:46

stoney
Nu kan ikke tie stille mere.Ja det er rigtigt at den højeste førtids pension er 14806,Kr hvis du er reelt enlig,men der er et men du må gerne være gift,også med f.eks en Thai mens hun/han søger opholds tilladelse.Der bliver først modregnet i pensionen når personen får opholdstilladelse og der efter flytter ind på den adresse hvor pensions modtageren bor,så koster det.Odense kommune bruger dette,jeg forhørte mig i feb.2007.Damen sagde bla at dette er normal praktis,men der snakkes og siges så meget,men sådan fungerer det i Odense nu.Shock

ubon lynge
Jamen Torben det lyder da bare dejligt for dig,så er der jo lige som noget at se frem til når de vil beholde dig, du arbejder måske med elektronik før du blev syg, hvis jeg kan/må skrive såan..

Det er også mange år siden jeg var på det trykkeri.

Kender din kone en her i viborg som heder Tip som også kommer fra khon kaen hendes mand heder flemming.
Nej vi er jo først flyttet her til viborg den 1-6-06 og her var der da til at finde en sagsbehandler som vil lytte til en, vi kom fra Frederikshavn og bare fordi min kone hade en Butik, Thai Shop så var der ikke noget hjælp at hente ved sagsbehandler for mig, da hun jo var selvstændig, og sagsbehandler sage at jeg jo bare kunne få min operation nr 4 for så atse om jeg kunne arbejde, hvis ikke kunne vi snak til den tid, hade fået besked om at der ikke kunne gøres mere, men sagsbehandler ved nok meget mere ind lægerne gør, jeg har i dag gået 2 år og 8 månder på sygedagpenge uden de har vil tage dem fra mig, Så nu ved jeg jo lidt om hvad vej jeg skal førtidspension, så må jeg jo leve med det, går og leger lidt med tanken om 6 månder i thailand hvis min kone kan holde forældreorlov, ved ikke så meget om det endnu. Jeg kan godt huske vi hade en tråd her for ikke så længe siden om pension, 12.582 kr så er der noget med jeg må lave ca 50.000 pr år uden de trækker mig i pension, er det rigtig.

mvh. Lynge
Ubon.

Pibe

ubon lynge
Stoney det er rigtig der snakkes og siges så meget, vi fik også en masse at høre da jeg var på reva center bomi i skive, men du ved så sider man der med en farlig masse smerter og får meget medicin, og jeg må indrømme jeg faldt da også i søvn lige så snart de gik gang med at snakke, så det var ikke meget jeg husker fra den tid der oppe.Nu bor jeg jo så sammen med min lille thai så det er nok 12.582 kr som Torben skriver, men jeg mener man må lave ca50.000kr om året uden de tager af din pension men ved ikke om det er rigtig.

mvh. Lynge
Ubon.

Pibe

Spring til debat: