Se indlæg
 Udskriv debat
Transport fra Suvarnabhumi til Korat/eller bare igennem byen(BKK)
tomu
Hej alle

Vil meget gerne høre om jeres erfaringer om emnet eller noget lignende.

Jeg har tre muligheder, når jeg lander i juni (som jeg ser det lige nu):

1) Tage en taxi til busterminalen Mohr Chit og videre med en bus
2) Tage en taxi til en busterminal ved Rangsit og videre med en bus
3) Tage en taxi direkte til Korat

Håber at nogle af jer har prøvet noget lignende. Her tænker jeg specielt på den sidste mulighed. Altså ikke med samme destinationen, men noget lignende. Jeg vil gæt på, at der små 300 km. fra lufthavnen til Korat.

På forhånd tak

Davs
Jeg plejer at tage en taxi til mo chitt
og så tage bussen op til chaiyaphum
Dejlig tur på knapt 6 timer
Men en txi den vil koste ca 3500 baht

bamsen

claus31130
Jeg har prøvet et par gange at tage....limosevice(de der gutter der render rundt i jakkesæt og spørger"where you go , you want limo"... fra lufthavnen(Don Muang)til Buriram,men det er 3-4 år siden nu sidste gang betalte jeg lige omkring 4500 bath......
Har været i bkk et par gange her i år...bussen fra buriram til bangkok koster ca 280 bath med VIP bus....og taxi fra lufthavnen til ind i byen ca 300-400 bath...alt afhængig af hvor du skal hen i byen og trafikken selvfølgelig...så hele turen til Korat kan nok gøres for omkring 1000 bath for 2 pers....Det er selvfølgelig meget rarere bare at sætte sig ind i en taxi/limo og så bare op til korat.....Nu ligger korat jo rimeligt centralt hvad angår offentligt transport,næsten alt trafik nordpå fra bangkok stopper i Korat,det være sig både bus og tog...
Hvad man helst vil er jo selvfølgelig en smagssag.....der er både fordele og ulemper ved alle typer transport.....

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Korat
hej tomo du vil kunne få en taxa for ca.2500bath bkk-kohrat har taget turn en del gange efterhånden,men må indrømme jeg aldrig har taget bussen.

mvh korat
tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...

tomu
Jeg har prøvet at tage bussen før, men ikke lige efter 10-11 timers flyvetur. Det virker som en god idé med en limo/-taxiservice..Jeg mindes at der var en "service-counter" i den gamle lufthavn, der styrede sådan en service. Mon ikke der også er sådan én i den nye? Er der nogen der har bemærket en "service-counter"?
Tak for svarene, gutter.

Jamen du kan da også bruge taxi meter.
De har fast pris på sådanne ture,
direkte fra lufthavnen
bamsen

holmholm
Har en gang kørt med taxa fra Bangkok til Korat (Phimai) og gør det aldrig igen. Vi bad i lufthavnen om at få en frisk chauffør som ikke havde kørt hele natten, men det var ikke muligt. Så vi måtte bare tage den taxa som holdt først i køen. Sad
I starten gik det fint, men da vi kom ud på landevejen fik chaufføren en krise hvor han konstant blinkede med øjnene. Lige pludselig skiftede han bane med 130 km i timen ( det var bare ikke planlagt ) og vi sad begge to med hjertet oppe i halsen. Shock
Vi kørte så en på en benzintank hvor han fik en icecoffee. Og resten af turen sad min kone og snakkede med ham for at holde ham vågen.
Så vi tager bussen fremover.

Spring til debat: