Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
ANHOLDT FOR AT FORNÆRME THAI-KONGE.
|
|
| Santhumpon |
Lagt på d. 11/03-2007 10:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 227 |
Hej Jeg fandt dette på DR Tekst Tv i dag. mvh Torben. _____________________________________________________________ DR1 S143 søn 11 mar 09:37:57 DR NYHEDER UDLAND 09:38 ANHOLDT FOR AT FORNÆRME THAI-KONGE En 57-årig schweizer risikerer at blive idømt 75 års fængsel i Thailand for majestætsfornærmelse mod landets halvgud-agtige Kong Bhumibol. Schweizeren har allerede siddet arresteret siden december, mens politiet har undersøgt sagen. Han skal have sprøjtet sort maling på fem billeder af den 79-årige konge, der er et symbol på landets stabilitet. Schweizeren risikerer 15 års fængsel for hvert billede, som er blevet ødelagt med maling. Kun få lande i verden straffer majestætsfornærmelse - og slet ikke i en grad som Thailand. 111 UDLAND dr.dk/nyheder |
|
|
|
|
Lagt på d. 11/03-2007 11:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ja så kan han lære det kan han. Det er godt nok en hård straf han risikere, men altså det er jo deres lov og det må man jo bare acceptere. Tror nu nok vi kunne lære lidt af thailansk strafudmåling herhjemme hvor vi er så blødsødne med at give straf. |
|
|
|
| Earthrush |
Lagt på d. 11/03-2007 11:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 257 |
hborfor også smide malen på fotos af ham jeg er ikke den danske konge familie tro jeg kan ikke lide dne men der smider jeg da ikke maling på deres fotos ARRIVE
RAISE HELL LEAVE |
|
|
|
| Korat |
Lagt på d. 11/03-2007 11:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
ham schweizeren er da simpelthen for dum,der står i samtlige turist bøger man kan købe på dansk og engelsk at man ikke skal fornærme kongen af thailand og så oversprøjter han fem billeder med kongen ![]() jeg tror aldrig jeg har været i et thai hjem hvor de ikke havde et billed af kongen hængende på væggen. men han får da tid til at tænke over sine dumheder resten af livet. tja hvad kan jeg sige thailand er som kvinder får man først begyndt så er det umuligt at stoppe igen...
|
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 11/03-2007 14:10
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Hejsa jamen det er da ikke kun kongen man ikke skal fornærme hvis man ikke vil undgå straf...... manden er for dum længere er den vel ikke, Hvis man taler negativt til en anden Thai i offentlig påhør kan man rent faktisk blive pålagt en straf. normlt bliver det afgjort af den lokale Phuyabahn eller Gamnan hvor meget der skal betales. Sådan er Thailand bare også... de ynder at bagtale alt og alle, men det må bare ikke ske offentlig. Bark whan - dud bio.. ![]() Le-si. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/03-2007 16:46
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Må indrømme at jeg ikke har ondt af ham, dog lyder 75 år som en meget hård straf, men så kan folk lære at respektere hinanden og hinandes kultur.
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Nordstroem |
Lagt på d. 12/03-2007 06:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 80 |
hehe ja... kan lige se Muhammed krisen... 3,5 millioner muslimer får 75 år fængsel i DK... Meen på den anden side, hvis der nu var sådanne en lov i DK om fornærmelser imod Danmark (flag, konge familie mm) så ville der nok heller ikke være så mange lusklimer i DK. Norstroem |
|
|
|
| Zombie |
Lagt på d. 12/03-2007 07:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
hehe ja... kan lige se Muhammed krisen... 3,5 millioner muslimer får 75 år fængsel i DK... Meen på den anden side, hvis der nu var sådanne en lov i DK om fornærmelser imod Danmark (flag, konge familie mm) så ville der nok heller ikke være så mange lusklimer i DK. Norstroem Interessant synspunkt ![]() |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 12/03-2007 09:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Ham schweizer kniven er ikke alt for skarp..man skulle ikke tro at han var 57..træk 50 år fra,og man finder mandens rigtige udvikling![]() |
|
|
|
| stoney |
Lagt på d. 12/03-2007 09:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 182 |
Enhver der kommer til Thailand ved at kongen generer vi ikke,hvor dum kan man være,han er bare dum og ligger som han har redt,respekter det lands regler du opholder dig i det har jeg altid lært også mine børn.![]() |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 12/03-2007 12:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
ja der kunne vi lære noget i danmark, her er det forbryderen der får mest hjælp, men 75 år eller det er vel livstid, må virkeligt virke forebyggende eller va |
|
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 12/03-2007 13:33
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
I forbindelse med kronprins Frederik og Marys bryllup fik DR et spørgsmål, om der også juridisk findes noget i den nugældende danske straffelov, der hedder majestætsfornærmelse og spørgsmål og svar kan læses på http://www.dr.dk/...up/511.htm Ikke siden slutningen af 1800-tallet har den været i anvendelse. Kongen udpegede jo regeringen, så enhver kritik af højre-regeringerne fra Venstre og fra socialisterne var kritik af kongens dømmekraft, og dermed fornærmende over for kongen. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/03-2007 16:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tåbelig person schweitzeren og fuldstændig latterlig strafudmåling, såfremt dette bliver stadfæstet. Det er sgu da ikke et formørket fundamentalistisk islamisk samfund det her, men thailand i 2007. Det er fuldstændig tragisk/komisk. Muslimerne havde som jeg ser det meget mere ret til at føle sig fortørnet, når denne sag nu alligevel er blevet draget ind i sammenligningningen, idet deres profet, den islamiske eqvivalent til Jesus var blevet afbilledet bespotteligt. Men Kongen i Thailand er jo bare et almindeligt menneske, på trods af hvad nogle thailændere mener, og han er tilmed blot blevet overmalet (på et billede) og ikke afbilledet bespotteligt. Det er da helt sort det her som taget ud fra den mørke middelalder. Redigeret af rinpoche d. 12/03-2007 16:18 |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/03-2007 16:39
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Her er noget mere fra bt i dag http://www.bt.dk/...312025/0/A Redigeret af d. 12/03-2007 16:40 |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 12/03-2007 16:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
For at forstå den hårde straf, bliver man nød til at forstå, at kongen er limen i samfundet i Thailand. At én bliver straffet, for at 60 millioner mennesker lever i nogenlunde harmoni, er vel ikke så slemt. Manden ved at kongen betyder alt i Thailand, så hvorfor fanden laver han sådant et stunt? Det er rent ud tåbeligt... På den anden side ender det nok næppe med at han får lov at sidde 75 år i fængsel. Lad os se om han overhovedet kommer til at sidde bare 5... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 12/03-2007 17:08
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Ja det var jo ikke saerligt smart gjort og om manden faar det ene eller andet antal aar i skyggen er vel egentligt ligegyldigt i denne sag, jeg tvivler nemlig paa at han vil overleve mange dage bag faengselets mure, naar de grumme Thai'er finder ud af hvad denne taablige farang har gjort mod deres " Far ". Mvh. Suk..................
Redigeret af Suk Rak Ning d. 12/03-2007 17:12 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/03-2007 17:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Locturian skrev: For at forstå den hårde straf, bliver man nød til at forstå, at kongen er limen i samfundet i Thailand. At én bliver straffet, for at 60 millioner mennesker lever i nogenlunde harmoni, er vel ikke så slemt. Manden ved at kongen betyder alt i Thailand, så hvorfor fanden laver han sådant et stunt? Det er rent ud tåbeligt... Det er overordentligt tåbeligt, enig. Han var vel fuld, tosset eller begge dele. At folk i thailand lever i nogenlunde harmoni er vel baseret på deres lovgivning, no? Kongen betyder alt i thailand? hmm, jeg troede det var familien? Så det er altså kongen over familien? Nyt for mig. Lad nu være med at gøre dig skyldig i den sædvanlige thai wannabe attitude Loc, det er du sgu da for oplyst til, forstå mig ret ![]() Jeg er fuldt på det rene med at dette forum er dtw. Men Helt Ærligt, hvis i havde hørt en tilsvarende gang pis fra et ikke nærmere angivet muslisk land var i gået helt i selvsving. Ayatollah denne og hins plakat var blevet oversprayet af en fuld og tosset dansker i Perkistan og fik 75 års fængsel! Hvad siger i så? Kommer jeg faktisk til at rette, en ayatollah er en religiøs figur, nå så Musharrafs i Perkistan plakat var blevet oversprøjtet med sort spray af en fuld og tosset dansker og fik således 75 år i skyggen, fint? mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 12/03-2007 17:47 |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 12/03-2007 19:09
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Jeg har lagt en afstemning op om spørgsmålet.
Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| mgj |
Lagt på d. 12/03-2007 19:30
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 68 |
Kan ikke dy mig fra at kommentere et GODT gammelt dansk ordsprog ; SKIK FØLGE ELLER LAND FLY! Hvilket nogle der gæster vores land kunne lære MEGET af! At straffen virker latterlig i vores øjne, gør det ikke legalt at håne andre. Når man tænker på Muhammed krisen, samt det faktum at vesterlændinge piskes offentligt i muslimske lande for at indtage alkohol (nytårs-aften) virker jo også TOTALT ved siden af!!! Men generelt mener jeg at danskere opfører sig nogenlunde pænt i udlandet, samt accepterer gøngse normer og regler, hvilket vi også burder forlange herhjemme. Og ville vi alle ikke blive harme vis en Falang (anden etnisk oprindelse end dansk - person) sad og overmalede billeder af Dronning Magrethe?? Men straffen er meget hård (15 år per billede), min kone kommenterede det med et "det har han godt af", så kan de lære det kan de LOL!! Nogen gange er det bedst at betragte det hele i sikker afstand
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 12/03-2007 20:07
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ja LOL, det er skidesjovt. Og når en thailænder overtræder visabestemmelserne i DK og skal udvises er det noget så synd for vedkommende! Hyl, klynk og piv over hele linjen. Så kan din kones bekendtskaber lære det! Og det står jo ikke ligesom i relation til en fængselsdom på 75 år eller hvad mener du? Og jo, hvis en person overmalede et billede af margrethe skulle han selvfølgelig have 75 år i skyggen. Det kan da ikke være rigtigt, at der også herinde er stor forståelse for en så horribel gang P:I:S fordi man har været fuld, dum eller tosset? Den er altså efter min mening helt helt gal dernede, hvis den dom bliver stadfæstet, hvilket den selvfølgelig heller ikke bliver. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 





















