Se indlæg|
Nyt medlem
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 15/03-2007 21:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 181 |
Hej. Ville bare lige præsentere mig, men dette ellers på mange måder (incl. de tekniske) supreme websted har ikke den funktionalitet at man kan præsentere sig selv uden at åbne en tråd ... Nå, men jeg hedder Steen og er boss for et snart to år gammelt computer sted midt i Chiang Mai's turist område. Jeg ved alt om hvordan jeg og min Thai kone bar os med at etablere os her, hvordan jeg fik arbejdstilladelse, hvordan jeg har gjort for ikke at skulle krydse grænser hver 3.die måned, hvormeget jeg skal betale i skat, hvordan man får en bank til at yde 70% i lån på huset ... samt hvad der ellers er involveret i at etablere sig som selvstændigt erhvervsdrivende familieforsørger i Thailand. ![]() Jeg må bekende at selvom jeg har surfet lidt rundt på dette site har jeg hverken fundet spørgsmål at stille eler spørgsmål at besvare - så måske er mit brugernavn blot en død sild om et par dage? |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 15/03-2007 21:58
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej og velkommen til Måske du kan hjælpe ncmohr, prøv at se denne tråd: http://www.dansk-...post_35145 john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 15/03-2007 22:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davser Cyber Jamen velkommen da,deter rart at se nye folk herinde Jeg håber du kan få lidt ud af at være her, på den ene eller anden måde bamsen |
|
|
|
| ncmohr |
Lagt på d. 15/03-2007 22:03
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Velkommen til Cyberstar Jeg håber at møde dig personligt (inklusiv en dåse torskerogn og en tube remoulade) i Chiang Mai, hvis jeg får overstået min skræk for den forurening som jeg læser så meget om deroppe lige PT
Har rejst i afrika, europa og 6 gange i thailand. Alle gangene til aonang og krabi og Chiang mai. Skal til thailand igen i 2010 til Oktober. Der skal vi også vietnam for første gang.
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 15/03-2007 22:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Velkomen her på siden, håber at du kan øse ud af din store viden, men også at du kan gøre brug af andre medlemmers erfaringer![]()
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| helosan |
Lagt på d. 16/03-2007 02:46
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Også velkommen her fra Pattaya. Lyder spændende med den viden. jeg er meget interesseret i det med workpermit, men syntes jeg render hovedet ind i en masse problemer af økonomisk art hver gang jeg spørger mig for. Bl.a. det der med at man skal ansætte 4 thaier for hver farang, hvilket betyder social velfare, tax o.s.v. Og så får jeg opgivet forskelligt ang. etableringsomkostninger spændende fra omkring godt 50.000 til over 100.000 Baht. og dertil kommer sagfører/advokat og meget, meget mere Fortæl, fortæl......... |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/03-2007 05:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Velkommen fra en computergut i Hua Hin
|
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 17/03-2007 15:18
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Jeg håber da osse at du vil dele din viden med os andre og håber da osse vi kan tilbringe dig noget viden,hvis du skulle have nogle spørgsmål...... Det er jo for at hjlpe hinanden bedst og billigst muligt over de forhindringer vi kan møde hernede,det er jo ikke nødvendigt at alle herinde betaler de dyre lærepenge...... Claus
|
|
|
|
| helosan |
Lagt på d. 28/03-2007 03:54
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Hvad så Cyberstar! Du skrev i din introduction at det måske blot var en død sild i løbet af få dage. Nu er der gået 14 og du selv er endnu ikke kommet op med svar til de få men velmenende respons på din opfordring. Jeg selv venter med længsel på at få svar på mine spørgsmål |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 28/03-2007 07:44
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Til ncmohr: Her er ikke specielt forurenet mere, bare ret varmt. Det har regnet og det hjalp gevaldigt paa skidtet i luften. Cyberstar! Sidst jeg kiggede efter din website, virkede den ikke! Din shop ser da aaben ud! Ohh droemmer om foraar og DK... |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 28/03-2007 12:52
|
Mange tak for modtagelserne og undskyld dette sene svar. Chiang Mai er tilsyneladende plaget af mange angreb fra særdeles ondsindede computer virus for tiden, hvilket giver mange kunder i butikken og dermed lange arbejdsdage ved computeren så det er ikke lige tastaturet man sætter sig hen til når det er tid til afkobling. Til ebeth. Tak for interessen - websitet skulle køre ok, nu. |
|
|
|
| Cxxxxsxxr |
Lagt på d. 28/03-2007 13:46
|
nooruan skrev: jeg er meget interesseret i det med workpermit, men syntes jeg render hovedet ind i en masse problemer af økonomisk art hver gang jeg spørger mig for. Bl.a. det der med at man skal ansætte 4 thaier for hver farang, hvilket betyder social velfare, tax o.s.v. Og så får jeg opgivet forskelligt ang. etableringsomkostninger spændende fra omkring godt 50.000 til over 100.000 Baht. og dertil kommer sagfører/advokat og meget, meget mere Fortæl, fortæl......... Ja, det største problem med at få arbejdstilladelse er at "anskaffe" sig en arbejdsgiver, der opfylder kravene for at en arbejdsgiver kan ansætte udlændinge. Dog stiller de officielle regler ikke krav om Thai ansatte (sålænge vi kun snakker arbejdstilladelse)... men, men, men - selvom de officielle regler er udstukket af den øverste myndighed og skulle være landsdækkende - så er dette ikke ensbetydende med at kontorerne i Pattaya følger dem. I Bangkok er nul Thai ansatte okay siger folk derfra. I Chiang Mai kræver de én Thai ansat. Pattaya ved jeg ikke noget om, men jeg har hørt at de mere strikse med alt vedrørende udlændinge end de fleste andre steder. Jeg formoder du overvejer at etablere din "egen" arbejdsgiver, men hvilken slags? Der er flere mulige typer af arbejdsgivere og de svar du får afhænger selvsagt af hvïlken type, du spørger om. Svarene afhænger også af om du er Thai gift og hvilken slags virksomhed du har i tankerne - er det service, fremstilling eller måske ren import-export? Hvad mener med "etableringsomkostninger"? - Du får ikke ret meget inventar, værktøj, lager eller andet udstyr for 50.000 - 100.000 Baht. Fortæl... Fortæl... |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 28/03-2007 22:06
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Velkommen til og held og lykke med internet-caféen.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.