Se indlæg|
Bolig i Thiland
|
|
| Lizzano |
Lagt på d. 16/03-2007 13:30
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej, jeg er ny her på siden og søger svar på følgende som I der allerede bor i Thailand måske kan hjælpe med. Jeg er førtidspensionist og er bosat i Sydfrankrig, men da alt er blevet så dyrt her tænker jeg på Thailand, hvor det er muligt at få en bolig til billige priser. Jeg søger svar på om der er skattefrihed til Danmark ved ophold i Thailand, og hvor meget der skal betales i skat i Thailand af en førtidspension. På forhånd tak hvis i vil hjælpe. Lizzano |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 16/03-2007 13:56
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
Hvis du får din førtidspension fra Danmark skal du svare skat i danmark også når du er flyttet til Thailand, og du mister nogle at dine personlige tilæg som du nu får.![]() ![]()
Redigeret af Stampe d. 16/03-2007 13:56 ![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| Lizzano |
Lagt på d. 16/03-2007 13:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Stampe skrev: Hvis du får din førtidspension fra Danmark skal du svare skat i danmark også når du er flyttet til Thailand, og du mister nogle at dine personlige tilæg som du nu får. ![]() ![]() ![]() Jeg får ingen personlige tillæg da det er en førtidspension efter 2003 med de nye gældende regler. Er du selv førtidspensionist? |
|
|
|
| Lizzano |
Lagt på d. 16/03-2007 14:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Jeg får ingen personlige tillæg. Regler gældende efter 2003. Jeg ved at man også vil blive skattefritaget i Tyrkiet. Er du selv førtidspensionist? |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2007 00:59
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
hvis du vil bo i thailand skal du have have visaer, er du over 50 år sæt 800,000 bht i en thaibank, og få 1 års pensionvisa, du kan også gifte dig så hedder det 400.000 i thaibank og 1 års visa. du kan starte i bangkok eller pattaya, find en pige og flyt med hende ud´på landet. de 60000 baht du kan få pr. måned i thailand kommer du til at leve rigtigt godt for, du kan faktisk leve rigtig fint for det halve. mit råd til andre førtidspensionister husk at spare op i atp og supp. ellers blir du meget fattig når du kommer i folkepensionsalderen. nyd livet dernede ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2007 13:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg er førtidspensionist efter 2003. Du betaler kun skat til Danmark som om du boede der. Hvis du framelder dig Danmark, skal Du forinden dette, søge om tilladelse til at bibeholde førtidspensionen, selvom du forlader Eøs-landene. Tilladelsen er ikke svær at opnå. |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2007 22:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
[url]www.dss.dk[/url] godt sted at starte. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 













