Se indlæg|
Medicin tilskud ?
|
|
| UncleMac |
Lagt på d. 11/03-2007 15:47
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
jeg overvejer at bosætte mig i thailand, problemet er jeg er kronisk syg, og får derfor medicin, i danmark får man jo medicintilskud så priserne er rimelige, kan man tage dette tilskud med sig til thailand ? eller skal man tegne en sygesikring der ? eller er medicinen bare genrelt billigere i thailand ? håber på at høre fra andre i samme situation. mvh UncleMac |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 11/03-2007 16:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
den var svær, prøv at kontakte din region ( danmark ) eller lægemiddelstyrelsen. http://www.laegem...kelID=2803 http://www.region...ylland.dk/ håber det hjælper. hvis du er kronisk syg så skal du ikke forvente at noget forsikringsselskab vil have dig som kunde ( læs altid det med småt ) quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 11/03-2007 16:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Hej Unclemac Den var værre, som QM skriver skal du ikke forvente at kunne tegne sygforsikring i Thailand, når du er kronisk syg. Tvivler også stærkt på at du kan tage nogle somhelst tilskud med til thailand, men medicin er generelt meget billigere i Thailand, men det er igen et spørgsmål om hvilken medicin det drejer sig om. Du må ud og undersøge sagen, held og lykke! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Lizzano |
Lagt på d. 17/03-2007 11:06
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
UncleMac skrev: jeg overvejer at bosætte mig i thailand, problemet er jeg er kronisk syg, og får derfor medicin, i danmark får man jo medicintilskud så priserne er rimelige, kan man tage dette tilskud med sig til thailand ? eller skal man tegne en sygesikring der ? eller er medicinen bare genrelt billigere i thailand ? håber på at høre fra andre i samme situation. mvh UncleMac Hej UncleMac. Jeg står lidt i samme situation og påtænker at bosætte mig i Thailan. Måske kunne vi udveksle erfaringer med hvad vi fandt ud af. Jeg rejser til Thailand i næste måned både for at kigge efter bolig og for at tale med andre Danskere der måske kan hjælpe med mange af netop de praktiske spørgsmål. Venligst Lizzano Redigeret af Lizzano d. 17/03-2007 11:07 |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2007 11:13
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs I skal tegne en forsikring i thailand ,hvis i skal på hospitalet eller lignende Men priserne på medicin er billigere i thailand,og i kan ikke få medicin tilskud med til thailand Jeg har selv købt medicin i thailand,fordi det er billigere end her i dk bamsen |
|
|
|
| Lizzano |
Lagt på d. 17/03-2007 12:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
bamsen skrev: Davs I skal tegne en forsikring i thailand ,hvis i skal på hospitalet eller lignende Men priserne på medicin er billigere i thailand,og i kan ikke få medicin tilskud med til thailand Jeg har selv købt medicin i thailand,fordi det er billigere end her i dk bamsen Hej Bamsen Har du nogen ide om hvad sygeforsikringer koster. HVK Lizzano |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2007 16:26
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det er vist et spørgsmål som dem som bor i thailand er bedst til at svare på Men jeg mener ca 20000 baht opm året i bupa http://www.bupath... bamsen |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 17/03-2007 18:18
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
denne oplysning har ikke noget med medicintilskud at gøre. husk at hvis man tegner en rejseforsikring (f.eks gouda / europæisk ) og er blevet behandlet for en kronisk sygdom inden 6 mdr. før afrejse så dækker den ikke. det er der ikke mange der ved. så tag altid og læse det med småt i forsikrigs policer. bare en lille oplysning. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2007 19:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja det kan ses her,men det er ikke 6 måneder her gouda A) Hospitalsindlæggelse Vurdering/ behandling hos læge, som ikke er et led i kontrol C) Ændret medicinering For rejser under 1 måneds varighed gælder, at der ikke dækkes udgifter til behandling af kroniske/eller eksisterende sygdomme eller lidelser, der inden for de sidste 2 måneder før rejsen har medført en begivenhed under A, B eller C. For rejser af 1 måneds varighed eller herover gælder, at der ikke dækkes udgifter til behandling af kroniske/eller eksisterende sygdomme eller lidelser, der inden for de sidste 6 måneder før rejsen har medført en begivenhed under A, B eller C. 2.4.9 Udgifter til behandling af kroniske eller eksisterende sygdomme eller lidelser, hvis forsikrede: A) Ikke har søgt læge eller har afslået eller opgivet behandling af sygdommen, selv om forsikrede burde vide eller formode, at sygdommen krævede behandling eller var væsentligt forværret. Har standset behandling mod lægeligt råd eller fået afslag på behandling.C) Er skrevet op til, henvist til eller er på venteliste til vurdering/behandling. D) Er udeblevet fra aftalte kontrolbesøg inden for de sidste 2 måneder eller på grund af tidligere udeblivelser har opgivet normale kontrolbesøg. http://www.travel...efault.htm europæiske Kronisk sygdom ? Kan jeg rejse, selvom jeg har en kronisk sygdom? ! Hvis du har en kronisk/eksisterende sygdom, er der er en række forhold, du skal være opmærksom på, når du planlægger din rejse. Du bør overveje, om rejsemålet og rejseformen kan være uhensigtsmæssig i forhold til din sygdom. Det er vigtigt, at du undersøger, om sygdommen er dækket af den offentlige rejsesygesikring eller af en rejseforsikring. Du skal være opmærksom på, at dækning kan afhænge af, hvor du skal rejse og i hvor lang tid. Vi foreslår, at du undersøger alle forhold inden afrejsen og eventuelt får et bindende forhåndstilsagn fra Europæiske. Kontakt Europæiskes KundeCenter hverdage 9.00-18.00 på tlf.: 70 10 60 30 og vi vil informere dig om, hvordan du skal forholde dig. http://www.europa...x?id=204#K bamsen |
|
|
|
|
Lagt på d. 17/03-2007 22:27
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
du skal udfylde et skema i thailand, hvis du vil bruge deres selskaber, ved det minste lille problem vil de afvise dig. jeg blev nær afvist fordi jeg var blevet ryngenfotograferet et år tidligere ![]() ![]() ![]() ![]() prøv evt http://www.ihi.co... ring til dem og få en snak, de sælger gerne til folk som bostter sig i andre lande. |
|
|
|
| helosan |
Lagt på d. 18/03-2007 03:23
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Du kan ikke tage dit medicintilskud med til Thailand. Jeg har lige modtaget afslag fra Ankestyrelsen ang. min ansøgning om ekstra tilskud. Fik at vide at jeg da bare havde kunnet spare op gennem årene, så havde jeg (undeforstået) ikke siddet med det problem i dag. Danmark anno 2007. Men jeg kan søge om varmetilsskud, ja det skrev de squ. Jeg har måttet tegne en personlig forsikring da jeg flyttede herud permanent. Go-safe som er en underafdeling af Gauda ville kun rejseforsikre de første 12 mdr. og derefter en ny periode på 6 mdr. Så var det slut hvis ikke jeg kom hjem i 6 mdr. og retegnede. Var så "heldig" at jeg da jeg søgte efter selskaber herude da var jeg lige fyldt 65 og det eneste selskab, efter mine oplysninger, der dækkede var et Thai/Engelsk - LMG Pacific Healtcare - de tegner policer mellem dit 65.-66. år. Men jeg måttet gennem et utal af undersøgelser og selvfølgelig så var der forbehold for alle de lidelser jeg har. Ja medicinen er billigere herude, jeg køber al min medicin i Fascino, der oprette man medlemsskab og så får du 5% af alt køb. Vær opmærksom på at du kan spare tusindvis af Baht hvis du køber kopipræparater. Du skal blot medbringe din nuværende pakning eller skrive det generiske navn ned (det er den latinske benævnelse der står neden under productnavnet) så finder farmaceuten det tilsvarende product. Et eksempel: Allupurinol som er et gigtmiddel koster for original (vestlig) 45 baht per pille. Thaikopi 1 baht. minus de 5%. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 18/03-2007 18:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
bkk skrev: du skal udfylde et skema i thailand, hvis du vil bruge deres selskaber, ved det minste lille problem vil de afvise dig. jeg blev nær afvist fordi jeg var blevet ryngenfotograferet et år tidligere ![]() ![]() ![]() ![]() prøv evt http://www.ihi.co... ring til dem og få en snak, de sælger gerne til folk som bostter sig i andre lande. min erfaring med ihi er at de er meget dyre at forsikre sig hos, men prøv alligevel ( bliv ikke skuffet ) quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 18/03-2007 18:47
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
bare et spørgsmål hvorfor flytte til thailand hvis man er syg, det virker forkert, for at tegne en forsikring skal man have en sygeerklæring og den får man ikke hvis man er syg, har selv tegnet en sygeforsikring, og var på hospitalet og fik en sygeerklæring i thailand, de skulle også have en fra ens læge i danmark. mvh jpo |
|
|
|
| helosan |
Lagt på d. 19/03-2007 02:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
jpo, det er let at svare på, fordi ens kærlighed er fra Thailand, og vi brød os bestemt ikke om de holdninger der udvises i DK overfor udlændinge specielt fra det offentlige. Man kan så undre sig over den danske lovgivning, der gerne vil have vores skattepenge, men når vi er uden for EU så er vi paria, en klods om benene på det danske velfærdsystem - forunderligt ikke???? Og min sygdom kan sagtens holdes i ave med de ordinerede piller. Den danske stat skulle såmænd kun forstrække mig med ekstra 6-8.000 Baht om måneden. At der så, som man bliver ældre, følger nye og andre sygdomme med, er vel uundgåeligt. Men hellere være syg og gammel her, hvor thaifamilien giver sig tid til omsorg og pleje, end at sidde ensom hjemme i en lejlighed, med besøg fra diverse hjælpeprogrammer sådan ca. hver 14. dag. Familien er jo som alle danskere plaget af højt stress og lange arbejdstider så det bliver højst til et månedligt besøg. Og sidst, men ikke mindst, gigtsmerter og andre problemer forsvinder jo her hvor du har varme og sol og kan bade året rundt. |
|
|
|
| Spring til debat: |








. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 















