Se indlæg|
Dato visum/flybillet
|
|
| samee |
Lagt på d. 15/03-2007 19:05
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
Hejsa! Håber der er nogen som kan hjælpe mig med dette her: vi skal til at søge om visum og i den forbindelse tænker jeg på om hjemrejse datoen til Thailand på visumet skal være den samme som på flybilletten (dato på billet ville i så fald være tidligere end visum) eller om det er fuldstændigt ligegyldigt vh S It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 15/03-2007 19:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
samee skrev: Hejsa! Håber der er nogen som kan hjælpe mig med dette her: vi skal til at søge om visum og i den forbindelse tænker jeg på om hjemrejse datoen til Thailand på visumet skal være den samme som på flybilletten (dato på billet ville i så fald være tidligere end visum) eller om det er fuldstændigt ligegyldigt vh S Hvorfor vil datoen på billetten være tidligere end på visumet? Da min kone var her på visum var hendes visum udstedt til og med den 08-06-2006 og hendes flybillet var også den 08-06-2006. Så længe at hun er ude af DK inden visumet udløber spiller det ingen rolle. Redigeret af Hep d. 15/03-2007 19:18 |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 15/03-2007 20:39
|
|
Hej Hep, vi søger om 90 dg, men hun er nervøs pga. DK har så skrappe regler så muligvis hun ”kun” bliver her i 88 dg eller lidt mindre –og da dette er mit første forsøg med visum og jeg ikke aner en brik håbede jeg at der var nogle som kender lidt mere til det hele end jeg -deraf mit ”tåbelige” spørgsmål om de to datoer skal passe overens!! Eller måske bare få en åben billet eller med mulighed for at ændre afrejsedatoen!!!![]()
Redigeret af samee d. 15/03-2007 20:43 It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 15/03-2007 21:03
|
samee skrev: Hej Hep, vi søger om 90 dg, men hun er nervøs pga. DK har så skrappe regler så muligvis hun ”kun” bliver her i 88 dg eller lidt mindre –og da dette er mit første forsøg med visum og jeg ikke aner en brik håbede jeg at der var nogle som kender lidt mere til det hele end jeg -deraf mit ”tåbelige” spørgsmål om de to datoer skal passe overens!! Eller måske bare få en åben billet eller med mulighed for at ændre afrejsedatoen!!! ![]() ![]() Aah ok - så forstår jeg bedre ![]() Jeg tror ikke at ambassaden accepterer en åben billet hjem og en billet, hvor man kan ændre hjemrejsedatoen plejer gerne at være lidt dyrere end "fastlåste" datoer. Hvis i er nervøse for det, kan i selvfølgelig bare planlægge hendes hjemrejse 2 dage før visumet udløber og så få udstedt flybilletten til det, men jeg vil ikke mene at i bør bekymre Jer om det. Så længe at hun møder op i lufthavnen på den pågældende dag er det ok. Hvis der så skulle være problemer med flyet eller lignende tager US højde for det så længe at man kan dokumentere det. Jeg kunne dog godt forestille mig, at det gør det lidt mere bureaukratisk, men der er taget højde for det i lovgivningen. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 16/03-2007 06:49
|
|
Okay -tak min ven
It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/03-2007 07:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Visumet bliver ustedt til de antal dage flybilletten gælder. Gælder flybilletten 88 dage, gælder visum også i 88 dage. Forlængelse af visum er næsten håbløst, da det så skal igennem samme ansøgningsmølle endnu en gang. Få en billet på 90 dage ![]() Det er intet problem at skift datoer på billetten midt i det hele, så længe at hendes visum er gyldig i den periode hun vil ud/hjem. Dog kan du normalt ikke skifte udrejsedato, men det plejer at være muligt at skifte hjemrejse dato, så fremt det ikke er en "låst" billet. Redigeret af Locturian d. 16/03-2007 07:21 |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 16/03-2007 08:45
|
Locturian skrev: Visumet bliver ustedt til de antal dage flybilletten gælder. Gælder flybilletten 88 dage, gælder visum også i 88 dage. Forlængelse af visum er næsten håbløst, da det så skal igennem samme ansøgningsmølle endnu en gang. Få en billet på 90 dage ![]() Det er nu ikke helt korrekt. Visumet kan sagtens udstedes til 90 dage og flybilletten til 50 dage. Der er to særskilte ting og så længe at flybillettens hjemrejsedato ligger inden for de 90 dage (eller hvad der nu er givet Visa til) spiller det ingen rolle. I selve Visa processen viser man jo også først sin flybillet når man afhenter visumet * A RETURN TICKET AND PROOF OF TRAVEL MEDICAL SHOULD BE SHOWN TO THE EMBASSY WHEN PICKING UP THE VISA. THE EMBASSY STRONGLY ADVISES ALL APPLICANTS NOT TO BUY THEIR TICKET BEFORE THE EMBASSY HAS CONFIRMED THAT THEIR VISA WILL BE ISSUED. |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 16/03-2007 09:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Der er jeg ikke enig - Ikke efter min erfaring ihvertfald, og nu har jeg været igennem processen 3 gange...
|
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 16/03-2007 12:14
|
Fra NOTAT om visumpraksis gældende fra den 1. november 2006 4.5. Et visums gyldighed … … Det er visumindehaverens eget ansvar at være i besiddelse af en returbillet og at udrejse rettidigt af Schengenområdet inden visummets udløb. Hvis visumindehaveren i forbindelse med visumudstedelsen har fremvist en returbillet på repræsentationen, hvor ind- og udrejsedatoerne ikke svarer til visummets gyldighed, og hvor repræsentationen ikke har gjort indsigelse mod den fremviste returbillet, vil overskridelsen af visummet som udgangspunkt kunne lægges visumindehaveren til last med henvisning til, at en returbillet vil kunne ombookes med den virkning, at visumindehaveren kan udrejse af Schengenområdet på et andet tidspunkt, end den fremviste returbillet på ambassaden antydede. Længden af et visums gyldighedsperiode går typisk ud over det antal dage, som visummet giver indehaveren ret til at opholde sig i Danmark eller i Schengenområdet. De ekstra dage giver visumindehaveren mulighed for – om nødvendigt – at udsætte sin forventede afrejsedato fra hjemlandet med et par dage, uden at det samtidig betyder, at opholdet i Danmark eller i de øvrige Schengenlande bliver kortere end det, som der er ansøgt om og bevilget. En visumindehaver må dog aldrig – som ovenfor anført – opholde sig på et visum i Danmark eller i Schengenområdet i mere end det antal dage, der er anført i rubrikken ”Opholdets varighed… antal dage” på visummærkaten. |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 16/03-2007 16:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
min kone skal hjem imorgen.. hun landede i københavn den 17/12 og skal hjem imorgen 17/3, så altså ialt 90 dage. |
|
|
|
| samee |
Lagt på d. 17/03-2007 10:15
|
|
Hejsa laze, det får jeg til 91 dg skal man ikke regne den dag hun lander 17.12 og den dag hun forlader 17.03 ? der er jo ikke lige mange dg i hver md. eller er det bare mig som ikke kan tælle
Redigeret af samee d. 17/03-2007 10:20 It’s deep how you can be so shallow |
|
|
|
| Chatten |
Lagt på d. 17/03-2007 10:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
kan faktisk også godt være at hun landede den 18. december nu hvor jeg tænker mig lidt om men anyway så skal hun ihvertfald være i lufthavnen idag kl 12:30 det er lidt en kedelig dag |
|
|
|
| rene1 |
Lagt på d. 17/03-2007 12:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
ja det kan jeg godt forstå men om 3 mrd kan hun komme igen sådan gik det med min kone |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

det er lidt en kedelig dag